Actualitate
ANAF: Proiect privind adaptarea procedurii de reducere a normei de venit în cazul activităţilor agricole
Intrarea în vigoare a noului Cod fiscal şi a Codului de procedură fiscală, de la 1 ianuarie, au determinat adaptarea procedurii de reducere a normei de venit în cazul activităţilor agricole, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2204/2015.
Proiectul de Ordin privind aprobarea procedurii de reducere a normei de venit în cazul activităților agricole a fost publicat recent, în dezbatere publică, pe site-ul ANAF. Totodată, Agenția Națională de Administrare Fiscală a publicat și formularele modificate.
Procedura de reducere a normei de venit, în cazul activităților agricole
Potrivit proiectului, persoanele fizice care desfăşoară activităţi agricole, individual sau într-o formă de asociere, beneficiază de reducerea normei de venit, proporţional cu pierderea înregistrată, în cadrul anului fiscal curent, ca urmare a unor fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate dezastrelor naturale precum îngheţul, grindina, poleiul, ploaia abundentă, secetă și inundaţii, precum şi a epizootiilor, dacă sunt îndeplinite, cumulativ, următoarele condiţii:
– venitul net se stabileşte pe bază de norme de venit;
– pierderea afectează peste 30% din suprafeţele destinate producţiei agricole vegetale sau din animalele deţinute, pe fiecare categorie de produse vegetale sau categorie de animale, prevăzută la art. 105 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, din cadrul unei unități administrativ-teritoriale;
– persoana fizică / asocierea fără personalitate juridică a depus formularul 221 “Declarație privind veniturile din activităţi agricole impuse pe bază de norme de venit”.
În declarație, contribuabilii înscriu suprafețele destinate producției agricole vegetale și efectivele de animale, fără a se lua în considerare pierderea înregistrată, ca urmare a evenimentelor prevăzute la art. 106 alin. (5) din Legea nr. 227/2015.
Constatarea pagubelor şi evaluarea pierderilor se face, la cererea persoanelor fizice/asocierilor fără personalitate juridică, de o comisie numită prin ordin al prefectului judeţului sau al municipiului Bucureşti.
Prin proiectul de ordin se propune și aprobarea modelului şi conţinutului următoarelor formulare, utilizate în aplicarea procedurii de reducere a normei de venit:
– „Cerere pentru constatarea pagubelor şi evaluarea pierderilor produse de calamităţile naturale în cazul culturilor agricole/efectivelor de animale”;
– „Proces-verbal de constatare şi evaluare a pagubelor”;
– „Cerere privind reducerea venitului anual din activităţi agricole, stabilit pe bază de norme de venit”;
– „Referat privind reducerea venitului anual din activităţi agricole, stabilit pe bază de norme de venit”;
– „Decizie de respingere a cererii privind reducerea venitului anual din activităţi agricole, stabilit pe bază de norme de venit”.
sursa: anaf.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News