Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

ANPC anunță controale la Wizz Air și Ryan Air. Sute de sesizări înregistrate. Ce a pățit un albaiulian

Publicat

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat vineri că a început o investigație de fond, la companii aeriene care activează pe teritoriul României, necesară ca urmare a sesizărilor primate, referitoare la serviciile oferite de acestea, inclusiv Wizz Air și Ryan Air. 

” De la Cuza am învățat că nu trebuie folosite două măsuri pentru același lucru. Povestea cu ocaua mică.

Dacă s-a evaluat activitatea unei companii aeriene, atunci trebuie să o verificăm și pe a celorlalte, aflate în aceeasi situație.

Trist este că aici povestea va fi mai lungă, cele două nefiind de pe teritoriul României.

Chiar și pe jos, pentru că avioanele lor nu prea mai zboară, vom ajunge la destinație și măsurile vor fi în consecință!

Drum bun să avem!” a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC, într-un comunicat.

Câte sesizări a primit ANPC din partea românilor pentru zboruri anulate

Investigația este realizată de către Direcția Generală de Control și Supraveghere Piață, împreună cu Centrul European al Consumatorilor România (ECC Romania), care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor.

Până în acest moment, începând cu 30 aprilie 2021, ECC Romania a înregistrat, 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air și 114 referitoare la serviciile Ryan Air.

În prezent, se centralizează toate reclamațiile, pe această temă, de pe teritoriul României, la nivelul ANPC.

Pentru a putea completa si definitiva informațiile, ANPC recomandă românilor să se adreseze, în primă instanță, operatorilor economici de transport aerian sau agențiilor de turism intermediare, pentru soluționări amiabile.

În situația în care drepturile acestora sunt încălcate, aceștia trebuie să se adreseze autorităților competente, reamintind totodată că, în conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensații de până la 600 de euro, pentru un zbor anulat.

De asemenea, acest lucru este valabil chiar și în situația în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ.

Recuperarea compensațiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC și ECC Romania, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit, au mai transmis reprezentanții ANPC într-un comunicat.

Experiența unui albaiulian pe aeroportul din Dortmund

La sfârșitul lunii iunie, zborurile Wizzair din Dortmund spre Timișoara și Cluj au fost anulate, fără nicio explicație din partea companiei.

După ce au fost dați jos dintr-un avion ”de ocazie”, sute de români au rămas blocați pe aeroport, de unde vor fi scoși afară după ora 23,00, pentru că aeroportul se închide.

Sute de români, unii dintre ei cu copii au așteptat fost urcați după câteva ore într-un alt avion al companiei cu destinația Cluj Napoca. Pasagerii și-au ocupat locurile, bagajele au fost urcate în cală, dar după o oră personalul companiei i-au anunțat că și această cursa a fost anulată.

O persoană din Alba Iulia  care urma să se plece din Dortmund spre Timișoara, spune că din cauza haosului provocat de Wizzair, sute de români, unii cu copii, așteaptă în aeroport, fără să primească vreo explicație din partea Wizzair.

Pasager Wizz Air: ”Stăm în aeroport, nu ne spune nimeni ce se întâmplă. La 23,00 ne scot afară”

” Nu ne spune nimeni care este motivul pentru care avioanele și-au anulat zborurile. Sunt oameni cu copii care stau și așteaptă în aeroport. Sunt oameni la care le-a fost dat tot programul peste cap.

De exemplu o femeie trebuie să meargă la înmormântarea unei rude, iar acum nu știe nici dacă mai are rost să plece, pentru că nu mai are cum să ajungă.

Eu de exemplu am mașina în parcare la aeroportul din Timișoara. Zborul a fost anulat și m-au urcat într-un avion de Cluj. Ca să-mi recuperez mașina trebuia să găsesc o soluție să merg încă 350 de km până la Timișoara și de acolo înapoi tot spre Cluj, pentru ca locuiesc în Alba Iulia.

Dar m-au dat jos și din avionul de Cluj Napoca. Acum stau și aștept să ne zică cineva, ceva. Dar nici nu ne baga în seamă. ”

La ora 23,00 aeroportul din Dortmund se închide, iar toți pasagerii care trebuiau să ajungă la Timișoara și Cluj, vor fi scoși afară. O cameră de hotel costă 100 de euro/ noapte iar dimineață nu se știe dacă vor avea cu ce ajunge în România.

Citește întreaga experiență AICI:

sursa foto: arhivă

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Directorul ANPC: „Au început reducerile de vară, dar mare atenție la capcanele falselor promoții”. Sfaturi pentru consumatori

Publicat

Consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, avertizează directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Paul Anghel.

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, acesta informează că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor.

„Au început reducerile de vară, iar acum este momentul să cumpărăm produse la preţuri mai mici. Dar mare atenţie la capcanele falselor promoţii!

Reducerile mari de preţ, uneori chiar de până la 70% sau 90% într-o anumită perioadă, sunt binevenite pentru consumatori. Dar, pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri. Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor”, precizează Paul Anghel.

El a explicat că orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă iar preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” langă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

Anghel sfătuieşte consumatorii să citească cu atenţie caracteristicile produsului şi să verifice dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor.

„În cazul în care comandaţi online, verificaţi, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când aţi ales produsul”, atrage atenţia reprezentantul ANPC.

Potrivit sursei citate, indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul).

„Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei („soldare/soldări/solduri”, „lichidare”, „promoţii” etc), însoţită de data de debut şi de durata acesteia. De asemenea, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil”. În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat)”, mai arată Paul Anghel.

La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2”, trebuie verificat preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional.

Totodată, acesta sfătuieşte consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc).

Pe de altă parte, directorul general de la Protecţia Consumatorilor a subliniat că, în cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

„Consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor. În cazul în care consumatorii consideră că drepturile le-au fost încălcate le recomand să ne sesizeze orice abatere şi îi asigur că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor le va acorda tot sprijinul”, a încheiat Paul Anghel.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Rețeaua centrelor de permananță va fi extinsă, pentru a oferi asistența medicală în afara programului medicilor de familie

Publicat

Autoritățile au stabilit recent criterii clare, în raport cu populația din localități, pentru înființarea centrelor medicale de permanență. Acestea vor asigura servicii medicale în afara programului de activitate al cabinetului de medicină de familie, potrivit unei ordonanțe care modifică legislația privind asigurarea continuităţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţă.

Acest lucru va duce la o creștere a numărului acestor centre de permanență, astfel facilitându-se accesul la asistenţă medicală primară, mai ales în mediul rural sau în zonele izolate.

Ordonanţa nr. 17/2022 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 263/2004 privind asigurarea continuităţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţă va intra în vigoare la 7 august.

Potrivit documentului, centrele de permanență sunt forme de organizare a activității medicale în sistemul sanitar, fixe, fără personalitate juridică, care funcționează în afara programului de activitate al cabinetului de medicină de familie stabilit și prevăzut în contractul de furnizare de servicii medicale în asistența medicală primară încheiat cu casa de asigurări de sănătate, care sunt organizate în condițiile prevăzute de lege și care asigură continuitatea asistenței medicale primare.

Centrele de permanență se înființează și se desființează pe baza deciziei emise de către directorul executiv al direcției de sănătate publică județene și a municipiului București, după caz.

În mediul rural, în situaţia în care în zonă nu există alte unităţi de primire a urgenţelor medicale, se înfiinţează câte un centru de permanenţă la o populaţie de minimum 5.000 de locuitori.

În localităţile rurale izolate, greu accesibile, în care nu există acces la servicii de asistenţă medicală pentru populaţia din zonă, se pot înfiinţa centre de permanenţă fără respectarea prevederilor referitoare la populație

În mediul urban, în localităţile cu o populaţie de sub 25.000 de locuitori, se înfiinţează un centru de permanenţă, iar în localităţile cu o populaţie mai mare de 25.000 de locuitori, câte un centru de permanenţă la 25.000 de locuitori.

Centrele de permanenţă funcţionează cu un număr de minimum 7 posturi de medic şi cu minimum 5 posturi de asistent medical. Criteriile de organizare a activităţii centrelor, precum şi alte aspecte privind funcţionarea acestora se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi, cu consultarea ministerelor şi a instituţiilor cu reţea sanitară proprie, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Prin excepție, în zonele din mediul rural izolate, greu accesibile și fără alte structuri de asistență medicală, în care este înregistrat un deficit de medici de familie, se pot înființa și centre de permanență cu minimum 5 posturi de medic, în condițiile asigurării funcționării centrului de permanență.

Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, personalul medico-sanitar din cadrul centrelor de permanenţă poate realiza activităţi de vaccinare împotriva COVID-19, în cadrul programului naţional de vaccinare derulat de Ministerul Sănătăţii, sub coordonarea direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti.

Pentru realizarea activităţii de vaccinare sunt admise pierderi de vaccin de maximum 50%.

Sancțiuni prevăzute pentru medicii și asistenții medicali din cadrul centrelor de permanență

În cazul în care se constată de către comisiile mixte de control, formate din reprezentanți ai direcțiilor de sănătate publică și ai caselor de asigurări de sănătate, nerespectarea de către medicii și asistenții medicali a programului de gardă, conform programării avizate de către direcțiile de sănătate publică, aceștia vor fi sancționați cu contravaloarea orelor de gardă ce trebuiau efectuate.

Constatarea repetată a nerespectării programului de gardă, respectiv 2 absențe nemotivate într-un interval de 12 luni, de către medici și asistenți medicali, se sancționează prin excluderea medicului/asistentului medical după caz, din cadrul echipei de gardă care asigură continuitatea asistenței medicale la centrul de permanență.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Sănătății: „Nu vor fi restricţii din cauza Covid, dar vor fi aceleaşi recomandări pe care insistăm”

Publicat

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a declarat vineri seara că nu vor mai fi restricţii din cauza COVID-19 în România. În schimb, acesta a precizat că autoritățile vor face recomandări cu privire la măsurile de protecție.

„Eu sunt aproape convins că aşa ceva nu mai trece nimănui prin cap. Noi suntem într-o criză economică aşa de profundă, în care un astfel de lockdown nu ar face decât să ducă la o criză catastrofală şi atunci toate măsurile astea vor fi fără niciun fel de efect. Mai bine să fim echilibraţi, să facem recomandări ferme, să luăm măsuri medicale, acolo unde e nevoie, şi să evităm genul ăsta de abordări care de multe ori mi s-au părut neprofesioniste din punct de vedere al comunicării informaţiei”, a declarat Alexandru Rafila, vineri seara, la Digi 24.

Alexandru Rafila a explicat că autoritățile insistă pe recomandări în ceea ce privește măsurile de protecție și a menţionat că sunt persoane care în spaţiile închise poartă masca, deşi e greu pe timp de vară.

Ministrul Sănătății: „Nu vor fi restricții, dar vor fi aceleași recomandări pe care insistăm”

„Nu vor fi restricţii, dar vor fi aceleaşi recomandări pe care insistăm şi eu sunt bucuros să constat în viaţa de zi cu zi că sunt multe locuri închise, multe spaţii închise, chiar şi mijloace de transport în comun, am văzut chiar şi în pieţe mai aglomerate, persoane care poartă masca şi o poartă corect.

Asta este soluţia, chiar dacă e mai dificil, e vară, e greu de purtat masca, dar cred că dacă insistăm şi oamenii înţeleg că este într-adevăr pentru protecţia proprie sau a comunităţii, a colectivităţii în care trăiesc, cred că va exista o mult mai mare aderenţă la utilizarea măştii, decât la impunerea utilizării măştii într-un moment în care nervii sunt destul de întinşi şi în care gradul de acceptabilitate cred că este, a unei măsuri care pare coercitivă, cred că este destul de redus”, a declarat Alexandru Rafila.

Școlile nu vor mai fi închise, dar gradul de ocupare a paturilor din spitale va fi monitorizat

Ministrul a precizat că școlile nu vor mai fi închise, dar va fi monitorizat gradul de ocupare a paturilor din spitale.

„Vor fi deschise şcolile şi ceea ce monitorizăm îndeaproape este gradul de ocupare a paturilor de spital, care la un anumit procent, noi am propus 75 %, poate să ducă la închiderea pentru o perioadă extrem de limitată, până scade acest grad de ocupare.

Numărul de infecţii nu mai este un indicator”, a mai precizat ministrul.

sursa: Digi 24

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Guvernul ar putea tăia ajutorul pentru carburanți de 50 de bani pe litru. Decizia ar urma să fie analizată în coaliție

Publicat

Guvernul ar putea tăia ajutorul pentru carburanți de 50 de bani pe litru. 

Decizia de a continua sau nu acordarea compensaţiei va fi analizată în perioada următoare, a declarat purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru, la Antena 3.

„Vom vedea ce se va întâmpla. Suntem abia la începutul lunii august, vom vedea cum evoluează piața. Am văzut că sunt perioade în care prețul carburantului scade. Există și un apel pe care premierul l-a făcut către instituțiile statului să verifice elementele de cost și ce se întâmplă într-adevăr la benzinării. Și este o preocupare, am văzut, la nivel global. Și secretarul general ONU, zilele trecute, a făcut un apel în acest sens către cei care comercializează carburant. Deci, trebuie să înțelegem că e o perioadă extrem de delicată”, a spus Cărbunaru.

Dan Cărbunaru a mai declarat că războiul din Ucraina reprezintă o formă de „instabilitate” care afectează inclusiv angajamentele asumate de guvern.

„Nu știm la acest moment când și cum se va termina războiul din Ucraina și, ca atare, aceste forme de instabilitate ne afectează, noi fiind, până la urmă, și la granița cu Ucraina, ca acest guvern să-și mențină în primul rând angajamentele pe care și le-am asumat”, a spus purtătorul de cuvânt al Executivului.

Reamintim faptul că Guvernul a aprobat la sfârșitul lunii iunie reducerea prețului la carburanți cu 50 de bani. Măsura urma să fie aplicată în perioada 1 iulie – 30 septembrie.

„Prețurile la carburanți au scăzut, este o realitate care se vede în benzinării”, declara, pe 1 iulie, premierul Nicolae Ciucă, care a adăugat că, prin măsura luată de guvern, prețurile la carburanți „au scăzut” și a fost evitată „penuria și raționalizarea carburantului”.

„Până la urmă 50 de bani sunt 50 de bani pe care nu îi dai când alimentezi la pompă”, declara președintele Klaus Iohannis, referitor la măsura guvernului de reducere a prețului la carburanți.

sursa: antena3.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax