Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Anul 2013, mai bun pentru CJAS Alba: buget mai mare pentru investigații medicale, rețete decontate, dispozitive medicale și programe de sănătate


Publicat

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate va beneficia anul viitor de peste 5 miliarde de euro pentru asistenţa medicală primară, medicamente, servicii medicale în ambulatoriul de specialitate şi spitale, îngrijiri la domiciliu şi îngrijiri paleative, dispozitive medicale, transmit reprezentanţii instituţiei. Cele mai importante creşteri bugetare pentru anul 2014 se regăsesc pe servicii medicale paraclinice, unde se va înregistra o creştere aproape dublă, la 750 de milioane de lei. În acest fel, asiguraţii vor avea posibilitatea să-şi facă analizele medicale recomandate de medic, gratuit, pe tot parcursul unei luni, fără a mai exista riscul de a se epuiza fondul în prima jumătate a lunii.

CNAS a alocat anul acesta suma de peste 800 de milioane de euro pentru plata datoriilor către furnizorii de medicamente. Achitarea acestor datorii este un important punct de plecare pentru ţinta vizată în 2014 de Cristian Buşoi, preşedintele CNAS, care a declarat că unul dintre obiectivele principale pentru anul viitor este ca instituţia pe care o conduce să nu mai înregistreze pierderi. În acelaşi timp, se doreşte monitorizarea şi transparentizarea serviciilor medicale de care beneficiază asiguraţii.

Reprezentanţii CJAS Alba precizează că, susţinând eforturile de revigorare a sistemului sanitar din România, Casa de Asigurări de Sănătate a judeţului Alba a reuşit să fie printre primele din ţară care a finalizat predarea bazei de date a asiguraţilor (persoane care realizează venituri din profesii libere, din dreptul de proprietate intelectuală, din dividende, din dobânzi şi din cedarea folosinţei bunurilor, din agricultură şi silvicultură, persoanele fără venit care se asigură la venitul minim pe economie) către ANAF, la începutul lunii octombrie, în condiţiile în care data limită a acestei operaţiuni este 31 decembrie 2013. Astfel, prin predarea ultimelor 13.890 de dosare vizând persoanele fizice autorizate din judeţul Alba, toată baza de date a CAS Alba a fost transferată către ANAF astfel încât acesta să-şi poată desfăşura activitatea în mod unitar, de la 1 ianuarie 2014.

Buget mai mare pentru decontarea reţetelor cu şi fără contribuţie personală din partea asiguratului, eliberate de farmaciile din judeţul Alba

În anul 2013, CAS Alba a alocat pentru farmaciile din judeţul Alba un buget de 88.391.320 lei, mai mare faţă de cel din 2012, an în care s-a alocat un buget de doar 73.854.920 lei. În 2013 a fost înregistrat în judeţul Alba un consum mediu lunar pentru medicamente cu şi fără contribuţie personală din partea asiguratului de 7.347.032 lei faţă de 6.599.553 lei în 2012. Urmărind pas cu pas obiectivul declarat al preşedintelui Cristian Buşoi, de lichidare a datoriilor din sistem, în decembrie 2013, CNAS a alocat sume pentru plata consumului de medicamente compensate şi gratuite aferente lunilor februarie 2013 şi august 2013. Respectând graficul de plăţi prestabilit, CNAS va vira caselor din teritoriu, în ianuarie 2014, sumele necesare decontării medicamentelor compensate şi gratuite, aferente lunilor martie şi septembrie 2013. Se va ajunge astfel, după ani buni de întârzieri, cu plata la zi pentru decontarea prescriptiilor medicale eliberate de farmaciile din teritoriu aflate în relaţie contractuală cu CJAS Alba (adică, potrivit legilor în vigoare, la 60 de zile de la data validării prescripţiei medicale în PIAS – Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate).

Buget mai mare pentru investigaţii medicale paraclinice în 2013

Pentru laboratoarele private de analize medicale aflate în relaţii contractuale cu CAS Alba a fost alocat, în anul 2013, un buget de 2.603.830 lei, faţă de 2.332.000 lei în 2012. În plus, pentru investigaţiile paraclinice din laboratoarele spitalelor de pe întreg teritoriul judeţului Alba a fost alocat un buget de 1.656.820,6 lei, faţă de anul 2012, când a fost alocată suma de 1.620.000 lei.

Finanţare pentru spitalizarea de zi

Pentru reducerea numărului de internări nejustificate şi transferul centrului de greutate al diagnosticului şi tratamentului dinspre spitale spre ambulatoriile de specialitate, în anul 2013 CAS Alba a alocat un buget mai mare pentru decontarea serviciilor medicale realizate prin internare de zi: 4.682.000 lei faţă de 3.389.000 lei în 2012. A crescut şi bugetul alocat tratamentului prin spitalizare continuă a pacienţilor cu boli cronice de la 7.852.000 lei în 2012 la 8.254.000 lei în 2013.

Sumele alocate consultaţiilor medicale din ambulatoriul integrat al spitalelor, pentru specialităţile clinice cu program de sub 35 de ore pe săptămână, a crescut de la 469.000 lei la 665.000 lei. Pentru specialitatea reabilitarea sănătăţii din ambulatoriul integrat al spitalelor, bugetul a crescut de la 102.000 lei în 2012 la 104.000 lei în 2014.

Dispozitive medicale

O creştere semnificativă s-a înregistrat în 2013 pentru bugetul alocat dispozitivelor medicale (proteze pentru membrele inferioare, superioare, orteze, proteze auditive, cristalin, pungi pentru colostomie şi urostomie etc). Dacă în 2012, CAS Alba a avut un buget alocat de 2.297.000 lei pentru acestea, în 2013 bugetul alocat a fost de 3.099.160 lei. În 2012 au fost aprobate 3711 cereri pentru dispozitive medicale iar în 2013 au fost aprobate 4.093 cereri. Acest lucru a făcut ca în anul 2013 să se reducă lista de aşteptare pentru obţinerea unui dispozitiv medical cu peste 60% faţă de anul 2012.

Îngrijiri la domiciliu

Bugetul alocat îngrijirilor la domiciliu a fost mai mare în 2013 – 736.670.000 lei faţă de 492.000.000 lei în 2012. Astfel, a crescut şi numărul beneficiarilor acestor servicii: dacă în anul 2012 au fost aprobate 220 de cereri pentru îngrijire la domiciliu, în anul 2013 au fost aprobate 409 cereri, existând încă, până la finele anului, un buget care permite aprobarea a încă 50 de cereri de îngrijiri la domiciliu. Astfel, pentru prima data in istoria casei de asigurări de sănătate, a dispărut lista de aşteptare pentru obţinerea aprobării unei cereri de îngrijiri la domiciliu.

Programe naţionale de sănătate

Pentru programele naţionale de sănătate, bugetul a crescut în 2013, concomitent cu numărul pacienţilor a căror tratament este decontat prin aceste programe. Pentru primele 9 luni ale anului 2013, CAS Alba a decontat pentru programul naţional de oncologie, în care anul acesta sunt cuprinşi 1100 pacienţi, un buget de 5.109.930,14 lei (pentru tratamentul în spital sau ambulatoriu al acestora). Nici în anul 2012, nici în anul 2013, judeţul Alba nu s-a confruntat cu o criză a medicamentelor oncologice si antidiabetice. Pentru cei 10.416 pacienţi înscrişi în programul naţional de diabet zaharat, CAS Alba a decontat în primele 9 luni ale anului 2013 suma de 25.847,63 lei.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

ITM Alba: Amenzi de 10.000 de lei și cinci avertismente date de inspectori, după controale la firme din județ

Publicat

Inspectorii de muncă din Alba au dat amenzi de 10.000 de lei, în urma controalelor derulate săptămâna trecută la firme din județ.

În perioada 26 – 29 aprilie, în domeniul relaţiilor de muncă au fost verificate 16 de firme, cu un număr total de 510 de salariați. Au fost depistate 29 de nereguli și date 4 sancțiuni, respectiv trei avertismente și o amendă în cuantum de 2.000 de lei.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • netransmiterea în termenul legal a elementelor referitoare la încadrarea în muncă a salariaților;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
  • netransmiterea în termenul legal în Revisal a modificărilor intervenite în executarea contractelor individuale de muncă;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost verificați 4 de angajatori și găsite 4 nereguli. Inspectorii au aplicat 2 avertismente și 2 amenzi în valoare de 8.000 de lei.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Turul României la ciclism începe în 31 august. Traseul include și obiective din județul Alba

Publicat

Federația Română de Ciclism a anunțat miercuri că „Turul României”, una dintre cele mai prestigioase curse de ciclism din sud-estul Europei și cel mai important eveniment ciclist internațional din țară în acest an, se va desfășura în perioada 31 august – 5 septembrie, pe un traseu de peste 800 de km.

Acesta include și obiective din județul Alba.

Potrivit organizatorilor, Federația Română de Ciclism, alături de Ministerul Tineretului și Sportului, cea de-a 54-a ediție a competiției își propune să alinieze la start aproximativ 120 de cicliști, pe un traseu nou pentru Turul României, care evidențiază monumente istorice ale României.

Plutonul va avea de parcurs un traseu de peste 800 km, trecând pe lângă câteva dintre cele mai impresionante monumente istorice ale țării, precum Cetatea Devei, cetatea Sarmizegetusa Regia, castelul Corvinilor, Cetatea Făgărașului, castelul Bran, Cetatea dacică de la Căpâlna, dar și câteva dintre cele mai renumite biserici fortificate din Transilvania.

Turul României va debuta și în acest an cu o cursă-prolog în Timișoara, pe data de 31 august, aceasta fiind urmată de 5 etape:

Etapa 1 (1 septembrie): Timișoara – Lugoj Caransebeș – Hațeg – Hunedoara – Deva
Etapa 2 (2 septembrie): Deva – Orăștie – Sebeș – Poiana Sibiului – Gura Râului – Păltiniș
Etapa 3 (3 septembrie): Sibiu – Agnita – Făgăraș – Poiana Mărului – Zărnești – Bran – Brașov
Etapa 4 (4 septembrie): Brașov – Cheia – Ploiești – București
Etapa 5 (5 septembrie): circuit în București

Potrivit organizatorilor, configurația traseului din acest an reprezintă o premieră pentru Turul României, cea mai așteptată etapă fiind cea din 2 septembrie, aceasta fiind desemnată și Etapa Regină, cel mai dificil traseu prin prisma cățărărilor spre Păltiniș.

În ceea ce privește echipele participante, Federația Română de Ciclism estimează un număr de circa 20 de echipe prezente la Turul României, printre cele care și-au exprimat deja interesul fiind și Bardiani CSF Faizanè (Italia), Delko (Franța, echipă din care face parte și Eduard Grosu, campionul Turului României 2020), Felbermayr – Simplon Wels (Austria) și Wildlife Generation Pro Cycling (SUA, echipă din care face parte și ciclistul român Serghei Țvetcov).

Asemenea altor competiții cicliste europene care își continuă tradiția – Turul Italiei, Turul Franței etc., și Turul României va fi organizat anul acesta respectând un set de reguli stricte privind măsurile sanitare redactat în concordanță cu reglementările Uniunii Cicliste Internaționale, Guvernului României și Ministerului Sănătății.

 

Citeste mai mult
Publicitate

CUGIR

Peste 3,6 kilometri de străzi din orașul Cugir vor fi reabilitate și modernizate. Valoarea investiției

Publicat

Mai multe străzi din orașul Cugir urmează să fie reabilitate, printr-o investiție de peste 5,8 milioane de lei.

Lungimea totală a infrastructurii rutiere și pietonale care urmează să fie modernizată este de peste 3,6 kilometri.

În cadrul proiectului se vor executa, de asemenea, lucrări de amenajare a unor spații verzi, de canalizație, de evacuare a apelor pluviale. 

Primăria Cugir a lansat miercuri în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de proiectare tehnică și execuție lucrări în cadrul proiectului „Revitalizarea și îmbunătățirea calității vieții din zona urbană arondată școlii Iosif Pervain”, respectiv „Modernizare străzi arondate Școlii Iosif Pervain – Cugir”.

Valoarea totală estimată este de 5.816.341,31 de lei, fără TVA. 

Prin realizarea acestui proiect, se urmărește să se asigure accesibilizarea unor zone cu potețial la nivel de regiune, unde condițiile economice au împiedicat dezvoltarea regională, economisirea timpului și a carburanților și reducerea costurilor de operare a autovehiculelor.

Investiția cuprinde modernizarea infrastructurii rutiere pe o lungime totală de 3.651 m, inclusiv a infrastructurii destinate traficului pietonilor.

Pe lângă necesitatea rezolvării problemelor de natură socio-economică, dezvoltarea durabilă şi creşterea standardelor de viaţă în cadrul orasului Cugir sunt dependente inclusiv de îmbunătăţirea ofertei educaţionale, nivelul de educație mai ridicat al populației fiind o condiție esențială pentru o creștere inteligentă, durabilă și favorabilă incluziunii, de oferirea unor posibilităţi de petrecere a unui timp liber de calitate, de îmbunătățirea condițiilor de locuire pentru grupurile vulnerabile, dar şi de îmbunătăţirea calităţii şi a aspectului infastructurii publice urbane.

Concret, prin proiect se vor implementa următoarele măsuri:

1. Lucrări de modernizare pe următoarele străzi (în lungime totală de 3.651 de metri): strada Ștefan Octavian Iosif (357 mp), strada 8 Martie (773 mp), strada Zorilor (1.794 mp), strada 1 Iunie (529 mp), strada Arieșului tr. 1 (290 mp), strada Arieșului tr. 2 (440 mp), strada George Enescu (1.551 mp), strada Mihai Eminescu (285 mp), strada Scăunel (966 mp), strada Simion Bărnuțiu (6.516 mp), strada Bradului tr. 1 (428 mp), strada Bradului tr. 2 (448 mp). Suprafața totală supusă reabilitării este de 14.377 mp.

2. Construire / extindere / modernizare / reabilitare trotuare în suprafață totală de 9.840 mp. Vor fi vizate trotuarele de pe aceleași străzi pe care se va reabilita carosabilul.

3. Spații verzi construite / extinse / modernizate / reabilitate în suprafață de 6.694 mp. Vor fi vizate spațiile verzi de pe următoarele străzi: strada Simion Bărnuțiu (1.873 mp), strada Ștefan Octavian Iosif (206 mp), strada Arieșului tr. 1 (113 mp), strada Arieșului tr. 2 (170 mp), strada Scăunel (1.533 mp), strada 8 Martie (1.372 mp), strada George Enescu (336 mp), strada Zorilor (1.090 mp).

Amenajarea spațiilor verzi adiacente se va face prin delimitarea de partea carosabilă cu borduri de beton.

4. Evacuarea apelor pluviale – lungimea canalizării pluviale va fi de 3.247 mp și se amenajează pe străzile: strada Ștefan Octavian Iosif (87 m), strada 8 Martie (172 m), strada Zorilor (315 m), strada 1 Iunie (175 m), strada Arieșului tr. 1 (241 m), strada Scăunel (480 m), strada Simion Bărnuțiu (1.557 m), strada Bradului tr. 1 (77 m), strada Bradului tr. 2 (149 m).

5. Lucrări de canalizație în lungime totală de 3.651 m

6. Lungimea rețelei de alimentare cu apă este de 1.124 m

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ministrul Sănătății, despre diferențele din raportările morților COVID, sesizate de Vlad Voiculescu:” Sunt un pic mai mari”

Publicat

Ioana Mihăilă vorbește despre cauza diferențelor de raportare a morților COVID scoase la iveală de Vlad Voiculescu. „Diferențele sunt, însă, un pic mai mari”, spune ministrul Sănătății.

Întrebată despre raportul preliminar al comisiei care verifică raportarea morților de COVID, Mihăilă spune că a scos la iveală diferențe, dar nu vrea să spună cifre pentru că diferențele sunt în continuare analizate: „sunt luate cazurile individuale așa încât să ne asigurăm că ce apare ca diferență este clar confirmat sau infirmat ca deces cauzat de infecția cu COVID-19 și aștept raportul în data de 7 mai”.

Întrebată, mai departe, de unde ar fi putut proveni aceste diferențe, Mihăilă a răspuns: „singura cauză care a fost evocată a fost o eroare de raportare în Corona-forms, unde la rubrica de decese nu a fost completat, ci a fost completat decesul la comentarii.

Aceasta este o eroare care a apărut în aproximativ 1.000 de cazuri și a fost singura eroare care a fost raportată de către această comisie. Diferențele sunt, însă, un pic mai mari, motiv pentru care trebuie să venim cu niște analize suplimentare”.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate