Actualitate
Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile: Eliminarea timbrului de mediu va duce la creșterea poluării și la deteriorarea siguranței rutiere
Eliminarea timbrului de mediu va contribui la creșterea poluării din marile orașe și la deteriorarea nivelului de siguranță în trafic, din moment ce există o legatură directă între vârsta autovehiculelor și riscul crescut pe care acestea îl reprezintă pentru ceilalți participanti la trafic, susține într-un comunicat Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
„Posibila adoptare a proiectului de lege va duce la creșterea poluării din marile orașe (confirmată de procedura de pre-infringement în care se află România pentru nerespectarea cerințelor legislației comunitare în privința calității aerului), precum și la deteriorarea nivelului de siguranță în trafic (unde România înregistrează un dramatic loc doi în UE în ceea ce privește numărul de victime ale accidentelor rutiere), dar și la scăderea activității producătorilor și importatorilor autorizați de automobile, cu impact direct extrem de negativ în ceea ce privește restructurarea unui număr semnificativ al locurilor de muncă, sau diminuare a încasărilor la Bugetul de Stat, ca și consecință iminentă a reducerii activității din acest sector, concomitent cu creșterea abruptă a volumului de tranzacții nefiscalizate”, susține Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) într-un comunicat.
Reprezentanții Asociației consideră că, în eventualitatea eliminării Timbrului de Mediu, efectele negative pe termen imediat și mediu vor fi următoarele:
– Creșterea numărului de autovehicule vechi, poluante, fără unele echipamente de siguranță în circulație în parcul auto național – „de reținut că, în conformitate cu studiile realizate la nivelul UE, România este pe locul 2 în UE în ceea ce privește numărul deceselor rezultate din accidente rutiere”, susține APIA.
– Creșterea considerabilă (ca și rezultantă a celor de mai sus) a nivelului de poluare atmosferică, în condițiile în care România se află în procedura de pre-infringement pentru depășirea pragurilor de emisii de particule (PM10) în unele orașe din țară, cu efecte negative evidente asupra gradului de sănătate publică (nivelul maxim al emisiilor de particule în cazul autoturismelor echipate cu motoare diesel Euro4 este de 5 ori mai mare decât al celor Euro6 și de 3 ori mai mare în cazul oxizilor de azot, ambele favorizând apariția unor probleme de sănătate precum cancerul, conform Organizației Mondiale a Sănătății). „Tot conform studiilor europene (Agenția Europeană de Mediu) se estimează că, în anul 2012 în România, au fost zeci de mii de decese premature datorită emisiilor poluante provenite de la autovehicule”, mai precizează APIA.
– Diminuarea încasărilor la Bugetul de Stat (TVA, impozit profit, impozite angajați), ca urmare a scăderii vânzărilor de autovehicule noi (estimăm o scădere a vânzărilor de cca. 30%).
– Disponibilizarea unui număr de câteva mii de angajați din industria constructoare de automobile și din sectorul distribuției de autovehicule, ceea ce va genera cheltuieli de la Bugetul de Stat cu indemnizațiile de șomaj ale persoanelor disponibilizate, dar și scăderi ale veniturilor la bugetul asigurărilor sociale ca urmare a diminuării masei salariale.
– Creșterea vârstei medii a parcului auto național (România va deveni al doilea „cimitir de mașini vechi” al Europei, după Polonia) și anularea eforturilor financiare de curățare a parcului realizate în ultimii 11 ani prin Programul „Rabla”. În Polonia, țara care nu are o taxă de înmatriculare care să limiteze intrările de autovehicule rulate în parcul auto național, se confruntă începând cu anul aderării la UE cu importuri masive de autoturisme rulate (cca. 1 milion în primii ani și 800.000 în cei din urmă), majoritatea dintre acestea având peste 10 ani vechime.
– Scăderea comerțului cu autovehicule noi, acestea fiind defavorizate față de cele rulate, mai poluante, ce vor intra în țară fără niciun fel de penalizare financiară legată de nivelul lor de poluare, fiind, în plus avantajate de lipsa fiscalizării.
– Afectarea posibilității de atragere de noi investiții în sectorul auto dar și stabilitatea investițiilor deja realizate.
sursa: apia.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
albanezul
joi, 03.11.2016 at 18:21
Hahahaha,ce mai plangeti mai jmecherilor care vindeti masini noi..hahahaa. Poluarea e grija voastra?Voi care falsificati testele?!? Accidentele sunt grija voastra? Nu are nici o legatura cu ce se intampla pe strazi,poti avea masina iesita azi din fabrica,daca esti tampit….tampit ramai si in logan,si in bmw.