ACTUALITATE
Ateliere de dezvoltare personală pentru copiii din centrele educaționale din Alba și Mureș. Trasee de elemente suspendate pe copaci sau piloane
În această perioadă, copiii din cele 11 centre educaționale din județele Alba și Mureș vor avea ocazia să participe la atelierele educaționale pentru dezvoltarea personală organizate în cadrul proiectului ”Rețea interregională de centre educaționale”. Atelierele se vor desfășura într-un spațiu special amenajat pe Dealul Mamut din Alba Iulia, mai exact în parcul Aventura.
În cadrul acestor ateliere, copiii din centrele de educaționale din cele două județe vor urma cinci modele de dezvoltare personală:
modul de dezvoltare a curajului
modul de formare a responsabilității personale și sociale
modul de astronomie și observarea mediului înconjurător
modul de dezvoltare a abilităților de comunicare și gestionarea conflictelor.
Atelierele presupun trasee alcătuite dintr-o serie de elemente suspendate pe copaci sau piloane, care pot fi parcurse folosind echipamentul corespunzător de alpinism prin traversare și cățărare. Elementele traseelor sunt construite din cabluri, corzi și grinzi, care corespund standardelor europene.
Recent, ultimii copii care au participat la atelierele de dezvoltare personală de pe Dealul Mamut din Alba Iulia au fost cei din centrele educaționale din Baia de Arieș și Blaj. Aceștia și-au dezvoltat curajul parcurgând două trasee, și anume traseul mov și respectiv traseul tiroliană. Elementele de pe traseul mov conțin corzi, plase de corzi, balansoare de frânghii, tiroliană și poduri de buștean concepute în așa fel încât să corespundă cu înalțimea și condiția fizică a fiecărui copil.
„Atelierele educaţionale sunt binevenite pentru copii. Spaţiul special amenajat oferă un mod plăcut pentru petrecerea timpului liber departe de maşini, zgomote şi poluare. Am asistat împreună cu copiii la instructajul coordonatorului atelierelor educaţionale şi apoi am parcurs împreună traseul mov şi traseul tiroliană. Membrii echipei au fost tot timpul atenţi şi gata să intervină în caz de nevoie.
Copiii au fost greu de convins să plece înapoi acasă. Aceştia au fost foarte încântaţi şi aşteaptă cu nerăbdare următorul modul de dezvoltare personală“, a spus Anamaria Cordea – animator socio-educativ la Centrul educaţional “Sfânta Varvara” Baia de Arieş
La finalul atelierelor de dezvoltare personală copiii din centrele educaţionale din Baia de Areieş şi Sebeş au fost provocaţi să îşi scrie în câteva cuvinte impresiile despre experienţa plină de aventură.
Aceste „Atelierele educaţionale” sunt înfiinţate în cadrul proiectului „Reţea interregională de centre educaţionale”, proiect derulat de Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia la nivelul regiunilor Centru şi Vest, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.
Scopul proiectului este prevenirea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii şi menţinerea în sistemul de educaţie a 400 de elevi din regiunile Centru şi Vest.
În cadrul proiectului au fost înfiinţate 16 centre educaţionale respectiv în judeţul Alba la Alba Iulia, Baia de Arieş, Aiud, Ocna Mureş, Sebeş, Valea Lungă, Roşia de Secaş, Silivaş, în judeţul Mureş la Luduş, Sângeru de Pădure, Reghin şi în Timiş la Timişoara, Deta, Lugoj, Sânnicolau Mare şi Făget.
În fiecare centru educaţional, 25 de copii din familii sărace sau aflaţi în risc de abandon şcolar beneficiază zilnic de o masă caldă şi o gustare rece, sprijin în efectuarea temelor şi meditaţiilor pentru scăderea riscului de eşec şcolar. De asemenea, copiii primesc şi burse sociale, rechizite şi materiale didactice.
Proiectul „Reţea interregională de centre educaţionale” este implementat în parteneriat cu Arhiepiscopia Timişoarei, DGASPC Alba, DGASPC Mureş, DGASPC Timiş, Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba, Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiş, Asociaţia Filantropia Ortodoxă – Filiala Reghin.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.