Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

AUDIENŢE ONLINE: Răspunsuri de la Primăria Alba Iulia. Despre cartierul Orizont, strada Ion Lăncrănjan şi zona Terasa Viilor


Publicat

Reprezentanţii Primăriei Alba Iulia revin cu răspunsuri la întrebările adresate de cititorii Alba24 privind probleme administrative din oraş. Sunt precizări privind subiecte deja abordate, dar şi informaţii noi privind amenajări de străzi şi în zona centrală ori Schit. Puteţi utiliza în continuare secţiunea „Audienţe online” de pe site-ul Alba24.ro, pentru a solicita date de la administraţia locală.

Întrebare de la: Nistor Marius; Subiect: Zona Schit

„Când se va amenaja ştrandul şi zona Terasa Viilor?”

Răspuns: „În prezent, municipalitatea nu dispune de fonduri pentru amenajarea ştrandului şi a Terasei Viilor.”

Întrebare de la: Adi Moldovan; Subiect: Canalizare

„Pe strada Şoimului, în Oarda de Sus, se va introduce canalizarea şi iluminatul stradal la fiecare stâlp? Daca da, când?”

Răspuns: „În momentul de faţă nu există proiecte pentru extinderea canalizării în aceasta zonă. Pentru îmbunătăţirea calităţii iluminatului stradal, vor fi înlocuite becurile arse.”

Întrebare de la: Carmen Javla; Subiect: asfaltare strada Izvorului

„Pe când se va face asfaltarea integrală a străzii Izvorului?”

Răspuns: „Asfaltarea străzii Izvorului se va face când se va definitiva PUZ-ul în zona Dealul Furcilor – Strada Lalelelor.”

Întrebare de la: Popa Alin; Subiect: Zona Centrală – Parcarea BRD!

„Având în vedere că insistaţi într-un mod diversionist în a dezinforma cititorii alba24.ro despre situaţia reală a zonei centrale, vă propun să continuăm discuţia: Legea 33/1994, cap.2, art.6: <sunt de utilitate publică lucrările privind clădirile şi terenurile necesare construirii de locuinţe sociale>. Construcţiile propuse de către Primărie în zona respectivă se încadrează în categoria spaţiilor comerciale, locuinţe colective, birouri şi nu fac parte din categoria locuinţelor sociale! Vă cer să aduceţi argumente juridice referitoare la afirmaţia cum că Legea 33/1994 se referă şi la locuinţele colective!”

Răspuns: „Documentaţia PUZ Centru Civic la care faceţi referire este o reglementare urbanistică, care stabileşte funcţiunile admise în zonă, fără a defini categoriile de locuinţe colective. Datele privind încadrarea construcţiilor în tipologia, caracterul, funcţiunile specifice şi amenajările aferente propuse în planul urbanistic vor fi dezvoltate în documentaţiile tehnice elaborate de fiecare investitor/operator în parte.”

Întrebare de la: Bratu Cornel; Subiect: Zona Cristalsoft

„Referitor la răspunsul formulat d-lui Bucea, cred că pe noi, cetăţenii de rând, ne interesează mai puţin PUZ-ul şi investiţiile, noi vrem să ştim când va fi amenajată zona, nimic altceva! Ce înţelege Primăria Alba Iulia prin termenul de <următoarea perioadă>? Sperăm că nu până la alegeri.”

Răspuns: „Zona Centrală, aşa cum este reglementată în PUZ cuprinde zone construite, zone propuse a fi construite/ reconstruite/ modernizate/ reabilitate, care includ la rândul lor clădiri, circulare pietonale şi auto, parcaje, o dală urbana – piaţă publică, zone verzi, infrastructura edilitară subterană, mobilier urban etc. Toate aceste obiective, care prezintă un ansamblu omogen, pot face obiectul unui proiect singular sau unui proiect pe funcţiuni, urmărindu-se relaţionarea lor. Investiţiile publice de care autoritatea locală este responsabilă privesc doar spaţiul public (de circulaţie, edilitar, spaţii verzi, mobilier urban) a căror realizare se face în paralel cu obiectivele private. Chiar dacă la acest moment, zona nu satisface cerinţele tuturor cetăţenilor, aceasta asigură un minim de confort urban, iar schimbarea se poate face doar în relaţie cu investiţiile private sau ale altor instituţii.”

Întrebare de la: Alba Bianca; Subiect: str. Ion Lăncrănjan

„Aş avea şi eu o întrebare pentru dl. Mircea Hava: Aţi putea să-mi spuneţi când se mai vor executa lucrări de întreţinere pe str. Ion Lăncrăjan, pentru că drumul este impracticabil? Ţin să vă aduc la cunoştinţă că s-a depus şi o sesizare la sediul primăriei, semnată de mai mulţi locuitori ai acestei străzi, sesizare la care nu s-a răspuns până în prezent.”

Răspuns: „Au început lucrările de reprofilare a străzii, astfel încât să se elimine gropile. Pentru îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie şi dezvoltarea urbanistică a zonei, se va elabora în acest an un proiect care va trebui relaţionat cu celelalte PUD-uri şi PUZ-uri deja aprobate din zona de interes.”

Întrebare de la: Alba Cosmin; Subiect: Cartier Orizont

„Dvs. spuneţi că apele uzate ar putea fi preluate de sistemul de canalizare şi <o staţie de epurare s-ar racorda dacă ar ieşi din funcţiune>, doar ştiţi că staţia de epurare nu face faţă întregului cartier, nici măcar pe cele 2 străzi apropiate ei. Într-adevăr, este o investiţie privată, dar ea n-a putut fi preluată, încă de la începutul anului 2010, din lipsa multor autorizaţii şi documentaţii. Care este soluţia pt. a ieşi din acest impas?”

Răspuns: „Cartierul Orizont este dotat cu un sistem propriu de canalizare şi epurare, dar care nu este satisfăcător, din punct de vedere funcţional, cerinţelor utilizatorilor. După finalizarea proiectului în derulare, în cartierul Miceşti, vom solicita operatorului reţelelor o relaţionare a celor două sisteme.”

Întrebare de la: Alba Augustin; Subiect: petiţie

„Am depus petiţia cu nr. de inregistrare 23742 din 29.03.2012 şi aş vrea să ştiu dacă se va rezolva problema menţionată în cuprinsul petiţiei.”

Răspuns: „Problema menţionată în cuprinsul petiţiei se va rezolva până la finalizarea proiectului.”



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. cristian

    sâmbătă, 05.05.2012 at 13:39

    daca primaria spune ca nu exista fonduri pentru cartierul orizont de ce nu ar spune locuitorii de acolo ca nu au fonduri pentru plata impozitelor la Primarie?asa mi se pare corect.oare nu am dreptate d-le Primar?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Elevii de peste 16 ani ar putea avea prioritate la vaccinare împotriva Covid-19, în etapa a treia. Precizări Valeriu Gheorghiță

Publicat

Medicul Valeriu Gheorghiță, coordonatorul Campaniei Naționale pentru Vaccinare împotriva Covid-19, spune că se ia în calcul ca, în etapa a III-a, elevii de peste 16 ani să aibă prioritate la vaccinare, având în vedere că vor da examene.

„În condițiile în care, desigur, vom avea suficiente doze. Evident că sunt o categorie importantă având în vedere că se adună din punct de vedere social, ajung în clase, stau împreună, au examene care trebuie să se dea cu prezență fizică. Este o situație pe care o luăm în calcul”, a spus dr. Valeriu Gheorghiță la Antena3.

Campania de vaccinare pentru personalul din învățământ a început în data de 24 februarie și urmează să se încheie în 10 martie. Personalul din învățământ a fost introdus pe lista de prioritate la vaccinare în etapa a II-a.

sursă: antena3.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE LICEU 2021: Modelul fișei de înscriere pentru admiterea la liceu, în acest an. Calendar

Publicat

elevi liceu

Unitățile de învățământ au primit modelul fișei de înscriere a elevilor la liceu, pentru anul școlar 2020-2021. Primele probe de admitere vor fi cele de aptitudini.

Comisia națională de admitere a transmis tuturor școlilor modelul fișei de înscriere în clasa a IX-a din anul școlar 2020-2021, potrivit edupedu.ro.

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: Modele de subiecte pentru examen, clasa a VIII-a. Testele din setul al treilea, publicate de minister

Potrivit calendarului oficial, admiterea la liceu începe în 19 mai cu eliberarea de către școli a anexelor fișelor de înscriere pentru elevii sau absolvenții care doresc să participe la probe de aptitudini.

Fișa de admitere la liceu poate fi descărcată de AICI.

Anexa fișei de înscriere poate fi descărcată de AICI.

Reamintim că ministerul a modificat numărul maxim de elevi într-o clasă.

  • învățământ liceal cu frecvență zi, filiera tehnologică și învățământ profesional, inclusiv dual – 24 de elevi;
  • învățământ liceal cu frecvență zi filiera teoretică – 26 de elevi;
  • învățământ liceal cu frecvență zi filiera vocațională, profil sportiv, teologic, pedagogic, precum și la învățământul liceal de artă – 24 de elevi;
  • învățământ liceal cu frecvență seral și frecvență redusă – 28 de elevi
  • învățământ liceal cu frecvență seral, filiera tehnologică, ciclul superior – 28 de elevi;
  • învățământul postliceal – 28 de elevi

S-a mai modificat și numărul minim pentru clasele organizate cu predare în limba maternă, pentru minorități, de la minimum 5 elevi, la minimum 3.

CALENDAR admitere la liceu 2021

Probele de aptitudini

24-25 mai 2021 Înscrierea pentru probele de aptitudini

26-28 mai 2021 Desfășurarea probelor de aptitudini

31 mai 2021 Rezultatele de la probele de aptitudini / Depunerea contestațiilor

4 iunie 2021 Rezultatele finale de la probele de aptitudini

Probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă

24-25 mai 2021 Înscrierea candidaților la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă

26-28 mai 2021 Desfășurarea probelor de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă

31 mai 2021 Rezultatele de la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă / Depunerea contestațiilor

4 iunie 2021 Rezultatele finale

Admiterea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în liceele de masă

8 februarie 2021 Obținerea certificatului de orientare școlară și profesională emis de Centru Județean/al Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE/CMBRAE), care atestă existența unei cerințe educaționale speciale a elevului

8 februarie 2021 Depunerea și înregistrarea de către părinte/reprezentant legal la școala de proveniență a certificatului de orientare școlară și profesională emis de CJRAE/CMBRAE, în vederea înscrierii

10 mai 2021 Afișarea locurilor distinct alocate în unitățile de învățământ de masă pentru candidații elevi cu CES (1-2 locuri/fiecare clasă/grupă pentru fiecare filieră/profil/specializare/domeniu de pregătire/calificare).

12 aprilie – 18 iunie 2021 Ședințe de informare și instruire cu părinții și elevii, organizate de profesorii diriginți, privind admiterea pe locurile distinct alocate

8-9 iulie Completarea opțiunilor în fișele de înscriere

12 iulie Repartizarea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES și comunicarea rezultatelor candidaților

Repartizarea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES se face computerizat într-o sesiune distinctă, în ordinea descrescătoare a mediei de admitere și pe baza opțiunilor completate în fișa de înscriere

Prima etapă de repartizare computerizată și admitere la liceu

7 iulie 2021 Anunțarea ierarhiei la nivel județean și la nivelul Bucureștiului a absolvenților clasei a VIII-a

8-14 iulie 2021 Absolvenții clasei a VIII-a completează opțiunile în fișele de înscriere, împreună cu părinții și asistați de diriginți

16 iulie 2021 Repartizarea computerizată la liceu a absolvenților clasei a VIII-a. Comunicarea rezultatelor. Afișarea în școlile gimnaziale a listei cu locurile neocupate în liceele de stat din județ

17-20 iulie 2021 Depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care au fost repartizați

Cum se calculează media de admitere folosită la admiterea la liceu 2021

Media de admitere pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu se calculează ca medie ponderată între Media Generală la Evaluarea Națională (care are o pondere de 80%) și Media Generală de absolvire a claselor V-VIII (care are o pondere de 20%).

Calculul mediei de admitere la liceu se face astfel:

MA = 0,2 x ABS + 0,8 x EN

unde

MA = media de admitere

ABS = media generală de absolvire a claselor V-VIII

EN = media generală obținută la Evaluarea Națională

sursa: edupedu.ro

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

DECES SUSPECT la spitalul din Galda: Dosar penal in rem pentru neglijență în serviciu. Precizări de la spitalul din Alba Iulia

Publicat

UPU Alba Iulia

Procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba au deschis un dosar penal in rem pentru neglijență în serviciu, în cazul morții suspecte a unui pacient internat la Centrul de Recuperare Galda de Jos. 

Pacientul, un bărbat de 63 de ani, a fost bătut în noaptea de 25 ianuarie, de alți doi pacienți, unul în vârstă de 45 de ani și altul de 29 de ani. 

A doua zi a fost transportat la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia, unde i s-a pus diagnosticul de contuzie la șoldul stâng. 

Peste 2 săptămâni, bărbatul a decedat din cauza unei hemoragii interne cauzate de o ruptură de splină, susțin sursele alba24.ro.

Există suspiciuni că în timpul bătăii, bărbatul ar fi fost lovit în zona splinei. Cauza decesului a fost descoperită abia la autopsie de către medicul legist.

Reprezentanții Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia au transmis, la cererea reporterilor alba24.ro, investigațiile clinice care au fost făcute de medicii unității medicale, asupra bărbatului, în data de 26 ianuarie. 

Cazul a fost făcut public de alba24.ro, în data de 5 martie, în momentul în care magistrații Tribunalului Alba au admis propunerea procurorilor de a-i interna, provizoriu, într-un alt centru de recuperare, pe cei doi pacienți care l-au bătut pe bărbat.

CITEȘTE AICI: DECES SUSPECT la spitalul din Galda: Pacient bătut, consultat pentru dureri la șold, MORT din cauza unei hemoragii interne

În urma unei expertize psihologice s-a dovedit că pacienții-agresori nu au avut discernământ când l-au bătut pe cel de al treilea.

Poziția Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia

”În data de 26.01.2021, la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia a fost adus un pacient de la Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Galda de Jos, de către un echipaj al Serviciului de Ambulanță Județean.

Acesta prezenta un traumatism cranio-cerebral minor (TCC), fără pierderea conștienței, hematom la nivelul ochiului stâng și traumatism la nivelul șoldului stâng. Pacientul a fost adus la ora 10.33 și preluat la ora 10.40, imediat după înregistrarea în UPU și prelevarea testului COVID-19.

A fost examinat de către medicul de serviciu din cadrul UPU. În urma examinărilor, se stabilește diagnosticul de TCC minor de grad 0, cu hematom periorbital stâng și contuzie șold stâng, la care se adaugă diagnosticul cu care a fost internat la Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Galda de Jos.

După consultația de specialitate, se efectuează investigații clinice, radiologice și de laborator, iar în urma acestora se menține diagnosticul menționat.

Medicul UPU solicită un consult ortopedic de specialitate. În urma acestuia se confirmă diagnosticul de contuzie șold stâng, indicându-se conduita terapeutică și tratamentul de urmat.

Pacientul este externat la ora 13.10, conștient, cooperant”, au transmis pentru alba24.ro, reprezentanții unității medicale.

Ce informații sunt cunoscute până în acest moment

Pacientul a fost bătut, în 25 ianuarie, în jurul orei 23.00, de alți doi pacienți. Potrivit reprezentanților DGASPC Alba, conflictul a fost aplanat de infirmieri și de o asistentă medicală.

În noaptea scandalului, bărbatul bătut a fost consultat la cabinetul medical al centrului. A doua zi, acesta acuza dureri la piciorul stâng și a fost trimis la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia, prin serviciul 112.

Acesta a ajuns pe secția UPU a spitalului din Alba Iulia și, potrivit reprezentaților DGASPC, a fost investigat radiologic, imagistic și i s-au recoltat analize de laborator. Diagnosticul a fost contuzie șold stâng.

Bărbatul a fost consultat și de un medic ortoped, au transmis, pentru alba24.ro, reprezentații Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba.

După consultul realizat de medicii spitalului din Alba Iulia, pacientul a fost trimis înapoi la Galda de Jos.

Decesul

După două săptămâni de la incident și consultul de la UPU Alba Iulia, în 7 februarie, bărbatul a decedat. Reprezentații DGASPC Alba Iulia au transmis, pentru alba24.ro, detalii despre evenimentele din Centrul de la Galda de Jos, din ziua în care bărbatul a decedat.

Potrivit acestora, la centru a sosit un echipaj de ambulanță pentru a consulta un alt pacient.

Personalul medical a solicitat ca și bărbatul în cauză să fie consultat, deoarece acuza dureri abdominale.

După efectuarea consultului, medicul de pe ambulanță a recomandat tratament cu Metoclopramid, Nospa și Algocalmin.

Două apeluri la 112 în câteva minute

Seara, la ora 23.16, s-a solicitat din nou serviciul 112 pentru bărbatul în cauză, deoarece acuza dureri abdominale, starea lui fiind alterată.

La ora 23.24, s-a reapelat serviciul 112, deoarece bărbatul a intrat în stop cardio-respirator, iar personalul de serviciu a început manevrele de resuscitare.

La fața locului a sosit imediat un echipaj de poliție și la ora 23.41 a sosit echipajul de ambulanță. Medicul a decis că bărbatul este în stop cardio-respirator neresuscitabil și a declarat decesul acestuia.

La ora 00.51, la Centrul din Galda de Jos a sosit din nou echipajul de poliție, însoțit de reprezentați IML Alba Iulia, conform procedurilor legale cu privire la decesul în unități rezidențiale, au precizat reprezentații DGASPC Alba, pentru alba24.ro.

Surse apropiate anchetei au declarat pentru alba24.ro că bărbatul a decedat din cauza unei hemoragii interne, cauzate de o ruptură de splină.

Potrivit surselor alba24.ro, ruptura de splină a fost descoperită abia la autopsia realizată de medicul legist.

Inițial, o anchetă a fost începută pentru infracțiunea de loviri cauzatoare de moarte, dar în urma unei expertize s-a stabilit că cei doi bărbați care l-au bătut pe pacient nu aveau discernământ la data comiterii faptelor.

Aceștia au fost internați într-un alt centru de recuperare, la cel din Ștei.

Extras din minuta pe scurt a Tribunalului Alba: ”(…) dispune internarea medicală provizorie a suspecţilor: (…) cercetați pentru loviri sau vătămări cauzatoare de moarte, (…) într-o unitate specializată de asistenţă medicală, până la însănătoşire sau până la ameliorarea care înlătură starea de pericol ce a determinat luarea măsurii (…)”

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Vaccinarea în etapa a treia. Care sunt pașii pentru programare și ce poți face dacă nu poți ajunge în ziua respectivă

Publicat

O listă de așteptare pentru vaccinarea anti-COVID se deschide în 15 martie, în a treia etapă de imunizarea, cea pentru populația generală.

Andrei Baciu, secretar de stat în Ministerul Sănătății, a explicat cum ne putem programa

„Vin doze semnificativ mai crescute și putem trece la etapa a treia, la ultima etapă, în care absolut oricine care se încadrează în recomandările pentru vaccinurile existente se poate programa.

Cum se face acest lucru? Dacă până în momentul de față se programau la un centru de vaccinare, în funcție de locurile pe care noi le deschideam care erau, evident, în oglindă cu numărul de vaccinuri pe care noi le primeam, din acest moment, de pe 15 martie, mai precis, practic se deschide o listă de așteptare.

Astfel, oricine își dorește să se vaccineze nu mai trebuie să aștepte și să urmărească deschiderea de noi sloturi, distribuția acestora etc.

Concret, se va întâmpla în felul următor: când se intră, platforma rămâne aceeași, vaccinare-covid.gov.ro, astfel că după 15 martie cine dorește să se înscrie pe o listă de așteptare va intra pe platformă și va selecta un centru pentru că nu este o listă de așteptare globală, aferentă procesului de vaccinare în general.

Va fi câte o listă de așteptare pentru fiecare centru de vaccinare. Omul intră pe platformă, evident, își creează un cont, identifică un centru de vaccinare și se înregistrează pe lista de așteptare a respectivului centru.

Foarte important e că vom putea vedea câte persoane sunt în fața noastră.

Poate acesta va fi unul dintre criteriile care va sta la baza selecției unui centru sau al altuia.

În momentul în care centrul este deschis, persoanele vor fi notificate prin sms, astfel încât fiecare persoană va ști data la care se va putea vaccina în centrul ales.

Deci vorbim despre o listă de așteptare a fiecărui centru.

Pentru etapa a treia nu mai contează vârsta nu mai contează nimic, este ultima etapă, cea generală, la care ne-am dorit cu toții să ajungem”, a explicat Andrei Baciu în exclusivitate pentru dcnews.ro.

Secretarul de stat a explicat ce se întâmplă atunci când o persoană nu poate ajunge la vaccinare.

„Există posibilitatea de a-ți menține beneficiul câștigat prin înscrierea pe lista de așteptare. Evident că se pot întâmpla astfel de situații, cu atât mai mult cu cât nu știm imediat ziua în care ne vom vaccina și centrul.

O persoană care se află într-o astfel de situație va trebui să facă câțiva pași foarte simpli.

În primul rând, trebuie să intre pe platformă în același mod în care s-a programat și să selecteze o altă dată sau un alt centru.

Evident că ordinea și prioritatea vor fi păstrate, o persoană care este într-o astfel de situație nu va fi trimisă la coada listei și să fie nevoită să mai aștepte.

Platforma va găsi soluții pentru zile sau centre similare, deci practic nu se va pierde locul de așteptare pe listă”, a spus Andrei Baciu.

Anularea programării inițiale se va face automat, centrul fiind înștiințat de numărul de vaccinuri necesare.

„Platforma nu permite 2 programări distincte pentru același CNP, pentru a nu irosi doze, pentru a nu-i pune în situații dificile nici pe cei din centrele de vaccinare, pentru că asta ar însemna ca echipele din centrele de vaccinare să aibă o doză în plus pe care nu trebuie să o irosească”, a mai spus acesta.

sursă: dcnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate