Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Băncile europene vor reveni la nivelurile de performanță pre-pandemice în 3-5 ani. Studiu


Publicat

Băncile europene vor reveni la nivelurile de performanță pre-pandemice în termen de trei până la cinci ani, potrivit unei analize Kearney. Raportul analizează date de la 89 de bănci de retail din 22 de piețe europene.

Analiza companiei globale de consultanță Kearney a arătat că performanța băncilor de retail va reveni la nivelurile pre-pandemice în termen de trei până la cinci ani, deși rentabilitatea va rămâne sub presiune în următorii doi ani.

Studiul „European Retail Banking Radar” urmărește 89 de bănci de retail din 22 de țări, dintre care 51 de bănci din Europa de Vest și 38 de bănci din Europa de Est.

Raportul din acest an analizează modul în care au reușit băncile de retail să gestioneze întreruperile cauzate de COVID-19 și examinează posibilitățile de revenire ale sectorului bancar.

Raportul subliniază că sprijinul guvernelor și gestionarea proactivă a riscurilor au atenuat cu succes lovitura anticipată. Cu toate acestea, una din 10 bănci a raportat pierderi iar profitul mediu pe client a scăzut cu 30%. În general, 70% dintre bănci au generat un profit mediu pe client de sub 100 EUR, comparativ cu 40% dintre bănci din anul anterior. În România băncile au înregistrat un profit mediu pe client în 2020 în scădere cu 16% comparativ cu anul precedent.

Mai mult decât atât, băncile din 19 țări (din cele 22 de țări analizate) au raportat o scădere a veniturilor comparativ cu nivelurile din 2019, băncile britanice raportând cel mai mare declin, de 10%, iar băncile din România înregistrând o scădere de 4,5%. Un trend specific băncilor românești este diminunarea bazei de venituri din taxe și comisioane, ajungând la 29% din total venituri, în scădere cu 1,5 puncte procentuale față de anul precedent. Acest trend sugerează convergența dintre România și piețele dezvoltate din Europa, unde veniturile din dobânzi sunt dominante. De asemenea sistemul bancar din România începe să simtă competiția din zona de fintech și neobanks care operează într-un mediu optimizat și fără presiunile mediului bancar tradițional.

În ultimii cinci ani băncile au luat măsuri pentru a reduce costurile operaționale. În medie, numărul de angajați a fost redus cu 9%, iar rețelele de sucursale cu 19%. Primele 20% dintre băncile europene și-au redus numărul de angajații cu 16%, sucursalele cu 26% și au observat îmbunătățirea cost to income ratio de la 65% la 60%. Acestea fiind spuse, ultimele 20% dintre bănci și-au văzut raportul cost-venit crescând de la 53% la 68% – o performanță semnificativ scăzută. Eficienta operațională a băncilor românești nu s-a deteriorat semnificativ, înregistrând un cost to income ratio cu 0,3 puncte procentuale mai mare comparativ cu 2019, ajungând la 60%. Acest lucru provine pe de-o parte dintr-o scădere a veniturilor (-4,5%), echilibrată de o diminuare a costurilor operaționale (-3,9%).

„Nu există nicio îndoială că pandemia COVID-19 a avut un impact semnificativ asupra băncilor de retail, dar consecințele au fost mai puțin severe decât previziunile de anul trecut. Acest lucru se datorează în mare parte intervențiilor care au fost puse în aplicare, cu multe lecții învățate din criza financiară globală.

Credem că băncile europene vor reveni la performanța pre-COVID-19 în termen de 3 până la 5 ani, dar creșterea profitabilității va necesita reduceri de costuri de 35-45 miliarde EUR în acest timp. Traiectoria serviciilor bancare europene s-a schimbat cu siguranță, dar pe măsură ce ne adaptăm la ”noul-normal” piețele europene își vor reveni, iar băncile vor avea ocazia să devină motorul redresării.

Spre deosebire de situația din criza financiară globală, băncile de retail au recâștigat încrederea clienților oferind sprijin financiar în perioadele succesive de lockdown. Ca atare, anticipăm că sectorul bancar european va fi în măsură să stimuleze redresarea și să devină mai puternic și mai performant în urma COVID-19”, spune Simon Kent, Partener și Global Head of Financial Services la Kearney.

sursă: Mediafax



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

”Ciugubanul” capătă valoare: O înghețată în schimbul unui PET, recompensă pentru elevii din Ciugud implicați în reciclare

Publicat

O înghețată în schimbul unui PET reciclat! Aceasta a fost provocarea lansată elevilor Școlii Gimnaziale Ciugud în cadrul proiectului lansat recent de primărie, legat de CIUGUban.

Potrivit reprezentanților Primăriei din Ciugud, copiii au fost premiați pentru numărul record de PET-uri, doze de aluminiu și sticle reciclate, în ultima săptămână.

Astfel, toți elevii au primit gratuit înghețată, oferită de compania ALPIN 57 Lux

Ideea este o continuare a unui proiect de reciclare destinat copiilor din comună, care are la bază un concept inedit: ciugubanul.

Moneda virtuală, cum a fost denumită de reprezentanții administrației locale, este folosită, în primă fază, pentru a recompensa cetățenii, în special copiii, care colectează selectiv deșeurile și reciclează ambalajele din plastic, sticlă și aluminiu.

Citește și: CIUGUbanul, prima monedă virtuală lansată de o comunitate din România. Moneda recompensează copiii din Ciugud, care reciclează

Proiectul presupune montarea în comună a unor stații de preluare și reciclare a ambalajelor, unde cetățenii vor putea depune sticlele, PET-urile și dozele de aluminiu, iar în schimbul acestora vor primi monede virtuale, CIUGUbani, care vor putea fi folosite în comunitate.

Monedele nu au valoare de criptomonedă, ci sunt doar o formă de recompensare a cetățenilor și de stimulare a reciclării și colectării selective.

Prima astfel de stație a fost montată în curtea Școlii Gimnaziale Ciugud, prima școală smart din mediul rural din România, fiind personalizată sub forma unui roboțel.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Prințesa urbană: Nota de la capacitate nu este egală cu cine ești tu. Ce nu le spune nimeni, copiilor de 14 ani

Publicat

Scriitoarea și jurnalista Ioana Chicet-Macoveiciuc, foarte cunoscută sub numele de ”Prințesa urbană”, a abordat pe blogul ei, în maniera caracteristică, o problemă extrem de importantă pentru elevii care trec în această perioadă prin examenele de capacitate. 

Copiii resimt o mare cantitate de stress, presiune și oboseală, fără ca nimeni să le spună că nu totul depinde de un examen sau de o notă.

”Acum un an am vorbit prima oară unui grup mare de copii de 14 ani. În aceeași zi povesteam prin mesaje private cu un tânăr de 18 ani, vorbeam despre relații, examene, Luca e un copil foarte fain și prezent în viața lui.

I-am spus că urmează să am o întâlnire online cu adolescenți și el s-a oferit să-și întrebe colegii de clasă ce le-ar transmite celor cu patru ani mai tineri, dacă ar putea.

Am primit o listă atât de frumoasă! Cât de mult mi-ar fi plăcut să-mi spună și mie cineva la 14 ani toate astea!

Cât de mult m-am stresat din cauza tezelor, mi se părea că viața mea o să se sfârșească dacă iau mai puțin de 9.

Nu dormeam bine, nu puteam mânca, nu-mi pria nimic, corpul meu reacționa cum putea, bietul, cu dureri de burtă, acnee, migrene.

De multe ori nu luam note mari nu pentru că nu era pregătită, ci pentru că eram prea stresată.

Mama mă încuraja cum putea, dar profesorii puneau multă presiune, prezentau examenele astea ca pe ceva de viață și de moarte.

Ce mult mi-ar fi plăcut să știu că nu mi se va întâmpla nimic rău dacă iau note mijlocii la teze! Că nu voi fi o ratată dacă nu voi învăța pe de rost și al cinzecilea comentariu.

Ce mult mi-ar fi plăcut să-mi spună un adult că viața mea nu depinde de examenele astea, că sunt bună și prețioasă și dacă iau sub 10, că n-o să-mi pierd prietenii, familia, drumul din cauza asta”.

După o experiență îndelungată în presa scrisă, Ioana Chicet-Macoveiciuc și-a început blogul în ianuarie 2007.

”De când am devenit mamă, subiectele de pe blog se învârt în jurul vieții de familie, al unui stil de viață sănătos, al dezvoltării de sine și al creșterii copiilor cu respect și blândețe” a scris aceasta pe blog.

Citește aricolul complet pe printesaurbana.ro

Sursă foto: Pixabay

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Trei stații de reîncărcare pentru vehicule electrice, amenajate pe locuri de parcare din Alba Iulia. Unde vor fi amplasate

Publicat

Primăria Alba Iulia pregătește terenul pentru amplasarea a trei stații de reîncărcare pentru vehicule electrice, pe străzile Livezii, Mihai Viteazul și B-dul Revoluției 1989 din municipiu.  

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de aprobat, în ședința din 29 iunie, un proiect de hotărâre privind aprobarea amplasării, pe domeniul public, al unor stațiilor de reîncărcare autovehicule electrice.

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a acordat anul trecut Primăriei Alba Iulia o finanțare nerambursabilă de până la 493.458,57 de lei, reprezentând 90% din valoarea cheltuielilor eligibile în valoare de 548.287,30 lei pentru realizarea proiectului vizând achiziția și montajul unui număr de trei stații de reîncărcare a acumulatorilor pentru autovehicule electrice.

Astfel, printr-un proiect de hotărâre se propune:

  • aprobarea transformării a trei locuri de parcare consecutive, aflate pe strada Livezii (în apropiere de Alba Mall) în punct de reîncărcare a acumulatorilor pentru vehicule electrice, inclusiv montarea unei stații de reîncărcare.

Punctul de reîncărcare va ocupa o suprafață de 34 mp, fiind compus din stația de reîncărcare ce poate efectua reîncărcări simultan, poziționată central și două parcări pentru vehiculele conectate la stație în vederea încărcării.î

  • aprobarea transformării a două locuri de parcare consecutive (locul 14 și 15) situate pe strada Mihai Viteazul – Piața Națiunii (Piața Alessandria) în punct de reîncărcare a acumulatorilor pentru vehicule electrice, inclusiv montarea unei stații de reîncărcare.

Punctul de reîncărcare va ocupa o suprafață de 26 mp, fiind compus din stația de reîncărcare ce poate efectua reîncărcări simultan, poziționată central și două parcări pentru vehiculele conectate la stație în vederea încărcării.

  • aprobarea transformării a 2 mp zonă verde și a două locuri de parcare consecutive (locul 69 și 70) situate pe Bulevardul Revoluției 1989 (lângă parcul Bisericii, de pe strada Vasile Goldiș, în intersecție cu Bulevardul Revoluției 1989) în punct de reîncărcare a acumulatorilor pentru vehicule electrice, inclusiv montarea unei stații de reîncărcare, pe zona verde.

Punctul de reîncărcare va ocupa o suprafață de 30 mp, fiind compus din stația de reîncărcare ce poate efectua reîncărcări simultan, poziționată central pe zona verde și două parcări pentru vehiculele conectate la stație în vederea încărcării.

Stațiile de reîncărcare vor fi semnalizate prin panouri de informare, în conformitate cu standardele europene și naționale.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Reacții extrem de critice de la Comisia Europeană, legate de PNRR. Guvernul s-a încurcat în calcule greșite și neclarități

Publicat

Comisia Europeană a transmis, joi, zeci de observaţii pe tema Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, cele mai multe dintre critici referindu-se la faptul că nu sunt justificate costurile, că lipsesc metodologiile de calcul şi că au fost furnizate informaţii neclare legate de proiecte.

Potrivit Hotnews, Comisia Europeană a transmis, joi, zeci de observaţii pe tema Planului Naţional de Redresare şi Rezilienă.

Mai multe critici se referă la faptul că nu sunt justificate costurile, că unele sunt supraestimate, că lipsesc metodologiile de calcul şi că au fost furnizate informaţii neclare legate de proiecte.

Potrivit sursei citate, în ceea ce priveşte Sistemul de management al apei, una dintre critici vizează faptul că valorile asumate pentru ţinte sunt, în general, mai mici decât rezultatul calculelor.

Citește și: VIDEO: Premierul Florin Cîțu nu a putut numi nici un proiect concret, finanțat în Alba prin PNRR. S-a încurcat în explicații

La alte investiţii se precizează că nu sunt furnizate punctele de referinţă şi metodologia de cost.

În ceea ce priveşte Transportul sustenabil, Comisia Europeană menţionează că pe anumite proiecte de transport feroviar nu este clar dacă standardele de costuri includ TVA sau nu şi nu sunt clare explicaţiile furnizate despre modernizarea a 30 de locomotive.

În ceea ce priveşte Fondul pentru Valul Renovării nu este clar cum se obţine costul total de 1 miliard de euro, întrucât există neconcordanţe între informaţii.

La Pilonul VI- România Educată, Comisia are de asemenea nelămuriri.

”Pentru o mai bună urmărire a costurilor, Guvernul trebuie să explice fiecare investiție, nu grupate.

Numele date diferitelor investiții nu sunt corecte

Nu sunt indicate studiile în baza cărora au fost determinate costurile. Au fost menționate prețurile pieței preluate din Ordinul Arhitecților din România, dar fără a furniza informații suplimentare”.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate