Connect with us
Publicitate

BLAJ

Bibliotecă municipală ultramodernă, cu lift, în Blaj. A fost deschisă licitația pentru serviciile de asistență tehnică


Publicat

O nouă etapă pentru construirea unei biblioteci ultramoderne în municipiul Blaj. Reprezentanții administrației locale au lansat luni o licitație pentru servicii de asistență tehnică din partea diriginților de șantier. 

Clădirea va fi concepută special pentru funcțiunea de bibliotecă și va fi adaptată la nevoile tuturor beneficiarilor. Construcția va avea un sistem de umbrire cu lamele metalice, lift, sistem de panouri fotovoltaice și alte dotări pentru un confort și o siguranță sporită. Valoarea estimată a investiției depășește 14 milioane de lei, cu TVA inclus. 

Primăria Blaj a lansat luni, 15 februarie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru servicii de asistență tehnică din partea diriginților de șantier pentru obiectivul de investiție „Construire clădire bibliotecă”.

Valoarea totală estimată este de 111.600 de lei, fără TVA. 

Vezi și FOTO: Bibliotecă ultramodernă cu sistem de umbrire, lift și panouri solare, în municipiul Blaj. Cum va arăta clădirea

Potrivit documentației tehnice, noua clădire va fi o construcție ultramodernă, special concepută pentru funcțiunea de bibliotecă, cu un confort și o siguranță sporită, facilități pentru operarea de către persoane cu dizabilități și o infrastructură adaptată la nevoile tuturor beneficiarilor.

Noua Bibliotecă Municipală din Blaj va avea mai multe de săli de lectură, depozite de carte, birouri, o sală multifuncțională, o sală de protocol, o ludotecă (bibliotecă de jucării, puzzle-uri și jocuri pentru copii sau familii) și o terasă. Suprafața utilă a construcției (subsol, parter + supantă (parter înalt) și etaj) va fi de 1.983,75 de metri pătrați.

Terenul pe care se dorește construirea bibliotecii se află în municipiul Blaj, în Piața 1848 și are o suprafață de 3.647 mp. Noua clădire va avea un regim de înălțime S + P (Parter – supanta) + E și o suprafață construită de 630 mp.

 

 

În perioada de operare vor fi create locuri de muncă noi, pentru asigurarea întreținerii și funcționării obiectivului. Astfel, în prezent sunt 5 posturi de bibliotecare din care 2 ocupate și 3 libere și vor fi create 3 locuri de muncă noi.

Finisaje interioare: 

Spațiile interioare vor fi finisate pe pereți cu zugrăveli lavabile transpirante și placaje din faianță. Pardoselile încăperilor vor fi finisate cu mochetă, parchet și gresie. Tâmplăria interioară va fi realizată din lemn și MDF, fiind astfel asigurat confortul termic și fonic necesar desfășurării în bune condiții a activităților.

Finisaje exterioare:

Clădirea va fi finisată la exterior cu tencuială decorativă, cărămidă aparentă și lamele metalice pentru umbrire. Ferestrele și exterioare vor avea tâmplăria metalică și din PVC cu sticlă în sistem termopan – tripan, aceasta din urmă având caracteristici termoizolatoare superioare.

Sistemul de umbrire cu lamele metalice va suplimenta asigurarea confortului termic în clădire prin adaptarea în funcție de însorire. Astfel, lamelele metalice se vor mișca în vederea obturării luminii și a razelor UV pe timp de vară, astfel încât sticla din cadrul tâmplăriei să fie protejată împotriva supraîncălzirii, crescând astfel confortul termic interior și reducând consumul de energie necesar climatizării clădirii.

 

De asemenea, s-a propus montarea unui sistem de panouri fotovoltaice de 40 KW, cu o producție medie zilnică anuală de 136 KWh, la o producție anuală totală de 47.600 kWh. Încălzirea clădirii și prepararea apei calde se va realiza cu o centrală termică, compusă din două cazane de 100 KW fiecare, pe combustibil gaz metan, amplasată într-un spațiu tehnic de la subsol special destinat acestui scop.

Construcția va fi realizată în așa fel încât să fie accesibilă persoanelor cu dificultăți la mers, persoanelor blocate în scaun rulant sau persoanelor cu dificultăți de mișcare a brațelor. Accesul în clădire se va putea face de la nivelul amenajării exterioare a terenului, printr-o rampă, astfel încât efortul depus să fie minim.

 

De asemenea, clădirea va fi prevăzută cu un lift dimensionat corespunzător pentru a fi accesat ușor și de către persoanele cu dizabilități.

Pentru asigurarea accesului pietonal se vor realiza alei și trotuare finisate cu covor de piatră. Acesta va fi alcătuit din piatră cu granulație variabilă între 2 și 10 mm. Granulele de piatră vor fi îmbinate cu un liant transparent cu rezistență ridicată pentru utilizare la exterior (ex. rășină epoxidică).

Pavarea zonei de acces auto se va realiza cu pavele pentru trafic auto, de formă pătrată sau dreptunghiulară, pe pat de nisip.

În zona verde se vor planta arbori cu o înălțime a coroanei de cca. 5 – 7 metri, și se vor așterne rulouri de gazon de tip sport, cu o rezistență ridicată. Pentru asigurarea irigării gazonului se va prevedea un sistem de irigare automatizat.

Potrivit documentației tehnice, costurile estimate pentru realizarea investiției, cu luarea în considerare a costurilor unor investiţii similare, ori a unor standarde de cost pentru investiţii similare corelativ cu caracteristicile tehnice şi parametrii specifici obiectivului de investiţii sunt între 14.728.621,75 lei și 16.414.898,44 de lei, cu TVA.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

(P) Comunicat: Consilierii locali din Alba Iulia, implicați de primarul Pleșa în războiul pe care l-a declanșat împotriva STP

Publicat

Consilierii locali din Alba Iulia, implicați de primarul Gabriel Pleșa în războiul pe care l-a declanșat la adresa STP. Încă o tentativă de abuz și dispreț, devenite obișnuință pentru noua administrație în raport cu tot ce înseamnă contract și obligații, indiferent că ne referim la transport sau alte servicii, a fost zădărnicită de instanță.

Motivarea comunicată azi, 24 februarie 2021, arată clar că instanța respinge demersul primarului Pleșa de suspendare a contractului dintre STP și AIDA TL.

Mai mult, cel mai important, faptul că nu a participat la adoptarea Hotărârii AGA AIDA-TL nr. 2 și că nu a semnat contractul „ESTE UN REFUZ ȘI NU O IMPOSIBILITATE OBIECTIVĂ DE PARTICIPARE la ședința AGA AIDA-TL din data de 07.01.2021, primarul municipiului Alba Iulia neavând obligația să justifice calitatea de reprezentant deoarece, LEGAL SI STATUTAR, REPREZENTA MUNICIPIUL DE DREPT.

Așa că nici nu se punea problema dovedirii unei astfel de calități. Instanța a stabilit că acest contract ar fi putut fi atacat în temeiul altor legi, dar termenul de contestare a fost depășit, exclusiv din culpa domnului Pleșa.

Cu aceeași necunoaștere sau rea voință, primarul Pleșa cheamă aleșii locali să decidă, vineri, 26 februarie, dacă îl vor mandata ca reprezentant al municipalității în cadrul AIDA-TL.

Asta după ce a devenit clar că demersul său, pe persoană fizică și fără un mandat din partea consiliului, de a suspenda contractul de servicii de transport este unul fără temei legal.

Citește și: Alba Iulia rămâne fără GRATUITATE la transportul public. Sunt afectați pensionarii, elevii și studenții

Subiectul a fost introdus pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local, deși LEGEA prevede clar că primarul este cel care are această calitate de reprezentare.

E drept, dacă ar fi fost finalizată această etapă prin mandatul dat de consilieri, atunci când trebuia, până la 30 de zile de la sesizarea de către AIDA TL, din data de 3 decembrie 2020, l-ar fi făcut direct răspunzător pe primar pentru neîndeplinirea oricăror obligații contractuale.

Oricum, acest lucru se întâmplă, pentru că după expirarea acestui termen mandatul este aprobat tacit, conf. art.10, alin.5^1, din Legea 51/2006. În aceste condiții, solicitarea unui vot din partea consilierilor este „apă de ploaie”, iar un eventual refuz de a-l mandata pe primar ca reprezentant legal ar aduce, juridic, pe viitor, toate consecințele nerespectării contractului pe umerii consilierilor.

„Este absolut stupid ce invocă dl. Pleșa, când se referă la mandatul din cadrul AIDA-TL. E ca și cum un părinte, cu toate drepturile, ar cere tutela copilului.

Dânsul demonstrează că fie nepriceperea, fie dorința de a anihila STP, duc la un joc de poker unde se mizează banii orașului, nicidecum cei din buzunarul personal al primarului Gabriel Pleșa. Și, vă rog să mă credeți, prin ceea ce spune și face public domnia sa și unii dintre subordonați dânsului, devine clar jocul de interese prin care se vrea falimentarea STP și preluarea transportului de cei care sunt preferați.

Am auzit afirmații scandaloase prin care sunt acuzați inclusiv ceilalți primari din AIDA-TL, ceea ce mi se pare că ne aduce la „ori cedezi, ori te terminăm”. Se vede clar că nu-i interesează nici câți bani ar putea pierde în instanță, bani pe care tot oamenii din oraș i-ar plăti.

Legat de atât de discutatul buget al STP, primarul USR-PLUS face o gravă dezinformare. Gabriel Pleșa aruncă în spațiul public niște cifre, dar nu spune că acestea sunt unele care se pot dovedi mult mai mici, având în vedere că bugetul contractului de transport este estimat.

Acesta urmează să fie operat în funcție de necesități și nu este unul garantat la plată. Este o vorbă „minciuna stă cu regele la masă”. Dar vom demonstra că, și în cazul bugetului, domnul Pleșa este departe de a fi mai mult decât un pion condus de profitori și nepricepuți.” – Stelian Nicola, director general STP Alba Iulia.

Vezi și: Reacția primarului din Alba Iulia, după ce STP a anunțat că suspendă gratuitățile pentru pensionari și elevi: ”Este regretabil”

Războiul pe care primarul Gabriel Pleșa l-a declanșat în raporturile cu STP este unul cu implicații extrem de grave, pe termen scurt, mediu și lung. În primă fază, societatea de transport a fost nevoită, din cauză că nu și-a încasat, de la Primăria Alba Iulia, banii cuveniți, să sisteze gratuitățile pentru mai multe categorii sociale.

Departamentul de comunicare al STP Alba Iulia

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Pensii 2021: Vârsta de pensionare pentru femeile angajate ca funcționari publici, schimbată. Decizia Curții Constituționale

Publicat

Femeile angajate în funcții cu statut de funcționar public pot cere să amâne pensionarea peste limita de vârstă de 63 de ani.

O decizie a Curții Constituționale se referă la ”posibilitatea de a solicita continuarea exercitării raportului de serviciu, în condiţii identice cu bărbatul, respectiv până la împlinirea vârstei de 65 de ani”.

”Curtea Constituțională, în cadrul controlului legilor posterior promulgării, cu unanimitate de voturi, a admis (în 23 februarie 2021 – n.r.) excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art.98 alin.(1) lit. d) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, în redactarea anterioară modificării prin art.I pct. 24 din Legea nr.156/2018, ale art. 98 alin.(1) lit. d) din Legea nr.188/1999, astfel cum au fost modificate prin art.I pct. 24 din Legea nr. 156/2018 şi ale art. 517 alin.(1) lit.d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ şi a constatat că acestea sunt constituţionale în măsura în care sintagma „condiţii de vârstă standard” nu exclude posibilitatea femeii de a solicita continuarea exercitării raportului de serviciu, în condiţii identice cu bărbatul, respectiv până la împlinirea vârstei de 65 de ani”, precizează CCR într-un comunicat.

OUG 57/2019 privind Codul Administrativ, citată de CCR, prevede că femeile angajate ca funcționari publici pot cere menținerea în funcție cel mult 3 ani după vârsta standard de pensionare (63 de ani), dar cu posibilitatea prelungirii anuale a raportului de serviciu și cu aprobarea conducătorului autorității sau instituției publice.

OUG 57/2019 Art. 517 alin 1 lit d) Raportul de serviciu existent încetează de drept:

d) la data îndeplinirii cumulative a condițiilor de vârstă standard și a stagiului minim de cotizare pentru pensionare, dacă persoana care are competența de numire în funcția publică nu dispune aplicarea prevederilor alin. (2);

Alin (2) În mod excepțional, pe baza unei cereri formulate cu 2 luni înainte de data îndeplinirii cumulative a condițiilor de vârstă standard și a stagiului minim de cotizare pentru pensionare și cu aprobarea conducătorului autorității sau instituției publice, funcționarul public poate fi menținut în funcția publică deținută maximum 3 ani peste vârsta standard de pensionare, cu posibilitatea prelungirii anuale a raportului de serviciu.

Pe perioada în care este dispusă menținerea în activitate pot fi aplicate dispozițiile art. 378. (raportul de serviciu poate fi exercitat cu durată redusă a timpului de muncă la jumătate de normă, caz în care este denumit raport de serviciu cu timp parțial).

Art.98 alin. (1) lit. d) din Legea nr.188/1999Raportul de serviciu încetează de drept: d) la data îndeplinirii cumulative a condițiilor de vârstă standard și a stagiului minim de cotizare pentru pensionare sau, după caz, la data comunicării deciziei de pensionare pentru limită de vârstă, pensionare anticipată, pensionare anticipată parțială ori invaliditate a funcționarului public, potrivit legii;

Modificare prin art.I pct. 24 din Legea nr.156/2018: d) la data îndeplinirii cumulative a condițiilor de vârstă standard și a stagiului minim de cotizare pentru pensionare dacă persoana care are competență de numire în funcția publică nu dispune aplicarea prevederilor alin. 3 (alin 3 – Constatarea cazului de încetare de drept a raportului de serviciu se face în termen de 5 zile lucrătoare de la intervenirea lui prin act administrativ al persoanei care are competența legală de numire în funcția publică)

Astfel, angajatele – funcționar public vor putea opta pe viitor să se retragă din activitate în aceleași condiții ca și colegii lor bărbați, adică la vârsta de 65 de ani.

CCR a precizat că prevederile și modificările legislative de mai sus sunt constituționale doar dacă ”nu exclud posibilitatea femeii de a solicita continuarea exercitării raportului de serviciu, în condiţii identice cu bărbatul, respectiv până la împlinirea vârstei de 65 de ani”.

Prevederi referitoare la pensiile din România

Prin OUG adoptate de Executiv în februarie 2021:

– începând cu anul 2022 valoarea punctului de pensie se va majora cu rata medie anuală a inflaţiei, la care se adaugă cel mult 50% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat

– majorarea și data de acordare se stabilesc anual prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat

– începând cu anul 2024, valoarea punctului de referinţă se majorează anual cu rata medie anuală a inflaţiei, la care se adaugă 50% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat.

Foto: Pixabay

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

CE propune prelungirea sistemului de roaming fără taxe suplimentare. Milioane de europeni se bucură de acest beneficiu

Publicat

Comisia Europeană a propus prelugirea cu zece ani a actualului sistem de tarifare în telefonia mobilă, care permite utilizarea rezonabilă, fără taxe suplimentare de roaming, în spaţiul Uniunii Europene.

„Pentru a asigura că cetăţenii pot continua să se bucure de roaming fără taxe suplimentare în timpul călătoriilor în spaţiul UE, Comisia Europeană a propus astăzi o nouă Reglementare în domeniul roaming-ului. Aceasta va prelungi cu zece ani actualele reguli, care urmează să expire în 2022.

De asemenea, vor fi asigurate servicii mai bune de roaming. Spre exemplu, consumatorii vor avea dreptul la aceeaşi calitate şi viteză în reţeaua mobilă, atât acasă, cât şi în străinătate, atât timp cât sunt disponibile reţele echivalente”, a anunţat Executivul UE, într-un comunicat postat pe site-ul propriu.

Citește și: Prețurile la date mobile în roaming au scăzut din 1 ianuarie. Precizări cu privire la tarifele de telefonie pentru Regatul Unit

„Noile reguli vor asigura şi acces eficient la servicii de urgenţă, inclusiv prin îmbunătăţirea prezentării unor mijloace alternative pentru persoane cu dizabilităţi, precum şi prin creşterea modalităţilor de înştiinţare privind utilizarea serviciilor cu TVA în roaming”, precizează reprezentanții Comisiei Europene.

„Oriunde ne aflăm în Europa, putem lua legătura cu cei dragi, putem discuta despre activităţi şi putem distribui informaţii de pe drum fără a ne face griji pentru facturi scumpe.

Sfârşitul taxelor de roaming este un prim exemplu despre modul în care UE menţine conectaţi milioane de cetăţeni, îmbunătăţindu-le vieţile.

Noile reglementări vor menţine roamingul fără taxe suplimentare, ba chiar îl vor îmbunătăţi”, a spus și Margrethe Vestager, vicepreşedinte executiv al Comisiei Europene pentru Adaptarea Europei la Era Digitală.

„Milioane de europeni se bucură de beneficiile roamingului fără taxe suplimentare în spaţiul UE. Este vorba de un element central de succes al pieţei comune.

În Deceniul Digital al Europei, toată lumea trebuie să poată avea conectivitate excelentă oriunde se află în Europa, la fel ca acasă. Astăzi, putem confirma angajamentul nostru faţă de cetăţeni. În paralel, lucrăm pentru susţinerea investiţiilor în infrastructura adecvată”, a declarat, la rândul său, Thierry Breton, comisarul UE pentru Piaţa Internă.

Actualul sistem de roaming a intrat în vigoare în statele membre UE în 2017 și urma să expire în 2022.

Sursa: Mediafax

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

O nouă licitație pentru reabilitarea Liceului Teoretic din Teiuș. Va beneficia de un sistem de încălzire cu pompă de căldură

Publicat

Liceul Teoretic din Teiuș va fi reabilitat termic printr-un proiect de este 2,3 milioane de lei. Clădirea construită în perioada anilor 1936 va fi izolată termic și va beneficia de un sistem de încălzire format dintr-o pompă de căldură geotermală. 

Primăria Teiuș a lansat marți, 23 februarie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o nouă licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor pentru investiția „Reabilitare termică Liceul Teoretic Teiuș – clasele IX-XII”.

Valoarea totală estimată este de 2.337.312,74 de lei, fără TVA.

 

Reamintim faptul că primele licitații pentru reabilitarea termică a liceului au fost lansate încă din anul 2019, acestea fiind anulate după ce au fost depuse oferte inacceptabile și/sau neconforme, sau nu s-au prezentat ofertanți.

Potrivit Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (DALI) clădirea a fost executată în perioada anilor 1936 și a avut, de la început, funcțiunea de școală. Construcția are regimul de înălțime Sp + P + E.

Proiectul de reabilitare termică vizează:

  • izolarea soclului
  • izolarea termică a pereților exteriori cu un strat de tip multipor de minim 15 cm
  • izolarea termică a planșeului sub pod
  • izolarea plăcii pe sol la partea inferioară
  • izolarea plăcii la intrados a subsolului
  • înlocuirea acoperișului existent
  • înlocuirea scocurilor și a burlanelor deteriorate cu altele noi
  • înlocuirea ferestrelor și ușilor existente cu tâmplărie PVC cu geam termopan, cu 6 camere și sistem automat de închidere
  • sistem de încălzire format din pompă de căldură sol/apă (geotermală)
  • modernizarea instalației de încălzire – înlocuirea corpurilor de încălzire existente din fontă cu corpuri din tablă și prevederea unui sistem nou de încălzire, realizat cu ajutorul ventiloconvectoarelor de pardoseală
  • montarea de robineți cu reglaj termostatic pe fiecare corp de încălzire în parte
  • înlocuirea conductelor și a coloanelor ce transportă agentul termic, precum și izolarea acestora
  • instalarea unui boiler electric pentru producerea de apă caldă curentă necesară clădirii reabilitate
  • înlocuirea racordurilor obiectelor sanitare
  • înlocuirea corpurilor de iluminat cu corpuri eficiente energetic de tip LED

În interiorul sălilor de curs, holuri, laborator, cabinet, cancelarie s-a proiectat o instalație de încălzire cu ventiloconvectoare, în sistem de două țevi. Acestea se vor monta pe pardoseală  și vor realiza încălzirea  spațiilor în perioada de iarnă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate