Eveniment
Bilet unic feroviar. Planuri pentru îmbunătățirea serviciilor de transport pe calea ferată
Ministerul Transporturilor pregătește îmbunătățirea serviciilor pentru calea ferată. Planurile sunt inclusiv pentru modul de tarifare, astfel încât să se poată cumpăra bilet unic feroviar, pentru mai multe curse.
Ministerul are pe circuit un ordin de ministru prin care îmbunătăţeşte sistemul de definire a categoriilor de trenuri. Prin acesta ar urma să se facă o mai bună distincţie între tipurile de servicii pe calea ferată şi să apară şi acest serviciu de tip metropolitan, a declarat Ştefan Adrian Roşeanu, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF).
„Noi estimăm că, în săptămânile viitoare, să avem primele legi propuse pe acest domeniu. Deja Ministerul Transporturilor are pe circuit un ordin de ministru prin care îmbunătăţeşte sistemul de definire a categoriilor de trenuri, astfel încât să se facă o mai bună distincţie între tipurile de servicii pe calea ferată şi să apară şi acest serviciu de tip metropolitan.
Se lucrează la modul de tarifare, astfel încât să se poată cumpăra bilet unic feroviar pentru că, astăzi, trebuie să îţi cumperi la mai multe trenuri câte un bilet şi la mai mulţi operatori, ceea ce împiedică lumea să vină către calea ferată”, a menţionat Ştefan Adrian Roşeanu.
Primul bilet integrat feroviar
Acesta a subliniat, de asemenea, că va exista un bilet integrat feroviar pe linia de Otopeni.
„Imediat după Anul Nou, credem că maximum la 1 februarie, o să avem primul proiect pilot, tot aşa, pe linia de Otopeni, unde va exista un bilet integrat feroviar. Sunt doi operatori feroviari – cel de stat şi unul dintre operatorii privaţi care oferă serviciu feroviar – plus operatorul de metrou, care este tot în subordinea Ministerului Transporturilor, plus operatorii de transport local STB şi cei trei din zona Bucureşti-Ilfov care vor putea să vândă un titlu de bilet integrat celor care doresc să meargă în transportul public din această zonă”, a mai spus preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară.
Stații de transport public integrate cu cele de cale ferată
El şi-a exprimat speranţa că, în a doua jumătate a anului 2023, sunt disponibile primele staţii moderne, unde „staţia de transport public să fie integrată cu staţia de cale ferată”.
„Marile instituţii financiare internaţionale, Banca Mondială, Banca Europeană de Investiţii şi BERD ne sprijină pentru a putea să facem proiecte moderne de gări, hub-uri în proiectul pe care îl avem cu autorităţile locale. Sperăm că în a doua jumătate a lui 2023 să apară primele staţii moderne, unde staţia de transport public să fie integrată cu staţia de cale ferată, cu aşa-zisele zone pietonale fără bariere.
sursă: Agerpres
Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dany
luni, 13.12.2021 at 12:48
Da mah asta era marea problema la CFR cum sa i-a banii la oameni.