Eveniment
BNR: Tentative de fraudă prin apeluri și mesaje false în numele băncii. Atenționare pentru evitarea capcanelor

BNR: Tentative de fraudă prin apeluri și mesaje false în numele băncii. Atenționare pentru evitarea capcanelor.
Banca Națională a României trage un semnal de alarmă cu privire la tentativele de fraudă de tip spoofing, care implică apeluri telefonice, mesaje sau site-uri false, ce pretind a fi comunicări oficiale ale instituției.
Aceste acțiuni au scopul de a obține informații personale sau de a manipula tranzacții financiare, pe baza unor date incorecte.
„În ultima perioadă, a fost semnalată intensificarea tentativelor de fraudă de tip spoofing, apeluri telefonice, mesaje și site-uri care disimulează o comunicare oficială a unei instituții bancare sau a unei autorități a statului (ANAF, Poliția Română etc).
În aceste cazuti, identitatea vizuală a Băncii Naționale a României (BNR) a fost utilizată, vizând obținerea de date personale sau efectuarea unor acțiuni care pot duce la tranzacții financiare bazate pe informații false (de tip ponturi sau recomandări de investiții).
Alți atacatori au solicitat instalarea de aplicații, deschiderea de linkuri sau autorizarea unor acțiuni pe telefon prin amprentă. Aceste încercări vizează furtul de identitate, instalarea de programe malware sau efectuarea de tranzacții financiare în numele dumneavoastră”, au transmis reprezentații BNR, potrivit agerpres.
BNR anunță că toate comunicările oficiale ale instituției online sunt făcute doar pe site-urile bnr.ro și bnro.ro, precum și pe conturile sale oficiale de pe rețelele sociale LinkedIn, X, Instagram și YouTube.
De asemenea, Banca Națională atrage atenția că infractorii pot folosi apeluri telefonice, mesaje audio sau video (deepfake), în care se dau drept reprezentanți ai BNR. Acestea sunt metode folosite pentru a păcăli victimele și a le câștiga încrederea.
Ce e este spoofing-ul prin SMS. Recomandări DNSC în cazurile de înșelăciune prin telefon
Atenție la tentativele de fraudă: BNR nu solicită niciodată informații confidențiale prin canale nesigure
„Reiterăm faptul că BNR nu solicită niciodată, prin e-mail, telefon, mesaje-text sau mesaje instant, date cu caracter personal sau alte informații confidențiale despre credite, carduri sau conturi bancare, nici efectuarea unor transferuri de bani.
De asemenea, reprezentanții BNR nu cer informații cu privire la veniturile personale, credite solicitate/ aprobate/ acordate de BNR sau de alți creditori profesioniști sau alte aspecte de natură financiară.
Dacă se prezintă oportunități de investiții sau de obținere a unor câștiguri rapide, facile și consistente, cel mai probabil este un atac de tip spoofing”, mai transmit reprezentanții BNR.
BNR recomandă utilizatorilor să evite furnizarea datelor personale și să anunțe imediat autoritățile competente dacă au fost contactați sau au interacționat cu apeluri, mesaje sau site-uri false.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News