Connect with us
Advertisement

Administrație

Când reîncep lucrările pe străzile din Alba Iulia, în 2024. Zone în care continuă șantierele în oraș și termenul de finalizare

Publicat

Lucrările de modernizare pe principalele străzi din Alba Iulia reîncep din 8 ianuarie, au precizat reprezentanții primăriei, pentru alba24.ro. Acestea ar urma să fie finalizate, în funcție de termenele din contracte, până în vara acestui an.

Este vorba despre lucrările din proiectele de mobilitate, care au ținut în șantier orașul, aproape tot anul trecut.

La finalul acestora, modalitatea în care se desfășoară traficul rutier în oraș ar urma să fie îmbunătățită, cel puțin potrivit proiectelor.

Sunt prevăzute benzi speciale de circulație pentru autobuze, sunt noi segmente cu piste de biciclete.

De asemenea, în multe zone din municipiu, în special la treceri de pietoni, vor fi puse în funcțiune semafoare.

Unele trotuare au fost îngustate, pentru a permite și piste de biciclete.

Zone în care mai sunt de efectuat lucrări

  • Regiment V Vânători (intrarea dinspre Sebeș, de la podul peste râul Mureș) – marcaje
  • Bulevardul Ferdinand (de la pod CFR/intersecție Gară) – marcaje și amenajarea intersecției cu Bd. Încoronării
  • Bulevardul Ferdinand (de la intersecția Gară până la Prefectură/IIC Brătianu) – lucrări Apa CTTA branșamente; apoi se intervine la infrastructura drumului
  • Bulevardul Republicii – strat de uzură
  • Bulevardul Revoluției 1989 (zonele piață, spital până la intersecția cu str. Lalelelor) – strat de uzură, marcaje, trotuare
  • Bulevardul Încoronării – lucrări frezare, uzură, infrastructură
  • Lalelelor, Pinului – marcaje
  • Francesca, Nicolae Grigorescu – infrastructură
  • Gheorghe Pop de Băsești – strat de uzură

Și pe alte tronsoane vor fi executate marcaje (cel mai probabil în martie) sau finalizarea la strat de uzură.

Sensuri giratorii/ intersecții semaforizate

În tronsoanele incluse în proiect, se desființează sensurile giratorii, intersecțiile fiind dirijate cu semafoare inteligente. Se amenajează benzi de inducție și se montează camere de trafic.

Semafoarele vor fi sincronizate astfel încât șoferii să aibă culoare verde pe tot parcursul tronsonului.

Sunt însă și excepții. Sensul giratoriu de pe Republicii, zona Selgros și cel de la intersecția Goldiș/Revoluției nu sunt desființate.

De asemenea, sensul giratoriu din centru, zona Ardealului – Calea Moților – Tudor Vladimirescu va rămâne. La fel și cel de la intersecția Tudor Vladimirescu – Henri Coandă.

Benzile de circulație pentru autobuze

Benzile de circulație pentru autobuze vor fi marcate, la finalul lucrărilor.

În ceea ce privește posibilitatea ca și taxi-urile să poată circula pe aceste benzi, reprezentanții primăriei spun că vor face un studiu de trafic. Astfel se va vedea dacă este oportună această soluție.

De ce se fac lucrările în oraș

În principal, au fost vizate pentru lucrări cinci străzi mari din oraș (Ferdinand I, Tudor Vladimirescu, Încoronării, Revoluției 1989, Republicii). În plus, sunt incluse și alte străzi, sistematizate înainte de 1989.

Sunt reproiectate spațiile rutiere și a trotuarele, cu benzi dedicate special circulației autobuzelor.

Proiectul mai prevede

  • monitorizarea contravențiilor rutiere (trecerea pe culoarea roșie a semaforului sau accesarea benzilor dedicate transportului public urban)
  • introducerea unui sistem de management al traficului asistat de computer
  • introducerea unui sistem de bike-sharing cu 240 de biciclete electrice
  • 12 stații de închiriere biciclete
  • stații de încărcare a autovehiculelor electrice.

De asemenea, datele de trafic colectate vor fi adaptate în timp real la nivel de intersecție și vor fi calculați automat timpii de ciclu ai semaforizărilor.

În același timp, vor fi eliminate și locuri de parcare, în zona cartierelor de locuit.

Vezi și Alba Iulia și conceptul „Orașe de 15 Minute”: O explicație pentru scăderea locurilor de parcare din planul de mobilitate urbană

Proiecte de mobilitate – distribuția pe tronsoane

Proiectul I de mobilitate urbană cuprinde străzile Regimentul V Vânători, B-dul Ferdinand, I. C. Brătianu, Tudor Vladimirescu, Ardealului, Turnătoriei și Cabanei.

Lotul 1: străzile Regimentul V Vânători, B-dul Ferdinand și Ion I.C. Brătianu

  • Constructor: Elis Pavaje
  • Valoare contract: 28.693.035,22 lei, fără TVA
  • Dată începere lucrări: noiembrie 2022
  • Termen finalizare: 16 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor
  • Lucrări generale: modernizare carosabil, stații autobuz
  • Termen finalizare actualizat: 1 martie 2024

Strada Regiment V Vânători (datele din proiect):

  • între intersecțiile cu DJ 107A și strada Digului, două benzi de circulație, pistă de biciclete / spațiu verde și trotuar pe dreapta
  • între intersecția cu strada Digului și intersecția cu strada Dacilor, patru benzi (două rezervate autobuzelor), pistă de biciclete pe stânga și trotuare pe ambele părți
  • între intersecția cu strada Dacilor și intersecția cu strada Gemenilor, patru benzi (două rezervate autobuzelor), pistă biciclete pe stânga (dublu sens) și trotuare/ spații verzi pe ambele părți

B-dul Ferdinand I (datele din proiect):

  • între intersecțiile cu strada Viilor și B-dul Încoronării, patru benzi de circulație (două pentru autobuze), pistă de biciclete pe stânga (dublu sens), spații verzi, trotuare pe ambele părți
  • între intersecțiile cu B-dul Încoronării și I.C. Brătianu, trei benzi de circulație (două pentru autobuze, una pentru traficul general, pe direcția spre ieșire către Partoș/Sebeș)
  • pistă de biciclete pe ambele părți (nu vor fi continue, ci amenajate în limita spațiului disponibil), trotuare pe ambele părți
  • pe Bd. Ferdinand se va circula doar pe sensul centru – ieșire spre Sebeș (va fi sens unic pe o bandă de circulație, iar alte două benzi vor fi pentru autobuze); străzi cu sens unic (în aceeași direcție, dinspre centru spre ieșire către Partoș/Sebeș) vor fi Bucovinei și Traian; dinspre Partoș spre centru se va circula, din zona Gării, pe străzile Iașilor, Plevnei și Olteniei (două benzi în sens unic).

Str. Ion I.C. Brătianu (datele din proiect):

  • doar două benzi de circulație și alte două benzi (lângă trotuare) pentru autobuze
  • între intersecțiile cu B-dul Ferdinand și strada Mihai Viteazul, patru benzi (două pentru autobuze), piste de biciclete pe ambele sensuri, trotuare pe ambele părți și spațiu verde pe dreapta
  • între intersecțiile cu strada Mihai Viteazul și strada Primăverii, patru benzi (două pentru autobuze), pistă de biciclete pe stânga (dublu sens), trotuare pe ambele părți și spațiu verde pe stânga
  • între intersecțiile cu strada Piața Națiunii și strada Ardealului, patru benzi (două pentru autobuze), pistă de biciclete pe stânga (dublu sens), trotuar pe stânga
  • în zona Piața I. C. Brătianu, Piața Alessandria / IPJ Alba, treceri de pietoni semaforizate

Lotul 2: străzile Ardealului, Tudor Vladimirescu, Turnătoriei și Cabanei

  • Constructor: Porr Construct
  • Valoare contract: 29.068.366,99 lei, fără TVA
  • Dată începere lucrări: februarie 2022
  • Termen finalizare: 16 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor
  • Lucrări generale: modernizare carosabil, stații autobuz
  • Termen finalizare actualizat – tronsonul Tudor Vladimirescu – pod Ampoi: 20 aprilie 2024

Strada Ardealului (datele din proiect)

  • patru benzi de circulație dintre care două benzi pentru autobuze; piste de biciclete pe stânga și dreapta, trotuar pe stânga

Strada Tudor Vladimirescu (date din proiect)

  • tronson 1: dinspre sensul giratoriu de la intersecția cu strada Petru Dobra (zona complex Mercur City Center/Lidl centru) până imediat după Alba Mall
  • tronson 2: de la intersecția cu Bd. Republicii până la sens giratoriu Penny/Ampoi II

La final, pe strada Tudor Vladimirescu vor fi două benzi exclusiv pentru circulația autobuzelor și două pentru traficul general. Vor fi și piste de biciclete, trotuare reamenajate, spații verzi.

  • între intersecțiile cu strada Petru Dobra și strada Târgului,patru benzi (două pentru autobuze), pistă de biciclete pe stânga, trotuar pe stânga, spații verzi pe ambele părți
  • între intersecția cu strada Târgului și Alba Mall (acces aprovizionare), patru benzi (două pentru autobuze), pistă de biciclete pe stânga și dreapta, trotuare pe stânga și dreapta, spații verzi pe ambele părți
  • între Alba Mall (acces aprovizionare) și intersecția cu B-dul Republicii, patru benzi (două pentru autobuze), pistă de biciclete pe stânga și dreapta, trotuare pe stânga și dreapta, spațiu verde pe dreapta
  • între intersecția cu B-dul Republicii și zonă acces Alstom, patru benzi (două pentru autobuze), pistă de biciclete pe stânga și dreapta, trotuare pe stânga și dreapta, spațiu verde pe dreapta
  • între zonă acces Alstom și alee acces Magazin Penny, patru benzi (două pentru autobuze), pistă de biciclete pe stânga și dreapta, trotuare pe stânga și dreapta
  • după alee acces Magazin Penny, patru benzi (două pentru autobuze), pistă de biciclete pe stânga și dreapta, trotuare pe stânga și dreapta

Proiectul II de mobilitate urbană

Al doilea proiect de mobilitate urbană din Alba Iulia este împărțit pe trei loturi, după cum urmează:

  • lotul 1 (Bulevardul Republicii): constructor Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări Cluj S.A (ARL Cluj), societate a grupului Strabag; contract în valoare de 24.079.563 lei, fără TVA.
  • lotul 2 (Bulevardul Revoluției 1989): constructor PORR Construct; contract în valoare de 29.066.757 lei, fără TVA.
  • lotul 3 (străzile Lalelelor, Pinului, Francesca, Nicolae Grigorescu, Gheorghe Pop de Băsești și Bulevardul Încoronării): constructor Elis Pavaje; contract de 25.699.852 lei, fără TVA.

Organizarea lucrărilor pe tronsoane:

  • Lotul 1 – B-dul Republicii – dinspre intersecția de la Stadion (Calea Moților) spre Ampoi III
  • Lotul 2 –B-dul Revoluției 1989 –două tronsoane: în zona Spital (între B-dul Transilvaniei și strada Cloșca) și între Piață și Mercur
  • Lotul 3 – strada Gheorghe Pop de Băsești, Încoronării și celelalte

Termen actualizat pentru finalizarea lucrărilor: 1 iulie 2024

AICI, detalii despre organizarea tuturor străzilor incluse în proiectele de mobilitate urbană la Alba Iulia.

Obiectivele din proiect

  • Reducerea cu 3,5% a emisiilor de echivalent CO2 generate de transportul rutier motorizat de la nivelul municipiului Alba Iulia prin implementarea unei operaţiuni din Planul de mobilitate urbană durabilă a Municipiului Alba Iulia care vizează îmbunătăţirea infrastructurii transportului public de persoane, infrastructurii pietonale respectiv infrastructurii pentru bicicliști
  • Creșterea utilizării transportului nemotorizat la nivelul municipiului Alba Iulia, respectiv a numărului de bicicliști cu 100% și a numărului de pietoni cu 10,5% prin reabilitarea / modernizarea infrastructurii pietonale și amenajarea de piste pentru bicicliști, respectiv crearea unui sistem de bike-sharing
  • Creșterea cu 7,9% a numărului de pasageri în transportul public local la nivelul Municipiului Alba Iulia prin crearea de benzi dedicate transportului public, reabilitarea  infrastructurii de transport public existente, reabilitarea/modernizarea unor staţii de autobuz
  • Reducerea traficului cu autoturisme personale cu 5,4% la nivelul Municipiului Alba Iulia și implementarea unei campanii de conștientizare a publicului cu privire la necesitatea renunţării la utilizarea autovehiculelor personale cu impact negativ asupra mediului înconjurător și utilizarea modurilor alternative de transport

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

4 Comentarii

4 Comentarii

  1. Mark

    vineri, 05.01.2024 at 01:58

    ARL in particular, are absolutely horrible at what they do. They have left MANY places where the work meets existing pavement, entirely to high where cars „bottom out” causing damage to vehicles. They have left entire stretches of road dirt and full of pot holes, creating damage. The signs for traffic are completely inadequate and improperly placed. They should immediately be „fired” and sent back to Cluj. Award the rest of the project to Elis Pavaje & Porr.

  2. Stefan

    vineri, 05.01.2024 at 16:46

    CUM O SA GESTIONATI PARCARILE LA NR DE MASINI EXISTENTE . ??

  3. Sorin

    vineri, 05.01.2024 at 18:33

    pai daca din 3 benzi pe sens se ia una și se dă pentru autobuze unde mai este fluidizarea traficului și mobilitatea mea?

  4. Dan

    sâmbătă, 06.01.2024 at 15:37

    O reparatie capitala a orasului, manageriata EXECRABIL de catre primarie. Vorbesc din punctul de vedere al posesorului unui imobil de pe str. Incoronarii, pe care s-au executat santuri pentru pozarea cablurilor, blocand accesulauto si personal al locatarilor mai bine de trei luni de zile, fara nici o scuza. Inainte de Craciun, ne- ati lasat si fara internet, televiziune prin cablu si telefonie fixa, pana dupa anul nou. Sa nu cumva sa va prind ca veniti dupa voturi in campania electorala, ca nu am destui scuipati sa va impart la toti politrucii, deopotriva.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement