Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

CASA VERDE FOTOVOLTAICE începe în 22 decembrie: Ministrul Mediului anunță prelungirea programului în 2022, începând din ianuarie


Publicat

Începând cu data de 22 decembrie 2021, ora 10:00, persoanele fizice interesate să se înscrie în Programul Casa Verde Fotovoltaice se pot adresa instalatorilor validați în vederea înscrierii în program.

UPDATE 28 decembrie: Casa Verde Fotovoltaice 2021: Ghidul de finanțare al programului a fost modificat. Ce schimbări a decis guvernul

Ministrul Mediului anunță prelungirea programului pentru anul 2022, cu înscrieri lunare începând din ianuarie.

UPDATE AICI: Înscrierile în programul Casa Verde Fotovoltaice, SUSPENDATE din cauza unor probleme tehnice. Dosarele depuse vor fi ANULATE

Administraţia Fondului pentru Mediu a suspendat accesul în aplicaţia informatică dedicată Programului Casa Verde Fotovoltaice, după ce s-au înregistrat probleme în funcţionarea acesteia.

Dosarele depuse în aplicaţie vor fi anulate.

Inițial, preşedintele AFM, Lóránd-Árpád Fulop, a anunțat că, la ora 14:00, va avea loc o simulare, iar la ora 15:00 va fi reluat procesul de înscriere, dacă totul merge bine.

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a declarat, miercuri seară, că modul în care Administraţia Fondului pentru Mediu a gestionat lansarea Programului Casa Verde Fotovoltaice este inacceptabil. ”Nu există nicio scuză”, a transmis ministrul, precizând că a dispus un control la AFM.

”Da, este inacceptabil modul în care s-a derulat astăzi lansarea Programului Casa Verde Fotovoltaice. Sistemul nostru informatic nu a făcut faţă, deşi am fost asiguraţi de partenerul tehnic că totul a mers bine la testare. În momentul de faţă lucrăm la o soluţie viabilă cu privire la modul în care vor fi depuse dosarele pregătite”, a transmis preşedintele AFM, Fülöp Lóránd.

Acesta a precizat că se iau măsuri ca ”eforturile depuse în încercarea de înscriere a beneficiarilor să nu fie irosite”.

Instituția a revenit cu un anunț, pe Facebook, spunând că nu vor fi reluate miercuri înscrierile.

Deja persoanele interesate au criticat decizia, reclamând faptul că nu au fost făcute simulări suficiente înainte de pornirea programului la ora 10:00.

”Având în vedere problemele de natură tehnică ale aplicaţiei informatice aferente Programului Casa Verde Fotovoltaice, înscrierile persoanelor fizice de către instalatori, programate iniţial pentru astăzi, 22 decembrie 2021, ora 10.00 vor fi suspendate pentru remedierea problemelor de funcţionare ale sistemului informatic”, a transmis, miercuri, AFM, într-un comunicat de presă.

Încărcarea cererilor de finanțare programată la 150% din valoarea programului

Valoarea disponibilă pentru reluarea înscrierilor în cadrul Programului Casa Verde Fotovoltaice este de 263.700.000 lei. În plus, pentru a crește șansele utilizării integrale a bugetului alocat, în aplicația informatică, se va permite înscrierea în limita a 150% din valoarea alocată fiecărei regiuni.

Vezi și Programul ”Casa Verde Fotovoltaice” începe în 22 decembrie. Înscrierea se face pe principiul ”Primul venit, primul servit”

Scopul programului îl reprezintă creşterea eficienţei energetice, îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, prin utilizarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică necesară consumului propriu şi livrarea surplusului în
sistemul energetic naţional.

„Având în vedere interesul major de care se bucură acest program, estimăm că bugetul alocat sesiunii care va fi lansată săptămâna viitoare, va fi epuizat destul de rapid, dar asigurăm solicitanții că fondurile vor fi suplimentate. Pentru anul viitor, vom aloca un buget total de 650 milioane lei.

Casa Verde Fotovoltaice 2022: Înscrieri lunare din ianuarie. Buget de 65 milioane lei, timp de 10 luni

Planificăm ca timp de 10 luni, începând cu luna ianuarie 2022, programul să se desfășoare lunar cu un buget de 65 milioane lei/lună, urmând ca în
luna noiembrie, bugetul alocat să aibă o valoare echivalentă cu suma neutilizată din primele 10 luni de desfășurare a programului. Astfel, vom putea aproba toți solicitanții care vor dori să participe în cadrul Programului Casa Verde Fotovoltaice”, a declarat Barna Tánczos, ministrul mediului, apelor și pădurilor.

Finanţarea se acordă în procent de până la 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile, în limita sumei de 20.000 lei.

Suma finanţată de AFM se scade de către instalatorul validat din valoarea totală a facturii, iar diferenţa se suportă de către beneficiarul final, din surse financiare proprii.

Administrația Fondului pentru Mediu a publicat, pe site-ul instituției, lista instalatorilor validați în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum și livrării surplusului în rețeaua națională

LISTELE cu instalatorii validați în programul Casa Verde Fotovoltaice

1. instalatori_validati-14122021

2. instalatori_validati-17122021

3. instalatori_validati-20122021

4. instalatori_validati-21122021

5. instalatori_validati-20190826

Casa Verde Fotovoltaice: Primul venit, primul servit

Potrivit informaţiilor publicate pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu, etapa înscrierii beneficiarilor va demara la data de 22 decembrie şi se va derula până la epuizarea bugetului, după acelaşi principiu ca în trecut: „primul venit, primul servit”.

Bugetul disponibil va fi de 280 de milioane de lei, afirmau recent Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) și Ministerul Mediului.

Prin Programul privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, Autoritatea Fondului pentru Mediu (AFM) acordă facilităţi de finanţare de panouri solare în limita sumei de 20.000 lei şi respectiv de 25.000 de lei în cazul locuinţelor izolate.

Cheltuielile care pot fi acoperite cu aceşti bani sunt:

  • cheltuielile cu achiziţia sistemului de panouri fotovoltaice cu putere minimă instalată de 3kWp (sistemul de panouri fotovoltaice, invertor, conexiuni, tablou electric);
  • cheltuielile cu montajul şi punerea în funcţiune a sistemului de panouri fotovoltaice (15% din costurile echipamentelor şi instalaţiilor electrice); TVA aferentă cheltuielilor eligibile.
  • Suma finanţată de Autoritate se scade de către instalatorul validat din valoarea totală a facturii, iar diferenţa se suportă de către beneficiarul final, din surse financiare proprii

Suma reprezintă 90% din valoarea totală a unui astfel de sistem, iar restul de 10% trebuie plătit de către beneficiarul sistemului. De exemplu, în situaţia unei investiţii cu valoarea totală de 22.600 lei, finanţarea acordată este de 20.000 lei, iar contribuţia proprie a persoanei fizice este de 2.600 lei.

Solicitanții programului Casa Verde Fotovoltaice își pot schimba instalatorul prin intermediul căruia s-au înscris în program, dacă este nevoie la un moment dat. Detalii AICI

Etapele programului Casa verde – Fotovoltaice

Etapele programului sunt următoarele:

  • a) publicarea pe pagina de internet a Autorităţii a informaţiilor necesare demarării
    programului;
  • b) validarea, încheierea contractelor cu instalatorii şi publicarea listei acestora;
  • c) înscrierea solicitanţilor, rezervarea sumelor aferente finanţării şi aprobarea solicitanţilor;
  • d) obţinerea ATR şi încheierea contractelor de finanţare nerambursabilă;
  • e) implementarea proiectului;
  • f) decontarea şi plata sumelor solicitate de către instalatorii validaţi;
  • g) monitorizarea beneficiarilor finali.

Programul Casa Verde Fotovoltaice a fost oprit la numai șase ore după ce a fost lansat, în data de 10 septembrie 2019, pe fondul suspiciunilor de fraudă la înscrierea unor dosare.

Casa Verde Fotovoltaice 2021: Criterii de eligibilitate a solicitantului în vederea obţinerii finanţării

(1) Beneficiază de finanţare solicitantul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

  • a) este persoană fizică cu domiciliul în România;
  • b) este proprietar al imobilului construcţie pe care se amplasează sistemul de panouri fotovoltaice, astfel cum rezultă din extrasul de carte funciară; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, este proprietar/deţine un drept de folosinţă şi asupra imobilului-teren, astfel cum rezultă din extrasul de carte
    funciară;
  • c) are acordul tuturor proprietarilor cu privire la implementarea proiectului, astfel cum rezultă din cererea de finanţare, în situaţia în care imobilul construcţie pe care se amplasează sistemul de panouri fotovoltaice este deţinut în coproprietate;

Alte condiții obligatorii pentru finanțare

  • d) imobilul pe care se implementează proiectul nu este afectat de sarcini în favoarea unei persoane juridice sau a unei entităţi care desfăşoară activităţi economice, cu excepţia cazului în care este afectat de o ipotecă imobiliară;
  • nu face obiectul unui litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti, vreunei revendicări potrivit unei legi speciale sau dreptului comun sau al unei proceduri de expropriere pentru cauză de utilitate publică;e) nu are obligaţii restante la bugetul de stat şi la bugetul local, conform legislaţiei naţionale în
    vigoare, la data înscrierii;
  • f) solicitantul şi coproprietarii pot depune o singură cerere de finanţare în cadrul programului pentru un imobil identificat cu număr cadastral; în cazul în care există mai mulţi proprietari asupra imobilului pentru care se solicită finanţare, cererea de finanţare va fi depusă doar de către unul dintre aceştia şi va fi semnată de toţi coproprietarii;
  • g) solicitantul şi, după caz, coproprietarii se obligă să permită accesul persoanelor autorizate în vederea colectării datelor înregistrate de sistemul de panouri fotovoltaice şi verificării sistemului de panouri fotovoltaice finanţat. În cazul prevăzut la lit. c), acordul privind accesul este asumat de toţi coproprietarii imobilului, exprimat prin cererea de finanţare.

(2) În cazul în care se depun două cereri de finanţare pentru acelaşi imobil identificat cu număr cadastral, eligibil este solicitantul care a depus primul cererea de finanţare.

(3) Nu este eligibil solicitantul care deţine în proprietate un imobil format din teren cu una sau mai multe construcţii, dintre care unele părţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară individuală pentru mai mult de două unităţi individuale, apartamente-locuinţe, aflate în proprietate exclusivă, care poate fi reprezentată de locuinţe şi spaţii cu altă destinaţie, după caz.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Declarația unică 2022: ANAF a publicat modele pentru completarea formularului 212, în funcție de venitul obținut

Publicat

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat miercuri, 19 ianuarie, modele actualizate pentru completarea declaraţiei unice (212). 

Cele cinci prezentări conțin instrucțiuni vizuale despre cum trebuie completat formularul, în funcție de venitul obținut.

  • Model de completare pentru venituri obţinute din activităţi independente impuse în sistem real
  • Model de completare pentru venituri obţinute din activităţi independente impuse la normă de venit
  • Model de completare pentru venituri obţinute din cedarea folosinţei bunurilor (contracte de închiriere în lei şi valută)
  • Model de completare pentru venituri obţinute din cedarea folosinţei bunurilor (contract de închiriere în lei)
  • Model de completare pentru persoane fără venituri care optează pentru plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate

De asemenea, ANAF a realizat o prezentare cu privire la modalitatea de obţinere a formularului PDF inteligent.

Declarația unică – Formular 212 – 2022

Cine depune declarația unică?

Declarația se completează și se depune de către persoanele fizice care în anul de impunere au realizat, individual sau într-o formă de asociere, venituri/pierderi din România sau/și din străinătate și care datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului fiscal.

Declarația se depune și de către următoarele categorii de contribuabili:

– profesioniști, astfel cum sunt reglementați de art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, și persoanele fizice care obținvenituri exclusiv din drepturile de autor și drepturile conexe care au beneficiat de:

  • indemnizația prevăzută la art.XV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificările și completările ulterioare;
  • indemnizația prevăzută la art.3 din Ordonanța de urgență a Guvernuluinr.132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru stimularea creșterii ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare;
  • indemnizația prevăzută la art.6 alin.(1) lit.a) și/sau lit.b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.111/2021 pentru stabilirea unor măsuri de protecție socială a angajaților și a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităților economice, determinate de situația epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

– avocați care au beneficiat de indemnizația prevăzută la art.XV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificările și completările ulterioare.

Declarația se completează și se depune și de către persoanele fizice care nu realizează venituri și care optează pentru plata contribuției de asigurări sociale de sănătate.

Care este termenul de depunere?

Declarația se depune:

în termen de 30 de zile de la data începerii activității/încheierii contractului între părți, în cazul contribuabililor care încep o activitate în cursul anului fiscal sau al celor care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare pentru care impunerea este finală și care nu au avut, până la acea dată, obligația depunerii declarației unice;

până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de realizare a veniturilor în vederea declarării venitului realizat și stabilirii/definitivării impozitului anual pe venit și a contribuțiilor sociale;

până la data de 25 mai inclusiv a fiecărui an, pentru stabilirea și declararea impozitului pe venitul estimat/norma de venit a se realiza în fiecare an fiscal, precum și pentru declararea și stabilirea contribuțiilor sociale datorate;

până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de realizare a veniturilor, sub sancțiunea decăderii, în cazul exercitării opțiunii privind destinația unei sume reprezentând până la 3,5% din impozitul datorat pe venitul net anual impozabil/câștigul net anual impozabil stabilit potrivit art. 123 alin. (3) din Codul fiscal, pentru susținerea entităților nonprofit care se înființează și funcționează în condițiile legii și a unităților de cult, precum și pentru acordarea de burse private;

în termen de 30 de zile de la data încetării activității/rezilierii contractului între părți, în cazul contribuabililor care încetează o activitate în cursul anului fiscal sau al celor care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare pentru care impunerea este finală și care nu au avut, până la acea dată, obligația depunerii declarației unice.

Se poate corecta declarația?

Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice poate fi corectată de contribuabili din proprie inițiativă, ori de câte ori informațiile actuale nu corespund celor din declarația depusă anterior, prin depunerea unei declarații rectificative în condițiile prevăzute de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Declarația rectificativă se întocmește pe același formular, bifându-se cu X căsuța/căsuțele „Declarație rectificativă privind capitolul I” și/sau „Declarație rectificativă privind capitolul II”, completându-se, după caz, capitolul I „Date privind impozitul pe veniturile realizate și contribuțiile sociale datorate pentru anul …..” și/sau capitolul II „Date privind impozitul pe veniturile estimate/norma de venit a se realiza în România și contribuțiile sociale datorate pentru anul ………..”

Declarația rectificativă se completează înscriindu-se toate datele și informațiile prevăzute în capitolul supus rectificării, inclusiv cele care nu diferă față de declarația inițială/anterioară.

La rectificarea declarației se vor avea în vedere următoarele:

– declarația inițială este declarația care nu are nicio bifă de rectificativă selectată;

– este permisă depunerea unei singure declarații inițiale;

– declarația rectificativă este declarația cu cel puțin o bifă de rectificativă selectată (la capitolul I sau capitolul II sau la ambele capitole);

– o declarație rectificativă care rectifică ambele capitole (capitolul I și capitolul II) trebuie să aibă ambele bife de rectificare selectate.

Contribuabilii pot rectifica impozitul pe venitul estimat până la data de 31 decembrie a anului de impunere, cu excepția contribuabililor care nu au obligația completării capitolului I din declarație și care rectifică declarația în condițiile prevăzute de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Contribuabilii care realizează venituri din activități independente şi/sau din activități agricole, silvicultură şi piscicultură pentru care impozitul se determină în sistem real şi care în cursul anului fiscal îşi încetează activitatea, precum şi cei care intră în suspendare temporară a activității, potrivit legislației în materie, au obligația de a depune la organul fiscal competent declarația, în termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.

Contribuabilii care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal, în situațiile în care intervin modificări ale clauzelor contractuale sau în cazul rezilierii, în cursul anului fiscal, a contractelor încheiate între părți, pentru care determinarea venitului brut se efectuează potrivit prevederilor art. 120 alin. (7) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și în care chiria este exprimată în lei sau reprezintă echivalentul în lei al unei sume în valută, depun declarația în termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.

Contribuabilii care realizează venituri din activități independente pentru care venitul net se determină pe baza normelor de venit, în situația încetării activității în cursul anului, respectiv a întreruperii temporare, sunt obligați ca în termen de 30 de zile de la producerea evenimentului să depună declarația la organele fiscale competente și să își recalculeze impozitul pe venit.

Persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat care realizează venituri din activități independente/activități agricole, în mod individual și/sau într-o formă de asociere, determinate pe baza normelor de venit sau în sistem real, depun declarația în termen de 30 de zile de la obținerea certificatului care atestă încadrarea în gradul de handicap, în vederea recalculării venitului net anual și a impozitului datorat.

Cum se depune declarația?

Declarația se depune, prin mijloace electronice de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv:

– prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual”, disponibil pe site-ul www.anaf.ro;

– prin intermediul serviciului „Depunere declarații”, disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro pe baza certificatului digital calificat;

– în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau prin poștă, cu confirmare de primire.

Informații suplimentare privind înregistrarea în Spațiul Privat Virtual se găsesc la următorul link.

Contribuabilii care nu dețin un calculator personal sau nu dispun de o conexiune la Internet, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unităților fiscale, cu ajutorul cărora pot efectua următoarele operațiuni:

– înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;

– completarea Declarației Unice;

– depunerea Declarației Unice.

Lista sediilor unităților fiscale în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii se regăsește pe site-ul www.anaf.ro, secțiunea Asistență contribuabili – Servicii oferite contribuabililor.

De asemenea, contribuabilii pot solicita sprijin și funcționarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cărora există personal special instruit pentru a acorda îndrumare și asistență pentru depunerea Declarației unice.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

FOTO: 33 de boboci ai Colegiului Militar din Alba Iulia au primit primele lor grade, cele de elev fruntaș

Publicat

33 de elevi din clasele a IX-a de la Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia au primit primele lor grade, cele de elev fruntaș, datorită rezultatelor foarte bune obținute la învățătură și purtare în primul semestru al anului școlar 2021 – 2022. 

„Orice început de drum este greu, dar fiecare pas pe care îl faci te duce mai aproape de ceea ce ți-ai propus să realizezi. Studiul și disciplina sunt atuuri care te ajută să îți îndeplinești obiectivele.

33 de boboci au primit primele lor grade, cele de elev fruntaș, datorită rezultatelor foarte bune obținute la învățătură și purtare în primul semestru al anului școlar 2021 – 2022.

Gradele sunt onorifice, dar reprezintă o recompensă pentru performanțele școlare obținute de elevi.

Cei 33 de elevi din clasele a IX-a au reușit să încheie primul semestru al acestui an școlar cu medii peste 9 și nota 10 la purtare.

Felicitări, să rămâneți la fel de ambițioși și serioși și pe viitor”, au transmis reprezentanții Colegiului Militar din Alba Iulia.

sursa, foto: Facebook – Colegiul Militar Mihai Viteazul Alba Iulia

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

JOI: Lista drumurilor din județul Alba, pe care vor fi amplasate radare ale Poliției Rutiere

Publicat

Reprezentanții IPJ Alba au anunțat lista drumurilor din județ pe care vor fi amplasate radare ale Poliției Rutiere. Amplasarea radarelor în data de 20 ianuarie 2022:

Drumul Naţional 1- Alba Iulia – Sântimbru – Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

Drumul Naţional 1- Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

Drumul Naţional 7 Săliştea – Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

Drumul Naţional 67C – Sebeş –Petreşti – Săsciori

Drumul Naţional 74 – Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu

Drumul Naţional 75 – Câmpeni – Gârda – Arieşeni

Drumul Naţional 75 – Baia de Arieş – Lupşa

Alba Iulia – Bulevardul Încoronării – Bulevardului Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Strada Calea Moţilor

Municipiul Sebeş – strada Lucian Blaga, strada Traian

Cugir – strada Victoriei

Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Nesimțire record: O femeie de 70 de ani a primit o factură de 33,5 milioane de lei la gaz, pe o singură lună

Publicat

O femeie de 70 de ani din Muntenii de Jos, județul Vaslui, a primit o factură pe luna decembrie în valoare de peste 33,5 milioane de lei la gaz. A semnalat eroarea, dar a primit o nouă factură, însă și de această dată tot greșită

Potrivit Ziarul de Vaslui, pe factură era înregistrat un consum de 146.525,153 MWH, iar singurii consumatori de gaz pe care îi are sunt aragazul și centrala folosită doar pentru încălzitul apei, pentru că femeia își încălzește locuința cu sobe cu lemne.

Factura a fost emisă de Gaz Est. ”Nu au fost probleme. Au recunoscut că este o eroare și au emis o factură, de 1.700 lei. Normal, și aceea era mult prea mare. În final, după un alt drum, a fost emisă o factură de 200 lei”, le-a spus fiul femeii, jurnaliștilor de la publicația amintita.

Nu este singura situație de acest fel. Reamintim că pste 2.200.000 de mii de facturi greșite au fost emise de Electrica Furnizare. Compania nu a aplicat, după 1 noiembrie, măsurile de plafonare a tarifelor și de compensare a facturilor. Facturile emise eronat au fost stornate.

Furnizorii de energie sunt obligați să recalculeze facturile greșite emise fară să se țină cont de plafonări și trebuie să returneze banii încasați nedrept, potrivit unei ordonanțe adoptate de Guvern.

Sursă: Ziarul de Vaslui

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate