Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Ce se întâmplă cu banii plătiți în avans pentru concedii. Explicațiile reprezentantului unei agenții de turism din Alba


Publicat

turism alba

Turiștii români care au plătit în avans concedii pentru perioada de Paște, dar și pentru perioada următoare, au la dispoziție două variante: reprogramarea lor sau anularea și rambursarea banilor.

Povestea este însă mai complicată de atât. În condițiile în care rambursarea este o problemă pentru majoritatea hotelierilor care sunt acum foarte afectați de criză, unele agenții de turism încearcă să își convingă clienții să îți reprogrameze vacanțele, pentru a nu pune și mai multă presiune pe un domeniu aflat în criză.

Pe scurt, oamenii au plătit la agenții, agențiile au plătit mai departe iar hotelurile au folosit banii: renovare, taxe la stat, plata angajaților. Este explicația pe care o dau agențiile de turism, dar este și poziția reprezentanților industriei hoteliere din România, care propun și soluții: vauchere pentru clienți, cu valori mai mari la reprogramarea unei vacanțe decât sumele plătite inițial.

Este și cazul în județul Alba, unde activitatea celor din această industrie mai constă doar în cazarea oferită de câteva hoteluri, persoanelor aflate în carantină.

”Evident că turiștii trebuie să meargă în concediu pentru că au plătit și este absolut normal să se întâmple așa. Problema apare când nu mai poate merge în perioada pentru care a plătit.

Totuși, oamenii sunt foarte înțelegători în cea mai mare proporție. Le explicăm că banii nu sunt pierduți.

Noi, ca agenție, am dat banii mai departe către hoteluri și hotelurile la rândul lor i-au investit. În renovări, în salarii… Deci banii pe care i-au plătit oamenii nu mai sunt la noi. La rândul nostru, și noi, din comision am plătit taxele la stat, angajații. Am reprogramat tot ce am avut de Paște.

Deocamdată pentru vară nu avem reprogramări, lumea este optimistă, ba chiar am avut solicitări pentru luna august, pentru Bulgaria” a spus Adrian Degan, proprietarul Agenției de Turism Focus Tour din Alba Iulia.

Acesta spune că impactul pe care îl resimte este foarte mare. Încasările au căzut de tot, dar totuși oamenii muncesc la relația cu clienții: consiliere și reprogramări.

În cazurile în care oamenii nu acceptă reprogramarea concediului plătit, aceștia pot apela la prevederile contractuale.

Președintele Federației Industriei Hoteliere din România, Călin Ile spune la rândul său că în majoritatea cazurilor s-au făcut reprogramări și nu returnări de fonduri: ”Pentru că s-a mers pe încredere; cei care și-au făcut rezervările din timp în sisteme early booking sunt de regulă turiști experimentați, cu discernământ, care an de fac rezervarile în același mod, și ei știu care sunt condițiile contractuale ale acestor vacanțe”.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

CÂMPENI

Primăria Câmpeni nu reușește de 7 luni să își corecteze informațiile din site. Călin Andreș, primar în engleză și în franceză

Publicat

La aproape 7 luni de la alegerile locale, Primăria Orașului Câmpeni nu a reușit să își actualizeze secțiunile de engleză și franceză ale siteului propriu. 

Astfel, deși alegerile din 27 septembrie 2020 au fost câștigate de Dan Cristian Pașca (PNL), fostul edil Călin Andreș (PSD) este prezentat în continuare drept primarul localității, la secțiunile în franceză și în engleză.

Aceasta este informația eronată, cu care sunt întâmpinați vizitatorii străini ai siteului, pe care angajații insitituției nu reușesc să o corecteze de aproape 7 luni.

Potrivit CV-ului, noul primar Dan Cristian Pașca are competențe lingvistice de nivel intermediar, atât la engleză, cât și la franceză, însă nu pare deranjat de informațiile postate în aceste limbi, pe site.

Dincolo de situația în care se pune administrația locală, problema este că portalul oficial al instituției oferă informații greșite publicului.

De asemenea, siteul nu oferă informații care ar trebui să fie publice. Spre exemplu, la secțiunea achiziții, anunțurile sunt vechi de doi ani.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: De Ziua Pământului, mai mulți tineri albaiulieni au plantat aproape 500 de puieți de molid

Publicat

În 22 aprilie 2021, de Ziua Pământului, echipa Europe Direct Regiunea Centru alături de tineri din municipiul Alba Iulia, colegi din cadrul structurii gazdă – Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru și o echipa a Ocolului Silvic Alba, au plantat aproape 500 de puieți de molid pe Valea Vințului în apropiere de Alba Iulia.

Acțiunea de împădurire și de regenerare a unei zone de pădure a avut loc în contextul susținerii europene a măsurilor de protecție a mediului, de îmbunătățire a climei și a calității aerului.

În fiecare an, în 22 aprilie se sărbătorește Ziua Pământului, ziua când s-a născut mișcarea pentru protejarea mediului înconjurător cu scopul de a contracara dezinteresul multor oamenii față de mediu.

Începând cu ora 9 dimineața, o echipa de 30 de oameni echipați de munte și mișcare s-au îmbarcat în mașini și au pornit către zona Căleanu de pe Valea Vințului, județului Alba.

Vremea a ținut cu toată lumea, fiind soare, aer curat și blând de primăvară.

Ajunși la destinație, echipa Ocolului Silvic Alba, coordonată de inginerul Florea Vasile, a prezentat aria de plantare, uneltele și a făcut instructajul de plantare.

Astfel, toți participanții, începând cu cel mai tânăr în vârstă de 12 ani, au învățat că vatra pentru plantare are o dimensiune de 60*80 cm, adâncimea locașului pentru plantă trebuie să fie de circa 30 cm, distanța între vetre e de 1,5-2 m, iar puieții se pun pe plan drept.

Ulterior se tasează bine pământul în jurul plantei pentru a elimina aerul, micul arbore trebuie să stea drept sau orientat către vârful dealului, iar vatra cu pământ tasat se acoperă cu pământ răsfirat.

 

Înarmați cu sape și puieți, cei peste 30 de participanți la eveniment s-au răsfirat pe zona de împădurire și au început să sape vetre și să planteze puieții de molid, alături și sub supravegherea specialiștilor silvicultori.

Pauzele de lucru au fost fructificate prin informarea tuturor referitor la contextul acțiunii, la obiectivele Comisiei Europene în domeniul protecției mediului și măsurile propuse în cadrul Pactului Verde European.

 

”Avem nevoie de păduri sănătoase, cu o biodiversitate mare. Avem nevoie de aer curat și fiecare dintre noi ar trebui să se implice în acțiuni de protecție a mediului și să se apropie mai mult de natură.

Uniunea Europeană și-a asumat angajamentul de a deveni primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050 și pentru susținerea acestui angajament prin propunerea unei Legi a Climei.

Din 21 aprilie 2021, Legea Climei a obținut acordul legiuitorilor devenind un angajament cu putere juridică care va orienta politicile europene pentru următorii 30 de ani.

Acțiunea noastră de plantare, cu sprijinul generațiilor tinere, a fost o activitate de mai mică amploare, dar sperăm ca impactul său să susțină generațiile viitoare, să fie un angajament față de copiii și nepoții tuturor.

Fiecare astfel de gest mic poate asigura o tranziție verde echitabilă din punct de vedere social, generând un impact mare pentru pădurile noastre”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

Acțiunea organizată de Europe Direct Regiunea Centru cu sprijinul ADR Centru, a subliniat importanța pe care Uniune Europeană o acordă problemelor generate de schimbările climatice și degradarea mediului, amenințări existențiale pentru Europa și lume.

După 3 ore de lucru, participanții la acțiunea de împădurire, încântați de modul în care a decurs activitatea, pe lângă împlinirea obținută din plantarea de puieți, au declarat că asemenea acțiuni trebuie să fie mai dese și au plecat către case sau înapoi la birou cu angajamentul că vor participa și pe viitor la alte acțiuni similare.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Încep lucrările la zona de agrement de pe malul râului Mureș, în cartierul Partoș din Alba Iulia. Ce spune primarul Pleșa

Publicat

Lucrările la zona de agrement de pe malul râului Mureș, în cartierul Partoș din Alba Iulia, vor începe săptămâna viitoare, a anunțat primarul Gabriel Pleșa. Pe aproximativ 1.000 de metri pătrați se va amenaja un spațiu de relaxare, cu mobilier urban.

„În vremurile tumultuoase în care trăim, când stresul și nesiguranța cotidiană sunt parcă mai pregnante decât oricând, simțim nevoia de a ne petrece cât mai plăcut timpul liber. De aceea, albaiulienii se vor bucura de un nou spațiu de relaxare, pe malul râului Mureș.

Vecinătatea cursurilor de apă trebuie să fie considerată o binecuvântare pentru noi, cei care locuim în Alba Iulia. Astăzi, într-o vizită de lucru, am verificat amplasamentul unde, săptămâna viitoare, vor începe lucrările la Zona de Agrement din Partoș.

Aici se va amenaja cu mobilier urban un spațiu de relaxare de aproximativ 1.000 de metri pătrați. Totodată, căutăm alternative pentru realizarea unei zone de picnic, cu locuri pentru grătar și de servit masa. Având acces din strada Regimentul V Vânători de Munte, terenul va fi nivelat, pietruit, vor fi amplasate mai multe pavilioane și bănci rezistente la intemperii și corpuri de iluminat.

De asemenea, vor fi amenajate un debarcader și un ponton, care vor putea fi folosite pentru lansarea la apă a bărcilor ușoare și a canoelor.

Cu această ocazie începem și demersurile pentru înființarea, în cadrul Clubului Sportiv Municipal, a unei secții de caiac-canoe, deoarece vom dispune de toate condițiile necesare pentru practicarea acestui sport. Sper ca, pe lângă celelalte zone de relaxare din municipiu, și aceasta să fie utilizată, apreciată și îngrijită de albaiulieni”, a scris primarul Gabriel Pleșa, pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

BLAJ: Un nou pas pentru realizarea unei baze de cantonament de trei stele, cu o capacitate de 110 locuri. Valoarea investiției

Publicat

Un nou pas a fost făcut recent în proiectul privind realizarea unei baze de cantonament de trei stele în municipiul Blaj.

Baza urmează să fie construită lângă noua Sală Polivalentă, pe malul râului Târnava Mare și va asigura facilități de cazare, masă și recuperare pentru un număr de 110 persoane (sportivi, antrenori, personal adiacent, oficiali).

Agenția pentru Protecția Mediului Alba a anunțat depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Construire bază de cantonament cu facilitate de cazare, masă și recuperare pentru sportivi”, propus a fi amplasat în Blaj, pe strada Alexandru G. Golescu din cartierul Veza.

Potrivit memoriului de prezentare, în municipiul Blaj nu există la momentul actual o bază de cantonament, cu capacitate mai mare, pentru a permite desfăşurarea în condiţii şi standarde europene a cazării şi recuperării sportivilor, în urma antrenamentelor şi a competiţiilor sportive.

Se urmărește realizarea Bazei de cantonament în contextul unor investiții recente în municipiul Blaj, ce au vizat atât infrastructura urbană și edilitară, cât și edificarea unor noi dotări și funcțiuni publice, care au condus la ridicarea calității vieții urbane și sociale.

Pe termen mediu și lung se anticipează o creștere a interesului publicului larg pentru competițiile sportive, mai ales că prin noul obiectiv sunt vizate majoritatea sporturilor care se pot desfășura în sală (volei, handbal, tenis, baschet).

În acest context investiția pentru o bază de cantonament cu facilități de cazare, masă și recuperare pentru sportivi, este binevenită pentru a deservi și susține evenimentele sportive sau de antrenament ce vor avea loc în Sala Polivalentă de Sport.

Baza de cantonament va asigura toate spațiile de cazare și facilitățile necesare, dotate corespunzător clasificării de trei stele, pentru un număr de 110 de persoane (sportivi, antrenori, personal adiacent, oficiali, etc.).

Totodată prin această investiție se definitivează din punct de vedere urbanistic, ansamblul existent pe malul stâng al Târnavei Mari, alcătuit din Sala Polivalentă de Sport, Parcul CIL și viitoarea Baza de cantonament. Astfel, prin tema propusă pentru noua bază de cantonament, se urmărește obținerea unui obiect arhitectural valoros, care sa răspundă unor serii de constrângeri determinate de cadrul oferit de mediul construit și mediul natural învecinat, necesitățile funcționale, gestionarea eficientă a spațiilor atât interioare cât și exterioare și sustenabilitatea clădirii raportată la viitor.

Această bază de cantonament este o structură de primire amenajată într-o clădire, care vor pune la dispoziţia sportivilor, staff-urilor acestora şi diverşilor oficiali, spaţii de cazare, asigurând totodată prestări de servicii specifice şi dispunând de spaţii pentru recepţie, aşteptare, conferinţe, corespondenţă, alimentaţie, recuperare, spălătorie – uscătorie echipament sportiv, etc.

Totodată baza de cantonament va dispune de toate încăperile tehnice necesare unei bune funcţionări conform parametrilor de confort actuali, cu dimensionarea corespunzătoare a tuturor dotărilor şi instalaţiilor interioare şi exterioare.

Principalele funcţiuni interioare propuse:

Principalele funcţiuni interioare preconizate sunt următoarele:

  • Zona de recepţie şi hol principal
  • Cazare: se va asigura un număr de 55 de camere pentru 110 de persoane
  • Sală de conferinţe: se va propune o sală pentru desfăşurarea întâlnirilor informale, dar şi pentru prezentări, proiecţii video etc., dimensionată pentru 30 de persoane. Sala de conferinţe va fi în directă legătură cu holul principal al clădirii
  • Alimentaţie publică: se va prevedea o sală de mese pentru 90 – 100 persoane, ce va funcţiona în sistem de autoservire
  • Bucătărie: sala de mese va fi deservită de o bucătărie proprie, dimensionată conform normelor aflate în vigoare, alături de vestiare pentru personal bucătărie, depozitări, preparări. Toate anexele bucătăriei vor fi accesibile dintr-un hol de intrare, cu acces separat de accesul principal în clădire
  • Sala de recuperare va fi proiectată şi amenajată sub forma unei săli mobilate cu aparate pentru fitness, pentru o capacitate de 30 de persoane

Anexe:

  • Spaţii pentru spălătorie şi uscătorie: se vor propune spaţii pentru întreţinerea echipamentului sportiv.
  • Oficii întreţinere şi curăţenie: în funcţie de soluţia funcţională se vor prevedea spaţii pentru oficiile de curăţenie, amplasate în directă legătură cu spaţiile de cazare. Acestea vor conţine şi spaţii de depozitare aşternuturi curate şi separat aşternuturi murdare.
  • Vestiar personal întreţinere: se va prevedea un vestiar unisex pentru personalul de întreţinere, separat de vestiarul personalului ce deserveşte bucătăria.
  • Birou administrativ: se va propune un birou pentru administratorul bazei de cantonament.

Spaţii tehnice:

  • Atelier întreţinere: clădirea va fi prevăzută cu un mic atelier de întreţinere, ce va desfăşura activităţi de mentenanţă pentru întreaga bază de cantonament.
  • Centrală termică: se va amplasa la parterul clădirii, cu acces separat din exterior, fiind dimensionată în funcţie de calculul soluţiei pentru instalaţiile termice.
  • Centrala de detecţie şi semnalizare incendiu: se va dimensiona şi dota conform norme în vigoare.

Circulaţii verticale: se vor amenaja căi de circulaţie pe verticală prin rampe de scară deschise şi închise, cu respectarea normelor privind securitatea la incendiu şi a numărului şi gabaritelor de evacuare la incendiu a sportivilor.

Culoarele şi scările principale vor avea lăţimea minimă de 1.40 m, iar casa scării va fi separată de culoarele de circulaţii de la nivelele supraterane.

Amenajări exterioare

Se vor amenaja următoarele spaţii exterioare:

  • curte de primire cu acces şi staţionare temporară pentru două autocare;
  • curte de serviciu cu acces pentru aprovizionare şi trei locuri pentru staţionare de scurtă durată;
  • amenajări peisagere, cu plantaţii de arbori şi arbuşti, alei şi suprafeţe cu gazon;

Potrivit memoriului de prezentare suprafața construită propusă este de 1.188,70 mp, iar cea construită desfășurată este de 4.631,30 mp.

Valoarea investitiei este estimată la 15.000.000 de lei.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate