Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Centrul multifuncțional de sănătate de la Ocna Mureș. A fost făcută recepția lucrărilor. Când se deschide unitatea


Publicat

spital

Lucrările de amenajare a centrului multifuncțional de sănătate de la Ocna Mureș au fost recepționate vineri, iar unitatea ar urma să funcționeze de la mijlocul lunii martie. După 9 ani, locuitorii din oraș și cei din satele apropiate vor avea acces la servicii medicale de bază.

La recepția lucrărilor au participat reprezentanți ai Consiliului Județean Alba, Spitalului Județean de Urgență Alba, ISU Alba și autorități locale.

”Din discuțiile purtate cu Managerul Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia vrem ca pe 15-20 martie 2020 spitalul să funcționeze. Se instalează paturile în saloane, se instalează aparatura medicală”, a declarat Silviu Vințeler, primarul orașului Ocna Mureș, potrivit ocnamuresonline.ro.

Potrivit reprezentanților Spitalului Județean de Urgență din Alba Iulia, unitatea a primit aviz de funcționare din partea ISU, însă mai trebuie obținută autorizația sanitară, evaluarea de la CAS și contractul cu CAS.

investițiile în cadrul Centrului multifuncțional Ocna Mureș, ce va funcționa la etajul 1 al fostului spital, s-au realizat în baza unei asocieri între Primăria Ocna Mureș și Consiliului Județean Alba, în subordinea căruia se află Spitalul Județean de Urgență (SJU) Alba Iulia.

Primăria a pus la dispoziție spațiul, Consiliul Județean a susținut financiar lucrarea, iar SJU Alba Iulia se ocupă de organizarea activității medicale. De asemenea, plata personalului și cheltuielile privind bunurile și serviciile vor fi suportate de SJU Alba Iulia, prin contractul de furnizare de servicii medicale încheiat cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate.

Spital Ocna Mures

În cadrul centrului multifuncțional din Ocna Mureș vor fi oferite servicii în regim de ambulatoriu și spitalizare de zi, în următoarele specialități medicale: Pediatrie, Obstetrică-ginecologie și Medicină internă.

Pentru serviciile de spitalizare de zi sunt alocate un număr de 20 de paturi.

Au fost ocupate 1 post vacant de medic rezident aflat în ultimul an de pregătire, confirmat în specialitatea pediatrie – normă întreagă și 1 post vacant de medic rezident aflat în ultimul an de pregătire, confirmat în specialitatea obstetrică-ginecologie – normă întreagă.

Totodată 1 post vacant de medic specialist confirmat in specialitatea medicină internă (normă întreagă) este scos la concurs. De asemenea, mai trebuie să fie ocupate, prin concurs, 4 posturi de asistenți medicali și 1 post de registrator medical.

Centrul multifuncțional Ocna Mureș a fost dotat corespunzător, astfel încât activitatea să se poată desfășura în cele mai bune condiții.

Aparatura achiziționată este modernă și permite furnizarea serviciilor la cele mai înalte standarde. Enumerăm: 1 ecograf 4D Doppler cu sondă vaginală, 1 masă ginecologică reglabilă, 1 cardiotocograf, 1 sterilizator cu abur, 1 aparat EKG, 2 cântare cu taliometru, 1 colposcop, lampe examinare, lampe ultraviolete, 1 pulsoximetru, 1 sistem Fortigate, paturi spitalizare, scaune de recoltare, canapea consultație, instrumentar medical și alte dotări necesare bunei desfășurări a actului medical, în conformitate cu Ordinul Ministerului Sănătății nr. 153 din 26 februarie 2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale.

Pentru lucrările de construcții specifice, pentru modernizarea viitoarelor cabinete de consultații și saloane, dar și pentru aparatura medicală performantă, au fost investiți circa 2 mil. de lei, finanțare de la Consiliul Județean Alba.

Spitalului Orăşenesc Ocna Mureş a fost închis, în anul 2011, prin decizie a Ministerului Sănătății. De atunci oamenii puteau apela la spitale aflate la distanţe foarte mari. Municipiul Aiud se află la o distanţă de aproximativ 22 de km, iar municipiul Alba Iulia este aflat la o distanţă de aproximativ 50 de km. Astfel, s-a propus înfiinţarea Centrului Multifuncţional de Sănătate Ocna Mureş, inclus în structura funcțională a Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Sănătății, despre când s-ar putea reveni la viața ”normală”. Principalele declarații ale lui Nelu Tătaru

Publicat

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a declarat marţi seară, că o revenire la viaţa „completă” de dinainte de pandemie este posibilă spre sfârşitul verii, „dar cu anumite obiceiuri pe care le-am preluat”.

Principalele declarații ale ministrului, făcute la TVR:

„În condiţiile în care avem o evoluţie normală, condiţiile de distanţare sunt respectate, în condiţiile în care avem o evaluare normală evitând aglomeraţiile populaţionale, se pot deschide mall-urile.

Încep competiţiile sportive, la început fără spectatori, le putem extinde într-un timp doi. În acest moment avem concertele în aer liber, până la 500 de oameni cu distanţare, putem mări acest număr.

Bazinele de înot în exterior… putem să ne gândim.

Dar toate aceste lucruri sunt în contextul evoluţiei noastre epidemiologice. Suntem de-abia la începutul celei de-a doua perioade de relaxare, evaluarea, cel puţin la o săptămână, ne poate face să putem da termenul pentru următoarele măsuri de relaxare sau care sunt acestea.

Se ia în calcul „inclusiv” o convieţuire cu virusul, „poate la un nivel foarte jos, cu transmitere comunitară foarte mică”.

Cu cât numărul celor imunizați este mai mare, ne gândim la un episod doi mai facil sau aproape inexistent.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ANAF a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea înregistrării de la distanță, în SPV

Publicat

anaf

ANAF anunță că a extins seria documentelor acceptate pentru aprobarea înregistrării în Spațiul Privat Virtual (SPV), serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică.

Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor noi documente:

1. Notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018)

2. Notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017)

3. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

4. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

5. Notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017)

6. Notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017).

Rămân valabile și următoarele documente:

a) decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013

b) decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013

c) somație – emisă începând cu data de 01.01.2015.

d) numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Serviciul Spaţiul Privat Virtual poate fi direct din site-ul www.anaf.ro și este gratuit.

SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu, precizează ANAF.

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV.

Persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spațiul Privat Virtual fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile  ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF.

Obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații), iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro.

Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obține prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt  înrolați în Spațiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agenției pentru a obține informații generale în domeniul fiscal și IT.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

APIA: Termen limită 15 iunie pentru depunerea cererilor unice de plată, fără penalități

Publicat

terenuri agricole

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) reamintește beneficiarilor că data limită de depunere, fără penalități, a cererilor unice de plată aferente Campanie 2020 este 15 iunie 2020.

APIA primește cererile unice de plată prin mijloace electronice (telecomunicații). Până marți, au fost depuse 746.625 cereri, pentru o suprafață de 7.277.670,64 ha.

Completarea Cererilor unice de plată se realizează pe site-ul APIA www.apia.org.ro, accesând link-ul aplicației IPA-Online http://lpis.apia.org.ro, iar descrierea amănunțită a utilizării aplicației se găsește în ghidul de utilizare al acesteia care poate fi accesat la butonul Asistență, transmite APIA.

Documentele care se atașează la dosarul Cererii unice de plată sau la modificările aduse acesteia (copie CI/BI/pașaport/certificatul de înregistrare la ONRC/certificatul de înregistrare fiscală, dovadă cont bancar activ) se transmit de către fermieri, prin mijloace electronice, către Centrele județene/locale APIA de care aparțin.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: ACCIDENT RUTIER pe DN 1, între Sântimbru și Teiuș, provocat de un tânăr de 25 de ani din Aiud

Publicat

politie noaptea

Un accident rutier a avut loc marți seara, în jurul orei 21.20, pe DN 1, sensul de mers Sântimbru-Teiuș, la kilometrul 389+800. Traficul este îngreunat în zona accidentului. 

UPDATE 21.50: Traficul a fost reluat, informează reprezentanții IPJ Alba.

UPDATE 21.30: Un tânăr de 26 de ani, din Aiud, ar fi intrat în depășire și a ajuns pe contrasens, și a intrat în coliziune cu un autotren care vinea din sens opus. Potrivit IPJ Alba, în urma incidentului s-au înregistrat doar pagube materiale.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate