Cugir
Cetățenii din Cugir vor beneficia de un sistem de bike-sharing cu 70 de biciclete electrice. Licitația a fost lansată
Cetățenii din orașul Cugir vor beneficia în curând de un sistem de „bike-sharing” ce va include 70 de biciclete electrice și 7 stații pentru biciclete. Investiția se ridică la peste 2,2 milioane de lei, fără TVA.
Primăria Cugir a lansat în SEAP, pe 20 aprilie, o licitație pentru achiziția de biciclete electrice și standuri de biciclete. Investiția face parte din proiectul „Reducerea emisiilor de carbon în oraşul Cugir bazată pe Planul de Mobilitate Urbană Durabilă”.
Valoarea totală este estimată la 2.220.066,67 de lei, fără TVA.
Potrivit caietului de sarcini, obiectivul proiectului constă în reducerea emisiilor de carbon în oraș, prin:
- creșterea mobilității și accesibilității echitabile în orașul Cugir prin dezvoltarea unui sistem de transport public de călători atractiv și eficient
- reducerea timpului de călătorie și a timpului de intervenție în caz de accident, prin dezvoltarea și implementarea unui sistem modern de management al traficului pentru transportul public de călători
- asigurarea unui control complet și complex asupra achiziției și utilizării de bilete și abonamente pentru mijloacele de transport persoane în UAT Cugir, prin crearea unui sistem integrat de tip „e-ticketing”
- creșterea accesibilității utilizatorilor de biciclete la funcțiile orașului Cugir și îmbunătățirea securității și a percepției securității în deplasarea pe bicicletă, prin crearea unei rețele coerente de piste si trasee pentru biciclete si crearea unui sistem de tip „bike-sharing”
- creșterea accesibilității pietonilor prin reabilitarea și extinderea de trotuare
Astfel, se propune achiziția a:
- 7 stații pentru biciclete
- 70 de biciclete electrice
- un centru de date și operare, cu operator uman
- o licență platformă de instalare, configurare și punere în funcțiune sistem bike-sharing
Stații pentru biciclete
Stațiile de biciclete vor fi automatizate, cu sistem de andocare și încărcare modular, pe bază de tronson cu piesa de andocare și tehnologia de încărcare montată în partea frontală, pe furca bicicletei.
Stațiile vor fi dotate corespunzător pentru a permite comunicarea și sincronizarea cu sistemul de e-ticketing, precum și a asigura funcțiile de informare și management al bicicletelor.
Biciclete electrice
Bicicletele electrice vor fi de tipul city-bike, cu mentenanță redusă, anti-vandal, asistate electric, având un cadru din aliaj ușor și componente adaptate pentru a fi utilizate în regim de bike-sharing.
Acestea vor avea o autonomie de 40 de kilometri (baterie de 36V, 10A, motor de minim 250W) și vor putea fi încărcate complet în maxim 5 ore.
Încărcarea se va putea face prin intermediul conexiunii cu slotul de andocare a bicicletei în stație, fără a fi necesară intervenția utilizatorului.
Bicicletele vor fi echipate cu cauciucuri pline, fără cameră, astfel fiind eliminate riscurile cauzate de pene de cauciuc. Jantele vor fi din aliaj ușor, cu spițe turnate cu secțiune mare pentru o rezistență sporită.
Transmisia se va face prin ax cardanic, pentru o durabilitate sporită, fără întreținere, fără legătură directă între pedală și roata spate, pentru risc scăzut de blocare sau defectare a componentelor expuse, dar și pentru un risc scăzut de accidentare sau vandalizare.
Fiecare bicicletă va dispune de un sistem antifurt, far și stop, cric și un coș cu volumul de cel puțin 13 litri. De asemenea, va dispune pe aripă față/spate de apărători laterale.
Bicicletele electrice vor avea minim 3 nivele de asistare electrică a modului de deplasare.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News