Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Cinci măsuri de austeritate fiscală ale Guvernului, publicate în Monitorul Oficial. Categorii vizate

avatar

Publicat

În Monitorul Oficial a fost publicată recent OUG nr. 90/2017, care se adresează cu precădere persoanelor din autoritățile publice și conține elemente semnificative de austeritate bugetară. Documentul este vast și modifică multiple acte normative. În esență, acesta își dorește să păstreze echilibrul bugetar având obiectiv păstrarea unui deficit de maxim 3% din PIB pentru anul 2018 și introduce câteva măsuri de austeritate bugetară și reducerea cheltuielilor publice.

Plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătorești având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială  stabilite în  favoarea  personalului  din  instituțiile și  autoritățile  publice, devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2018, se va realiza astfel:

a) în primul an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plătește 5% din valoarea titlului executoriu;

b) în al doilea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plătește 10% din valoarea titlului executoriu;

c) în al treilea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plătește 25% din valoarea titlului executoriu;

d) în al patrulea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plătește 25% din valoarea titlului executoriu;

e) în al cincilea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plătește 35% din valoarea titlului executoriu.

Pentru  personalul  plătit  din  fonduri  publice,  cuantumul  salariului  de  bază/soldei  de funcție/salariului de  funcție  se  stabilește în  conformitate  cu  prevederile art.  1  din  Hotărârea Guvernului nr. 846/2017 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, după aplicarea procentului de majorare de 25% prevăzut la art. 38 alin. (3) lit. a) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Făra tichete cadou, premii sau indemnizația de hrană și de vacanță

În anul 2018, instituțiile și autoritățile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, și la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare, indiferent de sistemul de finanțare și de subordonare, inclusiv activitățile finanțate integral din venituri proprii, înființate pe lângă instituțiile publice, nu acordă personalului din cadrul acestora tichete cadou, premii și nici indemnizația de hrană și indemnizația de vacanță prevăzute de Legea-cadru nr. 153/2017.

Prin excepție, în anul 2018 se pot acorda premii pentru sportivii și colectivele  tehnice  care  au obținut  performanțe  deosebite  la  acțiunile  sportive  internaționale  și naționale  oficiale, pentru  elevii,  studenții,  cercetătorii  și  profesorii  care  au  obținut  distincții  la olimpiadele internaționale și concursurile internaționale și naționale pe discipline de învățământ și pentru profesorii care i-au pregătit pe aceștia, cu încadrarea în alocarea bugetară.

În anul 2018, pentru personalul militar, politiștii și funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației  penitenciare,  indemnizațiile,  compensațiile,  primele,  ajutoarele, plățile compensatorii, despăgubirile, compensațiile lunare pentru chirie și alte drepturi acordate potrivit actelor normative în vigoare, care nu fac parte din solda lunară brută/salariul lunar brut, se mențin la nivelul lunii decembrie 2017.

Fără indemnizații la ieșirea la pensie, retragere, încetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea în rezerv

În anul 2018 nu se acordă ajutoarele sau, dupa caz, indemnizațiile la ieșirea la pensie, retragere, încetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea în rezervă. Prevederile nu se aplică în situația încetării raporturilor de muncă sau serviciu ca urmare a decesului angajatului.

În  perioada  1  ianuarie – 31 decembrie 2018 se suspendă aplicarea prevederilor Legii  nr. 509/2006 privind acordarea de miere de albine ca supliment nutritiv pentru preșcolari și elevii din clasele I-IV din învățământul de stat și confesional, cu modificările ulterioare.

Eventualele sume cuvenite ca urmare a procesului de recalculare a pensiilor potrivit art. 109 alin. (1) si art. 110 alin. (1) din Legea nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, ce reprezintă diferențe de pensie de la data intrării în vigoare a acestei legi și până la punerea în plată a pensiilor recalculate, se acordă până la 30 iunie 2018, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinație.

Finanțarea  drepturilor  asistenților   personali   ai   persoanelor   cu   handicap   grav   sau   a   indemnizațiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav, acordate în baza prevederilor art. 42 alin. (4) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se asigură de la bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată, în proporție de cel mult 90% din necesarul de fonduri stabilit în baza numărului de beneficiari comunicat de unitățile administrativ-teritoriale.

Prin  derogare  de  la  prevederile  art.  104  alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 10 ianuarie 2011, cu modificările și completările ulterioare, începând cu anul 2018, din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educației Naționale, se asigură, pentru unitățile de învățământ preuniversitar de stat, finanțarea cheltuielilor cu salariile, sporurile, indemnizațiile și alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, inclusiv plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătorești având ca obiect acordarea unor drepturi de natura salarială, precum și contribuțiile aferente acestora, precum și diferențele salariale prevăzute la art. 1 si 2 din Legea nr. 85/2016 privind plata diferențelor salariale cuvenite personalului didactic din învățământul de stat pentru perioada octombrie 2008 – 13 mai 2011.

Se suspendă pe de o parte ocuparea posturilor vacante din instituțiile și autoritățile publice

În anul 2018 se suspendă pe de o parte ocuparea posturilor vacante din instituțiile și autoritățile publice, iar pentru posturile ce vor vacanța după 1 ianuarie 2018, încadrarea se face într-un procent de maxim 50% cu condiția încadrării în cheltuielile de personale aprobate în buget. Practic, la două persoane încadrate în sistemul public ce părăsesc acest sistem se va încadra doar una.

În anul 2018, instituțiile și autoritățile publice nu au dreptul să achiziționeze sau să utilizeze prin leasing sau închiriere mijloace de transport și mobilier.

Tăieri de 10% a cheltuielilor cu bunuri și servicii

În anul 2018, ordonatorii de credit a instituțiilor și autorităților publice au obligația să reducă cu 10% plățile pentru bunuri și servicii aferente întreținerii și funcționării instituțiilor. Există câteva excepții de la aceste reguli ce trebuie analizate punctual. Material realizat cu sprijinul consultantului fiscal Adrian Benta.

sursa: hotnews.ro

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

TVA de 9% pentru serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare, de la 1 ianuarie 2019

avatar

Publicat

Apa, robinet

Începând cu data de 1 ianuarie 2019, în cazul serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare se va aplica o cotă de TVA de 9%. Legea nr. 175/2018 pentru modificarea și completarea Codului fiscal care introduce în lista prestărilor de servicii/livrărilor de bunuri asupra cărora se aplică TVA de 9% serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare a fost publicată în Monitorul Oficial marți, 17 iulie.

Actul normativ face referire şi la livrarea apei pentru irigații în agricultură, la ora actuală pentru aceste servicii fiind prezentă şi sintagma “apă potabilă”, ce va fi eliminată prin reformularea literei g) de la art. 291 alin. (2) din Codul fiscal.

Astfel, de la 1 ianuarie 2019, lista completă a prestărilor de servicii și/sau livrărilor de bunuri pentru care se aplică cota redusă de TVA de 9% va fi următoarea:

  • livrarea de proteze și accesorii ale acestora, definite prin normele metodologice conform legislației specifice, cu excepția protezelor dentare scutite de taxă;
  • livrarea de produse ortopedice;
  • livrarea de medicamente de uz uman și veterinar;
  • cazarea în cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu funcție similară, inclusiv închirierea terenurilor amenajate pentru camping;
  • livrarea următoarelor bunuri: alimente, inclusiv băuturi, cu excepția băuturilor alcoolice, destinate consumului uman și animal, animale și păsări vii din specii domestice, semințe, plante și ingrediente utilizate în prepararea alimentelor, produse utilizate pentru a completa sau înlocui alimentele;
  • serviciile de restaurant și de catering, cu excepția băuturilor alcoolice, altele decât berea care se încadrează la codul NC 22 03 00 10;
  • livrarea apei pentru irigații în agricultură
  • livrarea de îngrășăminte și de pesticide utilizate în agricultură, semințe și alte produse agricole destinate însămânțării sau plantării, precum și prestările de servicii de tipul celor specifice utilizate în sectorul agricol, prevăzute prin ordin comun al ministrului finanțelor publice și al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale;
  • serviciile de alimentare cu apă și de canalizare.

sursa: legestart.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Ajutorul social încetează în cazul refuzului unui loc de muncă. Legea, promulgată de Iohannis

avatar

Publicat

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat, miercuri, decretul privind promulgarea Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, a informat Administraţia Prezidenţială prin intermediul unui comunicat de presă.

Pe 20 iunie, deputaţii au adoptat proiectul de lege prin care dreptul la ajutor social încetează în cazul refuzului unui loc de muncă oferit. Decizia a fost luată cu 274 de voturi „pentru”, 4 „împotrivă” şi 2 abţineri.

Refuzul unui loc de muncă oferit sau refuzul de a participa la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională oferite de agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă atrage încetarea dreptului la ajutorul social”, prevede iniţiativa pentru modificarea şi completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat.

Proiectul mai prevede că, în situaţia pierderii dreptului la ajutor social, familia sau persoana singură poate solicita un nou drept după o perioadă de 12 luni de la data deciziei de încetare a acestui drept.

Iniţiativa legislativă stipulează că pentru sumele acordate ca ajutor social, una sau mai multe persoane majore apte de muncă, raportat la cuantumul ajutorului social din familia beneficiară, au obligaţia de a presta lunar, la solicitarea primarului, acţiuni sau lucrări de interes local, fără a se putea depăşi regimul normal de lucru şi cu respectarea normelor de securitate şi igienă a muncii.

În situaţia în care persoana nominalizată să efectueze acţiunile sau lucrările de interes local se află în incapacitate temporară de muncă sau şi-a pierdut total ori parţial capacitatea de muncă, obligaţia de a presta acţiunile sau lucrările de interes local (…) se transferă celorlalte persoane apte de muncă din familie, cu acordul primarului”, se mai arată în proiect.

În cazul în care, după o verificare, se constată că familia sau persoana singură a realizat venituri din alte surse şi acestea nu au fost declarate de titular, se dispune încetarea dreptului la ajutor social.

Iniţiativa legislativă stabileşte şi obligaţii pentru primari în scopul valorificării forţei de muncă locale. Astfel, aceştia au obligaţia de a întocmi planul de activităţi sezoniere pe baza solicitărilor primite de la persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale care au nevoie de forţă de muncă şi funcţionează pe raza unităţii administrativ-teritoriale. Planul de acţiune se aprobă prin dispoziţie a primarului, se afişează la sediul primăriei şi cuprinde activităţile sezoniere, beneficiarii de lucrări, precum şi repartizarea persoanelor din familiile beneficiare de ajutor social pentru desfăşurarea activităţilor sezoniere.

Potrivit proiectului, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei neîndeplinirea de către primar a obligaţiilor.

Proiectul stabileşte că repartizarea activităţilor sezoniere se realizează de către primar, după efectuarea de către beneficiarii de ajutor social a orelor de muncă stabilite, iar planul de acţiune se transmite agenţiilor teritoriale în luna următoare aprobării.

Refuzul repetat de două ori al persoanelor apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social de a efectua activităţile sezoniere conduce la încetarea dreptului. Fac excepţie (…) persoanele care au acceptat un loc de muncă oferit sau participă la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională oferite de agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, după aprobarea listei”, se mai prevede în iniţiativa legislativă.

sursa: digi24.ro

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Anul şcolar 2018-2019 începe în 10 septembrie. Când sunt programate vacanţele şi noutăţi pentru elevi

avatar

Publicat

elevi clasa pregatitoare

Vacanţa de vară se încheie pe 9 septembrie, iar din 10 septembrie începe noul an şcolar, 2018-2019. Următoarea vacanţă pentru elevi ca fi din 22 decembrie, cea de iarnă.

Structura anului şcolar 2018-2019, potrivit ordinului semnat de ministrul Educaţiei (include 168 de zile lucrătoare, adică 34 de săptămâni, fiind împărţit în două semestre):

Semestrul I (10 septembrie 2018 – 1 februarie 2019):

Cursuri: luni, 10 septembrie 2018 – vineri, 21 decembrie 2018

Vacanţă pentru clasele din învăţământul primar şi grupele din ânvăţământul preşcolar: 27 octombrie – 4 noiembrie 2018

Vacanţa de iarnă: sâmbătă, 22 decembrie 2018 – duminică, 13 ianuarie 2019

Cursuri: luni, 14 ianuarie 2019  vineri, 1 februarie 2019

Vacanţa intersemestrială: sâmbătă, 2 februarie 2019 – duminică, 10 februarie 2019

Semestrul al II-lea (11 februarie 2019 – 14 iunie 2019):

Cursuri: luni, 11 februarie 2019- vineri, 19 aprilie 2019

Vacanţa de primăvară: sâmbătă, 20 aprilie 2019 – duminică, 5 mai 2019

Cursuri: luni, 6 mai 2019 – vineri, 14 iunie 2019.

Vacanţa de vară: sâmbătă, 15 iunie – duminică, 15 septembrie 2019.

Pentru clasele terminale din invatamantul liceal, anul şcolar se încheie în data de 31 mai 2019, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 7 iunie 2019, potrivit MEN.

Programul naţional „Şcoala altfel” are o durată de 5 zile consecutive lucrătoare pe parcursul anului şcolar şi poate fi derulat în perioada 1 octombrie 2018 – 31 mai 2019, pe baza unei planificări decise de şcoli.

Desfăşurarea programului „Şcoala altfel” nu coincide cu perioada alocată susţinerii tezelor semestriale. Acestea vor avea loc, de regulă, la finalul semestrelor, după parcurgerea programei şcolare, cu cel putin trei săptămâni înainte de finalul semestrului. Etapele naţionale ale olimpiadelor şcolare se organizează, în general, în perioada vacanţei de primăvară, potrivit unui calendar specific.

Unităţile de învăţământ şi inspectoratele şcolare vor marca prin manifestări specifice ziua de 5 octombrie – Ziua internaţională a educaţiei şi ziua de 5 iunie – Ziua învăţătorului, în măsura în care, prin contractul colectiv de muncă aplicabil, nu sunt instituite ca zile nelucrătoare.

Stagiile de pregătire practică pentru care au optat absolvenţii ciclului inferior al liceului, filiere tahnologică, cuprind 720 de ore, ce se desfăşoară în perioada propusă de unitatea de învăţământ organizatoare şi aprobată de inspectoratul şcolar, cu respectarea vacanţelor.

surse: edu.ro, hotnews.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Avertisment pentru românii care merg cu mașina în Grecia: Codul Rutier s-a modificat. Sancțiuni extrem de drastice

avatar

Publicat

Grecia a aplicat o serie de modificări Codului Rutier, potrivit cărora permisul de conducere poate fi ridicat pe loc dacă șoferul depășește cu 30 km/h viteză legală, dacă trece pe roșu, dacă vorbește lșa telefon fără dispozitiv Bluetooth sau chiar și dacă aruncă pe geam ”chiștoace”. Avertismentul a fost postat de Consulatul General al României la Salonic. Nerespectarea culorii roşii a semaforului se sancţionează cu amendă de 700 euro, iar pentru depășirea vitezei legale cu 30 km/h amenda este de 350 euro. În cele mai multe cazuri se reține și talonul pentru 60 de zile.

Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află sau doresc să călătorească în Republica Elenă cu privire la modificările aduse de Noul Cod Rutier elen, privind sancțiunile și aplicarea acestora în cazul nerespectării prevederilor legale.

Modificări aduse Codului Rutier al Republicii Elene

1. Neutilizarea centurii de siguranță sau a căștii de protecție pentru motociclişti se sancţionează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului pentru o perioadă de 60 de zile.

2. Utilizarea telefonului mobil de către conducătorul auto în mers, fără dispozitiv Bluetooth sau fără ca telefonul să fie plasat în loc special pentru activarea difuzorului se sancţionează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului pentru o perioadă de 60 de zile.

3. Conducerea autovehiculului de către o persoană având ο concentrație de alcool de:

– 0,50-0,80 g/l ȋn sânge sau de 0,25-0,40 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu amendă de 200 euro și imobilizarea autovehiculului;
– 0,80-1,10 g/l ȋn sânge sau de 0,40- 0,60 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu amendă de 700 euro, ridicarea permisului de conducere timp de 90 de zile și imobilizarea autovehiculului;
– peste 1,10 g/l ȋn sânge sau de peste 0,60 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu ridicarea permisului de conducere pentru o perioadă de 180 de zile, cu închisoare de minimum două luni, amendă de 1.200 euro, ridicarea plăcuțelor de ȋnmatriculare pentru o perioadă de la 10 zile până la 6 luni (ȋn baza deciziei instanței competente) și imobilizarea autovehiculului.

Conducătorii auto care recidivează în termen de 2 ani și care sunt depistaţi având o concentrație de alcool în sânge de peste 1,10 g/l sunt sancționați cu ridicarea permisului de conducere pentru o perioadă de 5 ani, cu închisoare de cel puțin 6 luni, amendă de 2.000 euro, ridicarea plăcuțelor de ȋnmatriculare de la 10 zile până la 6 luni (ȋn baza deciziei instanței competente) și imobilizarea autovehiculului.

4. Depășirea limitei de viteză cu peste 30 km/oră se sancţionează cu amendă de 350 euro şi ridicarea pe loc a permisului de conducere timp de 60 de zile.

5. Nerespectarea culorii roşii a semaforului se sancţionează cu amendă de 700 euro și ridicarea permisului de conducere timp de 60 de zile.

6. Νerespectarea semnificației indicatorului „STOP la intersecţie” se sancționează cu o amendă de 700 euro, ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp 20 de zile.

7. Efectuarea de manevre periculoase se sancţionează cu amendă de 700 euro și ridicarea permisului de conducere timp de 30 de zile, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 10 zile.

8. Staționarea – parcarea ilegală se sancţionează cu amendă de 40-150 euro, după caz, și ridicarea permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 10 zile.

9. Blocarea rampelor de trecere destinate persoanelor cu handicap sau parcarea în locuri destinate persoanelor cu handicap se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile.

10. Utilizarea pentru deplasare a benzii de urgență, indiferent de durată, se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile.

11. Circulaţia constantă a camioanelor grele și a autobuzelor pe banda din stânga sau utilizarea acestei benzi pentru depăşiri care surprind șoferii care circulă de drept pe această bandă se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere timp de 60 de zile.

12. Aruncarea pe geam, ȋn timpul mersului, de obiecte sau substanțe care poluează sau pot provoca un incendiu sau accident, inclusiv țigările, se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile.

13. Plata a jumătate din cuantumul amenzii în termen de 10 zile a fost abrogată. Amenda se plătește în termen de 15 zile la Poșta Elenă sau la sediul primăriei pe raza căreia se află secția de poliție rutieră care aplică amenda.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Ioan Dîrzu (PSD): „Deputații Olar și Răcuci nu au votat Codul administrativ. Nu le pasă de administrațiile locale”

avatar

Publicat

Ioan Dirzu, deputat PSD de Alba

Deputatul PSD de Alba, Ioan Dîrzu, susține că deputații PNL Corneliu Olar și Claudiu Răcuci nu au votat Codul administrativ.

„Pentru un om care erijează într-un mare apărător al administrațiilor publice locale, domnul deputat PDL Corneliu Olar dovedește că nu-i pasă deloc de acestea, scoțându-și cartela la votul electronic pentru adoptarea Codului administrativ al României. La fel a procedat și colegul dumnealui de partid, domnul Claudiu Vasile Răcuci.

Codul administrativ este cel mai important proiect politic pentru administrația publică din România modernă, fiind construit pe principiile descentralizării, deconcentrării, transferului de competențe de la central la local, al continuității serviciilor publice și al eficienței actului administrativ.

Domnii de la PDL-PNL, în frunte cu alt deputat ”celebru”, nu au avut alt scop decât să obțină avantaje personale pentru primarii lor, nu pentru cetățeni și administrațiile locale în ansamblu. În final, iată, s-au lăsat păgubași și nici nu au mai participat la votul pentru Codul administrativ.

PDL-PNL trebuie să înțeleagă că administrația publică locală nu înseamnă doar primari, ci înseamnă o comunitate a oamenilor și al nevoilor acestora, Administrația locală trebuie să servească cetățenii, nu primarii. Administrația locală trebuie să aibă consilii locale puternice, dezbatere publică și transparență decizională.

Totuși, trebuie să remarcăm că a existat o activitate permanentă a deputaților PDL-PNL de Alba în domeniul administrației publice, aceea de a fi portavocea primarului Mircea Hava care, la fiecare şedință de consiliu local, acuză că ”Guvernul i-a luat banii”. Guvernul a sancționat incompetența administrativă a unor primari care nu au fost în stare ani la rând să-și cheltuiască excedentul bugetar în investiții. Guvernul a redistribuit acei bani în proiecte concrete pentru județul Alba precum cele din PNDL 2 și cele dedicate Centenarului. Este mare păcat că niște persoane cu discernământ deplin au făcut jocurile murdare ale unui politician bătrân și înecat de datorii morale.

Dacă e cineva care a ajutat comunitățile locale, primăriile și cetățenii, trebuie amintit că PSD a creat programul PNDL 2 (30 miliarde lei), Strategia generală de descentralizare (HG 229/2017), Codul administrativ și Legea muntelui (pentru comunitățile locale din zona montană), toate fiind legi și politici publice în folosul administrațiilor publice locale. PDL-PNL, atunci când a fost la guvernare, a înțeles să centralizeze, să ia din atribuțiile autorităților locale și să împartă bugetul național numai între primarii PDL-iști.

PSD se pregătește serios să înceapă PNDL 3, care va fi axat pe finanțarea proiectelor de apă și canal. Sunt multe orașe mari, inclusiv Alba Iulia, unde nu toți cetățenii beneficiază de canalizări și apă în 2018. Vrem să schimbăm acest lucru. Anul 2019 va transfera tot mai multe competențe autorităților administrației publice locale, astfel încât la nevoi locale să se răspundă cu soluții locale.

Așa înțelege PSD să facă administrație, ajutând în primul rând oamenii, nu politicienii, în timp de PDL-PNL Alba se gândește cum să adune bani pe care să nu-i cheltuiască sau cum să nu participe la adoptarea legilor importante pentru administrația românească”, a transmis, într-un comunicat de presă, deputatul Ioan Dîrzu.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate