Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Comisionul pentru lucrările funerare, perceput de administratorul cimitirului din Alba Iulia, REDUS. Reclamații ale cetățenilor


Publicat

Consiliul Local Alba Iulia modifică din nou comisionul pe care îl încasează firma privată care administrează cimitirul din oraș.

În decembrie 2020, consilierii au decis că monumentele funerare pot fi amenajate de aparținătorii persoanelor decedate în regim propriu, nu doar prin intermediul firmei respective.

Totuși, societatea care administrează cimitirul urma să primească un comision de 15% din valoarea lucrării, fără să facă nimic.

După ce au apărut reclamații legate de acest lucru, pe ordinea de zi Consiliului Local Alba Iulia a apărut un proiect de hotărâre pentru reducerea acestui procent, la 5%. 

În ședința din 22 decembrie 2020, la solicitarea Prometeu SRL, Consiliul Local Alba Iulia a aprobat modificarea unor tarife practicate de firma care administrează Cimitirul Municipal, pentru activitățile în această locație, precum și modificarea regulilor pentru lucrări funerare.

Astfel, potrivit HCL 365/2020, lucrări funerare pentru cavouri subterane/supraterane, borduri, monumente funerare sau alte amenajări se pot face și de aparținătorii persoanelor decedate sau de către beneficiarii unor locuri de înhumare, prin intermediul unor persoane juridice sau persoane fizice autorizate, care au ca obiect de activitate realizarea de construcții, pe baza unui contract între cele două părți, cu condiția achitării către Administraţia Cimitirului a unui comision de 15% din valoarea acestui contract.

Adică, pentru amenajarea locului de înhumare, se poate apela și la firme sau persoane fizice autorizate, nu doar la Administrația Cimitirului.

Comisionul cerut însă a fost considerat prea mare și au fost transmise sesizări în acest sens, de către firmele care execută lucrări funerare.

Astfel că firma care administrează Cimitirul a solicitat reducerea comisionului de la 15% la doar 5%.

Administrația Cimitirului arată că în sesizările primite se precizează, referitor la comisionul amintit, că acesta nu se aliniază celor din celelalte cimitire (parohiale) și că este în unele cazuri și de trei ori mai mare.

”Exemplu de calcul: un cavou simplu se execută cu aproximativ 10.000 lei, comisionul din cimitirul parohial este de 350 lei adică 3,5% din valoarea lucrării, iar în Cimitirul Municipal, conform HCL 356/2020 ar fi de 1.500 de lei, iar după noua propunere ar fi de 500 de lei” – se arată în adresa firmei.

HCL 156/2011 – fragment din Regulamentul de administrare și funcționare al Cimitirului Municipal Alba Iulia:

”Art.31. La locurile de înhumare se pot executa următoarele lucrări:

a) cavouri subterane, borduri, monumente funerare sau alte amenajări cu respectarea condiţiilor prezentului regulament

b) cavouri supraterane, obeliscuri

Art.32. Autorizarea lucrărilor funerare se face potrivit legii, după cum urmează:

– cavouri supraterane, obeliscuri – de Primăria Municipiului Alba Iulia

– cavouri subterane, borduri, monumente funerare sau alte amenajări – de Administraţia Cimitirului

Art.33. Lucrările menţionate la art.32 pot fi executate de firme sau persoane fizice autorizate care au încheiat un contract cu Administraţia Cimitirului, cu aprobarea dată de directorul general al SC Prometeu SRL.

Pentru aceste lucrări, executanţii vor achita Administratiei Cimitirului 15% din valoarea lucrării ce se va executa, sumă din care se acoperă consumul de apă şi energie electrică. Materialele de construcţie vor fi depozitate în locurile indicate de Administraţia Cimitirului, iar traseul de aprovizionare va fi stabilit împreună cu personalul Administraţiei Cimitirului. În afara situaţiilor prevăzute la aliniatul precedent, lucrările arătate la art.31 vor fi executate contra cost, la cererea titularilor dreptului de folosinţă asupra locurilor de înhumare sau a familiilor acestora, numai de către societatea care administrează cimitirul”.

HCL 356/2020 – fragment din modificarea Regulamentului în decembrie anul trecut

”Art.1 Aprobă modificarea tarifului pentru săpat groapa, a tarifului gropari, a tarifului pentru închis-deschis placa și a tarifului pentru închiriat capac frigorific aprobate prin Anexa 2 la Hotărârea nr.156/2011 a Consiliului local și modificate prin Hotărârea nr.313/2017 a Consiliului local și Hotărârea nr.297/2019 a Consiliului local, după cum urmează:

1. săpat groapa – 495 lei (anterior 450 lei – n.r.)

2. tarif gropari (închiriat dolii, funii, tras clopot, transport și lăsat în groapă) – 440 lei (anterior 350 lei – n.r.)

3. închis-deschis placa (include reașezare plăci intermediare, igienizare cavou și chituirea capacului) – 275 lei (anterior 350 lei – n.r.)

4. închiriat capac frigorific – 110 lei/zi (anterior 100  lei – n.r.)

Art.2. Aprobă modificarea art.33 din Regulamentul privind administrarea și funcționarea Cimitirului Municipal Alba Iulia, aprobat prin HCL nr.156/2011, care va avea următorul conținut:

Art.33.(1) Lucrările menționate la art.32 pot fi executate de aparținătorii persoanelor decedate sau de către beneficiarii unor locuri de înhumare acordate anticipat în temeiul art.7 din Regulament, prin intermediul unor persoane juridice sau persoane fizice autorizate, care au ca obiect de activitate realizarea de construcții, în următoarele condiții:

a) să prezinte Administrației Cimitirului Municipal contractul încheiat cu o persoană juridică sau cu o persoană fizică autorizată care au ca domeniu de activitate realizarea de construcții

b) să semneze un angajament prin care se obligă să nu deterioreze aleile cimitirului sau mormintele învecinate, în caz contrar obligându-se să remedieze stricăciunile produse pe cheltuiala sa

c) să achite către Administrația Cimitirului un comision pentru lucrările funerare executate, în cuantum de 15% din valoarea contractului menționat la lit ”a”.

(2) În schimbul acestui comision, persoanele prevăzute la alin.(1) vor beneficia de acces la sursa de apă, energie electrică și vor putea depozita materiale în spațiile special amenajate de administratorul cimitirului.

(3) În afara situațiilor prevăzute la alin.(1), lucrările funerare prevăzute la art.31 din Regulament vor fi executate, contra cost, la cererea titularilor dreptului de folosință asupra locurilor de înhumare sau a aparținătorilor persoanelor decedate, de către societatea care administrează cimitirul”.

Propunerea pentru modificare în ședința CL Alba Iulia din 26 februarie 2021:

”Aprobă modificarea art.33 alin. (1) lit. c) din Regulamentul privind administrarea și funcționarea Cimitirului Municipal Alba Iulia, aprobat prin HCL nr.156/2011 și modificat prin HCL 356/22.12.2020, care va avea următorul conținut:

c) să achite către Administrația Cimitirului un comision pentru lucrările funerare executate, în cuantum de 5% din valoarea contractului menționat la lit. a)”.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. Elena

    luni, 22.02.2021 at 23:30

    Stimati redactori de la alba.24 va rog frumos sa faceti rost de preturile serviciilor funerare practicate de Corona si postati-le deoarece costul total la o mormantare modesta este mai mare decat ajutorul de inmormantare, ceea ce este imposibil. Am gasit oferte la firma lor din Orastie, dar valabil numai acolo, cred ca au o firma concurenta in oras. Normal preturile trebuie sa fie afisate pe pagina web, nu cum scrie acolo ca preturile se discuta telefonic sau la fata locului. ANAF-ul ce face? Le este frica ca nu-i ingroapa? Nu pot sa spun ca serviciile nu sunt ok, dar asta nu inseamna sa tragi pielea de pe oameni care oricum sunt necajiti.

  2. Lavinia

    vineri, 26.02.2021 at 10:11

    Stimata doamna Elena,

    La ce ati scris dumneavoastra mai sus pot sa spun ca vad cu usurinta frustarile dumneavoastra nu realitatea obiectiva.
    Se pare ca dumneavoastra nu stiti ce inseamna „MODESTA” tinand cont de faptul ca statul ofera un ajutor de inmormantare peste 5000 de lei si ca majoritatea se incadreaza fara probleme in suma aceasta.Intradevar nu mai raman bani pentru facturi de gaz ,curent sau vreo rata din banii alocati de stat pentru ajutorul de inmormantare.Statul a stiut de ce sa dea 5000 de lei pentru o inmormantare…dar nu s-a gandit ca tot din acei bani vreti sa platiti si alte cheltuieli.
    Nu exista nicaieri vreo obligatie legala ca firmele trebuie sa isi puna preturile pe site insa cu siguranta gasiti preturi la sediul lor.
    Nu exista nici o lege care sa va oblige sa va ingropati mortii cu firma CORONA!!!
    Nu exista nici o dovada reala ca firma Corona ” tragi pielea de pe oameni care oricum sunt necajiti” este doar parerea dumneavoastra subiectiva.Poate veniti intr-o zi sa vedeti cum este ingropat un asistat social intretinut de stat….nu are bani de inmormantare dar serile de priveghi sunt bairam cu de toate ca na…sufletul mortului merita ca o fost om bun dar sarac. Nu i-a lipsit nimic la mort decat cheful de munca in rest sarmaniiiiiii. Hai sictir!
    Poate ati uitat ca acum 15 ani cimitirul era o bataie de joc cu o capela infecta cu gratii la usa si cu un miros mai rau ca la groapa de gunoi.
    Poate ati uitat ca erau cazuri in care a doua zi gaseai mortii in capela fara pantofi sau alte elemente de vestimentatie furate noaptea de unii si altii.
    Poate ati uitat de inmormantariile in care tot felul de „”cetateni”” faceau regulile si te rugai de ei sa sape groapa si ii pupai de bucurie ca ai unde sa bagi mortu si umblai dupa acei zei cu oala de sarmale si lada de bere numa sa sape si sa fie bine.
    Poate ati uitat multe doamna ELENA.
    Eu sunt de 60 de ani in Alba Iulia si pot sa va spun ca CIMITIRUL MUNICIPAL ARATA ALTCUMVA. SI NU DATORITA DUMNEAVOASTRA SAU A PRIMARIEI SAU A CELOR DE LA ALBA 24!!!
    Vedeti doar ce va convine dar partea buna nu o vedeti???
    Faptul ca a venit un bucurestean sa ne faca noua ordine in cimitir spune ceva de calitatea noastra de albaiulieni care ne dam mari ca locuim in orasul marii uniri dar nu facem nimic in schimb?
    Cate actiuni cu scop civic sau caritabil ati facut pentru acest oras?
    In fine suntem o categorie de DESTEPTI…noroc cu noi ca altfel era vai de capul omenirii daca nu eram noi romanii astia destepti care le stim pe toate si improscam cu noroi pe toata lumea. Rusine!!!
    Mergeti doamna la ANAF ca sigur va ingropa ei mortii asta daca le permite greata din ei cand isi flutura legitimatiile ca niste fi de zmei.Stati la usile lor ca niste sclavi dar e bine ca aveti bonuri de ordine. Intradevar doar ANAFUL face ceva in Romania asta mare si Jandarmeria care amendeaza amarati ca vand ceapa la colt de strada. Nu vedeti unde s-a ajuns? Purtam botnite si suntem bagati cu forta in case! De ei de ce nu ziceti nimic? E usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune….

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Monitorul Oficial va fi accesibil gratuit integral online. Noul format va permite inclusiv căutarea în interiorul documentelor

Publicat

Camera Deputaților a adoptat miercuri un proiect de lege care prevede că formatul electronic al Monitorului Oficial, Partea I și a II-a, este disponibil în mod gratuit și liber, permanent, acesta fiind accesibil tuturor utilizatorilor.

Accesul va fi disponibil în aceeași zi cu publicarea actelor, inclusiv pentru căutare, salvare, distribuire și imprimare.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea art.18 din Legea pentru organizarea Monitorului Oficial al României, în sensul instituirii gratuității accesului la formatul electronic al Monitorului Oficial al României, Partea I și Partea a II – a, document portabil, fără filigran sau inscripții suplimentare formatului tipărit, accesibil pentru citire, căutare, salvare, distribuire și imprimare de către orice utilizatori.

Formatul electronic va fi disponibil gratuit

„Regia Autonomă „Monitorul Oficial” editează Monitorul Oficial al României atât în format tipărit, cât și în format electronic. Formatul tipărit este pus la dispoziția tuturor utilizatorilor contra cost.

Formatul electronic al Monitorului Oficial al României, Partea I și a II -a, este disponibil în mod gratuit și liber, permanent.

Formatul electronic gratuit și liber este de document portabil, fără filigran sau inscripții suplimentare formatului tipărit; acesta devine accesibil tuturor utilizatorilor în aceeași zi cu publicarea, inclusiv pentru căutare, salvare, distribuire și imprimare”, mai prevede textul adoptat.

Ministrul Economiei, deputatul USR PLUS Claudiu Năsui, inițiator al proiectului, a spus că această lege este o „dovadă de normalitate”, menționând că speră ca mai multe dintre instituțiile statului să meargă în direcția „datelor deschise, a transparentizării”.

„Am crede că în 2021 nu este nevoie de o lege ca Monitorul Oficial să fie în format deschis, prietenos, PDF, dar iată că este nevoie de o astfel de lege. Este normal ca românii să aibă ușor acces la lege, fără îngrădiri, fără o platformă, cum este acum, în care nu se pot face căutări, nu se poate salva, să se facă scanări de pe document. Nu este normal. Și de aceea mă bucur că am avut o susținere transpartinică pentru acest proiect”, a spus Năsui.

Actele normative, accesibile pentru fiecare cetățean

Liderul deputaților PNL, Gabriel Andronache, a arătat că toate actele normative pe care Monitorul Oficial le publică trebuie să fie accesibile fiecărui cetățean român.

„Monitorul Oficial este un serviciu public. Pe cale de consecință, toate actele normative pe care Monitorul Oficial le publică trebuie să fie accesibile fiecărui cetățean român. În formatul actual, este evident că nu avem de a face cu accesibilitate și este aproape o imposibilitate de a citi Monitorul Oficial”, a adăugat Andronache.

AUR critică publicarea actelor și în maghiară

Deputatul AUR Dan Tanasă a criticat faptul că în Monitorul Oficial se publică actele și în limba maghiară.

„În anul 2021, cetățenii României trebuie să aibă acces neîngrădit liber la legislația pe care o avem noi aici, care apare și în alte instituții publice. În același timp, AUR atrage atenția tuturor colegilor din Parlament (…) cu privire la o situație halucinantă.

România este singurul stat din lume care editează publicația oficială de stat în altă limbă decât limba oficială de stat. (…) Să corectăm această ticăloșie. Am înțeles jocurile politice, am înțeles negocierile, dacă edităm în limba maghiară, edităm în limba tuturor minorităților. (…)

România este unica țară din lume care editează publicația oficială de stat și în altă limbă decât limba oficială de stat. Dacă domnii de la UDMR vor editarea în Monitorul Oficial în limba maghiară, să modifice, mai întâi, să obțină modificarea Constituției, să pună limba maghiară ca limbă oficială de stat”, a spus Tanasă.

În replică, deputatul UDMR Szabo Odon a spus că Monitorul Oficial funcționează în acest fel de 30 de ani și nu este cazul de a face un pas înapoi.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia caută doi influenceri care să promoveze un proiect pe fonduri UE destinat persoanelor de etnie romă

Publicat

sediu primarie drona

Primăria Municipiului Alba Iulia caută doi influenceri care să promoveze un proiect pe fonduri europene ce are ca scop integrarea romilor în societate și combaterea sărăciei.

Pentru cei doi influenceri, două campanii de conștientizare, dar și alte servicii de promovare, din banii UE alocați proiectului, bugetul este de aproape 80.000 de lei.

Prin proiectul ”IRIS Integration of Roma through Innovative Skills”, finanțat din fonduri UE, se propune să fie furnizate servicii de integrare socială, medicale, dar și incluziune pe piața muncii pentru 500 de persoane din categorii defavorizate, din Alba Iulia. Perioada de implementare a proiectului este de 18 luni.

Pentru implementarea proiectului, Alba Iulia a primit suma de 1.073.848 lei, iar contribuția de la bugetul local este de 161.078 lei.

Din această sumă, trebuie plătite și salariile angajaților pe proiect. Vezi mai multe detalii legate de salariile acestora pe link-ul de mai jos.

CITEȘTE ȘI: Angajări la Primăria Alba Iulia în mandatul lui Gabriel Pleșa. Ce salarii încasează bugetarii care lucrează în proiecte europene

Promovarea proiectului

Pentru promovarea proiectului, Primăria Alba Iulia, în data de 24 februarie 2021, a lansat o invitație de participare pentru contractarea unor servicii.

Valoarea estimată a serviciilor cerute de primărie se ridică la 78.468.91 lei fără TVA.

Ce caută Primăria Alba Iulia pentru promovarea proiectului: realizarea unui site web cu diferite informații despre proiect, organizarea a două conferințe de deschidere și închidere de proiect cu minim 50 de persoane prezente, organizarea unei campanii de conștientizare pentru grupul țintă cu minim 500 de persoane, închirierea a doi influenceri, materiale promoționale, spoturi video, postări pe Facebook și comunicate de presă.

Pe site-ul web, potrivit fișei postului, trebuie încărcate regulat diferite materiale cu activități din cadrul proiectului.

Vor fi organizate două conferințe de deschidere și de închidere de proiect cu minim 50 de persoane care să asiste la prezentare.

De asemenea se va organiza o campanie de conștientizare pentru 500 de persoane, campanii la care vor participa și cei doi influenceri.

”Cei doi influenceri trebuie să fie:

  • persoane autentice, care au experiența în lucrul cu grupuri vulnerabile în special cu persoane de etnie roma, sau sunt de etnie roma sau aparțin grupurilor vulnerabile sau dezavantajate.
  • persoane care promovează egalitatea de șanse și luptă împotriva oricărei forme de discriminare.
  • persoană recunoscută în comunitate drept o persoană sonoră care luptă sau se implică în obținerea de drepturi pentru persoane defavorizate”, se arată specificat pe site-ul primăriei.

În costuri vor intra și materiale promoționale – flyere, pixuri, tricouri, un spot de informare, dar și șase comunicate de presă.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

4.278 cazuri COVID confirmate în România în ultimele 24 de ore. 77 decese noi, 1.032 pacienți la ATI. Date oficiale, 3 martie

Publicat

Au fost raportate 4.278 noi cazuri de COVID-19, în ultimele 24 de ore, la nivel național, potrivit datelor transmise miercuri, 3 martie, de Grupul de Comunicare Strategică.

Sunt 77 decese noi. 1.032 pacienți sunt la ATI.

Citește și ALBA: 81 de cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore. Incidența în municipii, orașe și comune din județ

Grupul de Comunicare Strategică:

”Până astăzi, 3 martie, pe teritoriul României, au fost confirmate 812.318 cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19).

746.779 de pacienți au fost declarați vindecați.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 4.278 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv.

Până astăzi, 20.586 persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat.

În intervalul 02.03.2021 (10:00) – 03.03.2021 (10:00) au fost raportate 77 de decese (40 bărbați și 37 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Argeș, Arad, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov, Călărași, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Galați, Gorj, Ialomița, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Prahova, Satu Mare,  Sălaj, Sibiu, Suceava, Timiș, Vaslui, Vâlcea, Ilfov și București.

Dintre acestea, 1 deces a fost înregistrat la categoria de vârstă 30-39 de ani, 3 decese la categoria de vârstă 40-49 ani, 7 decese la categoria de vârstă 50-59 ani, 19 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 21 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 26 decese la categoria de peste 80 de ani.

75 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, iar 2 pacienți decedați nu au fost prezentat comorbidități.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 8.795. Dintre acestea, 1.032 sunt internate la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 6.079.276 de teste RT-PCR și 324.488 de teste rapide antigenice.

În ultimele 24 de ore au fost efectuate 26.392 de teste RT-PCR (17.749 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 8.643 la cerere) și 8.699 de teste rapide antigenice.

De asemenea, de la ultima informare făcută de GCS, au fost raportate și rezultatele a 225 teste prelucrate anterior ultimelor 24 de ore și transmise până la data de 3 martie a.c.

Pe teritoriul României, 43.457 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 12.527 de persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 57.455 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 127 de persoane.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 3.523 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 719 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, polițiștii și jandarmii au aplicat, în ziua de 2 martie, 5.087 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 860.950 de lei.

De asemenea, prin structurile abilitate ale Poliției, a fost întocmit, ieri, un dosar penal pentru zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută și pedepsită de art. 352 Cod Penal”.

Situația cazurilor noi pe județe / top incidență COVID – 3 martie:

Județ/populație/cazuri noi/incidența COVID:

Timiș – 39994 – 415 – 5,24

Cluj – 40863 – 309 – 3,42

Brașov – 32630 – 191 – 3,04

Ilfov – 31807 – 162 – 3,04

Maramureș – 17219 – 114 – 3,04

Mun. București – 1E+05 – 707 – 2,71

Hunedoara – 16022 – 106 – 2,54

Alba – 15735 – 80 – 2,35 (81 cazuri noi, potrivit DSP Alba)

Sălaj – 8169 – 81 – 2,2

Gorj – 7083 – 90 – 1,99

Satu Mare – 10046 – 88 – 1,99

Sibiu – 20284 – 106 – 1,86

Constanța – 32511 – 115 – 1,74

Dolj – 19848 – 123 – 1,72

Arad – 17534 – 92 – 1,71

Vâlcea – 12071 – 59 – 1,56

Dâmbovița – 18029 – 72 – 1,46

Giurgiu – 7957 – 49 – 1,35

Galați – 20617 – 78 – 1,33

Bihor – 21585 – 111 – 1,3

Bacău – 20550 – 84 – 1,28

Botoșani – 11105 – 65 – 1,27

Iași – 33985 – 157 – 1,25

Teleorman – 10004 – 47 – 1,24

Neamț – 14167 – 69 – 1,21

Suceava – 21201 – 78 – 1,14

Bistrița – Năsăud – 8908 – 40 – 1,1

Mehedinți – 6136 – 41 – 1,08

Caraș – Severin – 8404 – 25 – 1,01

Ialomița – 8312 – 35 – 1,01

Vaslui – 13123 – 46 – 1

Mureș – 18082 – 65 – 0,96

Covasna – 6008 – 28 – 0,91

Brăila – 9893 – 40 – 0,88

Argeș – 21291 – 58 – 0,85

Tulcea – 6481 – 23 – 0,83

Olt – 11459 – 19 – 0,78

Vrancea – 8344 – 28 – 0,77

Călărași – 7687 – 27 – 0,73

Harghita – 6300 – 28 – 0,73

Prahova – 27449 – 54 – 0,73

Buzău – 9631 – 20 – 0,7

Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 966 de persoane au fost reconfirmate pozitiv.

Județ/cazuri reconfirmate pozitiv

Constanţa – 110

Municipiul Bucureşti – 83

Timiş – 61

Galaţi – 50

Gorj – 50

Iaşi – 50

Hunedoara – 49

Cluj – 42

Braşov – 40

Alba – 34

Olt – 31

Satu Mare – 27

Suceava – 25

Neamţ – 22

Argeş – 21

Arad – 20

Ilfov – 20

Teleorman – 18

Sălaj – 16

Maramureş – 14

Sibiu – 14

Vâlcea – 14

Bacău – 13

Covasna – 13

Vrancea – 13

Botoşani – 12

Prahova – 12

Bihor – 11

Dâmboviţa – 10

Mureş – 10

Vaslui – 9

Dolj – 8

Giurgiu – 8

Călăraşi – 6

Ialomiţa – 6

Bistriţa – Năsăud – 5

Harghita – 5

Brăila – 4

Buzău – 4

Tulcea – 4

Caraş – Severin – 2

Mehedinţi – 0

sursă: Grupul de Comunicare Strategică

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 81 de cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore. Incidența în municipii, orașe și comune din județ

Publicat

În ultimele 24 de ore, în județul Alba au fost înregistrate 81 de cazuri noi COVID-19, potrivit datelor transmise de DSP Alba miercuri, 3 martie.

De la începutul pandemiei, 15.831 de persoane au fost confirmate pozitiv în județul Alba. Dintre acestea, 14412 de persoane au fost declarate vindecate. De asemenea s-au înregistrat 425 decese.

Marți, în Alba au fost prelucrat 744 probe (387 la SJU si 357 la DSP). Numărul total de teste efectuate până în prezent în județ a ajuns la 172979.

Lista localităților din care provin persoanele confirmate în ultimele 24 de ore:

Urban (54 cazuri noi)

Alba Iulia – 25

Aiud – 10

Sebeș – 6

Blaj – 4

Cugir – 4

Ocna Mureș – 4

Câmpeni – 1

Rural (27 cazuri noi)

Ighiu – 3

Lunca Mureșului – 3

Mihalț – 3

Unirea – 3

Valea Lungă – 3

Șona – 2

Șugag – 2

Cricău – 1

Doștat – 1

Jidvei – 1

Pianu – 1

Rădești – 1

Sâncel – 1

Șibot – 1

Vințu de Jos – 1

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba (17 februarie – 2 martie) 2,35 (anterior 2,38).

TOP localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba):

Mediul urban:

Localitate – cazuri în perioada 17 februarie – 2 martie – incidența cazurilor COVID-19:

Alba Iulia – 417 cazuri – 5,45 (anterior 5,58)

Teiuș – 18 cazuri – 2,48 (anterior 3,16)

Sebeș – 100 cazuri – 3,04 (anterior 3,34)

Aiud – 38 cazuri – 1,49 (anterior 1,46)

Cugir – 31 cazuri – 1,20 (anterior 1,28)

Ocna Mureș – 19 cazuri – 1,36 (anterior 1,14)

Blaj – 26 cazuri – 1,25 (anterior 1,30)

Abrud – 5 cazuri – 0,95 (anterior 0,95)

Câmpeni – 5 cazuri – 0,67 (anterior 0,54)

Baia de Arieș – 1 caz – 0,26 (anterior 0,52)

Zlatna – 3 cazuri – 0,38 (anterior 0,38)

Mediul rural:

Localitate – cazuri în perioada 17 februarie – 2 martie – incidența cazurilor COVID-19

Șpring – 30 cazuri – 11,39 (anterior 11,39)

Mihalț – 23 cazuri – 7,02 (anterior 6,11)

Ponor – 4 cazuri – 5,86 (anterior 5,86)

Doștat – 4 cazuri – 3,91 (anterior 2,93)

Unirea – 15 cazuri – 3,04 (anterior 2,43)

Crăciunelu de Jos – 6 cazuri – 2,80 (anterior 2,80)

Lunca Mureșului – 7 cazuri – 2,71 (anterior 1,93)

Berghin – 5 cazuri – 2,61 (anterior 2,61)

Valea Lungă – 8 cazuri – 2,52 (anterior 1,58)

Pianu – 9 cazuri – 2,51 (anterior 2,23)

Cricău – 5 cazuri – 2,49 (anterior 2,49)

Livezile – 3 cazuri – 2,46 (anterior 2,46)

Livezile – 3 cazuri – 2,46 (anterior 2,46)

Ciugud – 8 cazuri – 2,45 (anterior 2,76)

Rădești – 3 cazuri – 2,30 (anterior 2,30)

Lopadea Nouă – 6 cazuri – 2,29 (anterior 2,29)

Șibot – 5 cazuri – 2,05 (anterior 2,05)

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate