Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Comisionul pentru lucrările funerare, perceput de administratorul cimitirului din Alba Iulia, REDUS. Reclamații ale cetățenilor


Publicat

Consiliul Local Alba Iulia modifică din nou comisionul pe care îl încasează firma privată care administrează cimitirul din oraș.

În decembrie 2020, consilierii au decis că monumentele funerare pot fi amenajate de aparținătorii persoanelor decedate în regim propriu, nu doar prin intermediul firmei respective.

Totuși, societatea care administrează cimitirul urma să primească un comision de 15% din valoarea lucrării, fără să facă nimic.

După ce au apărut reclamații legate de acest lucru, pe ordinea de zi Consiliului Local Alba Iulia a apărut un proiect de hotărâre pentru reducerea acestui procent, la 5%. 

În ședința din 22 decembrie 2020, la solicitarea Prometeu SRL, Consiliul Local Alba Iulia a aprobat modificarea unor tarife practicate de firma care administrează Cimitirul Municipal, pentru activitățile în această locație, precum și modificarea regulilor pentru lucrări funerare.

Astfel, potrivit HCL 365/2020, lucrări funerare pentru cavouri subterane/supraterane, borduri, monumente funerare sau alte amenajări se pot face și de aparținătorii persoanelor decedate sau de către beneficiarii unor locuri de înhumare, prin intermediul unor persoane juridice sau persoane fizice autorizate, care au ca obiect de activitate realizarea de construcții, pe baza unui contract între cele două părți, cu condiția achitării către Administraţia Cimitirului a unui comision de 15% din valoarea acestui contract.

Adică, pentru amenajarea locului de înhumare, se poate apela și la firme sau persoane fizice autorizate, nu doar la Administrația Cimitirului.

Comisionul cerut însă a fost considerat prea mare și au fost transmise sesizări în acest sens, de către firmele care execută lucrări funerare.

Astfel că firma care administrează Cimitirul a solicitat reducerea comisionului de la 15% la doar 5%.

Administrația Cimitirului arată că în sesizările primite se precizează, referitor la comisionul amintit, că acesta nu se aliniază celor din celelalte cimitire (parohiale) și că este în unele cazuri și de trei ori mai mare.

”Exemplu de calcul: un cavou simplu se execută cu aproximativ 10.000 lei, comisionul din cimitirul parohial este de 350 lei adică 3,5% din valoarea lucrării, iar în Cimitirul Municipal, conform HCL 356/2020 ar fi de 1.500 de lei, iar după noua propunere ar fi de 500 de lei” – se arată în adresa firmei.

HCL 156/2011 – fragment din Regulamentul de administrare și funcționare al Cimitirului Municipal Alba Iulia:

”Art.31. La locurile de înhumare se pot executa următoarele lucrări:

a) cavouri subterane, borduri, monumente funerare sau alte amenajări cu respectarea condiţiilor prezentului regulament

b) cavouri supraterane, obeliscuri

Art.32. Autorizarea lucrărilor funerare se face potrivit legii, după cum urmează:

– cavouri supraterane, obeliscuri – de Primăria Municipiului Alba Iulia

– cavouri subterane, borduri, monumente funerare sau alte amenajări – de Administraţia Cimitirului

Art.33. Lucrările menţionate la art.32 pot fi executate de firme sau persoane fizice autorizate care au încheiat un contract cu Administraţia Cimitirului, cu aprobarea dată de directorul general al SC Prometeu SRL.

Pentru aceste lucrări, executanţii vor achita Administratiei Cimitirului 15% din valoarea lucrării ce se va executa, sumă din care se acoperă consumul de apă şi energie electrică. Materialele de construcţie vor fi depozitate în locurile indicate de Administraţia Cimitirului, iar traseul de aprovizionare va fi stabilit împreună cu personalul Administraţiei Cimitirului. În afara situaţiilor prevăzute la aliniatul precedent, lucrările arătate la art.31 vor fi executate contra cost, la cererea titularilor dreptului de folosinţă asupra locurilor de înhumare sau a familiilor acestora, numai de către societatea care administrează cimitirul”.

HCL 356/2020 – fragment din modificarea Regulamentului în decembrie anul trecut

”Art.1 Aprobă modificarea tarifului pentru săpat groapa, a tarifului gropari, a tarifului pentru închis-deschis placa și a tarifului pentru închiriat capac frigorific aprobate prin Anexa 2 la Hotărârea nr.156/2011 a Consiliului local și modificate prin Hotărârea nr.313/2017 a Consiliului local și Hotărârea nr.297/2019 a Consiliului local, după cum urmează:

1. săpat groapa – 495 lei (anterior 450 lei – n.r.)

2. tarif gropari (închiriat dolii, funii, tras clopot, transport și lăsat în groapă) – 440 lei (anterior 350 lei – n.r.)

3. închis-deschis placa (include reașezare plăci intermediare, igienizare cavou și chituirea capacului) – 275 lei (anterior 350 lei – n.r.)

4. închiriat capac frigorific – 110 lei/zi (anterior 100  lei – n.r.)

Art.2. Aprobă modificarea art.33 din Regulamentul privind administrarea și funcționarea Cimitirului Municipal Alba Iulia, aprobat prin HCL nr.156/2011, care va avea următorul conținut:

Art.33.(1) Lucrările menționate la art.32 pot fi executate de aparținătorii persoanelor decedate sau de către beneficiarii unor locuri de înhumare acordate anticipat în temeiul art.7 din Regulament, prin intermediul unor persoane juridice sau persoane fizice autorizate, care au ca obiect de activitate realizarea de construcții, în următoarele condiții:

a) să prezinte Administrației Cimitirului Municipal contractul încheiat cu o persoană juridică sau cu o persoană fizică autorizată care au ca domeniu de activitate realizarea de construcții

b) să semneze un angajament prin care se obligă să nu deterioreze aleile cimitirului sau mormintele învecinate, în caz contrar obligându-se să remedieze stricăciunile produse pe cheltuiala sa

c) să achite către Administrația Cimitirului un comision pentru lucrările funerare executate, în cuantum de 15% din valoarea contractului menționat la lit ”a”.

(2) În schimbul acestui comision, persoanele prevăzute la alin.(1) vor beneficia de acces la sursa de apă, energie electrică și vor putea depozita materiale în spațiile special amenajate de administratorul cimitirului.

(3) În afara situațiilor prevăzute la alin.(1), lucrările funerare prevăzute la art.31 din Regulament vor fi executate, contra cost, la cererea titularilor dreptului de folosință asupra locurilor de înhumare sau a aparținătorilor persoanelor decedate, de către societatea care administrează cimitirul”.

Propunerea pentru modificare în ședința CL Alba Iulia din 26 februarie 2021:

”Aprobă modificarea art.33 alin. (1) lit. c) din Regulamentul privind administrarea și funcționarea Cimitirului Municipal Alba Iulia, aprobat prin HCL nr.156/2011 și modificat prin HCL 356/22.12.2020, care va avea următorul conținut:

c) să achite către Administrația Cimitirului un comision pentru lucrările funerare executate, în cuantum de 5% din valoarea contractului menționat la lit. a)”.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Elena

    luni, 22.02.2021 at 23:30

    Stimati redactori de la alba.24 va rog frumos sa faceti rost de preturile serviciilor funerare practicate de Corona si postati-le deoarece costul total la o mormantare modesta este mai mare decat ajutorul de inmormantare, ceea ce este imposibil. Am gasit oferte la firma lor din Orastie, dar valabil numai acolo, cred ca au o firma concurenta in oras. Normal preturile trebuie sa fie afisate pe pagina web, nu cum scrie acolo ca preturile se discuta telefonic sau la fata locului. ANAF-ul ce face? Le este frica ca nu-i ingroapa? Nu pot sa spun ca serviciile nu sunt ok, dar asta nu inseamna sa tragi pielea de pe oameni care oricum sunt necajiti.

  2. Lavinia

    vineri, 26.02.2021 at 10:11

    Stimata doamna Elena,

    La ce ati scris dumneavoastra mai sus pot sa spun ca vad cu usurinta frustarile dumneavoastra nu realitatea obiectiva.
    Se pare ca dumneavoastra nu stiti ce inseamna „MODESTA” tinand cont de faptul ca statul ofera un ajutor de inmormantare peste 5000 de lei si ca majoritatea se incadreaza fara probleme in suma aceasta.Intradevar nu mai raman bani pentru facturi de gaz ,curent sau vreo rata din banii alocati de stat pentru ajutorul de inmormantare.Statul a stiut de ce sa dea 5000 de lei pentru o inmormantare…dar nu s-a gandit ca tot din acei bani vreti sa platiti si alte cheltuieli.
    Nu exista nicaieri vreo obligatie legala ca firmele trebuie sa isi puna preturile pe site insa cu siguranta gasiti preturi la sediul lor.
    Nu exista nici o lege care sa va oblige sa va ingropati mortii cu firma CORONA!!!
    Nu exista nici o dovada reala ca firma Corona ” tragi pielea de pe oameni care oricum sunt necajiti” este doar parerea dumneavoastra subiectiva.Poate veniti intr-o zi sa vedeti cum este ingropat un asistat social intretinut de stat….nu are bani de inmormantare dar serile de priveghi sunt bairam cu de toate ca na…sufletul mortului merita ca o fost om bun dar sarac. Nu i-a lipsit nimic la mort decat cheful de munca in rest sarmaniiiiiii. Hai sictir!
    Poate ati uitat ca acum 15 ani cimitirul era o bataie de joc cu o capela infecta cu gratii la usa si cu un miros mai rau ca la groapa de gunoi.
    Poate ati uitat ca erau cazuri in care a doua zi gaseai mortii in capela fara pantofi sau alte elemente de vestimentatie furate noaptea de unii si altii.
    Poate ati uitat de inmormantariile in care tot felul de „”cetateni”” faceau regulile si te rugai de ei sa sape groapa si ii pupai de bucurie ca ai unde sa bagi mortu si umblai dupa acei zei cu oala de sarmale si lada de bere numa sa sape si sa fie bine.
    Poate ati uitat multe doamna ELENA.
    Eu sunt de 60 de ani in Alba Iulia si pot sa va spun ca CIMITIRUL MUNICIPAL ARATA ALTCUMVA. SI NU DATORITA DUMNEAVOASTRA SAU A PRIMARIEI SAU A CELOR DE LA ALBA 24!!!
    Vedeti doar ce va convine dar partea buna nu o vedeti???
    Faptul ca a venit un bucurestean sa ne faca noua ordine in cimitir spune ceva de calitatea noastra de albaiulieni care ne dam mari ca locuim in orasul marii uniri dar nu facem nimic in schimb?
    Cate actiuni cu scop civic sau caritabil ati facut pentru acest oras?
    In fine suntem o categorie de DESTEPTI…noroc cu noi ca altfel era vai de capul omenirii daca nu eram noi romanii astia destepti care le stim pe toate si improscam cu noroi pe toata lumea. Rusine!!!
    Mergeti doamna la ANAF ca sigur va ingropa ei mortii asta daca le permite greata din ei cand isi flutura legitimatiile ca niste fi de zmei.Stati la usile lor ca niste sclavi dar e bine ca aveti bonuri de ordine. Intradevar doar ANAFUL face ceva in Romania asta mare si Jandarmeria care amendeaza amarati ca vand ceapa la colt de strada. Nu vedeti unde s-a ajuns? Purtam botnite si suntem bagati cu forta in case! De ei de ce nu ziceti nimic? E usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune….

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Șofer din Alba Iulia, cercetat de polițiști. A fost prins în timp ce conducea o mașină, fiind sub influența băuturilor alcoolice

Publicat

etilotest

Un șofer din Alba Iulia este cercetat de polițiști după ce a condus un autoturism, fiind sub influența alcoolului. 

Potrivit IPJ Alba, la data de 26 ianuarie 2022, în jurul orei 15:10, polițiștii rutieri din Alba Iulia au depistat un bărbat de 60 de ani, din Alba Iulia, în timp ce conducea un autoturism, pe strada Stejarilor din municipiu, fiind sub influența băuturilor alcoolice.

În urma testării conducătorului auto cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 0,52 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spital unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Bătrânii din căminul de vârstnici din Sebeș, afectați emoțional de pandemia de COVID-19: stări de stres sau mici depresii

Publicat

Pandemia de COVID-19 a afectat în mod diferit categoriile sociale. Una dintre cele mai afectate categorii de persoane sunt bătrânii din căminele pentru vârstnici.

Psihologii căminului pentru bătrâni din Sebeș au observat în 2021, că mare parte dintre bătrânii internați în centru au avut stări de stres accentuat, iar pentru a rezolva aceste probleme, psihologii au făcut sesiuni individuale de consiliere cu beneficiarii. 

De remarcat este faptul că toți vârstnicii din centru, dar și toți angajații au fost vaccinați anti-COVID-19, cu cele trei doze, iar bătrânii au fost vaccinați și antigripal, asta reiese din raportul de activitate al Centrului pentru vârstnici din Sebeș. 

În unitatea subordonată primăriei municipiului Sebeș sunt internați 38 de beneficiari, de care se ocupă 20 de angajați pe compartimente, 13 persoane cu pregătire în îngrijirea beneficiarilor și 8 persoane în compartimentul administrativ.

Cum i-a afectat pandemia de COVID-19 pe vârstnici

Potrivit raportului, din cauza pandemiei și restricțiilor impuse de autorități, beneficiarii au fost izolați în centru în perioada 15 iunie – 13 septembrie. Aceștia au avut voie să iasă în oraș doar de patru ori pe săptămână, însă doar pe teritoriul municipiului.

De asemenea aparținătorii au avut voie să vină în vizite, în spațiu deschis, doar dacă au prezentat un certificat verde.

În interiorul centrului, beneficiarii au parte de o serie de activități recreative, de la zone de petrecere a timpului în natură și până la jocuri de societate.

De asemenea au și o zonă în care pot face sport. Personalul s-a ocupat și de realizarea unor activități zilnice pentru petrecerea timpului în interioriul centrului.

Însă, chiar și cu activități, potrivit raportului, majoritatea beneficiarilor, din cauză izolării și a măsurilor de distanțare fizică, s-au observat stări de stres accentuat la majoritatea vârstinicilor.

Ce au făcut psihologii centrului

Psihologii au lucrat îndividual cu beneficiarii care au suferit din cauza izolării. Aceștia au avut parte de consiliere psihologică, prin tehnici specifice terapiei individuale.

Sesiunile s-au axat pe dialogul cu vârstnicii prin a înțelege mai bine situația actuală și evoluția acesteia. De asemenea psihologii au lucrat și pe partea de înlătura sentimentul vârstnicilor că sunt persoane marginalizate sau izolate și pentru a combate noțiunea de ”asistat” sau persoană instituționalizată”, se mai arată în raportul centrului.

Și dintr-o analiză SWOT rezultă că bătrânii au fost afectați mental de pandemia de COVID. Aceștia au avut un nivel ridicat de stres, din cauza izolării sau imposibilitatea de a-și vizita familia acasă. În unele cazuri s-au observat ușoare depresii, se mai arată în documentul citat.

sursă foto: arhiva alba24.ro, rol ilustrativ.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

 

 

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Centură ocolitoare în partea de vest a municipiului Sebeș. Va lega DN 7 de DN 67 C – Transalpina, după localitatea Petrești

Publicat

Primăria Sebeș vrea să construiască un drum de ocolire în partea de vest a municipiului. Șoseaua cu două benzi de circulație va avea o lungime de aproximativ 5,5 kilometri și va lega DN 7 de DN 67C – Transalpina.

Drumul va reprezenta o alternativă de transport pentru cetățenii municipiului, turiști și pentru agenții economici – traficul greu. Se urmărește astfel reducerea efectelor negative ale traficului comercial asupra comunității și mediului urban.

Primăria Sebeș a publicat miercuri, 26 ianuarie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru elaborarea documentaţiilor tehnico – economice de proiectare necesare pentru realizarea obiectivului de investiţii „Drum de ocolire în partea de vest a municipiului Sebeș”.

Este vorba despre studiu de fezabilitate, studii de teren (geotehnic și topografic), alte studii necesare în vederea proiectării şi realizării obiectivului de investiţii, documentaţii tehnice necesare pentru obţinerea avizelor şi acordurilor, precum şi obţinerea avizelor şi acordurilor, în vederea promovării investiţiei, conform prevederilor legale.

Valoarea totală este estimată la 840.336 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, drumul vizează ocolirea zonei locuite din municipiul Sebeș și localitatea componentă Petrești, cu evitarea tranzitării acestora de către traficul greu.

De asemenea, realizarea acestei investiții reprezintă o alternativă de transport pentru cetățenii municipiului, pentru cei aflați în tranzit precum și pentru agenții economici din zonă.

Se dorește astfel asigurarea unor condiții optime pentru desfășurarea unui trafic rutier în condiții de siguranță și confort, practicabil și în condiții atmosferice deosebite (precipitații, îngheț), prin execuția unei părți carosabile adecvate.

De asemenea, prin realizarea proiectului se dorește:

  • realizarea colectării și scurgerii/evacuării corespunzătoare a apelor pluviale, prin rigole
  • realizarea iluminatului public pe tot traseul drumului
  • realizarea acceselor la proprietăți, acolo unde este cazul
  • asigurarea siguranței circulației prin montarea de parapeți de siguranță , prin marcaje care se vor aplica pe suprafața părții carosabile, pe borduri, care va fi coordonat și armonizat cu semnalizarea verticală (indicatoare de circulație de avertizare, de obligativitate, de informare și orientare, adiționale la indicatoare, etc.)

Traseul drumului de ocolire va avea o lungime de aproximativ 5,5 kilometri, cu două benzi de circulație. Acesta se suprapune în mare măsură cu traseele drumurilor de exploatare agricolă existente în zonă. În prezent nu există șanțuri sau rigole pentru colectarea și scurgerea apelor provenite din precipitații, nu există locuri de întâlnire, de încrucișare, respectiv de depășire pentru autovehicule.

Drumul de ocolire în partea de vest a municipiului Sebeș va lega prin partea de vest a municipiului arterele DN 7 cu DN 67C – Transalpina și va prelua traficul de tranzit pe direcția Șugag – Deva și traficul de material lemnos neprelucrat de pe valea Sebeșului spre unitățile industriale din zona de nord a municipiului. 

Șoseaua va asigura astfel circulația rutiere a autovehiculelor ce se deplasează pe direcțiile Deva – Șugag – Novaci (jud. Gorj) și Sibiu – Șugag – Novaci (jud. Gorj).

Drumul ocolitor va facilita accesul către Transalpina, drumul aflat la cea mai mare altitudine din România, cale de legătură între provinciile istorice Transilvania și Oltenia.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

RECORD ABSOLUT de infectări în ALBA: 590 de cazuri COVID în ultimele 24 de ore. Situația pe localități, 27 ianuarie

Publicat

Au fost înregistrate 590 de cazuri COVID în ultimele 24 de ore, în județul Alba, potrivit datelor transmise de Direcția de Sănătate Publică (DSP) joi, 27 ianuarie. Comparativ, miercuri erau raportate 344 cazuri noi în 24 de ore.

Numărul cazurilor active a crescut la 3.170 (anterior 3.006).

Municipiul Alba Iulia a ajuns la incidență de aproape 15 (14,84), Cugir are incidența 12,84 și Aiud 12,11. Urmează Sebeș cu 9,94, Abrud cu 9,51 și Ocna Mureș cu 9.09.

Teiuș are incidență de 5,58, Blaj la 5,14, Baia de Arieș 4,25, Câmpeni 4,19 și Zlatna 3,33.

În toate orașele și municipiile din județ, incidența este în creștere de la o zi la alta.

În mediul rural, în top incidență rămâne Blandiana (17,24), Ciugud (15,65), Meteș (11,56) și Sântimbru (11,04).

Potrivit datelor MS din aplicația alerte.ms, județul Alba are un grad de ocupare de 28,92% al paturilor destinate tratării COVID-19.

În județul Alba, de la începutul pandemiei, au fost 38.918 cazuri confirmate, 34.602 persoane vindecate, 1.146 decese. În același interval au fost prelucrate 390.054 teste (316.091 PCR și 73.963 rapide).

În ultimele 24 de ore au fost făcute 1.746 testări: 986 PCR (611 la DSP și 375 la spitalul județean) și 760 teste rapide.

Localitățile din județ în care au fost raportate cazuri noi (în ultimele 24 de ore):

Mediul urban:

Alba Iulia: 211 cazuri (+42 cazuri reinfectare)

Cugir: 35 cazuri (+10 cazuri reinfectare)

Sebeș: 32 cazuri (+12 cazuri reinfectare)

Aiud: 25 cazuri (+4 cazuri reinfectare)

Blaj: 21 cazuri (+3 cazuri reinfectare)

Ocna Mureș: 18 cazuri (+4 cazuri reinfectare)

Teiuș: 12 cazuri

Zlatna: 8 cazuri

Abrud: 6 cazuri (+1 caz reinfectare)

Câmpeni: 2 cazuri (+2 cazuri reinfectare)

+2 cazuri neatribuite pe localități

Mediul rural:

Ciugud: 14 cazuri (+4 cazuri reinfectare)

Săliștea: 9 cazuri

Sântimbru: 8 cazuri (+1 caz reinfectare)

Galda de Jos: 7 cazuri (+2 cazuri reinfectare)

Săsciori: 7 cazuri

Gârbova: 5 cazuri

Ighiu: 4 cazuri (+2 cazuri reinfectare)

Jidvei: 4 cazuri

Meteș: 4 cazuri

Daia Română: 3 cazuri

Pianu: 3 cazuri (+1 caz reinfectare)

Șona: 3 cazuri (+1 caz reinfectare)

Șpring: 3 cazuri

Unirea: 3 cazuri (+2 cazuri reinfectare)

Valea Lungă: 3 cazuri

Albac: 2 cazuri

Cetatea de Baltă: 2 cazuri

Cut: 2 cazuri

Lopadea Nouă: 2 cazuri

Lunca Mureșului: 2 cazuri

Mihalț: 2 cazuri

Roșia Montană: 2 cazuri

Sâncel: 2 cazuri (+1 caz reinfectare)

Sohodol: 2 cazuri (+1 caz reinfectare)

Vințu de Jos: 2 cazuri

Arieșeni: 1 caz

Bistra: 1 caz

Bucium: 1 caz (+1 caz reinfectare)

Câlnic: 1 caz

Cenade: 1 caz

Cergău: 1 caz

Ceru Băcăinți: 1 caz (+1 caz reinfectare)

Doștat: 1 caz

Gârda de Sus: 1 caz

Hopârta: 1 caz

Mirăslău: 1 caz

Noșlac: 1 caz

Ohaba: 1 caz

Poșaga: 1 caz

Rădești: 1 caz

Rimetea: 1 caz

Șibot: 1 caz (+3 cazuri reinfectare)

Stremț: 1 caz

Blandiana: 1 caz reinfectare

Cricău: 1 caz reinfectare

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba este de 8,49 (anterior 8,05).

Numărul de cazuri active pe localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile

Localitate Incidența Cazuri
Urban    
MUNICIPIUL ALBA IULIA 14.84 1132
ORAŞ CUGIR 12.84 327
MUNICIPIUL AIUD 12.11 305
MUNICIPIUL SEBEŞ 9.94 327
ORAŞ ABRUD 9.51 49
ORAŞ OCNA MUREŞ 9.09 126
ORAŞ TEIUŞ 5.58 40
MUNICIPIUL BLAJ 5.14 106
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 4.25 16
ORAŞ CÂMPENI 4.19 30
ORAŞ ZLATNA 3.33 26
Rural    
BLANDIANA 17.24 15
CIUGUD 15.65 51
METEŞ 11.56 32
SÂNTIMBRU 11.04 33
ŞPRING 9.56 24
SĂLIŞTEA 9 21
GÂRBOVA 8.82 19
VALEA LUNGĂ 8.71 27
DAIA ROMÂNĂ 8.31 26
ALBAC 8.19 16
RĂDEŞTI 7.87 10
UNIREA 7.41 36
RIMETEA 7.06 7
IGHIU 6.35 45
VINŢU DE JOS 6.35 35
CÂLNIC 6.19 12
LIVEZILE 6.01 7
CIURULEASA 5.32 6
VIDRA 5.25 8
ŞIBOT 5.13 12
STREMŢ 4.92 12
LUPŞA 4.88 14
SOHODOL 4.79 8
VADU MOŢILOR 4.71 6
BISTRA 4.44 20
NOŞLAC 4.4 8
SĂSCIORI 4.16 27
CUT 3.97 5
ARIEŞENI 3.9 6
MIHALŢ 3.74 12
PIANU 3.36 12
ALMAŞU MARE 3.33 4
CRICĂU 3.05 6
ŞUGAG 2.81 8
LUNCA MUREŞULUI 2.75 7
GALDA DE JOS 2.69 12
HOPÂRTA 2.59 3
ROŞIA MONTANĂ 2.58 7
MIRĂSLĂU 2.55 5
BUCERDEA GRÂNOASĂ 2.21 5
BUCIUM 2.14 3
RÂMEŢ 2.04 1
LOPADEA NOUĂ 1.99 5
DOŞTAT 1.97 2
OCOLIŞ 1.97 1
SÂNCEL 1.94 5
CENADE 1.91 2
ŞONA 1.84 8
CERGĂU 1.83 3
ÎNTREGALDE 1.82 1
PONOR 1.74 1
JIDVEI 1.7 9
OHABA 1.69 1
CRĂCIUNELU DE JOS 1.4 3
ROŞIA DE SECAŞ 1.25 2
BERGHIN 1.05 2
SĂLCIUA 0.72 1
AVRAM IANCU 0.7 1
FĂRĂU 0.68 1
GÂRDA DE SUS 0.68 1
SCĂRIŞOARA 0.67 1
CETATEA DE BALTĂ 0.65 2
HOREA 0.52 1
CERU-BĂCĂINŢI 0 0
MOGOŞ 0 0
POIANA VADULUI 0 0
POŞAGA 0 0

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate