Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Concurența la concursul pentru directorii de școli în ALBA: Care sunt posturile cu mai mulți candidați. LISTA

Publicat

sediul ISJ Alba

Inspectoratul Școlar Județean Alba a publicat miercuri lista candidaților la concursul pentru funcțiile de directori de școli din județ și opțiunile pe posturi ale acestora. Lista este valabilă după rezultatele la proba scrisă.

În Alba, la mai multe unități de învățământ sunt câte doi candidați pe un loc.

Vezi Lista candidati concurs directori scoli AB 2021_optiuni pe post

Lista este prezentată de IȘJ Alba în format anonimizat, cu unele excepții.

La Liceul Tehnologic Sebeș sunt trei candidați pentru funcția de director.

În județ, sunt câte doi candidați pentru funcția de director la:

  • Colegiul Național ”I.M. Clain” Blaj
  • Colegiul Tehnic ”Apulum” Alba Iulia
  • Grădinița cu Program Prelungit nr. 11 Alba Iulia
  • Școala Gimnazială ”Mihai Eminescu” Alba Iulia
  • Școala Gimnazială ”Vasile Goldiș” Alba Iulia
  • Școala Gimnazială Pianu de Sus
  • Școala Gimnazială Șona

Situația e similară (2 candidați pe un post), pentru funcția de director adjunct la:

  • Colegiul Național ”Lucian Blaga” Sebeș
  • Liceul ”Corneliu Medrea” Zlatna
  • Școala Gimnazială Pianu de Sus

Potrivit calendarului de concurs, până la 1 noiembrie s-a făcut înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează, iar în perioada 15 noiembrie – 8 decembrie vor fi interviurile.

În 20 octombrie, a fost publicată și lista cu rezultatele finale la proba scrisă pentru candidații din Alba care participă la concursul pentru ocuparea funcțiilor de directori în școli.

Vezi CONCURSUL pentru directori de școli în ALBA: LISTA candidaților admiși la proba scrisă

Aproape 40% dintre candidații care au participat la proba scrisă din 15 octombrie, la concursul pentru funcțiile de directori de școli, au fost respinși.

Cea mai mică notă a fost 3,4, iar cea mai mare a fost 9,2. Nota minimă de promovare a probei scrise a fost 7.

Dintre cei 159 de candidați înscriși la concurs, 158 au fost validați în urma evaluării dosarelor.

S-au prezentat la examen 152 de candidați, 92 (60,5%) au fost admiși și 59 respinși (38,8%).

Au depus contestații doar 9 candidați, însă niciuna nu a fost admisă.

În județul Alba sunt 160 de posturi scoase la concurs, în 127 de unități de învățământ.

Vezi și Concursul pentru funcțiile de directori de școli 2021: LISTA posturilor vacante în ALBA

Calendarul concursului:

14 septembrie – Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul și a bibliografiei). Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere

15-26 septembrie – Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată

27-29 septembrie – Evaluarea dosarelor de înscriere

30 septembrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

1 octombrie – Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică

4-6 octombrie – Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere

7 octombrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

8 octombrie – Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise

13 octombrie – Repartizarea candidaților pe centre

15 octombrie – Desfășurarea probei scrise

15 octombrie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă

15 – 17 octombrie – Depunerea contestațiilor la proba scrisă

18 – 20 octombrie – Soluționarea contestațiilor la proba scrisă

20 octombrie – Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă

21 octombrie – 1 noiembrie – Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare

28 octombrie – proba scrisă pentru candidații care în 15 octombrie se aflau în carantină sau izolare; afițarea rezultatelor și depunerea contestațiilor

29 octombrie – soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor finale pentru candidații care au susținut proba scrisă în 28 octombrie

28 octombrie – 2 noiembrie – Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/ universităților

2-10 noiembrie – Constituirea comisiilor pentru proba de interviu

12 noiembrie – Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor

15 noiembrie – 8 decembrie – Desfășurarea probei de interviu

16 noiembrie – 10 decembrie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

13 decembrie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ

17 decembrie – Validarea rezultatelor finale

20–22 decembrie – Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022).

Condițiile de participare la concursul pentru directori de școli

Cadrele didactice au avut de îndeplinit, cumulativ, următoarele condiții:

a) absolvenți ai învățământului superior cu diplomă de licență sau atestat de echivalare in conditiile art. 149 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completarile ulterioare;

b) titulari în învățământul preuniversitar, având încheiat contract de muncă pe perioadă nedeterminată;

c) vechime în învățământul preuniversitar de minimum 5 ani;

d) calificativul „Foarte bine“ acordat în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori în funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/funcții de specialitate specifice Ministerului Educației;

e) nu au fost sancționate disciplinar în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori de îndrumare și control din inspectorate școlare/ funcții de specialitate specifice în Ministerul Educației sau a intervenit radierea de drept a sancțiunii, potrivit art. 248 alin. (3) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

f) nu au fost lipsite de dreptul de a ocupa o funcție de conducere în învătământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală și nici nu au fost sancționate disciplinar, conform art. 280 alin. (2) litera (d) din Legea nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare, printr-o decizie de sancționare disciplinară, rămasă definitivă și în vigoare, cu suspendarea dreptului de a se înscrie la un concurs pentru ocuparea unei funcții de conducere;

g) apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcției, conform prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;

h) nu au avut statutul de „lucrător al Securității“ sau „colaborator al Securității“.

Probele de concurs pentru candidații la funcțiile de directori de școli

Probele din cadrul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și de director adjunct din unitățile de învățământ sunt următoarele:

Proba scrisă – rezolvarea de către candidați, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacități și competențe relevante pentru activitatea de management educațional:

– capacități cognitive;

– competențe de management și leadership.

Fiecare item corect rezolvat se notează cu două puncte. Nota se obține prin împărțirea la 10 a sumei punctajelor obținute. Nu se admit diferențe de notare între membrii comisiei de evaluare a probei scrise.

Evaluarea testului standardizat se face în prezența candidatului și a observatorilor. Notele obținute la proba scrisă se pot contesta în termen de 48 de ore de la afișarea rezultatelor.

Interviul cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează:

– competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează

– abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează;

– competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.

Desfășurarea probelor de concurs la care participă candidații se inregistrează audio-video.

Strategia de dezvoltare a unității de învățământ va conține maximum 5 pagini și va fi pusă la dispoziția membrilor comisiei de evaluare a probei de interviu la prezentarea candidatului pentru susținerea probei.

Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere întregi de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei, punctajul final fiind media aritmetică a punctajelor acordate de către cei cinci membri ai comisiei de evaluare.

Punctajele se înregistrează în borderoul de notare conform anexei nr. 2 la prezenta metodologie. Nu se admit diferențe mai mari de trei puncte între oricare doi evaluatori. În cazul diferențelor mai mari de trei puncte, președintele comisiei are obligația să medieze divergențele de punctaj între evaluatori. În urma medierii, evaluatorii pot acorda alte punctaje decât cele inițiale și se întocmește un nou borderou de punctaj, în care evaluatorii își motivează, în scris, punctajul acordat.

Notele minime pentru candidații la posturile de director de școală

Este declarat ”admis” la proba scrisă candidatul care a obținut cel puțin nota 7. Pot participa la proba de interviu doar candidații declarați admiși la proba scrisă.

Este declarat ”admis” la proba de interviu candidatul care a obținut cel puțin 7 puncte.

În conformitate cu borderourile de notare și situația centralizatoare cuprinzând toți candidații și toate punctajele obținute de aceștia, comisia de organizare a concursului calculează nota finală conform formulei de la art.13 alin (3) și realizează ierarhia candidaților.

Este declarat ”reușit” candidatul care a obținut nota cea mai mare dintre candidații care optează pentru aceeași funcție.

În cazul obținerii de note egale de către candidații pentru aceeași funcție, se aplică, în ordine, următoarele criterii de departajare:

a) Punctajul la proba de interviu. Este declarat ”reușit” candidatul care are punctajul cel mai mare la proba interviu.

b) Unitatea de învățământ la care este titular. Este declarat ”reușit” candidatul care este titularul unității pentru care candidează.

c) Gradul didactic. Este declarat ”reușit” candidatul care are gradul didactic cel mai înalt.

Componența comisiilor de evaluare

Comisia de evaluare a probei scrise, constituită prin decizie a inspectorului școlar general, având următoarea componență:

1) președinte – inspector şcolar general adjunct/director CCD/inspector școlar;

2) membri – inspectori școlari/metodiști, câte 2 pentru maximum 30 de candidați;

3) secretari – informaticieni/cadre didactice cu abilități de operare pe computer, câte 1 pentru maximum 30 de candidați;

c) Comisia de evaluare a probei de interviu, pentru fiecare unitate de învățământ, constituită prin decizie a inspectorului școlar general, având următoarea componență:

1) președinte – un inspector școlar;

2) membri:

a) doi reprezentanți ai unității de învățământ, dintre cadrele didactice titulare ale unității de învățământ, aleși prin vot secret de către consiliul profesoral. Consiliile profesorale din unitățile de învățământ vor desemna cei doi membri titulari în comisie și un membru supleant. În cazul centrelor județene de excelență, inspectorul școlar general desemnează două cadre didactice titulare cu performanțe profesionale deosebite la concursuri și olimpiade școlare.

b) un reprezentant al consiliului local, desemnat prin hotărâre a consiliului local, respectiv un reprezentant al consiliului județean/ consiliului local al sectorului municipiului București, desemnat prin hotărâre a consiliului județean/local al sectorului, în cazul unităților de învățământ special, centrelor școlare pentru educație incluzivă și CJRAE/CMBRAE.

În cazul în care, în termen de 10 zile de la data solicitării, autoritățile locale nu-și desemnează reprezentantul, atunci membru de drept al comisiei de evaluare a interviului devine cadrul didactic desemnat ca membru supleant de către consiliul profesoral al unității de învățământ.

c) un reprezentant al departamentului de resurse umane din cadrul companiilor mijlocii, mari și foarte mari sau un reprezentant al unei companii specializate în recrutarea resurselor umane sau un cadru didactic din învățământul superior cu competențe în management instituțional și/sau management educațional.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

EVENIMENT

Schimbări importante pentru fondurile de pensii private: Dispare comisionul din contribuții și un nou prag pentru investiții

Publicat

Guvernul a aprobat, în ședința de joi un proiect de ordonanță de urgență care modifică și completează unele acte normative în domeniul pensiilor de stat administrate private, respectiv Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative și Legea nr. 187/2011 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private. Măsura legislativă adoptată este în concordanță cu angajamentele asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Documentul vine în contextul actual caracterizat de nivelurile ridicate ale ratei inflației în zona Euro, fenomenul de creștere a prețurilor la energie, creșterea riscului de piață cauzată de o volatilitate ridicată pe piețele financiare, respectiv situația piețelor financiare din Uniunea Europeană marcate de deteriorare a echilibrelor macroeconomice generate de conflictul armat ruso-ucrainean.

O altă motivație este dată de deprecierea valorii titlurilor de stat aflate în portofoliile fondurilor de pensii, previziunile care arată încetinirea ritmului de creștere economică determinate, printre altele, și de fenomenul creșterii ratelor dobânzilor la împrumuturi, dar și de efectele crizei sanitare generate de pandemia de coronavirus care se resimt și în prezent.

Astfel, pentru a contracara posibilele efecte negative asupra sistemului de pensii private din România și asupra participanților la acest sistem, cât și pentru a răspunde provocărilor actuale, prin actul normativ adoptat se urmărește și întărirea capacității de supraveghere a Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) și o mai mare responsabilizare a administratorilor în ceea ce privește desfășurarea activității acestora.

Printre modificările aduse cadrului de reglementare primar aplicabil sistemului de pensii private (Legea nr. 411/2004, Legea nr. 204/2006 și Legea nr. 187/2011), amintim cele prin care:

– se introduc principii privind regulile de investire și atribuțiile directorilor de investiții din cadrul administratorilor;

– se stabilește un procent de 3% în situația în care statul român are dețineri sau participații în cadrul entităților de private equity, respectiv 5% în cazul în care fondurile de investiții private de capital în care se investește sunt finanțate atât din fonduri alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență și ale statului român, diferențierea s-a realizat în scopul „oferirii unui cadru facil de alocare mai diversificată a activelor pentru creșterea investițiilor pe piața locală”, astfel cum este menționat în cadrul „Tabloului de bord privind acoperirea recomandărilor specifice de țară din 2019 și 2020”;

– se introduc dispoziții tranzitorii aplicabile deținerilor existente în prezent pentru investițiile deja efectuate în aceste instrumente financiare aflate în portofoliile fondurilor de pensii private, acestea putând fi păstrate pe întreaga perioadă de existență a societăților sau fondurilor de investiții private de capital, administratorii neputând efectua investiţii suplimentare contractelor aflate în derulare decât în condițiile investiționale stabilite prin noua soluție legislativă;

– se precizează atribuțiile structurii de management al riscului în cadrul administratorilor și  principiile privind modul de evaluare a activelor fondurilor și responsabilitatea administratorilor;

– se suplimentează activitățile privind administrarea unui fond de pensii;

– se stabilește obligația administratorului de a deține permanent un nivel adecvat de lichiditate, a cărui valoare acoperă activitatea curentă pentru o perioadă de cel puțin 6 luni;

– se prevede obligația de constituire la nivelul entității a unui comitet de investiții format din membrii independenți (care va adopta decizii pentru operațiunile de investire/dezinvestire), precum și a unui comitet de remunerare;

– se introduc prevederi privind cerințele pentru persoanele cu funcții-cheie și introducerea unor prevederi exprese privind autorizarea acestor persoane;

– se completează documentația aferentă cererii de autorizare, de constituire;

– se stabilește un comision unic de administrare, perceput de administrator pentru prestarea activităților principale și a celor secundare/conexe;

– se introduce obligația respectării, în orice moment, pe parcursul activității, a condițiilor de autorizare și a celor de funcționare;

– se completează cerințele de raportare și transparență;

– se stabilește dreptul participanților și al beneficiarilor de a cere plata activului personal net sau a pensiei private. Acest drept este imprescriptibil;

– se introduce posibilitatea ca, în cazul declanșării procedurii de administrare specială, ASF să poată desemna Fondul de Garantare a Drepturilor din Sistemul Pensii drept administrator special, în condițiile stabilite prin reglementări, pentru asigurarea unui nivel suplimentar de siguranță a sistemului de pensii private, în cazul în care niciun alt administrator nu îndeplinește cerințele legale în acest sens;

– sunt introduse prevederi referitoare la mandatul directorului general, reglementat de Legea nr. 187/2011.

În prezent, Pilonul II de pensii administrează activele a peste 7,9 milioane de cetățeni români, acest nivel de acoperire fiind datorat faptului că acest sistem are un caracter obligatoriu.

Comision unic de administrare. Dispare comisionul din contribuții

Proiectul adoptat de Guvern prevede stabilirea unui comision unic de administrare, perceput de administrator pentru prestarea activităților principale și a celor secundare/conexe.

În prezent, comisionul de administrare se constituie prin deducerea unui cuantum din contribuțiile plătite, dar nu mai mult de 0,5%, cu condiția ca această deducere să fie făcută înainte de convertirea contribuțiilor în unități de fond și prin deducerea unui procent din activul net total al fondului de pensii administrat privat, dar nu mai mult de 0,07% pe lună.

Odată cu noile reglementări, dispare comisionul din contribuții.

„Comisionul de administrare se constituie prin deducerea unui procent din activul total al fondului de pensii administrat privat, dar nu mai mult de 0,07% pe lună, astfel: 0,02% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este sub nivelul ratei inflaţiei; 0,03% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este cu până la un punct procentual peste rata inflaţiei; 0,04% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este cu până la 2 puncte procentuale peste rata inflaţiei; 0,05% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este cu până la 3 puncte procentuale peste rata inflaţiei, 0,06% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este cu până la 4 puncte procentuale peste rata inflaţiei; 0,07% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este peste 4 puncte procentuale peste rata inflaţiei”, se precizează în proiectul adoptat de Guvern.

Un nou prag pentru investiții

Proiectul stabilește un procent de 3% pentru investiții în situația în care statul român are dețineri sau participații în cadrul entităților de private equity, respectiv de 5% în cazul în care fondurile de investiții private de capital în care se investește sunt finanțate atât din fonduri alocate prin PNRR și ale statului român.

„Investiţii private de capital sub forma acţiunilor la societăţi din România, din state ale Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European sau sub forma titlurilor de participare la fondurile de investiţii private de capital din România, din state membre ale Uniunii Europene sau din state aparţinând Spaţiului Economic European, în procent de până la 1% din valoarea totală a activelor fondului de pensii; în situația în care statul român deține actiuni sau participații în cadrul acestor entități, administratorul poate investi în aceste instrumente financiare, în procent de până la 3%; acest procent poate fi majorat până la 5% în situația în care statul român deține acțiuni sau participații în cadrul acestor entități, fondurile de investiții private de capital în care se investește sunt finanțate din fonduri alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență și domeniile în care se realizează investiția sunt supuse aprobării Autorității de Supraveghere Financiară și a Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene”, se precizează în proiect.

Plata activului personal net sau a pensiei va fi imprescriptibil

Guvernul a stabilit că dreptul participanților și al beneficiarilor de a cere plata activului personal net sau a pensiei private este imprescriptibil.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Comunicat de presă: De săptămâna viitoare, antrenamente și selecții pentru secția de rugby a CSM Unirea Alba Iulia

Publicat

Comunicat de presă CSM Unirea Alba Iulia: ”Începând de săptămâna viitoare, respectiv din data de 12 decembrie 2022 (luni), antrenamentele echipei noastre se vor desfășura la stadionul Cetate din Alba Iulia, terenul 2, în zilele de luni, marți și joi ale săptămânii, începând cu ora 15:30.

Totodată, anunțăm faptul că înscrierile la grupele de copii și juniori ale clubului CSM Unirea Alba Iulia, secția Rugby, continuă iar pe această cale încurajăm toti  baietii și toate fetele cu vârste cuprinse între 10-17 ani, să vină alături de noi pentru a face sport și pentru a învață cât mai multe lucruri despre RUGBY!!! Hai și tu la rugby!!! #crestem #caractere #puternice. ( sursa facebook CSM Unirea Alba Iulia Rugby Juniori)”.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Atenționare COD GALBEN de ceață și ghețuș în Alba. Vizibilitate redusă local sub 200 m, izolat sub 50 m. Zonele vizate

Publicat

ceata

Meteorologii au emis vineri dimineața o atenționare Cod Galben de ceață, valabilă în mai multe zone din județul Alba și în alte județe din țară.

Potrivit ANM, între orele 08:40 și 10:00 sunt vizate localitățile Aiud, Blaj, Ocna Mureș, Teiuș, Unirea, Galda de Jos, Șona, Mihalț, Lopadea Nouă, Stremț, Sâncel, Sântimbru, Lunca Mureșului, Mirăslău, Bucerdea Grânoasă, Berghin, Noșlac, Crăciunelu de Jos, Cergău, Roșia de Secaș, Hopârta, Rădești și Ohaba.

Se vor semnala local ceață, care determină scăderea vizibilității sub 200 m, izolat sub 50 m, ce va favoriza, în funcție de condițiile locale, formarea ghețușului.

Atenționări similare au fost emise și pentru zone din județele Sibiu, Cluj, Sălaj, Brașov, Mureș, Covasna, Ialomița, Argeș, Prahova, Călărași, Dâmbovița, Teleorman, Constanța, Tulcea, Botoșani.

sursa: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

15 copii ocrotiți într-un centru social din Blaj au spații moderne, datorită unei inițiative a Fundației Bosch România

Publicat

Generozitatea, altruismul și implicarea în viața comunității au fost încă o dată evidențiate drept calități importante, printr-o inițiativă recentă, în Blaj. Voluntarii de la Fundația Bosch România s-au mobilizat și au ajutat la renovarea și modernizarea spațiilor unui centru social în care sunt ocrotiți 15 copii.

Este vorba despre Casa de tip familial în comunitate Blaj, serviciu social aflat în structura Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba.

Fundația Bosch România a asigurat, printr-o sponsorizare de peste 41.000 de lei, materialele pentru renovarea și reamenajarea casei de tip familial. Au fost refăcute pardoselile și a fost cumpărat mobilier, saltele, electrocasnice (aragaz, mașină de spălat vase, aspirator). Au fost puse la dispoziție i accesoriile care asigură design-ul încăperilor, respectiv covoare, perdele și galerii, la care se adaugă un televizor și un lampadar pentru camera de zi.

Au fost complet renovate și reamenajate cele 5 camere, bucătăria, sala de mese, sala de consiliere, holurile, 6 băi, dependințele, dar și camera de zi, din cadrul centrului rezidențial.

Lucrările de renovare și modernizare au fost efectuate cu ajutorul voluntarilor din Fabrica Bosch Automotive din Blaj, care și-au oferit necondiționat ajutorul și priceperea lor pentru îmbunătățirea condițiilor de locuire a beneficiarilor din cadrul centrului rezidențial, a transmis DGASPC Alba.

De asemenea, Fundația Bosch România a contractat servicii de specialitate psihologice care vor fi acordate pe termen lung rezidenților casei de tip familial, servicii care să îi ajute în dezvoltarea lor personală, luarea deciziilor și depășirea unor traume.

Mesajul DGASPC Alba și al Fundației Bosch România

”Mulțumim Fundației Bosch România și voluntarilor care au fost și sunt alături de copiii/tinerii din cadrul centrului rezidențial și au contribuit la realizarea unei atmosfere calde și primitoare a locului care înseamnă <<acasă>> pentru ei.

Mulțumim pentru sponsorizare, implicare și pentru că au contribuit la o schimbare în viața nu tocmai ușoară a copiilor/tinerilor care nu au șansă să crească în familia biologică.

Adevărata schimbare în viața pornește, într-adevăr, cu motivația și efortul lor, dar au nevoie de generozitatea, altruismul și bunăvoința celor din jur pentru a evolua și a-și descoperi potențialul, pentru a deveni parte dintr-o societate responsabilă care să ofere o șansă la viață, educație și integrare socială tuturor”, transmite directorul general DGASPC Alba, Valentin-Ioan Frăcea.

”Ne-am implicat în acest parteneriat motivați fiind de grija pentru viitor. Știm cât de mult contează pentru acești copii și tineri să primească susținerea de care au nevoie pentru a-și atinge potențialul maxim. Avem încredere în ei și știm că vor reuși să lase în urmă întâmplările mai puțin fericite, neajunsurile cu care s-au confruntat.

Prin programul umbrelă EduCare, Fundația Bosch România va susține astfel de inițiative menite să determine îmbunătățirea calității vieții pentru copiii lipsiți de îngrijirea familiei și care trăiesc în instituții rezidențiale publice sau private.”, Simona Beldiman, Director Executiv, Fundația Bosch România.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax