Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Cum au fost făcuți românii să accepte prețuri de 9 lei pe litru la carburanți, cu ajutorul unei tehnici banale de manipulare

Publicat

Cu câteva zile în urmă, România a trecut prin ”isteria prețurilor la carburanți”. Pentru câteva ore, prețurile au sărit la cote alarmante, recordul pe litrul de carburnați fiind de 11,10 lei la o stație din Beiuș. 

Zeci de mii de români din întreaga țară au intrat în panică și au făcut cozi la benzinării, care au crescut rapid prețurile.

Autoritățile au intervenit târziu, iar revenirea pieței a avut loc la prețuri mult mai mari decât cele anterioare creșterilor nejustificate.

Au obținut prețul pe care și-l doreau, fără rezistență din partea populației

Cu toate că acum litrul de motorină sau benzină se învârte în jurul valorii de 9 lei, oamenii sunt mai degrabă bucuroși că nu a rămas la 10 lei, cât era varianta vehiculată.

În teoria comunicării, aceasta este o tehnică elementară de manipulare și se numește ”ușa în nas”. Disecată, tehnica presupune o deschidere de pe o poziție ridicată în momentul în care nevoia celeilalte părți este mare. Elementul cheie este surpriza.

O deschidere ridicată, care cel mai probail va fi refuzată de ofertat. În cazul nostru prețurile de peste 10 lei. Urmează o înmuiere a poziției (prețurile scad la prețul la care urmau de fapt să crească – 9 lei), iar reacția părții adverse este paralizată.

Fără această deschidere ridicată, este puțin probabil ca oamenii să fi acceptat prețurile de 9 lei.

Cel care apelează la această tehnică știe că oferta inițială, exagerată, va fi refuzată, dar va fi acceptată una ușor mai mică, adică exact ce încerca să facă.

Situația a fost generată de companiile care vând carburanți și acceptată de guvernanți. Că este așa, o arată chiar faptul că prețurile la pompă în România nu au evoluat în legătură directă cu cele de pe piața internațională.

Chiar dacă prețurile la barilul de petrol pe bursele internaționale a scăzut, prețurile la benzină și motorină în România au rămas la fel de mari, semn că aceste companii nu au dorit să renunțe la avantajul pe care li s-a permis să și-l creeze.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Hotia

    marți, 22.03.2022 at 04:46

    Naivitatea, adica prostia romanului, se manifesta ori decate ori i se cere parerea, dar mai ales la vot. Voteaza ca fraierul psd, de dragul vremurilor apuse, voteaza pnl impinsi de iluzia occidentului, voteaza usl ba chiar aur de minciuna unei schimbari, dar nu cauta niciodata independentii neinregimentati in gastile de partid. Astfel, nu vrea nici independenta nici a preturilor si nu este in stare sa dea un sut cretinilor cocotati la decizie si care habar nu au sa rezolve furtisagul din tara. Sau poate ei comanda banda hotilor !?!

  2. Stelian ion

    marți, 22.03.2022 at 10:41

    Cu siguranta statul a dorit asta.De acolo isi ia statul partea leului.Altfel de unde bani ptr.ziklon b,pardon,pfizer?E mai mult decât evident.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax