Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Cum recunoști dacă un ceas este contrafăcut sau original. 6 recomandări esențiale pentru a te feri de fake-uri


Publicat

Ceasurile sunt accesorii la modă, care pot fi achiziționate ușor în zilele noastre. Însă pasionații de ceasuri vor dori să poarte întotdeuna un ceas de marcă original.

În primul rând, piața ceasurilor fake este o piață destul de variată: există replici de tip C, B si A, dintre care doar cele de tip A reprezintă cu adevărat o provocare în a le diferenția de modelele originale.

Restul nici nu prea seamană cu variantele originale, sau sunt de o calitate extrem de slabă, ușor de depistat.

Frumusețea designului, fascinația unui mecanism special, o curea deosebită, un model în ediție limitată sunt aspecte căutate doar de iubitori și care ne spun deja că vorbim despre un cunoscător.

Ceasurile originale, care aparțin unor mărci de prestigiu au de cele mai multe ori prețuri exorbitante.

Cum purtarea unui brand, poate face impresie bună, tentația de a  ne gândi să cumpărăm o replică sau un ceas contrafăcut poate fi uneori destul de mare.

Însă aceasta este doar o capcană. Nu înșelăm pe nimeni, ne păcălim doar pe noi, oferind un preț mult mai mare unui ceas ce altfel ar fi unul cât se poate de obișnuit.

Cum știm dacă ceasurile sunt originale:

  • doar în magazinele de specialitate aveți garanția că veți găsi ceasuri originale;
  • dacă un ceas are un preț mult mai mic decât cel din magazine și nu este o ofertă din promoțiile producătorului, cu
  • certitudine acesta nu este un ceas original;
  • ceasurile originale, indiferent de marcă, nu vor fi livrate niciodată cu defecțiuni sau neconformități de calitate;
  • un ceas original va avea întotdeauna un număr de serie și o gravură impecabile;
  • dacă ați cumpărat un ceas cu un nume de brand scris incorect, cu siguranță este o replică neinspirată;
  • ceasurile originale sunt întotdeauna însoțite de garanție și de un certificat de calitate;
  • niciun producător care se respectă nu va livra un ceas care se strică foarte repede;
  • chiar dacă aspectul general este foarte asemănător cu cel al mărci pe care o copiază, un astfel de ceas își va pierde repede strălucirea și nu are nici o valoare.
  • cei pe care îi puteți impresiona recurgând la un model replică sunt doar necunoscătorii, impresia pe care o puteți face unui pasionat poate fi doar una de amuzament.

Cum recunoști un ceas fals

Ceasurile de lux sunt printre cele mai falsificate bunuri, pentru că sunt ușor de comercializat, sunt de dimensiuni reduse și sunt, în esență, niște bijuterii.

Potrivit watchshop.ro, sunt 6 semne importante că ceasul tău e unul fals.

1. Cum recunoști un ceas fals: Ticăitul ceasului

Unul dintre detaliile cel mai uşor de observat când e vorba despre un ceas fake este ticăitul lui. Un ceas de firmă, chiar dacă este analogic, nu va emite niciun sunet, pentru că mecanismul lui este format din nenumărate piese care se îmbină perfect, în timp ce replicile sunt asamblate cu piese fabricate din materiale şi cu aparatură de proastă calitate.

2. Cum recunoști un ceas fals: Greșelile evidente

Un alt detaliu la vedere care te anunţă că ţii în mână un fals sunt greşelile evidente: o literă lipsă în numele mărcii (un ceas “Fosil” este cu siguranţă fals), elementele de design amplasate prost, zgârieturile sau zalele slăbite la curea.

O companie de ceasuri care se respectă nu va lăsa niciodată la vânzare un ceas cu defecte.

3. Cum recunoști un ceas fals: Calitatea slabă a gravurii

Ceasurile de firmă sunt fabricate sub supravegherea unor ceasornicari cu experiență, iar echipamentele pe care le folosesc pentru gravare sunt cele mai bune.

Dacă elementele gravate – pe spatele ceasului sau pe cureaua lui – sunt indescifrabile sau dacă literele și cifrele au un finisaj de calitate inferioară, ceasul este unul contrafăcut.

4. Cum recunoști un ceas fals: Greutatea ceasului

Poți depista un ceas fals și după greutatea lui. Replicile trebuie doar să ARATE original, nu au aproape niciodată mecanismul complex al unui ceas original, așa că vor fi mai ușoare.

În al doilea rând, piesele unui ceas de firmă sunt într-un număr mult mai mare și sunt fabricate din materiale de calitate, alte două criterii care dau greutate unui ceas original.

5. Cum recunoști un ceas fals: Actele însoţitoare

Ceasurile de calitate vin întotdeauna cu un set de acte, între care cele mai importante sunt certificatul de originalitate, garanţia şi manualul de utilizare. Asigură-te că acestea se regăsesc în cutia ceasului.

Ceasurile originale vor avea mereu holograme aplicate pe actele care atestă originalitatea lor.

De asemenea, verifică şi calitatea tiparului şi a hârtiei pe care sunt sunt acestea imprimate: falsurile vor fi întotdeauna de o calitate inferioară.

6. Cum recunoști un ceas fals: Problemele tehnice

Toate piesele componente ale unui ceas original, de firmă, au un rol bine stabilit: nimic nu este inutil în angrenajul ceasului așa că, dacă descoperi că unul dintre butoane sau un indicator de pe cadran nu funcționează, mai mult ca sigur ai cumpărat un ceas falsificat.

La fel, dacă ai cumpărat un ceas care rămâne constant în urmă, înseamnă că mecanismul este defectuos sau de proastă calitate, un nou semn că ceasul este contrafăcut.

Ceasurile de firmă folosesc mecanisme patentate și verificate, spre deosebire de mecanismele chinezești care sunt folosite în replici sau în ceasurile contrafăcute.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Peste 2000 de șoferi au rămas fără permise, în doar trei zile. Jumătate dintre ei au depășit viteza legală

Publicat

Peste 2000 de șoferi au rămas fără permisele de conducere, în cadrul acțiunilor organizate de Poliția Română, în perioada 17-19 septembrie.

Peste 1000 dintre ei au depășit viteza legală.

Potrivit IGPR, polițiștii au acționat pentru prevenirea și combaterea depășirii regimului legal de viteză pe drumurile publice și pentru informarea conducătorilor de autovehicule cu privire la necesitatea utilizării centurilor sau a dispozitivelor de siguranță omologate.

În urma neregulilor constatate, au fost aplicate 20.307 sancțiuni contravenționale, dintre care 7.625 pentru depășirea limitei legale de viteză, 3.762 pentru neutilizarea centurii sau dispozitivelor de siguranță omologate de către conducătorii auto, 116 pentru neutilizarea centurii sau dispozitivelor de siguranță omologate de către pasageri, precum și 51 de sancțiuni pentru neutilizarea centurii sau dispozitivelor de siguranță omologate de către minorii sub 14 ani.

Totodată, 2.074 de permise de conducere au fost reținute, în vederea suspendării exercitării dreptului de a conduce, dintre care 1.105 pentru depășirea limitei legale de viteză.

”Recordul” îl deține un tânăr de 29 de ani din Zalău care a fost prins la volan cu 180 km/h pe un segment de drum unde viteza legală era de 100 km/h. A rămas fără permis 90 de zile și are de plătit o amendă de 1.305 lei.

Polițiștii au întocmit 303 dosare penale, 203 din acestea fiind întocmite pentru încălcări ale regimului circulației pe drumurile publice.

De asemenea, au fost retrase 544 de certificate de înmatriculare.

sursă: politiaromana.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Municipiul Aiud și alte două comune din județ intră în scenariul „galben”. MĂSURI și RESTRICȚII stabilite de CJSU Alba

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) a stabilit marți noi măsuri pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu virusul Sars-Cov-2 valabile în municipiul Aiud și comunele Livezile și Vadu Moților.

Unitățile administrativ teritoriale au intrat în scenariul „galben” după ce incidența a trecut de 2 la mie. 

Vezi Hotărârea CJSU nr.218 din 21.09.2021

Rata de incidență cumulată la 14 zile, la data de 20 septembrie, era următoarea:

  • municipiul Aiud – 2,26
  • comuna Livezile – 2,55
  • comuna Vadu Moților – 2,32

Măsuri și restricții sunt în prezent în vigoare și în municipiul Blaj (incidență 2,51), orașul Ocna Mureș (incidență 2,51), comuna Sâncel (incidență 5,38), comuna Sohodol (incidență 3) și comuna Unirea (incidență 2,66).

Potrivit Hotărârii nr. 208 din 10 septembrie 2021, completată și modificată cu Hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr. 216 din 19 septembrie 2021, la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba, se vor respecta următoarele măsuri:

A. Măsuri generale, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile:

1. Se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile publice închise, mijloacele de transport în comun, la locul de muncă, spații comerciale, precum și în spații publice deschise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, piețe, târguri, bâlciuri, talciocuri, spațiile comerciale, stații pentru transportul în comun, precum și în alte zone cu potențial de aglomerare identificate la nivelul Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență de pe raza județului Alba;

2. În funcție de evaluarea riscului, efectuată de medicul de medicina muncii al unității, pot exista unele excepții, astfel:

a) angajatul este singur în birou/toate persoanele din birou sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

b) persoana suferă de boli care afectează capacitatea de oxigenare;

c) persoana desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută etc.);

d) prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;

e) copiii cu vârsta mai mică de 5 ani;

3. În condiţiile art. 5 alin. (2) lit. d) şi alin. (3) lit. f) şi art. 17 din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare, pe durata stării de alertă, angajatorii dispun organizarea muncii la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde specificul activităţii permite, în condiţiile art. 108-110 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale celor stabilite prin Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activităţii de telemuncă, cu modificările şi completările ulterioare;

4. În situaţia în care nu se poate desfăşura activitatea de către salariat în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu şi în vederea evitării aglomerării transportului public, angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, având un număr mai mare de 50 de salariaţi, au obligaţia organizării programului de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră;

5. Organizarea activităţii la locul de muncă se va realiza cu respectarea prevederilor legale emise de autorităţile competente în ceea ce priveşte prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă a lucrătorilor, ţinând cont şi de gradul de vaccinare a angajaţilor de la acel loc de muncă, atestat prin certificat de vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 prezentat de salariaţii pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, precum şi de numărul de angajaţi care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 şi care deţin şi prezintă angajatorului adeverinţă eliberată de medicul de familie;

6. Sunt interzise organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte sau alte tipuri de întruniri în spații deschise, precum și a întrunirilor de natura activităților culturale, științifice, artistice, sportive sau de divertisment în spații închise, cu excepția celor organizate și desfășurate potrivit pct. 7 – 20;

7. Activitățile de pregătire fizică în cadrul structurilor și bazelor sportive, definite conform Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările și completările ulterioare, constând în cantonamente, antrenamente și competiții sportive organizate pe teritoriul României, pot fi desfășurate numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

8. În spațiile închise sau deschise competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la capacitatea maximă a spațiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății;

9. Se permite desfășurarea de către sportivii profesioniști, legitimați și/sau de performanță a activităților de pregătire fizică în bazine acoperite sau aflate în aer liber, iar activitățile de pregătire fizică în spații închise sunt premise, emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

10. Activităţile instituţiilor muzeale, bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, studiourilor de producţie de film şi audiovizuală, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte, şcolilor populare, de artă şi de meserii, precum şi evenimentele culturale în aer liber se pot desfăşura numai în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii;

11. Organizarea şi desfăşurarea activităţii instituţiilor publice sau private de cultură care administrează spaţii special destinate activităţilor cultural artistice în aer liber se pot realiza cu participarea a cel mult 1.000 de persoane pe scaune, cu asigurarea unei suprafeţe minime de 4 mp pentru fiecare persoană şi cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

12. Activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele şi rugăciunile colective, se desfăşoară în interiorul şi/sau în afara lăcaşurilor de cult, cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne;

13. Pentru prevenirea răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2, organizarea de procesiuni şi/sau pelerinaje religioase este permisă numai cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al Secretariatului de Stat pentru Culte;

14. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene cu un număr de participanți mai mare de 250 de persoane în interior și mai mare de 300 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

15. Se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți mai mare de 300 de persoane în interior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARSCoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

16. Se permit organizarea și desfășurarea de către instituțiile cu atribuții în domeniul apărării naționale, ordinii și siguranței publice, în aer liber, a activităților specifice, sub supravegherea unui medic epidemiolog;

17. Se permit organizarea și desfășurarea activităților specifice din domeniul diplomatic, inclusiv la sediile misiunilor diplomatice și oficiilor consulare acreditate în România, astfel încât să fie asigurate o suprafață de minimum 4 mp pentru fiecare persoană participantă și respectarea regulilor de protecție sanitară;

18. Se permite desfășurarea activităților de prevenire și combatere a pestei porcine africane prin vânători colective la care pot participa cel mult 20 de persoane;

19. Pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2, în perioada stării de alertă se interzic efectuarea transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum și suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementărilor în vigoare, în scopul participării la procesiunile și/sau pelerinajele religioase către locurile unde se desfășoară aceste activități;

20. Se instituie obligaţia instituţiilor şi autorităţilor publice, operatorilor economici şi profesioniştilor de a organiza activitatea astfel încât să asigure, la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât şi pentru vizitatori, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne;

21. Activitatea în creşe şi after-school-uri este permisă numai cu respectarea condiţiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei, al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;

22. În cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ sunt permise activităţile didactice şi alte activităţi specifice, precum şi organizarea şi desfăşurarea examenelor pentru elevi/studenţi, cadre didactice, în condiţiile respectării măsurilor de prevenire, stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;

23. La apariția a 3 cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive, în spațiile destinate cazării elevilor sau studenților, se instituie măsura închiderii clădirii pentru o perioadă de 14 zile. Pentru elevii/studenții care nu au posibilitatea deplasării la domiciliu sau o altă locație se asigură de către unitatea/instituția de învățământ responsabilă cazarea în condiții de carantină, precum și măsurile necesare pentru sprijinirea asigurării necesităților de bază;

24. În condițiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare, activitatea piețelor agroalimentare, inclusiv a piețelor volante, a târgurilor, bâlciurilor și a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerțului cu produse și servicii de piață în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare, se desfășoară în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, al ministrului sănătății și al ministrului muncii și protecției sociale;

25. Transportul feroviar se desfăşoară cu respectarea măsurilor şi restricţiilor referitoare la igiena şi dezinfecţia spaţiilor comune din gări, halte, staţii sau puncte de oprire, a echipamentelor şi garniturilor de tren, procedurile şi protocoalele din interiorul gărilor, haltelor, staţiilor sau punctelor de oprire, dar şi în interiorul vagoanelor şi garniturilor de tren, gradul şi modul de ocupare a materialului rulant, regulile de conduită pentru personalul operatorilor şi pentru pasageri, precum şi privitor la informarea personalului şi pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor şi personalului ce activează în domeniul transportului feroviar, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;

26. Transportul rutier se desfăşoară cu respectarea măsurilor şi restricţiilor referitoare la igiena şi dezinfecţia mijloacelor de transport persoane, procedurile şi protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul şi modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduită pentru personalul operatorilor şi pentru pasageri, precum şi privitor la informarea personalului şi pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor şi personalului ce activează în domeniul transportului rutier, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;

27. Transportul intern şi internaţional de mărfuri şi persoane se desfăşoară cu respectarea prevederilor din ordinul comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;

28. Atestarea vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2 se realizează prin intermediul certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 68/2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare;

29. Organizatorii/Operatorii economici care desfășoară activități potrivit anexei 3 la H.G. 932/09.09.2021 au obligația de a scana codul QR de pe certificatul digital al Uniunii Europene privind COVID-19 folosind secțiunea «Verificare reguli interne» din aplicația mobilă «Check DCC» pentru verificarea autenticității, valabilității și integrității certificatului, fără a se reține niciun fel de date sau informații din certificatul verificat;

30. Obligația de a prezenta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, nu mai vechi de 72 de ore, sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, nu mai vechi de 48 de ore, nu se aplică în cazul persoanelor care au vârsta mai mică sau egală cu 6 ani;

31. Pentru cazurile prevăzute la art. 4 din anexa 2 la H.G. 932/09.09.2021, unde este necesară dovada faptului că persoanele fizice se află în una dintre următoarele situații:

a) sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

b) prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore;

c) prezintă rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore;

d) se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2,

acestea vor face acest lucru prin intermediul certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 68/2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.

32. În cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada situațiilor prevăzute la art. 4 din anexa 2 la H.G. 932/09.09.2021 se face prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2.

C. În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 2 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la lit. A:

1. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecție;

2. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane, iar organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori, cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, precum şi cu purtarea măştii de protecţie. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii;

3. Organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

4. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în exterior şi de maximum 100 de persoane în interior. La stabilirea numărului de persoane în exterior şi/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;

5. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cu un număr de participanţi de maximum 300 de persoane în interior şi cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

6. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spaţiului în exterior, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

7. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spaţiului în interior cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

8. Se permite organizarea de evenimente private aferente meselor festive, cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

9. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior și de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

10. Se permite organizarea de conferinţe cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măştii de protecţie şi cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătăţii;

11. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00 – 2,00;

12. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00 – 2,00;

13. Măsurile prevăzute la pct. 11-12 se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

14. În cazul evenimentelor private aferente nunţilor şi botezurilor, activităţile prevăzute la pct. 11 – 12, se pot desfășura până la ora 2,00;

15. În situaţia în care activitatea operatorilor economici prevăzuţi la pct. 12 şi 13 este restricţionată sau închisă se permite prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective;

16. Activitatea în baruri, cluburi şi discoteci este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00 – 2,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

17. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului;

18. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;

19. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

20. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului;

21. Activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spații închise este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00;

22. Activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00-2,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

23. În spaţiile închise sau deschise, competiţiile sportive se pot desfăşura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei distanţe de minimum 1 metru între persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 43 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;

24. Se permit activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber, cu participarea a cel mult 30 de persoane care nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale;

25. Se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți de maximum 100 de persoane, cu respectarea următoarelor măsuri:

a) purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, de către toți participanții;

b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spațiul în care se desfășoară mitingul sau demonstrația;

c) menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanți și asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană, acolo unde este posibil;

d) dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfășurării mitingului sau a demonstrației;

e) aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea contaminării și limitarea răspândirii virusului SARSCoV-2.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Situații în care elevii NU vor merge la școală, dacă prezintă anumite semne de boală. Ce trebuie să știe părinții

Publicat

Societatea Națională de Medicina Familiei a prezentat recent ce trebuie să facă părinții pentru prevenirea transmiterii infecției cu Sars-Cov-2 în mediul școlar. 

Ce trebuie să știe un părinte informat?

Copilul NU va merge la școală, va rămâne la domiciliu, dacă în ultimele 24 de ore a apărut cel puțin unul dintre următoarele semne de boală:

– febră;

– tuse;

– dureri în gât;

– dificultăți în respirație;

– pierderea gustului sau mirosului;

– dureri musculare;

– dureri de cap;

– secreție nazală;

– tulburări digestive.

În această situație, se va contacta telefonic medicul de familie împreună cu care părintele va decide cea mai corectă atitudine de urmat.

În funcție de evoluția stării de sănătate, medicul va stabili tratamentul și dacă este necesară o vizită directă.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Vaccinarea în școli: 11 echipe mobile pentru imunizarea în unitățile de învățământ din Alba. Situația din țară

Publicat

Şeful CNCAV, Valeriu Gheorghiţă, a declarat că, din datele centralizate la nivelul a 26 de judeţe, până la data de 17 septembrie, sunt 2.468 de unităţi de învăţământ care vor beneficia de vaccinare cu sprijinul echipelor mobile, sunt propuse 201 centre de vaccinare proprii care vor fi organizate în unităţile de învăţământ, iar alte 1.062 de şcoli sunt arondate unor centre de vaccinare din proximitate.

În Alba, sunt 11 echipe mobile ce asigură vaccinarea în școli, la solicitarea acestora.

„În momentul de faţă, în 26 de judeţe, prin intermediul Direcţiilor de Sănătate Publică, privind modalitatea de vaccinare în unităţile de învăţământ, la data de 17 septembrie, sunt 2.468 de unităţi de învăţământ care vor beneficia de vaccinare cu sprijinul echipelor mobile, sunt propuse 201 centre de vaccinare proprii care vor fi organizate, o parte dintre ele, deja, sunt active în unităţile de învăţământ, iar alte 1.062 de unităţi de învăţământ sunt arondate unor centre de vaccinare din proximitate. Repet, este o situaţie centralizată la nivelul a 26 de judeţe”, a declarat Valeriu Gheorghiţă, marţi, la Palatul Victoria.

Şeful CNCAV a precizat că în prima săptămână de şcoală „au fost vaccinaţi, în 3 judeţe, aproximativ 69 de elevi, 23 în Vâlcea, 18 în Bucureşti, 28 la centre de vaccinare din proximitate în Hunedoara”.

„În momentul de faţă sunt deschise şi active 22 de centre de vaccinare în unităţile de învăţământ în 5 judeţe – Cluj, Dolj, Hunedoara, Teleorman şi Vâlcea. Reamintesc faptul că la nivelul unităţilor de învăţământ, vaccinarea se poate realiza la nivel cabinetelor medicale proprii, prin intermediul echipelor mobile sau prin arondarea la centrele de vaccinare aflate în proximitate”, a informat Gheorghiţă.

În şcoli se desfăşoară acţiuni de informare în mai multe oraşe din ţară cu privire la imunizarea anti-COVID.

„S-au desfăşurat, deja, acţiuni de informare în şcoli din 26 de judeţe şi sunt în pregătire acţiuni în alte 18 judeţe”, a precizat el, potrivit Agerpres.

Situația din Alba

Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, a precizat pentru Alba24 că în județ sunt organizate 11 echipe mobile care se deplasează la solicitarea școlilor pentru vaccinarea elevilor și personalului didactic în unitățile de învățământ.

Vineri sunt programări pentru echipa mobilă din Câmpeni, iar luni și marți pentru cele din Alba Iulia. Se așteaptă solicitări și de la Blaj și Aiud.

Campania de vaccinare în școli – reguli

Campania de vaccinare în școli ar urma să se desfășoare până în 15 noiembrie, iar în universități în perioada 1 octombrie – 1 decembrie 2021.

În acest proces sunt vizate doar persoanele eligibile (12+), în baza consimțământului informat.

Pentru învățământul preuniversitar, procesul de vaccinare se desfășoară:

  • prin intermediul echipelor mobile de vaccinare;
  • în cabinetele de vaccinare organizate în unitățile de învățământ;
  • în centrele de vaccinare aflate în proximitatea unităților de învățământ.

Pentru învățământul universitar:

  • în cabinetele de vaccinare organizate în campusurile universitare;
  • în alte spații corespunzătoare.

Vaccinarea se asigură fie de personalul medico-sanitar propriu, fie prin intermediul echipelor mobile de vaccinare, alocate prin grija direcțiilor de sănătate publică județene/ a municipiului București.

Planificarea persoanelor la vaccinare

Pentru planificarea la vaccinare cu ajutorul echipelor mobile, săptămânal, prin grija conducerii unității de învățământ, se face catagrafierea persoanelor eligibile care își exprimă intenția de vaccinare și se întocmește o situație numerică a acestora.

Listele provenite de la unitățile de învățământ preuniversitar și universitar se transmit săptămânal direcțiilor de sănătate publică județene/a municipiului București, cu minimum două zile lucrătoare înainte de data la care se intenționează desfășurarea activității de vaccinare.

Direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București, împreună cu reprezentanții unităților de învățământ, stabilesc calendarul activităților de vaccinare și înștiințează persoanele aflate pe liste despre data și intervalul orar în care acestea se pot prezenta la vaccinare.

Vaccinarea minorilor

Pentru categoria de vârstă 12+, se alege unul dintre vaccinurile care sunt aprobate pentru administrare, respectiv vaccinul Comirnaty, produs de compania BioNTech&Pfizer, și Moderna, produs de compania Spikevax.

Minorii vor fi însoțiți la vaccinare de către aparținătorii legali, iar vaccinarea acestora se realizează numai în baza consimțământului informat al adulților.

Formularul de exprimare a consimțământului pentru minori și chestionarul pentru triaj pot fi descărcate de pe platforma RoVaccinare, AICI (formular acord) sau AICI (chestionar triaj).

Direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București pun la dispoziție echipe mobile, în funcție de numărul persoanelor înscrise la vaccinare.

Echipele de vaccinare vor avea în dotare echipamente medicale corespunzătoare bunei desfășurări a procesului de vaccinare într-un mediu favorabil și sigur și vor respecta procedurile și instrucțiunile în vigoare privind vaccinarea (triaj, consimțământ, supraveghere postvaccinală, raportarea reacțiilor adverse postvaccinale indezirabile, managementul deșeurilor medicale etc.)

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate