Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Dezorganizare și haos în derularea Programului ”Casa Eficientă Energetic”, la câteva zile după ce a fost lansat. ZERO COMUNICARE


Publicat

Programul ”Casa Eficientă Energetic” a început în data de 15 septembrie, însă instituția care o gestionează se zbate într-o dezorganizare deplină. Mai mult, comunicarea cu publicul este inexistentă iar aplicarea proiectului în întregime poate fi pusă sub semnul întrebării.

De fapt, programul în valoare de 430 de milioane de lei este inaplicabil, iar motivele țin de modul în care (nu) a fost gândit de la început, de birocrația excesivă și de modul de organizare al angajaților de la Administrația Fondului de Mediu

Beneficiarii s-au putut înscrie online din data de 15 septembrie, urmând ca ulterior să transmită și dosarul pe hârtie, prin poștă. Majoritatea celor care s-au înscris au aflat însă, în scurt timp că au făcut-o degeaba.

Motivul este acela că toate documentele dosarului trebuiau să fie datate anterior înscrierii, pentru a fi ”valabile”, iar acest lucru nu a fost precizat foarte clar.

Altfel spus, dosarele ar fi trebuit să fie complete la momentul înscrierii, ceea ce, spun beneficiarii, este anormal, în condițiile în care acesta presupune o serie de cheltuieli de bani și de timp pe care ar fi trebuit să le facă în avans, fără garanția că se și pot înscrie.

  • Deși după înscriere au la dispoziție 15 zile pentru a transmite dosarul, documentele trebuiau să conțină date anterioare înscrierii. Altfel spus, fără să știe dacă vor mai prinde un loc la înscriere, oamenii ar fi trebuit să facă un dosar care să conțină: certificatul de atestare fiscală, extrasul de carte funciară, cerere de finanțare, certificat de performanță energetică, raport de audit energetic al clădirii și multe alte documente).

Astfel, după ce s-au înscris, oamenii au aflat că dacă nu și-au făcut dosarele în avans, ele nu sunt valabile. Mai mult, AFM i-a anunțat că trebuie să solicite INVALIDAREA înscrierii, pentru a se putea înscrie din nou.

„Solicitanții care s-au înscris în aplicația informatică și care au constatat că documentația NU este valabilă și/sau completă la data înscrierii (ex. certificatul de atestare fiscală, extrasul de carte funciară, etc., nu erau în posesia solicitantului sau nu erau valabile), sunt invitați să transmită un e-mail, la adresa cee@afm.ro, prin care solicită invalidarea înscrierii.

În solicitare vă rugăm sa specificați CNP solicitant și codul unic de identificare primit la înscriere.
Cei aflați în această situație se pot înscrie din nou în aplicație la momentul la care au documentația completă și valabilă”.

Administratia Fondului pentru Mediu, zero comunicare cu publicul

Doar că, la emailurile care solicită invalidarea pentru o nouă înscriere nu răspunde nimeni și nu se operează invalidarea zile în șir, așa cum nimeni nu răspunde nici la numerele de telefon puse la dispoziție pentru beneficiari.

”Vă rog să verificați de ce la NICIUN număr de telefon afișat pe site-ul https://www.afm.ro nu răspunde NIMENI la telefon.

În total am numărat cel puțin 10 numere de telefon, însă la nici unul nu răspunde nimeni. Cei aflați în această situație se pot înscrie din nou în aplicație la momentul la care au documentația completă și valabilă” este reclamația transmisă către AFM de un beneficiar din Alba.

Răspunsul primit în final a fost acela că doar 4 oameni se ocupă de program, dintre care doar unul răspunde la emailurile care solicită invalidarea. Iar numărul acestora depășește 1.500.

Datele proiectului

Buget: 430 de milioane de lei

Beneficiari 9.000 de proprietari care își vor putea eficientiza energetic locuințele

Primă energetică: 15.000 de euro

Finanțarea nerambursabilă decontează 60% din costul unor astfel de lucrări, dar nu mai mult de suma menționată, respectiv 15.000 de euro.

Finanțarea nerambursabilă este acordată celor care vor să izoleze termic locuința, să schimbe tâmplăria exterioară, să instaleze sau să modernizeze sistemele de încălzire și de furnizare a apei calde, să modernizeze sistemul de iluminat locuința, prin folosirea de becuri cu LED și a senzorilor de mișcare, și să monteze obloane ori jaluzele exterioare.

Finanțarea se acordă o singură dată, doar pentru cheltuieli efectuate în cadrul locuințelor existente și nu se acordă finanțare imobilelor aflate în construcție.

De asemenea, pentru a putea primi bani de la stat, beneficiarul trebuie să instaleze echipamente și aparate electronice noi.

Cheltuieli eligibile în cadrul programului Casa Eficientă Energetic

Sunt considerate cheltuieli eligibile următoarele:

a) cheltuielile cu lucrările de reabilitare termică a elementelor de anvelopă a clădirii privind: înlocuirea tâmplăriei exterioare existente, cu tâmplărie termoizolantă;

· izolarea termică a elementelor de construcție exterioare opace (pereți exteriori, terase, învelitoarea șarpantei și alte elemente similare);

· izolarea termică a planşeului peste sol și/sau peste ultimul nivel al clădirii;

b) cheltuielile cu lucrările de instalare/reabilitare/modernizare a sistemelor de încălzire și de preparare și utilizare a apei calde de consum:

cazane cu condensare; pompe de căldură, cu excepția aparatelor de tip aer-aer (aparate de aer condiționat);

· panouri solare termice;

· izolarea termică a conductelor de distribuție și a unităților de acumulare;

· dotarea cu dispozitive de reglare pentru încalzirea și preparea apei calde de consum;

· înlocuirea, reablitarea componentelor instalației interioare (corpuri de încălzire, conducte, robinete, boilere, schimbătoare de căldură și alte elemente similare din componența instalației de încălzire și preparare a apei calde de consum);

c) cheltuielile pentru achiziționarea și montarea de sisteme de ventilare mecanică cu recuperare a căldurii (eficiența minimă de recuperare a căldurii 75%);

d) cheltuielile cu lucrările de reabilitare/modernizare a sistemului de iluminat aferent clădirii; acestea pot consta în:

· înlocuirea corpurilor și/sau surselor de iluminat fluorescent și incandescent cu corpuri/surse cu tehnologie LED;

· utilizarea senzorilor de mișcare/prezență, acolo unde aceștia se impun pentru economia de energie (poduri, mansarde, debarale) și dispozitive pentru reglarea nivelului de iluminat;

· programatoare orare pentru comanda instalațiilor de încălzire și răcire;

e) cheltuielile aferente implementării de elemente de tâmplărie cu vitraj cu control solar sau sisteme de umbrire exterioară (obloane, jaluzele etc.) cu reglare manuală sau cu reglare automată inteligentă;

f) cheltuieli aferente altor intervenții ocazionate de implementarea măsurilor menționate la lit. a)-e):

·  creșterea etanșeității la aer a anvelopei clădirii și la montarea tâmplăriei termoizolante;

· asigurarea continuității stratului etanș la nivelul îmbinărilor sau străpungerilor în anvelopa clădirii;

· repararea acoperişului tip terasă/şarpantă, inclusiv repararea sistemului de colectare a apelor meteorice de la nivelul terasei, respectiv a sistemului de colectare şi evacuare a apelor meteorice la nivelul învelitoarei tip şarpantă;

· demontarea instalaţiilor şi a echipamentelor montate aparent pe faţadele/terasa clădirii, precum şi montarea/remontarea acestora după efectuarea lucrărilor de intervenţie;

· refacerea finisajelor interioare în zonele de intervenţie;

· repararea trotuarelor de protecţie, în scopul eliminării infiltraţiilor la infrastructura clădirii;

g) manopera și profitul, inclusiv TVA aferentă

h) cheltuielile pentru elaborarea certificatului de performanță energetică și efectuarea auditului energetic înainte de intervenție, elaborarea certificatului de performanță energetică și elaborarea raportului de implementare după intervenție; Autoritatea decontează pentru toate aceste cheltuieli până la 1.500 lei;



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Traian Berbeceanu, fostul șef BCCO Alba Iulia, validat în funcția de prefect al Capitalei

Publicat

Comisarul Traian Berbeceanu, fostul șef al Brigăzii de Combatere a Crimei Organizate Alba Iulia și consilier al ministrului Marcel Vela, a fost validat în funcția de prefect al Capitalei, potrivit surselor Digi24. 

Premierul Ludovic Orban a anunțat joi că că îl va schimba pe actualul prefect al Capitalei, Gheorghe Cojanu, după declarațiile controversate privind rata de infectare din București, iar unul dintre posibilii înlocuitori este Traian Berbeceanu.

Berbeceanu este „un om corect, integru hotărât” și a demonstrat în actvitatea sa că își duce la îndeplinire obiectivele, a spus Orban.

Orban a explicat de ce nu l-a demis imediat pe Cojanu.

„Încă de luni m-ați întrebat despre prefectul Capitalei. Nu puteam să anunț decizia mea de a schimba prefectul înaintea unei ședințe fundamentale conduse de prefectul Capitalei, a CMSU, și în condițiile în care trebuiau implementate deciziile din legislație. Astăzi pot să vă spun: da, am luat decizia de a-l schimba pe prefectul Capitalei. Joi, la ședința de Guvern vom opera această modificare”, a spus el.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Comisia Europeană, somată să introducă vizele pentru americani din cauza românilor, bulgarilor, croaților și ciprioților

Publicat

sua

Eurodeputații din Parlamentul European solicită Comisiei Europene să ia măsurile prevăzute în legislația UE pentru a garanta reciprocitatea deplină a vizelor între UE și SUA, se arată într-un comunicat al Parlamentului European.

Parlamentul a adoptat joi cu 376 voturi pentru, 269 împotrivă și 43 abțineri o rezoluție prin care îndeamnă Comisia să prezinte un act juridic ce prevede suspendarea pentru o perioadă de douăsprezece luni a exonerării de obligația de a deține viză pentru cetățenii SUA, după cum este stabilit în așa-numitul mecanism de reciprocitate.

Grupul popularilor europeni, în care sunt membrii și Mircea Hava, Dan Motreanu și Rareș Bogdan, au votat contra rezoluției.

Cetățenii bulgari, croați, ciprioți și români au încă nevoie de viză pentru a intra în SUA. Comisia este obligată să propună suspendarea exonerării de obligația de a deține viză pentru cetățenii SUA; atât PE, cât și Consiliul o pot bloca.

Actul juridic care reintroduce obligația de a deține viză pentru resortisanții SUA ar fi trebuit depus cu mai mult de patru ani în urmă

Cetățenii bulgari, croați, ciprioți și români sunt în continuare obligați să dețină viză pentru a intra în SUA, în timp ce toți ceilalți cetățeni ai UE sunt exonerați de această obligație pentru șederile de scurtă durată (maximum 90 de zile în orice perioadă de 180 de zile), la fel ca si cetățenii americani atunci când vizitează Uniunea Europeană.

Discriminarea la care sunt supuși cetățenii bulgari, croați, ciprioți și români care călătoresc în SUA este inacceptabilă. Respectând principiul fundamental al solidarității între membrii UE, solicităm Comisiei să acționeze în conformitate cu legislația europeană și să prezinte o propunere de suspendare a exonerării de obligația de a deține viză pentru cetățenii SUA. Va fi apoi la latitudinea Parlamentului și a Consiliului să evalueze consecințele politice ale acestei acțiuni”, a declarat Juan Fernando López Aguilar (S&D, Spania), președintele Comisiei pentru libertăți civile și raportor.

În conformitate cu legislația UE, în cazul în care o țară terță nu elimină obligativitatea vizelor în termen de 24 luni de la data notificării oficiale a unei situații de lipsă de reciprocitate, Comisia trebuie să adopte un act juridic de suspendare a exonerării resortisanților săi de obligația de a deține viză pentru o perioadă de 12 luni. Atât Parlamentul European, cât și Consiliul ar putea formula obiecții cu privire la un astfel de act (articolul 290 alineatul (2) din Tratatul UE).

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

VIDEO: Momentul istoric în care sonda Osiris-Rex ajunge pe suprafața asteroidului Bennu. Imagini în premieră de la NASA

Publicat

NASA a difuzat în premieră imagini cu momentul în care sonda Osiris-Rex ajunge pe suprafața asteroidului Bennu, aflat la 330 de milioane de kilometri distanță, pentru a colecta mostre de sol de suprafața acestuia.

Este „un moment istoric”, iar bucuria celor care au muncit la proiect este pe măsură.

Imaginile au fost filmate în 20 octombrie 2020 și arată câmpul vizual al camerei SamCam de pe sondă, în timp ce Osiris-Rex se apropie și atinge suprafața asteroidului Bennu.

Datele preliminare arată că brațul de eșantionare a atins suprafața asteroidului timp de aproximativ 6 secunde, după care sonda s-a îndepărtat de suprafață, potrivit NASA.

Scopul sondei a fost să colecteze cel puțin 60 de grame, poate chiar un kilogram din roca asteroidului.

Deoarece Bennu este un obiect spațial foarte primitiv, oamenii de știință spun că suprafața și praful ar putea deține indicii fascinante despre modul în care s-au format Soarele și planetele în urmă cu mai bine de 4,5 miliarde de ani.

Sonda Osiris-Rex, lansată în 2016, are dimensiunile unei furgonete. Ea va revenit pe pământ abia în 2023 cu materialele colectate.

Sursă: Digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

A crescut numărul de infecţii respiratorii acute. Câte persoane s-au vaccinat antigripal

Publicat

Vaccin, gripa

Numărul total de cazuri de infecţii respiratorii acute – gripă clinică, infecţii acute de căi respiratorii superioare (IIACRS) şi pneumonii – înregistrate la nivel naţional săptămâna trecută a fost de 47.636, cu 13,1% mai mare comparativ cu cel din săptămâna anterioară.

”Săptămâna 12 – 18 octombrie 2020 (S42/2020) – la nivel naţional, numărul total de cazuri de infecţii respiratorii acute (gripă clinică, IACRS şi pneumonii) a fost de 47.636, cu 42,7% mai mic comparativ cu cel înregistrat în aceeaşi săptămână a sezonului precedent (83.076) şi cu 13,1% mai mare comparativ cu cel din săptămâna anterioară (42.121)”, precizează joi Institutul Naţional de Sănătate Publică.

În aceeaşi săptămână au fost raportate la nivel naţional 5 cazuri de gripă clinică, comparativ cu 20 de cazuri înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut (S 42/2019).

Nu s-au înregistrat cazuri confirmate de gripă, informează INSP.

INSP menţionează că din statistici lipsesc datele de la DSP Bucureşti.

Până la data de 18 octombrie au fost vaccinate antigripal 187.253 de persoane din grupele la risc, cu vaccin distribuit de Ministerul Sănătăţii.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate