Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

DSP Alba: Raport după controale la spitalele din județ. 13 avertismente și o amendă pentru deficiențe privind dezinfecția


Publicat

19401070_1181756561970868_2129773356_oInspectorii Direcției de Sănătate Publică (DSP) Alba au efectuat 14 controale igienico-sanitare la spitalele din județ. Pentru neconformități au fost aplicate 13 avertismente și o amendă contravențională în valoare de 500 de lei, unei asistente de la Spitalul de Pneumoftiziologie din Aiud, pentru deficiențe în întocmirea graficului de dezinfecție.

Direcția de Sănătate Publică Alba a încheiat recent o acțiune de control efectuată în unitățile sanitare din județ. Raportul privind situația spitalelor a fost prezentat miercuri, 21 iunie, în cadrul unei conferințe de presă organizate la sediul DSP Alba, la care au fost prezenți directorul instituției, economist Alexandru Sinea și noul director adjunct, medicul epidemiolog Daniela Popa Dreghici.

Au fost efectuate 14 controale igienico-sanitare. Pentru neconformități au fost aplicate 13 avertismente și o amendă contravențională unei persoane fizice în valoare de 500 de lei pentru folosirea necorespunzătoare a unor produse biocide. „Este vorba de o asistentă șefă și este o deficiență în întocmirea graficului de dezinfecție pe o secție din cadrul Spitalului de Pneumoftiziologie din Aiud”, a declarat medicul epidemiolog Daniela Popa Dreghici.

Acțiunea de control în spitalele și unitățile sanitare din Alba am dorit să o facem cât mai bine și să luăm la puricat toate secțiile. Situația spitalelor aș putea să spun că s-a schimbat, chiar s-a îmbunătățit de la un an la celălalt. Multe dintre deficiențele pe care aceste spitale le aveau în anul 2016, în 2017 nu le mai au. Deci și le-au reparat tocmai ca urmare a investițiilor autorităților publice locale de care acestea aparțin, a investițiilor de la Ministerul Sănătății prin DSP sau din alte surse. Toate spitalele publice sunt autorizate sanitar, cu plan de conformare până în 2020. (…) Pot să afirm cu tărie că spitalele din județul Alba nu au deficiențe majore, dar aceasta nu înseamnă că trebuie să ne culcăm pe o ureche. Dacă ar fi să efectuăm un clasament național, cu siguranță ne-am găsi în partea de sus și pot să spun că stăm mai bine decât alte județe cu posibilități, cu centre universitare sau un istoric în domeniul sanitar mult mai vast”, a spus Alexandru Sinea.

La nivelul județului Alba există un număr de 9 spitale publice, din care un spital județean de urgență, trei municipale, trei orășenești, un spital de pneumoftiziologie și un spital de boli cronice. Mai există patru unități sanitare cu paturi private, dintre care un spital de psihiatrie și trei clinici cu spitalizare de zi, precum și un centru județean de transfuzie sanguină.

„Ca și o deficiență generală, la toate spitalele, ar fi lipsa unor stații de tratare a apelor uzate din aceste unități sanitare. La nivelul secțiilor de Boli infecțioase și TBC există instalații artizanale, dar nu sunt eficiente și suficiente pentru așa ceva. Este o problemă națională, nu doar în județul nostru”, a spus Alexandru Sinea.

Este vorba de apele uzate care ies din unitățile sanitare și care trebuiesc tratate pentru a nu ajunge în sistemul centralizat al orașului cu diverși germeni.

„Este implementat un ordin referitor la aceste neutralizări, sperăm ca până în 2020 toate unitățile sanitare să le poată achiziționa. Cheltuielile sunt de zeci de mii de euro, s-au încercat improvizații, nu mai merge așa”, a spus Daniela Popa Dreghici.

Potrivit lui Alexandru Sinea, unitățile sanitare din Alba dețin stocuri suficiente de produse biocide și achiziția lor se face conform referatelor de necesitate. „Toate produsele biocide folosite în județul Alba și controlate de inspectorii sanitari dețin avize bio și sunt utilizate conform instrucțiunilor. S-au completat și grile de verificare a acestor produse biocide”, a spus Alexandru Sinea.

„Două spitale, Spitalul de Urgență din Alba Iulia și Spitalul de Boli Cronice Câmpeni au în dotare echipamente pentru decontaminarea deșeurilor medicale periculoase dar nu sunt utilizate datorită costurilor mari de întreținere”, a mai explicat directorul DSP Alba.

„Avem spitale construite acum peste 100 de ani. Spitalul Sebeș – 1910 construcția, Spitalul Abrud – se pare 1912, Spitalul Județean Alba Iulia – 1970, avem spitale construite după standardele anilor 70-80. Facem eforturi extraordinare să adaptăm ceea ce avem la legislația actualizată. Este de dorit să se construiască spitale noi, este de dorit să ne putem extinde. Din păcate în județul nostru privatizarea mișcă, dar mișcă destul de greu”, a transmis Daniela Popa Dreghici.

În urma controlului, în următoarele unități au fost constatate neconformități:

  1. Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia
  • Unitatea de Primiri Urgențenu există amenajat spațiu de izolare.

Termen 31.12. 2020.

  • Secția Psihiatrie acuți, amplasată în locație externă în Alba Iulia, funcționează provizoriu în această locație, urmând ca până în anul 2020 să înceapă lucrările pentru construirea unei secții noi, amplasate în curtea Spitalului Județean de Urgență.
  • Pentru locația actuală mai este necesară amenajarea unui wc pentru bărbați, dotare minimă în saloane și boxe pentru materiale de curățenie, asigurarea finisajelor în secție.

Termen conform planului de conformare 31.12.2020.

  • Secția recuperare neurologică are termen de conformare la cerințele normelor sanitare 31.12.2019.
  • Secția recuperare medicală – nu are dotare minimă în saloane, nu este asigurată aria utilă minimă/pat în saloane, boxe pentru materiale de curățenie, ploscar.

Termen de conformare la cerințele normelor sanitare 31.12.2020.

  • Secția Pediatrie – nu are dotare minimă în saloane și nucleu de terapie intensivă. Nu sunt organizate spațiile pe grupe de vârstă și patologie.

Termen conform planului de conformare 31.12.2018

  • În secțiile Gastroenterologie, compartimentele de Nefrologie și Diabet, Nutriție și Boli Metabolice se finalizează lucrări de reabilitare și modernizare.

Termen conform planului de conformare luna iulie 2017.

  • Farmacia cu circuit închis va intra în lucrări de igienizare și modernizare.

Termen conform planului de conformare 31.12.2017

  • Blocul operator – va fi recompartimentat și va rămâne un bloc operator unic.

Termen conform planului de conformare 31.12.2018

  • Secția Obstetrică-Ginecologie – nu are amenajate saloane distincte pentru patologie septic-aseptică, nu are dotare minimă în saloane, spații de depoziare temporară a deșeurilor medicale, boxe pentru materiale de curățenie, ploscar.

Termen conform planului de conformare 31.12.2020.

  • Secția Nou-Nascuți – nu are dotare minimă în saloane, spații de depoziare materiale sanitare, boxe pentru materiale de curățenie.

Termen conform planului de conformare 31.12.2020.

  • Nu este asigurat circuit funcțional la biberonerie – Termen 1 iunie 2018.
  • Secția Ortopedieeste necesară amenajarea secorului septic, asigurarea ariei minime utile/pat, dotare minimă în saloane, asigurarea numărului corespunzător de grupuri saniatare pentru pacienți, ploscar, spații gospodărești.

Termen conform planului de conformare 31.12.2020. Până la finalul termenului se vor executa lucrări de igienizare cu termen 31.12. 2018.

  • Secția Cardiologie – nu este asigurată aria minimă utilă/pat, dotare minimă în saloane, ploscar, boxe materiale de curățenie.

Termen conform planului de conformare 31.12.2018.

  • Secția Medicină Internă – nu este asigurată aria minimă utilă/pat, dotare minimă în saloane, ploscar, boxe materiale de curățenie. Nu există un salon cu grup sanitar propriu pentru cazurile care necesită izolare epidemiologică.

Termen conform planului de conformare 31.12.2018.

  • Secția Neurologie – nu este asigurată aria minimă utilă/pat, dotare minimă în saloane, ploscar, boxe materiale de curățenie.

Termen conform planului de conformare 31.12.2019, dar se va mai efectua o igienizare până la date de 31.12. 2018.

  • Secția ORL – necesită amenajarea sectorului septic, dotări minime în saloane, amenajare de spații gospodărești.

Termen conform planului de conformare 31.12.2020.

  • Compartimentul Oftalmologie – necesită amenajarea sectorului septic, dotări minime în saloane, amenajare de spații gospodărești.

Termen conform planului de conformare 31.12.2018.

  • Compartimentul Psihiatrie cronici, care este amplsat în locația externă în orașul Baia de Arieș, nu are dotare minimă în saloane, ploscar, boxe materiale de curățenie, spălătoria este necorespunzătoare neavând circuite funcționale. Întreaga locație necesită lucrări de refacere a finisajelor.

Termen conform planului de conformare 31.12.2020.

  • Nu există înregistrare sanitar veterinară a blocului alimentar de la această locație.

Termen 1 august 2017.

  • Nu există stație de epurare ape uzate. Termen 31.12. 2020.
  1. Spital Municipal Blaj
  • La secția Neurologie suprafața/pat este mai mică decât normativul. Lipsesc dotările minime în saloane, grupuri sanitare insuficiente, lipsă ploscar.

Termen conform planului de conformare 31.12.2017.

  • Secția Psihiatrie nu are asigurat accesul persoanelor cu handicap la etaj.

Termen conform planului de conformare 31.12.2017.

  • Boli Infecțioase – cabinetul de consultații din ambulator nu are grup sanitar pentru pacienți. Termen 31.12. 2017.
  • Bloc operator – nu există salon trezire pentru pacienții operați, aceștia fiind aduși cu liftul în ATI.

Termen conform planului de conformare 31.12.2018, când vor fi finalizte și lucrările de modernizare.

  • Boli interne – în toate saloanele sunt necesare lucrări de refacere a zugrăvelilor. Termen 31.12.2017.
  • Nu există stație de epurare ape uzate. Termen 31.12. 2020
  1. Spital Municipal Aiud
  • La CPU este necesară amenajarea zonei de spitalizare de zi și gipsare.

Termen 31.12.2017.

  • Compartiment Neurologienu sunt amenajate corespunzător spațiile minime obligatorii gospodărești, vestiarul pentru personal amenajat pe hol.

Termen 31.12.2017.

  • Salonul 3 necesită igienizare. Termen 01.07. 2017
  • La compartimentul Boli Infecțioase nu sunt asigurate un număr suficient de paturi pe afecțiuni. Suprafața/pat este mai mică decât normativul în saloanele 1 și 3. Cabinetul de consultatii nu are iluminat natural și ventilație corespunzătoare.
  • Nu există salon amenajat cu grup sanitar propriu pentru cazurile cu risc septic major. Baia necesită lucrări de reparații și igienizare. Nu există amenajat cabinet de consultații pentru ambulator.

Termen conform planului de conformare 31.12.2017.

  • La Compartimentul Nou Născuți nu există circuit corespunzător la biberonerie. Termen 31.12.2017.
  • Compartimentul Obstetrică-Ginecologieblocul operator nu are un circuit corespunzător pentru personal.

Termen conform planului de conformare 31.12.2018.

  • Ambulatoriul de specialitate nu are lift.

Termen conform planului de conformare 31.12.2020.

  • Nu există stație de epurare ape uzate. Termen 31.12. 2020
  1. Spital Municipal Sebeș

Este în curs de realizare un proiect de extindere a spitalului cu sursă de finanțare Consiliul Local și Ministerul Sănătății.

  • La secția Chirurgie este necesară amenajarea unei boxe pentru depozitare materialelor sterile și farmaceutice.

Termen 31.12.2017.

  • La compartimentul Neurologie este necesară amanajare suplimentară de grupuri sanitare pentru pacienți la saloanele de 2 paturi și asigurarea suprafetei minime/pat în toate saloanele.

Termen 31. 12.2020.

  • Secția Psihiatrie, secție exterioară situată în Petrești, nu asigură accesul persoanelor cu handicap locomotor, exteriorul clădirii este degradat necesitând lucrări majore de reabilitare, intră într-un program de reabilitare termică prin anvelopare.

Nu sunt asigurate toate spațiile de depozitare materiale de curățenie, lenjerie murdară, ploscar.

Termen 31. 12.2020

  • La compartimentul Recuperare care este amplasat în locație externă în Sebeș, este necesară amenajarea serviciului de primire/triaj/externare pacienți,și asigurarea accesului persoanelor cu handicap locomotor.

Termen 31. 12.2020.

  • Secția Obstetrică-Ginecologie – necesită reparații curente și igienizare fapt cuprins în programul de conformare cu termen 31.12.2017.

Lipsă acces persoane cu handicap locomotor. Termen 31. 12.2018.

  • Laborator – necesită lucrări de igienizare.

Termen 31.12.2017.

  • Secția Pediatrie – funcționează într-o clădire aflată în curs de retrocedare. Ar fi necesare amenajare de grupuri sanitare pentru copiii mar, diferențiate pe sexe dar nu se permit investiții.
  • Nu există stație de epurare ape uzate.

Termen 31.12. 2020

  1. Spital Orășenesc Câmpeni
  • Blocul operator chirurgie-ortopedie, sala de nașteri și blocul operator obtetrică-ginecologievor intra într-un proces de reabilitare și modernizare.

Termen 31.12.2017.

  • Stația centrală de sterilizare – necesită refacerea pavimentelor și pereților.

Termen 31.12. 2017.

  • CPUeste necesară amenajarea tuturor spațiilor necesare pentru funcționare.

Termen 31.12.2017

  • La secția Pediatrie și chirurgie-ortopedienu este amenajată spitalizarea de zi.

Termen 31.12.2017.

  1. Spital Orășenesc Cugir
  • În pavilionul în care funcționează secțiile Obstetrică Ginecologie și Pediatrie sunt necesare lucrări de modernizare, reabilitare și dotarea saloanelor. Va intra într-un proiect de reabilitare.

Termen 31.12.2020.

  • Secția Psihiatrie – necesită lucrări de realizare a finisajelor și asigurarea ariei utile/pat prin extinderea clădirii și amenajarea a 2 saloane și a unui grup sanitar.

Termen 31.12.2020.

  • Blocul alimentar – necesită reabilitare și dotare cu separatoare pentru apele uzate.

Termen 31.12.2019.

  • Pavilion Interne – Chirurgie – este necesară amenajarea saloanelor de izolare pentru pacienții cu risc infecțios.

Termen 31.10.2017

  • Nu există stație de epurare ape uzate.

Termen 31.12. 2017.

  1. Spital Orășenesc Abrud
  • La compartimentul Chirurgienu există lift pentru targă.

Termen 31.12.2017

  • La compartimentul Boli infecțioase, nu există acces pentru persoane cu handicap motor la etaj, sunt necesare lucrări de reparații infiltrații igrasie pe pereții dintre saloane și hol în saloanele de la parter. Nu este asigurată suprafața/pat în 2 saloane și boxă lenjerie murdară.

Termen 31.12.2018.

  • Compartimentul Fizioterapie – nu este asigurată suprafața minimă/pat.

Termen 31.12.2020.

  • Nu există stație de epurare ape uzate.

Termen 31.12. 2020.

  1. Spitalul de Pneumoftiziologie Aiud
  • Exteriorul clădirii se află într-un stadiu avansat de degradare. Va intra într-un proiect de reabilitare termică prin anvelopare.
  • La Blocul alimentar sunt necesare lucrări de igienizare precum și recondiționarea pavimentului și izolarea conductelor de pe plafonul holului de acces. Este necesară schimbarea capacelor de canalizare vechi din fontă, cu unele noi care vor etanșa mai bine și se pot igieniza corespunzător.

Termen 31.12.2017

  • La secția 1 Pneumologie sunt necesare continuarea lucrărilor de amenajare de grupuri sanitare suplimentare pentru pacienți, dotarea saloanelor cu echipamente specifice și igienizarea lor.

Termen 31.12.2020

  • La secția TBC se vor reabilita saloanele și celelalte spații conexe.

Termen 31.12.2020.

  • În saloane graficele de curățenie nu sunt completate la zi sau sunt completate în avans.

Termen imediat.

  • La farmacia cu circuit închis sunt necesare lucrări de reparații și igienizare.

Termen 31.12.2017.

  • Nu există acces persoane cu handicap motor la etajele 1și 2.

Termen 31.12.2020.

  • Nu există stație de epurare ape uzate, doar sistemul de clorinare prin butoi cu picurător.

Termen 31.12. 2020

  1. Spitalul de Boli Cronice Câmpeni
  • Nu există cabinet medical propriu secției Pneumologie acuți.

Termen 31.12.2017

  • Nu sunt asigurate spații suficienet pentru cele 3 ambulatorii.

Termen 31.12.2017

  • Lipsește liful pentru accesul la etajele superioare.

Termen 31.12.2019.

  • Nu este asigurată rezerva de apă.

Termen 31.12.2018.

  1. S.C. Centrul Medical Laura Cătană S.R.L. – Vințișoara – spital privat psihiatrie.
  • Nu există autorizație de mediu și nici înregistrarea sanitar veterinară a blocului alimentar.

Termen 01.07.2017.

  • Nu există rezervă de apă, acces persoane cu handicap pentru nivelul superior al clădirii și stație tratare ape uzate.

Deoarece unitatea se va muta în scurt timp într-o altă locație nu am am mai stabilit termen.

  1. S.C. CMC Praxis S.R.L. – Centru Medical Chirurgical – Alba Iulia

Unitate sanitară privată cu spitalizare de zi.

  • Nu există organizat compartiment de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate activității medicale.

Termen 01.07.2017.

  1. S.C. DRL GYN CENTER S.R.L. – Centru medical Obstetrică-Ginecologie – Alba Iulia

Unitate sanitară privată cu spitalizare de zi.

  • Nu există organizat compartiment de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate activității medicale.

Termen 01.07.2017.

  1. Centrul Județean de Transfuzie Sanguină Alba
  • Deține ASF eliberată în baza declarației pe proprie răspundere.

Termen 23.06.2017.

  • Nu funcționează liftul de transport al probelor recoltate către laboratorul de la etajul superior.
  • Sunt necesare lucrări de igienizare, zugăveli pe circuitul de procesare.

Termen 31.12.2017

Pentru neconformitățile constatate, au fost sancționate cu avertisment 13 unități sanitare, conform O.G.2/2001:

  1. Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia

  2. Spitalul Municipal Aiud

  3. Spitalul de Pneumoftiziologie Aiud

  4. Spitalul Orășenesc Abrud

  5. Spital Municipal Blaj

  6. Spitalul Orășenesc Cugir

  7. Spitalul Orășenesc Câmpeni

  8. Spitalul Boli Cronice Câmpeni

  9. Spital Municipal Sebeș

  10. Spital de Psihiatrie S.C. Centrul Medical Laura Cătană S.R.L. – Vințișoara.

  11. S.C. CMC PRAXIS S.R.L

  12. S.C. DRL GYN CENTER S.R.L

  13. Centrul Județean de Transfuzie Sanguină Alba

De asemenea, a fost aplicată o amendă contravențională persoană fizică la Spitalul Pneumoftiziologie Aiud, conform H.G. 857/2011, art.32, lit.f, în valoare de 500 lei.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO Zăpadă de 7-8 metri pe Transfăgărășan, la mijlocul lunii iunie. Când se se va putea circula pe cea mai spectaculoasă șosea

Publicat

Stratul de zăpadă atinge și opt metri pe Transfăgărășan, la mijlocul primei luni de vară. Pe 15 iunie, drumarii au continuat intervenţia pentru deszăpezirea DN 7C – Transfăgărăşanul, deşi în unele zone grosimea stratului de zăpadă depăşeşte chiar şapte-opt metri.

„Cu toate că iarna pare că s-a instalat definitiv în zona alpină, continuăm eforturile pentru deszăpezirea Transfăgărăşanului.

Indiferent de condiţiile meteo intervenim cu excavatoare, încărcătoare şi freze pentru îndepărtarea stratului de zăpadă care pe alocuri depăşeşte şi 7-8 metri”, au transmis, marţi, reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov.

Un strat proaspăt de zăpadă s-a aşternut în Masivul Bucegi, unde a început din nou să ningă. Meteorologii anunţaseră, de altfel că, în noaptea de duminică spre luni şi pe parcursul zilei de luni, vremea se răceşte şi apar precipitaţii mixte pe creste.

Şi la Bâlea-Lac temperaturile scăzute au dus la menţinerea stratului de zăpadă, dar drumarii intervin pentru deszăpezirea Transfăgărăşanului.

Purtătorul de cuvânt al Direcţiei regionale de drumuri Braşov, Robert Elekes, a declarat că drumarii intervin cu excavatoare, freze de zăpadă, încărcătoare frontale pentru deszăpezirea părţii superioare a drumului.

În funcţie de condiţiile meteo, Transfăgărăşanul ar putea fi deschis la 1 iulie.

sursa foto/video: DRDP Brașov, CNAIR

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Biletele de acces în Salina Turda s-au scumpit, din 15 iunie. Lista noilor tarife de vizitare pentru adulți și copii

Publicat

foto: facebook.com/salinaturda

Bilete de la acces în Salina Turda s-au scumpit de marți, 15 iunie. Programul este de luni până duminică, între orele 09:00-17:00, iar ultima intrare este ora 16:00.

Un adult va trebui să plătească 50 de lei pentru a intra în Salina Turda, în zilele de luni până vineri. Pentru weekend și sărbătorile legale, tariful va fi de 60 de lei pentru adulți. 

Pensionarii, copiii și studenții vor plăti 30 de lei (pe baza cuponului de pensie / abonamentului de student sau elev vizat la zi).  

Grupurile de cel puțin 50 de persoane vor plăti 1000 de lei pe oră, pentru vizitele în afara programului. De asemenea, ghidul va costa 100 de lei. 

Staționarea în parcare va costa 5 lei pe oră.

Lista completă a tarifelor la Salina Turda

Societatea Salina Turda SA este deținută de Primăria Turda. Motivul majorării tarifelor nu a fost explicat, dar Salina Turda a fost în permanență în scandaluri privind numirile pe posturi care se fac acolo.

*Pensionarii vor prezenta cupon de pensie și actul de identitate

**Elevii și studenții vor prezenta carnetul sau legitimația vizata la zi

**Copii cu vârsta cuprinsă între 3-18 ani

  • Copiii sub 3 ani beneficiază de intrare gratuită
  • Grupurile organizate de min. 20 pers. beneficiază de ghid gratuit, cu programare prealabilă și în limita personalului disponibil
  • La grupurile organizate, de peste 10 persoane, se acordă un voucher de intrare gratuită pentru fiecare a 11-a persoană (cu condiția achitării taxei pe același bon fiscal)
  • Copilul cu dizabilități precum și persoana care îl însoțește beneficiază de gratuitate, în baza documentelor dovedioare ale condiției
  • Adultul cu dizabilitate gravă sau accentuată, precum și persoana care îl însoțește beneficiază de gratuitate, în baza documentelor doveditoare ale condiției;
  • Adultul cu dizabilitate medie sau ușoară beneficiază de bilete de intrare în aceleași condiții ca pentru elevi și studenți, în baza documentelor doveditoare ale condiției;
  • Ghizii atestați obțin gratuitate pe baza unei cereri scrise și aprobate și a atestatului de ghid;
  • Biletul de intrare = bonul fiscal și permite accesul o singură dată/zi

sursa: salinaturda.eu

Foto: facebook.com/salinaturda

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum se va tranșa războiul de la vârful Primăriei Sebeș, dintre Nistor și Bogdan. Ce poate pierde fiecare din acest conflict

Publicat

Cetățenii din Sebeș așteaptă cu nerăbdare ședința de consiliu de miercuri, 16 iunie, în care primarul Dorin Nistor (PNL) propune consilierilor locali eliberarea din funcție a viceprimarului Adrian Bogdan (PNL), aflat în această funcție de aproximativ 20 de ani.

Este o luptă la vârful administrației între două persoane care au lucrat împreună mulți ani. Fiecare poate pierde ceva din acest război administrativ.

Adrian Bogdan ar putea pierde venituri consistente pe care i le aduce funcția de viceprimar, iar Nistor s-ar putea alege cu un adversar politic redutabil, dacă Bogdan va face pasul spre un alt partid.

Oficial, lui Bogdan i se reproșează prestația administrativă slabă legată de atribuirea contractului de transport public și interesele pe care le-ar avea la Ocolul Silvic, unde soția sa este consilier juridic.

Dincolo de asta, mai sunt și alte lucruri care nu sunt exprimate public, dar sunt intens discutate pe culoarele institției. Printre acestea, petrecerile la care se afișează viceprimarul și investiția acestuia într-un apartament de lux situat pe două etaje ale unui bloc nou din Sebeș.

Decizia, în consiliul local

Consiliul Local Sebeș dezbate miercuri o hotărâre pentru eliberarea din funcție a viceprimarului Adrian Bogdan, aflat într-un conflict deschis cu primarul Dorin Nistor.

Amândoi fac parte din PNL, ceea ce face ca lupta să se dea în interiorul consiliului local, dar și în interiorul organizației locale a partidului.

Mai vechi în partid, Adrian Bogdan a construit în bună parte organizația politică din Sebeș, însă în ultimii ani, Dorin Nistor a reușit să echilibreze forțele și chiar să își impună oamenii de încredere, inclusiv în consiliul local.

L-a ajutat și funcția de primar, poziție din care a putut să supravegheze cu atenție interesele locale ale celor din PNL Sebeș, inclusiv pe cele ale lui Bogdan.

Decizia va fi luată în CL Sebeș, controlat de PNL. Liberalii au 14 consilieri, iar PSD deține 5 mandate.

Practic, PNL nu are nevoie de social-democrați pentru a schimba viceprimarul și pentru a instala altul. În această situație, contează mai mult cine controlează organizația locală: Nistor sau Bogdan.

Ce ar putea pierde Bogdan

Pe scurt, Adrian Bogdan a avut până acum, pe lângă un salariu consistent, o felie importantă de gestionat din administrația locală.

În 2020, Adrian Bogdan a încasat de la primărie 100.380 de lei, iar soția sa, consilier juridic la Ocolul Silvic Sebeș RA, 59.248 de lei.

O sumă importantă, pe care Bogdan o va pierde în situația în care proiectul de hotărâre va trece de consiliul local.

De asemenea, ar putea pierde și influența locală asigurată de postul de viceprimar. În aceste condiții, Dorin Nistor nu ar mai fi nevoit să își împartă influența cu Bogdan.

De cealaltă parte, este puțin probabil ca Adrian Bogdan să își încheie cariera politică, dacă pierde funcția de primar. Având în vedere experiența sa în domeniu, acesta ar putea opta pentru o altă formațiune politică.

De altfel, sursele noastre spun că acesta ar fi curtat deja de mai multe partide, inclusiv de AUR.

Războiul din administrația Sebeș, faza pe documente

Scandalul dintre cei doi mocnește de o bună bucată de timp. Din câte se pare, problemele au pornit din încercarea viceprimarului Bogdan de a influența luarea unor decizii la Ocolul Silvic Sebeș, unde soția acestuia este angajată pe funcția de jurist.

Motivele pentru care primarul Nistor cere schimbarea viceprimarului sunt cuprinse în expunerea de motive a hotărârii privind schimbarea din funcție a acestuia.

Practic, lui Bogdan i se reproșează ”îndeplinirea defectuoasă a atribuțiilor” care i-au fost delegate pentru realizarea documentației pentru procedura de atribuire a serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în Municipiul Sebeș.

  • ”Ținând cont de faptul că în data de 01.10.2021 expiră contractul nr. 65/14.09.2015 de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate și având în vedere că nu s-a întreprins niciun demers de prelungire a respectivului contract, Municipiul Sebeș se află în pericol ca după data de 01.10.2021 să nu aibă asigurat acest serviciu.
  • Având în vedere importanța serviciului de transport public local pentru întreaga comunitate, pentru miile de cetățeni ai Sebeșului care folosesc transportul în comun și pentru mediul economic, neîndeplinirea atribuțiilor delegate pune în pericol desfășurarea unui serviciu public obligatoriu, respectiv a transportului public local de persoane în Municipiul Sebeș” – se arată în document.

De asemenea, i se mai reproșează modul în care a condus Direcția de Asistență Socială dar și că ”nu și-a îndeplinit obligația legală de a anunța la începutul ședințelor Consiliului Local al Municipiului Sebeș interesul personal pe care îl avea la adoptarea hotărârilor referitoare la bugetul, organizarea, statul de funcții, retribuirea salariaților Ocolului Silvic Sebeș R.A., instituție în cadrul căreia activează ca angajat un membru al familiei sale, în fapt soția domnului Bogdan Adrian, doamna Bogdan Loredana”.

Documentul AICI: pr.180 eliberarea din funcție a viceprimarului

Ce spune viceprimarul

Viceprimarul municipiului Sebeș, Adrian Bogdan, a răspuns acestor acuzații, într-o postare pe Facebook.

Titlul din mesajul acestuia sugerează o amenințare voalată: ”Adevărul ne va face liberi! E drept, poate nu pe toți”.

”Cred că am tăcut destul și am înghițit prea multe. Totul ține de un bun simț, pe care eu încă nu l-am pierdut, dar și de dorința de a construi împreună ce am promis locuitorilor din Sebeș.

Înțeleg că, acest lucru nu mai este dorit de domnul primar Dorin Nistor și vom vedea dacă visul lui va fi și voința PNL Sebeș!

Fără a mă disculpa în vreun fel în fața glumelor folosite pe post de acuzații, pe care posibil viitorul meu fost coleg mi le aduce, țin doar să punctez mici detalii.

Pentru unii vor conta, pentru cei mai mulți vor ridica un semn de întrebare, iar pe dl Nistor Dorin îl va umple de ridicol, de la un capăt la altul al expunerii motivelor sale pentru care mă vrea plecat din Primăria Municipiului Sebeș.

Și poate chiar și din localitatea în care eu chiar trăiesc, spre deosebire de domnia sa” a scris Bogdan.

Ședința pentru demiterea viceprimarului va fi transmisă live pe paginile de Facebook și Youtube ale Primăriei Sebeș.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Consiliul Județean Alba cumpără panouri de semnalizare pentru mai multe obiective turistice. LISTA zonelor unde vor fi amplasate

Publicat

Consiliul Județean Alba cumpără 33 de panouri de semnalizare pentru mai multe obiective turistice din județ și peste 1.600 de indicatoare rutiere necesare drumurilor județene. 

Consiliul Județean Alba a lansat miercuri, 15 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru furnizarea de indicatoare rutiere și panouri de semnalizare.

Valoarea totală estimată este de 169.166,47 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, se vor achiziționa, de asemenea, panouri de semnalizare a obiectivelor turistice, respectiv 16 panouri de semnalizare obiectiv turistic, trei panouri de direcționare spre obiectiv turistic și 14 panouri de semnalizare „VIA VINUM”. Valoarea estimată a acestor panouri este de 23.500 de lei, fără TVA.

Panouri de semnalizare – locul amplasării:

  • Biserica „Cuvioasa Paraschiva” – Ighiel
  • Biserica „Cuvioasa Paraschiva” – Ighiu
  • Ansamblul bisericii reformate – Ighiu
  • Ansamblul bisericii reformate – Șard
  • Lacul Iezer Ighiel – Ighiu
  • Biserica „Nașterea Maicii Domnului” – Galda de Jos
  • Biserica „Cuvioasa Paraschiva” – Mesentea
  • Biserica „Sfinții Arhangheli” – Galda de Jos
  • Cheile Gălzii – la intrarea în Cheile Gălzii
  • Cheile Gălzii – la ieșirea din Cheile Gălzii
  • Cheile Întregalde – la intrarea în Cheile Întregalde
  • Cheile Întregalde – la ieșirea în Cheile Întregalde
  • Biserica de lemn „Sfinții Arhangheli” – Dealu Geoagiului
  • Ansamblul bisericii reformate fortificate – Cricău
  • Cetatea Dacică Piatra Craivii – Cricău
  • Cetatea Dacică Cugir – Cugir

Panou de direcționare – locul amplasării:

  • Panou de direcționare spre Piatra Craivii – Bucerdea Vinoasă
  • Panou de direcționare spre Piatra Craivii – Craiva
  • Panou de direcționare spre Biserica Sfinții Apostoli – Modolești

14 panouri de semnalizare „VIA VINUM” urmează să fie amplasate astfel: două la Bucerdea Vinoasă, două la Cricău, unul la Făgădaiele Gălzii, unul la Galda de Jos, patru la Ighiu, unul la Sântimbru și trei la Șard.

De asemenea, se vor achiziționa următoarele tipuri / forme /indicatoare rutiere, necesare drumurilor județene:

  • indicatoare rutiere triunghiulare, L = 700 mm – 800 buc.
  • indicatoare rutiere circulare, diametru = 600 mm – 170 buc.
  • indicatoare rutiere pătrate, pătrate = 650 mm – 400 buc.
  • indicatoare rutiere octogonale „STOP” = 800 mm – 10 buc.
  • indicatoare rutiere dreptunghiulare, 1500 x 500 mm – 180 buc.
  • trecere la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere – 2 buc.
  • panouri pentru trecerea la nivel cu calea ferată – 6 seturi (1 set = 3 buc.)
  • indicatoare rutiere de formă săgeată, direcția spre localitatea indicată, 1100 x 330 mm – 3 buc.
  • indicatoare rutiere dreptunghiulare, intrare/ieșire din localitate, 1250 x 800 mm – 19 buc.
  • indicatoare rutiere dreptunghiulare, baliză direcțională care indică ocolirea obstacolului prin dreapta, 250 x 1000 mm – 20 buc.
  • indicatoare rutiere dreptunghiulare, baliză direcțională care indică ocolirea obstacolului prin stânga, 250 x 1000 mm – 20 buc.
  • indicator rutier dreptunghiular, distanța între indicator și începutul locului periculos – 1 buc.
  • stâlp din metal pentru indicatoare de circulație rutieră, diametru 48 mm, lungime 3,5 metri – 410 buc.
  • baliză plastic direcțională cu două fețe + talpă cauciuc, 250 x 1000 mm  – 20 buc.
  • oglindă rutieră stradală, diametru 800 mm – 15 buc.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate