Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

DUMINICĂ: REZIDENŢIAT 2015. Listele cu repartizările candidaţilor pe săli şi detalii despre concurs


Publicat

medicÎn contextul organizării, duminică, 15 noiembrie, a concursului de Rezidenţiat 2015, au fost publicate listele cu repartiţiile pe săli ale candidaţilor înscrişi la aceasta sesiune. Reamintim că la centrul de concurs de la Cluj-Napoca sunt înscrişi 15 candidaţi din judeţul Alba. Sunt 23 de posturi disponibile în spitalele din judeţul Alba, majoritatea la Blaj.

Concursului de rezidenţiat se organizează pe loc și pe post în medicină, medicină dentară și farmacie, sub forma unui test-grilă cu 200 de întrebări, pentru fiecare domeniu, pe parcursul a patru ore.

La centrul universitar Cluj -Napoca sunt înscrişi 15 candidaţi din Alba, majoritatea pentru Domeniul Medicină (11), iar restul pentru Medicină Dentară (2) şi Farmacie (2). În total, vor participa la concursul de Rezidenţiat, la Cluj, 938 de candidaţi din mai multe judeţe, pentru posturile publicate în Alba, Bihor, Cluj, Maramureş, Sălaj, Satu Mare şi pentru locurile publicate în centrele universitare Cluj-Napoca şi Oradea.

AICI, lista repartiţiilor pe săli la centrul de la Cluj, pentru domeniile Medicină, Medicină dentară şi Farmacie.

Candidaţi din judeţul Alba mai sunt înscrişi şi la concursurile care se desfăşoară în alte centre universitare (de exemplu, la Târgu Mureş, doi candidaţi din Alba), pentru posturi şi locuri din alte zone din ţară.

Vezi şi REZIDENŢIAT 2015: 15 candidaţi din Alba, înscrişi pentru posturile din judeţ, la concursul din 15 noiembrie. LISTELE publicate de minister

Vezi şi REZIDENŢIAT 2015: Posturile scoase la concurs în spitalele din ALBA şi din ţară

La nivel naţional, în sesiunea din 2015, absolvenţii universităţilor de medicină, medicină dentară şi farmacie vor putea concura pe un număr de 3388 locuri și posturi pentru medicină, 263 locuri pentru medicină dentară şi 152 locuri pentru farmacie.

Concursul se desfăşoară sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări, pentru fiecare domeniu, pe o durată de 4 ore.

– 25% din total sunt întrebări tip complement simplu, cu un singur răspuns corect posibil din 5; se notează fiecare întrebare cu răspuns corect cu 4 puncte; dacă la aceste întrebări candidaţii marchează mai mult sau mai puţin de un răspuns corect, întrebarea se anulează (punctaj 0);

– 75% din total sunt întrebări tip complement multiplu cu 2 – 4 răspunsuri corecte; fiecare întrebare cu răspunsuri corecte este notată cu 5 puncte; dacă la aceste întrebări candidatul marchează mai puţin de două sau mai mult de 4 răspunsuri, întrebarea se anulează (punctaj 0).

Punctajul minim de promovare reprezintă 60% din punctajul maxim realizat la cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu. Se calculează la nivelul fiecărui centru universitar în care se organizează concursul

Departajarea candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil se face prin susţinerea unei probe suplimentare de departajare. Această probă constă în 100 de întrebări din tematica şi bibliografia aprobate, de tip complement multiplu, alcătuite cu 24 de ore înainte de susţinerea probei, într-un sediu securizat. Această probă are loc în ziua de sâmbătă, 21 noiembrie 2015, în centrul universitar în care s-a desfăşurat concursul. Corectura se face în mod electronic în sala de concurs, în prezenţa candidaţilor. Rezultatele sunt folosite pentru alcătuirea unei ierarhizări a candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil. Candidaţii care nu se prezintă la proba de departajare figurează în clasificare în ordine alfabetică, după ierarhizarea candidaţilor care au susţinut proba de departajare. Pentru susţinerea probei de departajare nu se percepe taxă.

Ocuparea locurilor/posturilor în specialitate se face în ordinea punctajului de promovare obţinut, pe fiecare centru universitar, în limita locurilor/posturilor publicate pentru fiecare domeniu în centrul universitar respectiv, alcătuindu-se o singură clasificare pentru fiecare domeniu.

Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii care devin rezidenţi pe locuri încheie un contract individual de muncă pe perioadă determinată, egală cu durata rezidenţiatului, cu unitatea sanitară la care au fost repartizate locurile pentru rezidenţiat.

Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii care devin rezidenţi pe post încheie contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată cu unitatea sanitară publică ce a publicat postul respectiv.

Rezidenţii au obligaţia să efectueze pregătirea şi să susţină examenul de specialist în specialitatea pentru care au optat, în maximum 5 ani de la data încheierii programului de pregătire.

Rezidenţii pot efectua cumul de funcţii numai în condiţiile respectării integrale a curriculei şi a programului de pregătire stabilit pentru toţi rezidenţii.

Reguli pentru candidaţi

La concurs se pot prezenta candidaţii posesori ai unei diplome de licenţă în profil medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta, rezidenţii aflaţi în pregătire, specialiştii care doresc să efectueze pregătire într-o altă specialitate, cu respectarea prevederilor legale, privitor la obţinerea celei de a doua specialităţi; specialiştii care au efectuat programul de pregătire prin rezidenţiat, forma pe post, pot obţine a doua specialitate după îndeplinirea condiţiei din actul adiţional încheiat la contractul de muncă; candidaţii care îndeplinesc condiţiile privind cetăţenia şi au diplomă de licenţă în profil medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta.

Toţi candidaţii trebuie să fie apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul pentru care candidează.
Pentru candidaţi medici specialişti, formarea în a doua specialitate se poate obţine numai în regim cu taxă. Taxa anuală pentru pregătirea într-o nouă specialitate, obţinută prin concurs de rezidenţiat, este aceeaşi cu cea prevăzută pentru a doua specialitate fără concurs de rezidenţiat.

Repartizarea candidaţilor pe săli se face diferenţiat, pe domeniile pentru care s-au înscris, de către fiecare universitate de medicină şi farmacie.

Candidaţii ale căror dosare de înscriere au fost admise, dar în ziua concursului sunt declarați absenți în sălile de concurs, nu vor beneficia de returnarea taxei achitate pentru concurs. Beneficiază de returnarea taxei achitate pentru concurs doar candidaţii ai căror dosare de înscriere sunt respinse

Desfăşurarea concursului

Concursul se desfăşoară în ziua de duminică, 15 noiembrie 2015. În dimineaţa zilei de concurs, la ora 7.30, şeful de sală şi supraveghetorii lipesc în dreptul fiecărui loc din sală o legitimaţie de bancă cu numărul de ordine al candidatului respectiv, număr corespunzător cu cel aflat în listele candidaţilor.

Începând cu ora 8.30, candidaţii pot intra în sala în care au fost repartizaţi. La intrare se legitimează în faţa şefului de sală cu buletinul/cartea de identitate sau paşaportul, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt primiţi în sala de concurs.

Candidaţii sunt aşezaţi în sală în ordine alfabetică, conform listelor finale afişate, cu excepţia perechilor soţ – soţie, fraţi – surori, care au obligaţia, sub sancţiunea anulării lucrării şi eliminării din concurs, să semnaleze şefului de sală aceste situaţii, pentru a putea fi aşezaţi separat. Candidaţii aflaţi în sală pot declara, sub semnătură, situaţiile menţionate mai sus. Fiecare candidat se aşează la locul indicat prin legitimaţia de bancă. Candidaţii ocupă numai locurile indicate de organizatori şi nu au voie să le schimbe între ei. În cazul în care locul desemnat iniţial nu este corespunzător, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicaţia şefului de sală.

Candidaţii sunt aşezaţi în sală în aşa fel încât să rămână cel puţin un loc liber între 2 candidaţi. În prezenţa candidaţilor, şefii de sală citesc instrucţiunile privind modul de desfăşurare a concursului.

Începând cu ora 9.00 candidaţilor li se împart grilele pentru răspuns şi câte o cariocă neagră pentru completarea grilei (atât pentru completarea răspunsurilor considerate corecte, cât şi pentru completarea datelor de identitate).

Se procedează la verificarea de către fiecare candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greşeli de tipărire, caz în care grila respectivă este înlocuită. Fiecare candidat completează apoi datele personale în spaţiul special de pe grilă, cu litere majuscule.

Sacii sigilaţi conţinând caietele cu întrebări sunt aduşi la săli în jurul orei 9.30. La ora 10.00 se desigilează sacii în toate sălile de concurs din toate centrele universitare. Li se împart apoi candidaţilor caietele cu întrebări, ţinându-se cont de tipul de grilă primit anterior. Din momentul în care în sala de concurs a fost distribuit ultimul caiet începe măsurarea timpului de concurs, care este de 4 ore. Şeful de sală notează la loc vizibil (fie prin scriere pe tablă, fie pe o hârtie, care este afişată) şi informează candidaţii despre ora de începere şi ora de terminare a concursului.

Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală în momentul deschiderii sacilor cu caietele cu întrebări (ora 10.00) nu mai au acces în sala de concurs

În timpul concursului candidaţii nu au voie să consulte niciun fel de materiale, să discute cu ceilalţi candidaţi, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare. Materialele documentare sunt depozitate într-un colţ al sălii, unde candidaţii nu au acces până la terminarea concursului. Tot aici se vor depozita şi telefoanele mobile, închise pe toată durata probei de concurs.

La terminarea concursului candidaţii predau şefului de sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu întrebări rămâne în posesia candidaţilor, cu excepţia celor care, din indiferent ce motiv, părăsesc sala în primele 3 ore de concurs.

Comisia locală de rezidenţiat analizează şi comunică răspunsurile corecte rămase definitive, în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea grilei corecte rămase definitivă se face prin publicarea pe pagina de internet a universităţii de medicină şi farmacie şi prin afişarea la sediul comisiei locale de concurs şi constituie răspuns la contestaţiile primite.

Potrivit legislaţiei în vigoare, “rezidenţiatul reprezintă forma specifică de învăţământ postuniversitar pentru absolvenţii licenţiaţi ai facultăţilor de medicină, medicină dentară şi farmacie, care asigură pregătirea necesară obţinerii uneia dintre specialităţile cuprinse în Nomenclatorul specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală”.

Rezidenţiatul cuprinde instruire teoretică şi practică pe durată de 3 până la 7 ani, în funcţie de specialitate şi se organizează pe domeniile medicină , medicină dentară şi farmacie, în regim de programe cu timp integral, în formele pe loc şi pe post.

În cazul specialităţii medicină de familie se poate organiza şi rezidenţiat în regim de program cu timp parţial, cu durată de 5 ani. Cifra de şcolarizare a rezidenţilor se aprobă anual prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei naţionale.

Rezultatele concursului naţional se confirmă prin ordin al ministrului sănătăţii.

Candidaţii care în urma concursului nu aleg loc sau post în una din specialităţile medicale publicate, se confirmă medici rezidenţi medicină de familie şi susţin examen de medic specialist în specialitatea menţionată după totalizarea a 3 ani de pregătire efectuată în calitate de medic rezident. AICI, mai multe detalii.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Reguli de călătorie: 24 de țări din Europa au restricții pentru români. Carantină, la întoarcerea în țară din alte 42 de state

Publicat

Românii care vor să plece în concediu în Europa trebuie să știe că un număr mare de state au impus restricții pentru cetățenii care vin din țara noastră, din cauza creșterii alarmenate a numărului de persoane infectate cu noul coronavirus. Situația este actualizată  pe site-ul Ministerului de Externe  cu privire la condițiile de călătorie spre destinația țările respective.

Condiții de călătorie în Europa. Până în data de 3 august 24 de țări au impus restricții de călătorie pentru români

Lista țărilor europene care impun restricții și reguli pentru călătorii români poate fi consultată pe linkurile de mai jos:

Austria

Belgia

Condiții de intrare in Belgia

Bosnia și Herțegovina

Cehia

Condiții de intrare în Cehia

Cipru

Danemarca

Estonia

Federația Rusă

Finlanda

Grecia

Irlanda

Islanda

Italia

Letonia

Lituania

Muntenegru

Norvegia

Regatul Țărilor de Jos

Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord

Republica Moldova

Slovacia

Sovenia

Ucraina

Ungaria

Ministerul Afacerilor Externe recomandă cetățenilor români aflați în situații dificile să contacteze misiunea diplomatică sau oficiul consular din statul în care se află ( www.mae.ro/romanian-missions ) sau să apeleze numărul de telefon 00 40 21 431 20 59 pentru notificarea prezenței în statele în care se află la acest moment și comunicarea datelor de contact.

Cine intră în carantină la întoarcerea acasă

Pentru românii care se întorc acasă din străinătate INSP actualizează pe site-ul propriu Lista statelor cu risc epidemiologic ridicat, pentru care se impune automat carantina de 14 zile.

”Măsura de carantină se aplică pentru toate persoanele care sosesc dintr-o călătorie internațională din țările/zonele cu risc epidemiologic ridicat și au drept de intrare pe teritoriul național, respectiv: cetățeni români, cetățeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, Spațiului Economic European ori ai Confederației Elvețiene, ori persoanelor care se încadrează la una dintre excepțiile prevăzute prin HG nr 553/15.07.2020, Anexa 3, art 2, alin 2, lit a) – l). Carantina persoanelor se instituie la domiciliul persoanei, la o locație declarată de aceasta sau, după caz, într-un spațiu special desemnat de autorități”, precizează INSP.

La data de 3 august, lista acestor țări este următoarea:

  • Africa de Sud
  • Arabia Saudita
  • Argentina
  • Armenia
  • Bahamas
  • Bahrain
  • Bolivia
  • Bosnia si Herțegovina
  • Brazilia
  • Capul Verde
  • Chile
  • Columbia
  • Costa Rica
  • El Salvador
  • Eswatini
  • Guatemala
  • Guineea Ecuatorială
  • Honduras
  • Insulele Turks si Caicos
  • Insulele Virgine ale Statelor Unite
  • Irak
  • Israel
  • Kazahstan
  • Kârgâzstan
  • Kosovo
  • Kuweit
  • Luxemburg
  • Macedonia de Nord
  • Maldive
  • Moldova
  • Muntenegru
  • Oman
  • Palestina
  • Panama
  • Peru
  • Puerto Rico
  • Qatar
  • Republica Dominicană
  • Singapore
  • Sint Maarten
  • Statele Unite ale Americii
  • Surinam

Pentru cei care călătoresc pe teritoriul României este recomandat să fie informați despre Lista județelor în care masca de protecție este obligatorie și în spațiile deschise

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO-VIDEO: Sistem modern de iluminat, cu fonduri europene, la Sebeș. Contract cu ADR Centru de 400.000 de euro

Publicat

Peste 3,4 km din sistemul existent de iluminat public din municipiul Sebeș vor fi modernizați și rețeaua se va extinde cu încă 2 km, cu sprijinul fondurilor nerambursabile REGIO gestionate de ADR Centru. Valoarea totală a cererii de finanțare este de peste 2,1 milioane lei, iar beneficiari vor fi peste 6000 de locuitori ai municipiului.

Contractul de finanțare nerambursabilă al proiectului a fost semnat de către primarul Dorin Nistor și directorul general ADR Centru, Simion Crețu.

Fondurile nerambursabile în valoare de aproape 1,99 milioane lei sunt alocate prin Axa Prioritară 3 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectivul Specific 3.1C – Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice, și în sectorul locuințelor – secțiunea dedicată iluminatului public.


”Proiectul se realizează ca o continuare firească a demersurilor și eforturilor pe care Municipiul Sebeș le-a făcut în ultimii ani în scopul dezvoltării infrastructurii orașului. Pe străzile propuse prin proiect, iluminatul public este inadecvat din punct de vedere al parametrilor, neadaptat la condițiile de trafic, fiind un mare consumator de energie, ce generează costuri de întreținere semnificative. Când vom finaliza proiectul, vom avea un sistem modern de iluminat, care va permite cetățenilor noștri să circule în siguranță. Am spus mereu că fondurile europene sunt soluțiile eficiente la care trebuie să recurgă administrația, iar până acum noi le-am atras în educație și sănătate, am dezvoltat în paralel lucrările de infrastructură rutieră, iar de azi avem fonduri Regio și pentru iluminat. Rog astfel concetățenii mei să aibă răbdare pe parcursul lucrărilor, fiindcă peste un an vom avea un oraș curat și bine luminat”, a declarat Dorin Nistor, primarul municipiului Sebeș.

Proiectul cu titlul „Modernizare sistem de iluminat public în Cartierul Valea Frumoasei, Str. Mihail Kogălniceanu, Str. Mircea Cel Mare, Str. Sava Henția și extindere sistem de iluminat public pe Str. Fântânele, din municipiul Sebeș” vizează creșterea eficienței energetice a sistemului de iluminat public aferent zonelor respective. Valoarea totală a proiectului este de 2.103.881,86 lei, din care 1.999.699,57 lei  (respectiv 429.858,03 euro) reprezintă fondurile europene solicitate, diferența fiind contribuția municipalității la cheltuielile eligibile și neeligibile ale proiectului. Beneficiarul finanțării a estimat că termenul de finalizare a investițiilor este data de 31.12.2021.

Simion Crețu, director general ADR Centru a precizat: ”Este o veste bună pentru cei peste 6.000 de locuitori ce se află în perimetrul zonelor vizate de proiect, dar și pentru cei ce tranzitează orașul. Jumătate din actualul sistemul de iluminat public are o vechime de peste 25 de ani, iar acum va fi modernizat și extins, reducând presiunea atât pe bugetul local, cât și pe cel al cetățenilor. Municipiul Sebeș este un oraș puternic industrializat, cu o economie dinamică, dar și cu mult trafic, fiind un oraș ce face legătura dintre București și Cluj sau Timișoara, un nod rutier important pe unde are loc accesul la autostradă, pentru mai mult de un sfert din cetățenii județului Alba.  În același timp, municipiul este ofertant și din punct de vedere turistic, Biserica Evanghelică din municipiu trecând printr-un proces de restaurare cu fonduri Regio în perioada 2007-2013. Până în prezent, municipalitatea derulează proiecte în valoare totală de peste 37 milioane lei, din care mai mult de 28 milioane lei sunt fonduri europene nerambursabile – prin care construiește un liceu și va fi crescută eficiența energetică a Spitalului din municipiu – toate susținând dezvoltarea pe termen lung a comunității”.

Investiția pentru sistem de iluminat public modern la Sebeș

După cum sesizează solicitantul, o mare parte din brațele lămpilor existente sunt ruginite, scurte, cu brățările deteriorate, ruginite, oricând există pericolul de a nu mai putea susține lampa pe stâlp. Punctele de aprindere sunt sub dimensionate, având un număr de lămpi de aprins, mult mai mare decât prevăd normativele in vigoare. Majoritatea corpurilor de lampă și a punctelor de aprindere nu mai prezintă garanție și au o durată de viață expirată. Tablourile sunt ruginite, supradimensionate și se defectează frecvent fiind necesara înlocuirea lor destul de des, generând costuri suplimentare de întreținere.

Crearea și modernizarea sistemului de iluminat public stradal vine cu soluții practice și economice care să ducă la consumuri energetice reduse, costuri minime de întreținere și instalare, realizarea unui climat luminos confortabil, cu un consum minim de energie prin utilizarea cât mai intensă de surse și corpuri de iluminat performante si fiabile, cu o investiție minimă. Pe parcursul implementării proiectului, din bugetul alocat, beneficiarul a prevăzut executarea următoarelor lucrări: montarea de corpuri de iluminat cu aparate de iluminat cu surse eficiente energetic – tip LED; înlocuirea tuturor brațelor de lampa și a colierelor; montarea de corpuri de iluminat noi pe străzile si stâlpii din zonele la care face referire prezentul proiect; montarea la intersecții de corpuri de iluminat suplimentare, unde este cazul;  stabilirea programului de aprindere iluminat public în funcție de condițiile de trafic auto și pietonal ale municipiului; construirea a 2.005 ml de sistem de iluminat public nou; montarea de stâlpi cu panouri fotovoltaice în zonele care permit acest lucru; implementarea sistemului de tele-management la nivelul întregului sistem de iluminat din proiect cu posibilitatea dezvoltării lui pe teritoriul întregului municipiu.

Prin realizarea acestui proiect Primăria municipiului Sebeș urmărește ridicarea gradului de civilizație, a confortului și calității vieții; creșterea gradului de securitate individuală și colectivă; asigurarea siguranței circulației rutiere și pietonale precum și punerea în valoare, printr-un iluminat arhitectural și ornamental adecvat, a zestrei arhitectonice și peisagistice. Realizarea acestei infrastructuri edilitare moderne va asigura funcționarea și exploatarea sistemului în condiții de siguranță, va încuraja activitățile comerciale și turistice și va favoriza atragerea investitorilor.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Invazie de țânțari la Alba Iulia. Primăria spune că face dezinsecții, locuitorii și turiștii ”că sunt mâncați de vii”

Publicat

t

În ultimele zile Alba Iulia se confruntă cu o invazie de țânțari, în mai multe zone din oraș. Mai mulți locuitori, dar și turiști au raportat prezența insectelor, atât în parcul de la intrarea în Cetatea Alba Carolina, la Obeliscul lui Horea, Cloșca și Crișan, în mai multe cartiere din zona Cetate, dar și din centrul orașului. 

”Nu poți să te plimbi prin parc că te mănâncă de viu”, ne-a transmis un cititor alba24.ro, după ce s-a plimbat prin parcul din Cetatea Alba Carolina. 

La solicitarea alba24.ro, reprezentanții Primăriei Alba Iulia au transmis că firma DD Chim face periodic acțiuni de dezinsecție.

Potrivit Primăriei, până în prezent au fost trei etape de dezinsecție, iar luni, 3 august, se sfârșește a treia.

– etapa 1 12.05.2020 – 22.05.2020

– etapa 2 28.06.2020 – 09.07.2020

– etapa 3 26.07.2020 – 03.08.2020

Etapele s-au desfășurat în funcție de condițiile meteorologice existente, mai transmit aceștia.

De asemenea, dezinsecția se face pe domeniul public, se intră pe bulevarde, străzile mici din oraș și prin Cetatea Alba Carolina.

Valoarea contractului cu DD Chim este de este: 604.747,38 lei/fără TVA/an, iar o trecere variază de la caz la caz – spre exemplu:

– 10834,97 lei fără TVA dezinfecție țânțari – zone verzi (o trecere)

– 14052,63 lei fără TVA dezinfecție căpușe – zone verzi (o trecere)

– 1601,43 lei fără TVA dezinfecție larve – zone verzi (o trecere)

Perioada de valabilitate a contractului cu DD Chim este din 26 februarie 2020 până în 26 februarie 2021, încheiat în baza acordului – cadru de servicii nr. 17585/21.02.2019, valabil până la data de 25 februarie 2023.

În luna ianuarie, firma DD Chim a fost amendată de DSP Hunedoara, cu 40 de mii de lei, după ce mai mulți elevi ai unui liceu din Arad s-au intoxicat după ce firma a făcut o acțiune de dezinfecție și dezinsecție la Liceul German din Arad.

Potrivit specialarad.ro, Direcţia de Sănătate Publică din Hunedoara a stabilit că atunci când DD Chim a realizat deratizarea de la Liceul German din Arad ar fi fost încăltate normele, întrucât au fost folosite două produse concomitent.

„Conform cu procesul verbal de recepție a lucrărilor din data de 17.12.2019 produsele biocide utilizate la efectuarea dezinsecției si dezinfecției au fost combinate și utilizate concomitent prin pulverizare cu atomizorul, ceea ce nu este în conformitate cu indicațiile de utilizare din avizele sanitare ale produselor.

În urma verificării Registrului Național al produselor biocide actualizat în septembrie 2019 se constată că produsul SEIF PLUS PREVENTOL CD 601, Aviz nr.1171 BIO/02/12.24 (la pozitia 644), nu mai este avizat sanitar începând cu data de 01.05.2019 întrucât producătorul nu face dovada înregistrării produsului în R4BP până la cel târziu data includerii ultimei substanțe active în lista substanțelor aprobate.

Drept urmare se consideră ca operatorul a utilizat produsul după data de expirare a Avizului de punere pe piață“, a anunțat DSP Hunedoara.

Patronul firmei contestă cele stipulte de DSP Hunedoara și susţine că toate normele au fost respectate. Acesta a declarat pentru că va contesta în instanţă sancţiunile şi acuzaţiile DSP. Mai mult, acesta afirmă că inspectori DSP ar fi controlat firma şi în noiembrie, iar atunci n-ar fi găsit nicio neregulă, deși în stoc ar fi fost aceleaşi produse, au mai scris jurnaliștii de la specialarad.ro.

Firma DD Chim este din județul Hunedoara și are în portofoliu o gamă largă de instituții publice și primării cu care are contracte de dezinfecție și dezinsecție.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Peste 50 de ofițeri și subofițeri din Alba, avansați în grad. Festivitate la Jandarmeria Alba

Publicat

Peste 50 de jandarmi din Alba, ofițeri și subofițeri, au fost avansați în grad, în cadrul unei festivități organizate de Jandarmerie.

Potrivit instituției, 54 de jandarmi din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Alba au adăugat încă o tresă pe epoleți cu data de 1 august, odată cu îndeplinirea stagiului minim în grad.

În cadrul unei festivități, celor 8 ofițeri și 46 de subofițeri le-au fost înmânate de noile grade, care încununează munca depusă de către aceștia până în prezent.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate