Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Examenul pentru PERMIS AUTO: Ce documente îţi trebuie pentru obţinerea acestui act şi ce taxe trebuie să plăteşti


Publicat

permis

permis de conducerePermisele se eliberează pentru mai multe categorii de vehicule. Pentru un autoturism (categoria B), dar și pentru ansamblurile de vehicule de la categoria BE, legislația prevede vârsta minimă de 18 ani. În schimb, pentru cvadricicluri permisul poate fi obținut încă de la 16 ani. Valabilitatea permisului de conducere în aceste cazuri este de zece ani de la momentul obținerii lui.

Permisul de conducere obținut pentru categoria B este valabil și pentru categoria B1. Cel pentru categoria BE se eliberează celor care dețin un permis pentru categoria B, C1, C, D1, respectiv D şi care au promovat examenul corespunzător categoriei solicitate. De asemenea, permisele din categoriile C1E, CE, D1E sau DE sunt valabile și pentru categoria BE (și pentru anumite tractoare).

Condiţii pentru cei care vor să obţină permisul de conducere:

– vârsta minimă (18 sau 16 ani, în funcţie de categorie permis);

– apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru conducerea pe drumurile publice a autovehiculelor din categoriile şi subcategoriile pentru care solicită examinarea; examinarea medicală se realizează în unităţi de asistenţă medicală autorizate, existente la nivelul fiecărui judeţ;

– să facă dovada pregătirii teoretice şi practice, realizată prin cursuri organizate de unităţi autorizate pentru categoriile/subcategoriile pentru care solicită examinarea;

– să facă dovada că domiciliază sau că are reşedinţa pe raza serviciului public de permise unde vrea să susțină examenul și să obțină carnetul;

– să nu fi fost condamnată, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru o infracţiune la regimul circulaţiei pe drumurile publice sau pentru o infracţiune care a avut ca rezultat uciderea sau vătămarea corporală a unei persoane, săvârşită ca urmare a nerespectării regulilor de circulaţie.

Dosarul de examen – acte necesare și taxa de permis

Dosarul de examen trebuie să conţină următoarele documente:

– cerere-tip;

– fişa de şcolarizare (valabilă un an de zile de la data absolvirii cursurilor) emisă de şcoala de conducători auto în cadrul căreia a absolvit cursurile de pregătire teoretică şi practică, în care se consemnează şi avizul medical;

– certificatul de cazier judiciar, în termenul de valabilitate și după caz copia hotărârii judecătoreşti de condamnare, rămasă definitivă, în cazul condamnarii la pedeapsa inchisorii cu executare sau la pedeapsa amenzii, copia biletului de liberare sau a documentului care atesta executarea pedepsei amenzii;

– copia actului de identitate, în termen de valabilitate;

– chitanţa de plată a contravalorii permisului de conducere.

Taxa pentru obținerea permisului este de 68 de lei. Din 1 februarie, nu mai trebuie achitată şi taxa de examinare de 6 lei.

De asemenea, cei care sunt respinși de trei ori la rând la examenul pentru obținerea permisului pentru aceeași categorie de vehicul nu mai trebuie să plătească taxa de reexaminare de 84 de lei.

Procedura

Cu dosarul de examinare şi actul de identitate, solicitantul se prezintă la Serviciul de Permise Auto, pentru înregistrare şi preluare imagine foto. Apoi, candidatul va putea să meargă să susțină proba teoretică, programându-și susținerea probei pentru când consideră că este pregătit. Dacă este declarat admis, în urma probei teoretice, candidatul trebuie să se programeze apoi pentru proba practică, însă dacă este declarat respins el trebuie să susţină o nouă probă teoretică, nu mai devreme de 15 zile.

La data programată, candidatul se prezintă în locul şi la ora comunicate de către lucrătorul de la ghişeul de programare şi înscrise în dosarul de examinare, având asupra sa actul de identitate şi dosarul de examinare. Dacă este admis și la această probă, candidatul poate să meargă să-și ridice permisul de conducere începând cu ziua următoare, având asupra sa actul de identitate.

Examenul pentru permisul auto

Proba practică pentru cele trei categorii de permise se face numai pe traseu, iar nu și în poligon (Ordinul MAI. 268/2010). Timpul minim afectat parcurgerii traseului trebuie să fie de 25 de minute.

Pentru categoria BE testul cuprinde 11 întrebări, timpul de soluţionare fiind de 15 minute, în timp ce pentru categoriile B și B1 testul cuprinde 26 de întrebări, timpul de soluţionare fiind de 30 de minute.

sursa: avocatnet.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Scenariile prin care sălile de spectacole și cinematografele se pot deschide din 1 iunie 2021. Condițiile de acces la evenimente

Publicat

Ministerul Culturi a publicat propunerile cu măsurile și regulile care vor trebui respectate pentru deschiderea cinematografelor și  sălilor de spectacole din spații închise de la 1 iunie 2021.

Ministerul Culturii propune două scenarii în care vor fi aplicate măsuri de protecție sanitară. Documentul prevede și reguli pentru desfășurarea evenimentelor din spațiile HORECA.

Scenariile sunt raportate la incidența cazurilor de COVID 19 și reglementează numărul de persoane care pot participa la evenimente/ spectacole.

Măsuri și reguli privind activitățile cultural-creative în spații închise, pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19

Prezentul capitol conține reguli particulare pentru reluarea activităților cultural-creative în spații închise, pe baza legislației și a recomandărilor autorităților publice din România.

Prin spații închise se înțelege atât spațiul convențional în care se pot desfășura spectacole, concerte, proiecții de film, conferințe etc., cât și spațiul neconvențional, cum ar fi hale industriale, săli de sport, holul sau spațiul larg al unei clădiri, cafenele, restaurant etc.

Persoanele care coordonează fiecare producție sunt responsabile de verificarea modalității de implementare a acestor recomandări, în vederea reducerii impactului riscului de infecție cu SAR-CoV-2, respectând măsurile sanitare generale aplicabile în funcție de specificul activității.

Vezi aici : DOCUMENT Regulile pentru reluarea spectacolelor și concertelor de la 1 iunie 2021. Măsurile propuse de Ministerul Culturii

Asumarea riscurilor ce revin în urma participării la un eveniment se face de către toți participanții: spectator, artist, furnizor de servicii, lucrător și organizator.

Prin activități culturale se înțelege, fără a se limita la: teatru, dans, concert, film, stand-up comedy sau expoziție, expoziție temporară, târg, workshop, conferință cu caracter cultural sau creativ.

În funcție de situația epidemiologică generală, de particularitățile regionale și locale, operatorii culturali vor pune în aplicare unul dintre următoarele scenarii:

Scenariul 1

– Organizarea și desfășurarea activităților cultural-creative în spații închise este permisă folosind capacitatea maximă a spațiului respectiv și în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 7,5/1000 de locuitori în localitățile în care se află acestea, dacă toate persoanele care participă la eveniment se încadrează în una dintre situațiile de mai jos:

-vaccinare. Accesul persoanelor se va face în baza Adeverinței de vaccinare, care va atesta încheierea procesului de vaccinare, la 10 zile de la realizarea rapelului.

Adeverința se va prezenta împreună cu un act de identitate;

-test RT-PCR – SARS-CoV-2 realizat cu maximum 48 de ore înaintea începerii evenimentului;

-testare cu un test destinat diagnosticării rapide a virusului SARS-CoV-2.

Accesul în sală se va face doar în baza unui test cu un rezultat negativ, ce va fi realizat în ziua evenimentului;

-au trecut prin boală și pot face dovada prezenței anticorpilor printr-un document medical, care nu va fi mai vechi de 90 de zile. 

În cazul în care o acțiune culturală se organizează în Scenariul 1, următoarele măsuri suplimentare sunt aplicabile în completarea măsurilor generale de siguranță sanitară pentru sectorul cultural – creativ:

  • publicul poate participa la eveniment în picioare. Se vor aloca minim 4 mp pentru fiecare persoană;
  • participanții sunt obligați în continuare să poarte mască pe toată durata evenimentului;
  • sala/spațiul poate fi folosit la capacitate maximă, ocupând toate locurile;
  • consumul de băuturi și alimente se va realiza doar în spațiile special amenajate și doar cu respectarea normelor ordinului comun – Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și Ministerul Sănătății.

Scenariul 2

 a) Organizarea și desfășurarea activităților cultural-creative în spații închise este permisă fără a depăși 2/3 din capacitatea spațiului, dar nu mai mult de 500 de spectatori și în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 3/1000 de locuitori, în localitățile în care se află acestea.

Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricționat de nicio dovadă medicală.

b) Organizarea și desfășurarea activităților cultural-creative în spații închise este permisă fără a depăși 1/2 din capacitatea spațiului, dar nu mai mult de 300 de spectatori și în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 5/1000 de locuitori, în localitățile în care se află acestea.

Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricționat de nicio dovadă medicală.

c) Organizarea și desfășurarea activităților cultural-creative în spații închise este permisă fără a depăși 1/3 din capacitatea spațiului, dar nu mai mult de 200 de spectatori și în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 7,5/1000 de locuitori, în localitățile în care se află acestea.

Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricționat de nicio dovadă medicală.

În cazul în care o acțiune culturală se organizează în Scenariul 2, următoarele măsuri suplimentare sunt aplicabile în completarea măsurilor generale de siguranță sanitară pentru sectorul cultural – creativ:

  • spațiul va fi organizat cu locuri de șezut (scaune, bănci, pufuri etc.). Publicul nu poate urmări un spectacol/ concert în picioare;
  • personalul va verifica respectarea distanţării în timpul spectacolului;
  • referitor la distribuția locurilor în sală (atât online cât și la casele de marcat): se va aloca un scaun liber pe lateral între fiecare spectator.
  • În cazul în care organizatorii amenajează spațiul cu locuri de șezut (scaune, bănci, pufuri etc.), se va aloca 1 m între fiecare spectator. Prin excepţie de la aceste reguli, grupurile de până la 2 persoane și membrii aceleiași familii pot sta împreună;
  • în ceea ce privește rândurile: ținând cont de structura de teatru / amfiteatru verticalizată, spectatorii nu stau față în față, ci unii în spatele celorlalți, înlăturând astfel riscul contaminarii directe prin proximitate.

Acțiuni culturale organizate în spații HoReCa:

În cazul în care evenimentul se desfășoară într-un restaurant, bar sau cafenea organizarea spațiului și a publicului se va face conform reglementărilor specifice HORECA din ordinul comun în vigoare al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și Ministerului Sănătății.

Documentul complet poate fi văzut mai jos sau descărcat de AICI: Masuri MC SCC 16.04.2021

Măsuri și reguli în domeniul cinematografelor, pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19

Prezentul document conține un set de măsuri și reguli particulare pentru sălile de cinema, pe baza legislației și a recomandărilor autorităților publice din România.

Persoanele care coordonează fiecare producție (ex. manager de sală) sunt responsabile de verificarea modalității de implementare a acestor recomandări, în vederea reducerii impactului riscului de infecție cu SAR-CoV-2.

În funcție de situația epidemiologică generală, de particularitățile regionale și locale, operatorii culturali vor pune în aplicare unul dintre următoarele scenarii:

Scenariul 1

Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor în spații închise este permisă fără a depăși 2/3 din capacitatea spațiului în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 3/1000 de locuitori, în localitățile în care se află acestea.

Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricționat de nicio dovadă medicală.

b) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor în spații închise este permisă fără a depăși 1/2 din capacitatea spațiului, în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 5/1000 de locuitori, în localitățile în care se află acestea.

Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricționat de nicio dovadă medicală.

c) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor în spații închise este permisă fără a depăși 1/3 din capacitatea spațiului, în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 7,5/1000 de locuitori, în localitățile în care se află acestea.

Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricționat de nicio dovadă medicală.

Reguli suplimentare aplicabile cinematografelor în completarea măsurilor generale de siguranță sanitară pentru sectorul cultural – creativ:

  • este interzisă funcționarea sălilor de cinematograf 4DX;
  • distribuirea de ochelari 3D este permisă în cazul celor de unică folosinţă, iar cei refolosibili vor fi dezinfectați după fiecare proiecție;
  • funcționarea cafenelei/bistroului/alte magazine care comercializează băuturi sau/și produse alimentare din incinta cinematografelor este permisă
  • cu respectarea măsurilor de sănătate publică în vigoare;
  • participanții sunt obligați în continuare să poarte mască pe toată durata proiecției;
  • personalul va verifica respectarea distanţării în timpul spectacolului;
  • referitor la distribuția locurilor în sală (atât online cât și la casele de marcat): se va aloca un scaun liber pe lateral între fiecare spectator. În cazul în care organizatorii amenajează spațiul cu locuri de șezut (scaune, bănci, pufuri etc.), se va aloca 1 m între fiecare spectator. Prin excepţie de la aceste
  • reguli, grupurile de până la 2 persoane și membrii aceleiași familii pot sta împreună;
  • în ceea ce privește rândurile: ținând cont de structura de teatru / amfiteatru verticalizată, spectatorii nu stau față în față, ci unii în spatele celorlalți, ușor pe diagonală, înlăturând astfel riscul contaminarii directe prin proximitate.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Zi liberă plătită pentru angajați, atunci când merg la vaccinare. Proiect

Publicat

Un proiect de modificare a legii privind măsurile anti-COVID propune acordarea unei zile libere plătite atunci când angajații merg la vaccinare. De asemenea, se prevede și absența motivată de la școală a elevilor, în aceeași situație.

Iniţiativa modifică Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 şi propune ca persoanele care se vaccinează să beneficieze de:

a) o zi liberă plătită, care nu se include în durata concediului de odihnă, în ziua vaccinării, în cazul angajaţilor;

b) o zi scutire de frecvenţă, în ziua vaccinării, în cazul elevilor, studenţilor şi militarilor;

c) de asemenea, pot beneficia de o zi liberă plătită, care nu se include în durata concediului de odihnă, şi unul dintre părinţi în ziua vaccinării copilului cu vârsta de până la 14 ani sau a copilului cu dizabilităţi cu vârsta de până la 26 de ani.

„Venim în faţa românilor cu un proiect care să încurajeze vaccinarea. Suntem conştienţi că e singura variantă pentru a scăpa de pandemie. La cerere, angajaţii vor avea o zi liberă pentru a se vaccina. Proiectul arată că USR PLUS şi coaliţia de guvernare se aşează pe drumul combaterii pandemiei. Ştim că sunt mulţi români care s-au vaccinat la centre în afara localităţii lor, aşa că venim în întâmpinarea acestei probleme cu o iniţiativă legislativă”, a transmis deputatul USR PLUS Radu Molnar, membru în Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională.

În proiectul deputaţilor USR PLUS, se menţionează că drepturile persoanelor se acordă pe baza documentelor justificative eliberate de instituţia la care a fost efectuată vaccinarea.

„Ziua liberă pe care o pot cere angajaţii este valabilă atât pentru primul vaccin, cât şi pentru rapel.

Am introdus şi posibilitatea unei zile libere pentru părinţi, pentru momentul în care va fi disponibilă vaccinarea pentru copii. În acel moment vor avea zi liberă dacă copilul va fi vaccinat, iar copiii vor avea absenţa la şcoală motivată”, a explicat deputata USR PLUS Oana Ţoiu, preşedinta Comisiei pentru muncă şi protecţie socială.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

S.C. FM INTERNATIONAL TRASPORTI S.R.L. anunță lansarea proiectului cu titlul „Grant capital de lucru”

Publicat

15.04.2021

S.C. FM INTERNATIONAL TRASPORTI S.R.L. anunță startul implementării primei măsuri de sprijin european și guvernamental în sprijinul companiei

S.C. FM INTERNATIONAL TRASPORTI S.R.L., cu sediul în ALBA, localitatea Alba Iulia, str. Str. MACESULUI, nr. FN, telefon 0749202792, înregistrată sub nr. J01/1072/2005 la oficiul Registrului Comerţului, CUI/CIF 17981222,

ANUNȚĂ

lansarea proiectului cu titlul „Grant capital de lucru pentru S.C. FM INTERNATIONAL TRASPORTI S.R.L.”, proiect nr. RUE 8267, înscris în cadrul Măsurii „Granturi pentru capital de lucru”, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului României nr.130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, cu completările și modificările ulterioare.

Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri/ AIMMAIPE, respectiv 08.04.2021.

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea societății S.C. FM INTERNATIONAL TRASPORTI S.R.L pentru depășirea dificultăților de operare în condițiile de piață profund afectate de pandemia de Covid – 19. Sprijinul financiar public va susține compania în acoperirea plăților necesare funcționării sale și respectarea termenelor contractuale de prestare de servicii către clienții săi, fără a afecta lanțul valoric de desfășurare a activității. Compania asigură transport de marfă în regim intern și internațional, pe întreg continentul european, cât și pe rute ce leagă România de Asia.

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:

-menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni;

-menținerea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor.

Valoarea proiectului este de 834,813.75 lei(valoarea totala) din care: 725,925.00 lei grant si 108,888.75 lei cofinanțare.

 

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin

Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.

 

S.C. FM INTERNATIONAL TRASPORTI S.R.L.

Persoană de contact: Cadar Marinela Lăcrămioara

Website: www.fminternational.ro , email: info@fminternational.ro, telefon: 0749202792.

Documentul în format pdf poate fi consultat AICI.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Cum arată muzeul țărănesc realizat de Emilian Achim la Almașu Mare. 15.000 de exponate, adunate în peste 40 de ani

Publicat

La cei 82 de ani, Emilian Achim se poate lăuda cu o mare realizare a vieții sale: a transformat un loc aparent banal dintr-un sat al Munților Metaliferi, într-un muzeu extraordinar. 

A muncit pentru asta peste 40 de ani. Muzeul său din Almașu Mare, înființat în 1979, numără în prezent peste de 15.000 de exponate care ilustrează viața oamenilor din munții  Apuseni, dar nu doar asta.

Muzeul are, spre exemplu, o secțiune dedicată tehnologiei. Acolo pot fi observate cele mai timpurii metode de comunicare la distanță: de la telefoane vechi, până la mașini de criptare și decriptare a informației. În secțiunea dedicată tehnologiei are până și un cabinet dentar de epocă.

Oricine dorește, poate să îi treacă pragul. Emilian Achim îi așteaptă cu mare drag. ”Vă rog să puneți și numărul meu de telefon în articol, ca să fiu sunat înainte și să fiu pregătit. Este 0743.050848”, spune acesta.

Trecerile dintr-o încăpere în alta se fac prin intermediul unor uși mascate, greu de detectat, care amplifică efectul de surpriză resimțit de vizitatori.

O expoziție aparte este dedicată școlii în perioada comunistă: Emilian Achim a amenajat o sală de clasă completă, unică în România, cu bănci, tablă și catedră.

Tot în muzeu mai pot fi văzute nenumărate obiecte legate de minerit, dar și de viața de zi cu zi a moților.

Cele mai vechi lucruri din muzeu sunt obiecte de arheologie cu mult mai vechi decât era noastră: pietre funerare, ciocane din neolitic și multe altele. Printre acestea, un altar de ofrandă,  vechi de peste 4 mii de ani.

Muzeul mai cuprinde și o expoziție legată de viața și activitatea oamenilor din 1960 până în prezent.

Exteriorul, dedicat satului tradițional din Apuseni

Pe lângă lucrurile expuse în interiorul clădirii, Emilian Achim a extins muzeul și în exterior, unde are o casă tradițională de aproape 200 de ani și o moară pe apă, adusă în spaţiul expoziţional din satul Rovina, judeţul Hunedoara, atestată de la 1895.

Pentru a întreține acest muzeu, omul primește lunar câte 300 de lei de la Consiliul Judeţean Alba și 200 de lei de la Primăria Almașu Mare, bani foarte puțini în condițiile în care tot el se ocupă și de promovarea locului.

Vizitarea muzeului este gratuită, însă turiștii pot lasă la plecare o mică donație. Acești bani sunt folosiți pentru a întreține obiectele expuse.

În perioada pandemiei, locul a fost vizitat de foarte puțini oameni. Cu toate acestea, Emilian Achim a continuat să se ocupe de colecții și speră ca în perioada următoare cât mai multă lume să îi treacă pragul.

La Almașu Mare se poate ajunge urcând muntele dinspre Zlatna (județul Alba) sau dinspre Geoagiu (județul Hunedoara).

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate