Fenomen spectaculos pe cer în iulie: Cometa uriașă K2 trece pe lângă Pământ. Când va putea fi observată

O cometă observată pentru prima dată în urmă cu 5 ani trece în luna iulie pe lângă Pământ. Este vorba de cometa K2, un corp ceresc foarte important pentru astronomii din lume. Fenomenul este așteptat de astronomi, cometa fiind una dintre cele mai mari descoperite până acum.

Cometa, pe numele ei complet,  C/2017 K2 (PANSTARRS) sau pe scurt – K2, a fost considerată cea mai îndepărtată cometă activă reperată vreodată, atunci când a fost descoperită.

Anul trecut a pierdut acest titlu în fața  alte noi comete uriașe descoperite:  Bernardinelli-Bernstein.

Cometa a început să scuipe gaz și praf în Sistemul Solar îndepărtat, iar acum corpul înghețat se apropie în sfârșit de Pământ.

Momentul de maximă apropiere de Terra va fi pe 14 iulie, iar cel mai aproape de Soare va fi pe 19 decembrie.

Cometa poate fi observată cu ajutorului unor telescoape obișnuite, consideră specialiștii de la EarthSky.

„Ar trebui să se lumineze până la magnitudinea 8 sau chiar 7, încă prea slabă pentru ochiul liber”, afirmă specialiștii.

Cu cât cerul va fi mai întunecat, cu atât contrastul va fi mai bun pentru observarea cometei.

Astronomii așteaptă cu nerăbdare, pentru că pe măsură ce cometa se apropie de noi, observatoarele profesioniste ar putea fi capabile să își dea seama cât de mare este dimensiunea ei și, mai ales, nucleul său.

Coada uriașă a cometei K2 a impresionat astronomii

Cometa K2 este masivă, cu o coadă de peste 130.000 km, de zece ori mai mare ca diametrul Pământului și cel puțin la fel de mare ca diametrul planetei gigant Jupiter.

Primele observații ale Telescopului Canada-Franța-Hawaii au arătat că nucleul lui K2 ar putea avea o lățime cuprinsă între 30 și 160 de kilometri.

Observațiile Telescopului Spațial Hubble au estimat că ar putea avea cel mult 18 km.

În 2017, imaginile Hubble au ajutat oamenii de știință să concluzioneze că atmosfera cometei include probabil oxigen, azot, dioxid de carbon și monoxid de carbon, toate transformându-se din solide în gaz pe măsură ce cometa s-a încălzit, scrie și Space.

K2 este cel mai probabil activă din 2013, poate și mai devreme, când se afla între orbitele lui Uranus și Neptun, a precizat NASA la vremea respectivă.

Astronomii au estimat că spectaculoasa cometă a călătorit timp de 3 milioane de ani din Norul Oort. În iulie 2022, se va afla la 277 milioane de km distanță de Pământ.

Cometa poate fi observată cu ajutorul unui telescop de mici dimensiuni, în emisfera nordică și va rămâne vizibilă până în luna septembrie, când va putea fi observată din emisfera sudică.

sursa foto: Earthsky.org

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:

ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

VREMEA până la începutul lunii septembrie: perioadele mai calde și zilele cu ploi sau furtuni. Condiții meteo pe patru săptămâni

Vremea se răcorește în această săptămână în Transilvania. Ziua de luni va fi caldă, apoi maximele vor fi sub 30 de grade Celsius. În sudul țării va continua să fie cald, cu maxime de 32-34 de grade Celsius.

În perioada 16-20 august vor mai fi maxime peste 30 grade doar în sud și vest. În aceste zone, până la finalul lunii august, maximele vor fi de 27-30 de grade Celsius.

În Transilvania, după 21 august, temperaturile maxime vor oscila între 23 și 27 de grade.

Sunt anunțate precipitații în 8-10 august (furtuni), apoi din nou ploi sau furtuni după 15 august și până în 21 august.

Luna septembrie începe cu maxime de 24-28 grade în Transilvania și nord-est și până la 29 de grade în sud și vest.

Administrația Națională de Meteorologie a prezentat prognoza de vreme pentru următoarele 4 săptămâni, până în 5 septembrie.

Prognoza meteo – vremea: săptămâna 8-14 august

Valorile termice vor fi mai ridicate decât cele specifice pentru această săptămână în regiunile sudice, iar în rest vor fi în general apropiate de cele normale.

Regimul pluviometric va fi excedentar în jumătatea nord-vestică a țării, dar mai ales în vestul Carpaților Meridionali și în zona Munților Apuseni. În restul țării cantitățile de precipitații vor fi în general apropiate de cele normale, local deficitare în sud-est.

Temperaturi: maxime între 20 și 34 de grade (mai cald în sud-vest)

Precipitații: furtuni în 8-10 august

Prognoza meteo – vremea: săptămâna 15-21 august

Temperatura medie a aerului va avea valori mai ridicate decât cele normale pentru acest interval, în toate regiunile, dar mai ales în cele sud-vestice.

Cantitățile de precipitații vor fi apropiate de cele normale pentru această perioadă, în cea mai mare parte a țării.

Temperaturi: maxime între 24 și 32 de grade (mai cald în sud și vest)

Precipitații: ploi în 19-21 august în Transilvania, furtuni – 16 august în nord, ploi în 15-16 august în sud-vest și vest

Prognoza meteo – vremea: săptămâna 22-28 august

Temperaturile medii vor fi mai ridicate decât cele normale pentru acest interval, în toate regiunile, dar mai ales în cele sudice și vestice.

Regimul pluviometric va fi apropiat de cel normal pentru această perioadă, la nivelul întregii țări.

Temperaturi: maxime între 24 și 30 de grade (mai cald în sud)

Precipitații: ploi în 22 august în sudul Transilvaniei

Prognoza meteo – vremea: săptămâna 29 august – 5 septembrie

Mediile valorilor termice se vor situa peste cele specifice pentru această săptămână, în toate regiunile, dar mai ales în jumătatea sud-vestică a țării.

Cantitățile de precipitații estimate pentru acest interval, vor avea o tendință spre deficit în majoritatea regiunilor.

Temperaturi: maxime între 25 și 30 de grade (mai cald în sud-vest)

Precipitații: ploi în 22 august în sudul Transilvaniei

sursă: meteoromania.ro

ECONOMIE

Ministerul Finanțelor anunță o nouă emisiune de titluri de stat Tezaur. Care sunt dobânzile

bani crestere finante

Începând de luni, 8 august, românii pot investi în titlurile de stat Tezaur, cu maturitate de 1 an și dobândă anuală de 8,25%, anunță Ministerul Finanțelor.

Titlurile de stat au valoare nominală de 1 leu și sunt în forma dematerializată. Interesul românilor pentru titlurile de stat Tezaur s-a menținut la un nivel ridicat și în luna iulie, suma investită fiind de 1,49 miliarde lei.

Titlurile de stat pot fi cumpărate între 08 – 26 august 2022 online, numai de către persoanele fizice care sunt înregistrate în SPV, între 08 – 29 august 2022 de la unitățile Trezoreriei Statului, iar între 08 – 26 august 2022 în mediul urban și 08 – 25 august 2022 în mediul rural, prin subunitățile poștale ale C.N. Poșta Română S.A.

Operațiunile care pot fi realizate online sunt: deschidere cont de subscriere pe numele investitorului la o unitate a Trezoreriei Statului selectată, subscriere titluri de stat Tezaur, virament al sumelor din contul de subscriere al investitorului către un cont bancar pe numele investitorului. Pentru mai multe detalii cu privire la subscrierile online accesați GhidTezaur online și Tezaur online;

Dobânda este anuală, plătibilă la termenele prevăzute în prospectul de emisiune. De asemenea, titlurile de stat emise în cadrul Programului Tezaur sunt transferabile și se pot răscumpăra în avans. Un investitor poate efectua una sau mai multe subscrieri în cadrul unei emisiuni. Investitorii au posibilitatea anulării subscrierilor deja effectuate doar în perioada de subscriere, prin depunerea unei cereri.

Sunt eligibile persoanele fizice care au împlinit vârsta de 18 ani la data efectuării subscrierii. Veniturile obținute din investirea în oferta de economisire lansată de Ministerul Finanțelor sunt neimpozabile.

Fondurile obținute de Ministerul Finanțelor în calitate de emitent, ca urmare a emisiunii de titluri de stat, vor fi utilizate pentru finanțarea deficitului bugetar și refinanțarea datoriei publice.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult

HOROSCOP 8-14 august: Săptămâna va aduce liniștirea lucrurilor și lecții pentru cei rebeli. Care este ziua cea mai „electrizantă”

Este săptămâna care va aduce liniștirea lucrurilor și lecții pentru cei rebeli. Va scoate la suprafață tendința de a dramatiza la unii și va ”învăța minte” pe cei cărora le place să tragă de timp.

Cei care nu sunt hotărâți și cei care nu știu să iubească au și ei lecții în acest interval!

Pe 11 August, una dintre cele mai ”electrice” zile ale săptămânii, vom simți cu toții mari schimbări. Și de energie și de stare și de pofte. Luna plină în Vărsător va răscoli această axă: Leu – Taur – Scorpion – Vărsător, iar următoarele 2 săptămâni vor fi pline de decizii.

Femeile vor fi mult mai orgolioase sau mai agresive, începând cu aceeași dată și tot ele vor încerca să domine.

Manifestările artistice, spectacolele vor fi bine cotate și vor reveni între plăcerile noastre pentru următoarele 3 -4 săptămâni.

Horoscop 8-14 august: Berbec

Luna ta plină va fi despre maturizarea proiectelor tale și de coerența ta în împlinirea scopurilor pe care ți le-ai propus de ceva vreme.

Nu pierde timpul doar la distracție sau cu prietenii, ci vezi mai atent ce dorești de la viitorul tău. Posibilă cotitură importantă!

Horoscop 8-14 august: Taur

horoscop taur

Multă încordare și multe confruntări pentru tine în această săptămână. Fii atent la evoluția ta și fă mai multe pentru a evolua.

Ieșirea din confort va fi premiată, iar rigiditatea îți va aduce lecții mari. Familia are nevoie de tine.

Horoscop 8-14 august: Gemeni

horoscop gemeni

Veți fi mai mulțumiți de calitatea dialogurilor voastre și mai deschiși în vorbire. Multe satisfacții își vor face loc în mintea voastra.

Pentru cei care au tras de timp în privința unui drum, se va produce o schimbare majoră!

Horoscop 8-14 august: Rac

horoscop rac

Soluțiile la probleme nu vor întârzia să apară. Pentru următoarele 2 săptămâni vei ieși din multe încercări!

Atenție să nu fii mână largă la cheltuieli și adună-te să poți rezolva cât mai repede ceea ce îți doreai să rezolvi de luni bune sau de ani!

Horoscop 8-14 august: Leu

horoscop leu

Astrele sunt prietenele tale în această perioadă. Doar nu dramatiza și evită despărțirile, mai ales dacă orgoliul te împinge.

Vrei să pui la punct viața de cuplu și să dai o lecție persoanei iubite. Vezi totuși să nu fii prea acid!

Horoscop 8-14 august: Fecioară

horoscop fecioara

Dacă ai avut unele probleme de sănătate în ultima perioadă, ele încep să se stingă și îți recapeți forma.

Dar peste toate este momentul în care trebuie să îți refaci bateriile și să te încarci bine cu energie pozitivă!

Horoscop 8-14 august: Balanță

horoscop balanta

Luna plină îți va face curat în viața emoțională. Probabil că vrei să îți alegi mai cu atenție prietenii.

În plus, pentru tine distracția se încheie și trebuie să te apuci serios de treabă! Ai de ales!

Horoscop 8-14 august: Scorpion

horoscop scorpion

Lecții de personalitate și multe de adus la zi și pentru tine. Vrei să fii mai respectat și vrei mai multă onoare.

Dar pentru asta trebuie să ieși de pe fundul lacului la suprafață și să te expui la lumină, să fii la propriu și la figurat în ”lumina reflectoarelor”!

Horoscop 8-14 august: Săgetător

horoscop sagetator

Ai stat prea relaxat în sinea ta și ai lăsat de azi pe mâine cam multe. Trebuie să pui punctul pe ”i” în mai multe discuții și să iei atitudine.

Nu renunța încă la vacanță! Drumurile sunt cele mai bune prietene pentru tine!

Horoscop 8-14 august: Capricorn

horoscop capricorn

Investițiile și cheltuielile te trag de mânecă. Trebuie să lași banii să circule și să îți dai voie să ieși din zgârcenie!

Ai de făcut multe plăți întârziate și nicicum nu trebuie să mai tragi de timp.

Horoscop 8-14 august: Vărsător

horoscop varsator

Multe îți vor fi potrivnice și ai senzația că ești copleșit de reproșuri și de nemulțumiți! Posibil să fie undeva la mijloc dreptatea și să trebuiască să te schimbi cu adevărat!

Sau dacă nu vrei să te schimbi, măcar să evoluezi! Luna plină te muștruluiește bine tocmai pentru a te pune la transformări!

Horoscop 8-14 august: Pești

horoscop pesti

Dacă poți să ieși din tiparele trecutului, atunci luna plină va fi prietena ta. Fie ai o perioadă de recentrare și de revenire, fie o perioadă de probleme de sănătate!

Ai nevoie să ieși și tu din ”trasul de timp” pentru a te proteja de autosabotaj, mai ales!

Horoscop realizat pentru cititorii Alba24, de astrolog Maria Sârbu

CÂMPENI

UPDATE FOTO INCENDIU la Bistra. Un bărbat, scos din flăcări de polițiști. Focul a mistuit o casă, o anexă și un adăpost de animale

Un incendiu a izbucnit duminică, în jurul orei 15:40, în localitatea Bistra – Valea Dobrii. Flăcările au mistuit o locuință, o anexă și un adăpost de animale.

Până la momentul sosirii pompierilor, un bărbat de aprox. 50 de ani a fost scos din flăcări de polițiști. Acesta a suferit arsuri de gradul 2, respectiv gradul 3 pe 35% din suprafața corpului.

UPDATE, ora 21:15 – Potrivit ISU Alba, incendiul este lichidat.

Forțele prezente la locul producerii evenimentului încă lucrează la înlăturarea efectelor negative produse de incendiu.

Au ars:

• o casă de locuit – aprox. 70mp;
  • un adăpost de animale – aprox. 40 mp;
  • o anexă gospodăreasca- aprox. 20mp.

Până la momentul ajungerii forțelor de intervenție la locul solicitării, o victimă de sex masculin, aprox. 50 ani, a fost extrasă din locuință, de către echipajul IPJ prezent la fața locului.

Victima a suferit arsuri de gradul 2, respectiv gradul 3 pe aprox. 35% suprafața corpului.

UPDATE, ora 16:15 – Potrivit ISU Alba, incendiul se manifestă la o casă de locuit și o anexă gospodărească. La ajungerea forțelor de intervenție la locul solicitării incendiul se manifesta cu ardere generalizată la nivelul anexei gospodărești și la nivelul acoperișului locuinței.

La momentul de față se lucrează la localizarea incendiului.

Știrea inițială

Potrivit ISU Alba, Stația de pompieri Câmpeni intervine pentru localizarea și stingerea unui incendiu în localitatea Bistra – Valea Dobrii.

Din informațiile preliminare ar fi vorba despre un incendiu izbucnit la o casă de locuit.

Pompierii intervin cu două autospeciale de stingere cu apă și spumă și un echipaj de prim ajutor.

foto: ISU Alba