Administrație
Flux continuu la tronsonul II al Autostrăzii: S-au decopertat 4 kilometri de teren. Vezi imagini cu lucrările de la nodul rutier Lancrăm
Lucrările la tronsonul II din autostrada Orăştie – Sibiu, ce cuprind porţiunea de ocolire a municipiului Sebeş şi nodul rutier de la Lancrăm au avansat cu circa 4 kilometri. Lansate oficial în noiembrie de premierul Emil Boc şi ministrul Anca Boagiu, operaţiunile de amenajare a autostrăzii cuprind lucrări de decopertare, de pregătire a terenului pe care urmează să fie executate lucrări de terasamente şi turnare de beton.
Din luna octombrie, a fost decopertat un segment de 4 kilometri de drum şi este în desfăşurare amenajarea nodului rutier Lancrăm, ce face legătura între DN1 şi autostradă.
Potrivit deputatului Clement Negruţ, dacă la sfârşitul lunii octombrie era făcută decopertarea pe aproximativ 300 de metri în zona Benzinăriei „Iviniş”, între Lancrăm şi Sebeş, acum această suprafaţă a ajuns la 4 kilometri, din tronsonul de autostradă de 19 kilometri, ce cuprinde zona Vinţu de Jos, până la ieşirea din Sebeş spre Sibiu.
Valoarea proiectului pentru acest segment de drum este de 377,7 milioane lei şi cuprinde lucrări complexe de amenajare. Acestea sunt în mare parte concentrate asupra nodului rutier Lancrăm, inclusiv cu pregătirea unor obiective pentru sezonul rece.
Negruţ a precizat că, dacă temperaturile nu scad sub minus 10 grade, în unele perioade ale sezonului rece, vor putea fi executate unele lucrări de suprafaţă în ceea ce priveşte turnarea stratului de beton. În rest, vor fi posibile intervenţii în zona pilonilor de susţinere la nodul rutier. Concret, urmează să fie amenajate 2 sensuri giratorii ce vor facilita accesul spre şi către DN1, în zona Lancrăm. Vor fi urcări şi coborâri de pe autostradă amenajate între Benzinăria „Iviniş” şi „Konospan”, respectiv la ieşirea din Lancrăm.
În total, pe tot tronsonul de 19 kilometri, va fi escavată o cantitate de 2,6 milioane metri cubi de pământ, vor fi aduşi 2,4 milioane mc pentru umplutura cu balast şi 350.000 tone de piatră, ca bază a construcţiei. Vor fi utilizaţi 80.000 mc de beton şi 60.000 tone de ciment, 3.500 tone oţel beton. În proiect sunt incluse 3 pasaje peste autostradă, 6 poduri şi 36 de structuri de drenaj (podeţe), precum şi spaţii pentru servicii (parcări, refugii) şi lucrări hidrotehnice li pentru protecţia mediului.
Reamintim că organizarea de şantier s-a realizat în apropierea staţiei de carburanţi „Iviniş”, la intrare în Lancrăm, zonă unde la finalul lucrărilor va fi amenajată o modernă arteră de circulaţie. Potrivit deputatului de Alba, în prezent, la acest obiectiv lucrează aproximativ 60 de muncitori, iar în perioada de vârf vor putea fi număraţi între 300 şi 500 de angajaţi.
Termenul final pentru încheierea lucrărilor la autostrada Orăştie – Sibiu (în total 82 de kilometri) – a fost stabilit pentru 17 aprilie 2013, în timp ce şoseaua ocolitoare a municipiului Sebeş ar trebui finalizată până în 2012. Firma responsabilă de realizarea acestui obiectiv este „Straco Grup” Bucureşti, câştigătoarea licitaţiei de construire a autostrăzii, în asociere cu societatea proiectantă „Studio Corona” din Italia.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News