Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Proiect pentru un nou pod rutier pe DN 74A, la Cărpiniș, în locul podului deteriorat de viiturile din luna iulie

Publicat

Un nou pod rutier urmează să fie realizat pe drumul național DN 74A, pe raza satului Cărpiniș, în comuna Roșia Montană. Podul actual a fost grav afectat de inundațiile și viiturile produse în luna iulie 2021. 

Direcția Regională Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj a solicitat Agenției pentru Protecția Mediului (APM) Alba emiterea acordului de mediu pentru proiectul „Stoparea efectelor calamităților, repararea podului de pe DN 74A KM 5+013”, propus a fi amplasat în localitatea Cărpiniș, comuna Roșia Montană.

Potrivit memoriului de prezentare, urmare a fenomenelor meteorologice-hidrologice din perioada 15-16 iulie 2021, au rezultat inundații, viituri și alunecări de taluze pe drumul național DN 74A km 0+000 – 10+595 pe raza UAT Abrud, Roșia Montană și Câmpeni. Punctul de început al DN74A se află în orașul Abrud (DN74) și capătul în orașul Câmpeni (DN75). Sectoarele afectate se află pe raza localităților Cărpiniș și Câmpeni.

Administratorul a comandat o expertiză tehnică în iulie 2021, prin care s-a efectuat o evaluare a situației existente urmate a calamităților și de stabilire a stării tehnice actuale și cauzele care au dus la apariția degradărilor, precum și măsurile necesare în vederea aducerii la parametrii de confort și siguranță în exloatare pe tronsonul afectat.

Pentru podul de la poziția kilometrică 5+013 expertul tehnic a recomandat realizarea unui pod nou pe amplasamentul celui existent.

Podul existent este un pod oblic stânga 65 grade, cu lumina de cca. 4,00 m.

Fundațiile/elevațiile podului sunt realizate parțial din moloane de piatră degradate parțial. S-a observat că fundațiile/racordările cu terasamentele sunt subspălate și degradate. Podul existent a fost prelungit în trecut cu cca. 4,00 m cu grinzi pe fundații și elevații din beton.

Albia este parțial obturată cu pietre și arbori. S-au produs degradări semnificative și la malurile din amonte pe cca. 50 m și în aval pe cca. 30 m.

Astfel, s-a propus realizarea unui pod nou, cu asigurarea gabaritul podului de 11,30 m, compus din două benzi de circulație de 3,90 m, două trotuare de 1,50 m din care 0,50 m destinat parapetuelui direcțional H4b și două grinzi parapete de 0,25 m pentru dispunerea parapetului pietonal metalic.

Traversarea albiei se va face prin intermediul unui pod de 11,05 m lungime și 11,30 m lățime totală.

Podul are o singură deschidere de 8.00 m oblic stânga 75 grade pe cursul apei cu un gabarit de circulatie de 7,80 m (2 x 3,90 m) și trotuare 2 x 1,75 m (0,50 + 10 + 0,25 m). Podul, cu lumina de 7,77 m asigură scurgerea unui debit Q1% de 52,30mc/s cu un spațiu
de gardă de 0,75m.

Suprastructura este alcatuită din grinzi prefabricate cu corzi aderente 16 bucăți în secțiune ce vor conlucra între ele prin intermediul unei plăci de suprabetonare de 20 cm în ax
din beton C35/45 și armătură BST500. Peste placa de suprabetonare se va realiza o hidroziolație performantă și calea de rulare (4+5 cm) BAP16.

Din punct de vedere al siguranței podul este echipat cu parapete metalic de protecție tip H4b și parapete pietonal tip mână curentă.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax