EDUCAȚIE
Ghidul pentru gimnaziu și liceu: Profesorii nu mai intră cu catalogul la clasă. Fiecare oră, de 55 de minute, cu două pauze
Ghidul pentru învățământul gimnazial și liceal publicat de Ministerul educației prevede că fiecare oră va avea două pauze, una de 5 minute pentru ca profesorii să schimbe clasele și alta de 10-15 minute pentru elevi. Profesorii nu vor mai lua catalogul cu ei la clasă, ci vor trece notele într-o agendă proprie.
„Catalogul poate fi completat și după ce își încheie profesorul activitatea didactică, după cele 2-3 ore pe care le are la diferite clase. Poate merge în cancelarie și poate să treacă notele sau absențele elevilor din ziua respectivă.
Citește AICI: Ghidul pentru gimnaziu și liceu: Profesorii nu mai intră cu catalogul la clasă. Fiecare oră, de 55 de minute, cu două pauze
De asemenea, fiindcă în această perioadă a suspendării cursurilor, am experimentat și condica electronică și catalogul electronic, în felul acesta, profesorii – și școala, de fapt, ar putea să realizeze un catalog electronic sau o condică electronică și acolo profesorul să treacă toate aceste aspecte”, a declarat ministrul Monica Anisie, la digi24.ro.
Pauză mare nu va fi organizată simultan pentru toate clasele ca până acum, ci la momente diferite, astfel încât să nu fie aglomerație mare pe holuri sau la toalete.
Realizarea orarului este la decizia fiecărei unități de învățământ.
Profesorii nu vor mai lua cu ei cataloagele de la o clasă la alta, ci vor scrie prezența și notele într-o agendă proprie, urmând ca acestea să fie trecute în cataloage după un program stabilit la nivelul unității de învățământ.
Ghidul pentru clasele V-VIII și IX-XII AICI: Ghid an școlar 2020-2021 învatamant gimnaziu și liceu
În cazul scenariului galben, pentru reducerea contactului între elevi, în special în orașele mari, cu număr maxim de elevi la clasă, Ministerul Educației recomandă împărțirea claselor în jumătăți fixe, fără posibilități de „transfer”. De exemplu, în loc de clasele a IX-a Ași a IX-a B, vor exista clasele 9A1, 9A2, 9B1, 9B2.
În ceea ce privește orele video, ghidul spune că ar trebui favorizată folosirea diacriticelor pe calculator, iar profesorii ar trebui să fie atenți ca elevii să nu prescurteze cuvintele așa cum fac atunci când comunică rapid prin mesaje între ei.
Nu în ultimul rând, lecțiile video nu pot fi distribuite în afara spațiului virtual al clasei fără acordul cadrului didactic și al părinților elevilor. „Înregistrările lecțiilor sunt destinate strict elevilor din clasa respectivă și nici părinții acestora nu au permisiunea de a le accesa fără acordul cadrului didactic și al părinților tuturor celorlalți elevi”, se arată în ghid.
Ce prevede ghidul:
Se vor lua măsuri de organizare a orarului, a spațiilor din unitățile de învățământ și a rutelor de circulație a elevilor și a personalului care să țină cont de recomandările Ministeriul Sănătății, referitoare la combaterea răspândirii virusului COVID 19. Unitățile de învățământ vor putea adapta recomandările următoare la contextul propriu, cu informarea inspectoratelor școlare:
a) Pauzele dintre ore vor fi de 5 (cinci) minute, numai pentru schimbarea claselor, de către cadrele didactice, iar orele vor fi de 55 de minute. În acest interval de 55 de minute, fiecare clasă, conform unei organizări la nivel de palier (zona deservită de o toaletă) va avea o pauză de 10-15 minute. Pauzele vor fi organizate astfel încât să nu se intersecteze elevii de la clase diferite și folosirea toaletelor să fie făcută în condiții de distanțare;
b) Pentru elevii care nu merg la toaletă, în aceste pauze individualizate pentru fiecare clasă, cadrul didactic va organiza activități recreative în clasă sau, dacă este posibil, fără intersectarea cu alte clase, în aer liber, activități care să includă mișcare; Personalul didactic și nedidactic va supraveghea circulația elevilor și a cadrelor didactice pentru respectarea distanțării fizice și a tuturor măsurilor, astfel încât să nu existe apropiere între elevi din clase diferite, respectiv cadre didactice și elevi în afara sălilor de clasă;
d) În pauzele comune, de 5 (cinci) minute, este permisă numai circulația profesorilor pe holuri, de la o clasă la alta. Elevii rămân în sălile proprii de clasă;
e) În cazul folosirii unor cabinete sau laboratoare, pauzele comune de 5 minute sunt destinate dezinfectării acestora pentru noile clase/grupe care le vor folosi. Deplasarea elevilor către și dinspre aceste săli se face la începutul și la sfârșitul orelor de 55 de minute, însoțiți de către cadrul didactic;
Toate cadrele didactice vor folosi cataloage proprii (agende), unde vor înregistra notele și absențele elevilor. Transferul acestor înregistrări în cataloagele claselor se face după un program stabilit la nivelul unității de învățământ, pentru reducerea riscurilor asociate unei aglomerări de cadre didactice în cancelarii și a atingerii cataloagelor de către diferite cadre didactice pe parcursul aceleiași zile. Pe cât posibil, se va folosi comunicarea la distanță pentru informarea profesorilor diriginți și a părinților sau, unde este posibil, catalogul electronic.
Orarul modular se poate realiza cel puțin pe parcursul unui semestru, prin însumarea orelor de la fiecare disciplină și programarea unor perioade (module);
Într-o perioadă, elevii au câte 2 (două) ore pe zi, în fiecare zi, la o disciplină. Elevii au astfel, în funcție de planurile-cadru ale clasei respective, numai 2 (două) sau 3 (trei) discipline simultan.
La discipline cu un număr mare de ore pe săptămână se organizează câte 2 (două), 3 (trei) sau 4 (patru) module pe semestru; de exemplu, pentru 4 (patru) ore pe săptămână, în 17 săptămâni sunt 68 de ore care pot fi planificate în 2 (două) module de câte 2 (două) săptămâni și unul de (aproape) 3 (trei) săptămâni.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.