Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

GHIDUL reglementărilor contabile pentru situaţiile financiare anuale, publicat de MFP. Explicaţii despre obligaţiile de raportare ale firmelor


Publicat

contabil datorieGhidul privind aplicarea reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate a fost publicat de Ministerul Finanțelor Publice (MFP). Documentul explică obligațiile de raportare și cerințele privind auditarea situațiilor financiare anuale la patru categorii de entități economice, respectiv microentități, entități mici, entități mijlocii și mari.

Operatorii economici ale căror valori mobiliare nu sunt admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată aplică, de la 1 ianuarie 2015, reglementările contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate.

Începând cu data de 1 ianuarie 2015, operatorii economici ale căror valori mobiliare nu sunt admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată aplică Reglementările contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.802/2014, cu modificările și completările ulterioare.

În contextul reglementărilor contabile, pentru scopuri de raportare contabilă, sunt introduse trei categorii de entităţi, respectiv: microentităţi; entităţi mici; entităţi mijlocii şi mari.

Categoriile menționate au obligații diferite și în ceea ce privește cerințele de auditare.

Reglementările contabile prevăd formatul şi conţinutul situaţiilor financiare anuale, principiile contabile şi regulile de recunoaştere, evaluare, scoatere din evidenţă şi prezentare a elementelor în situaţiile financiare anuale individuale, regulile de întocmire, aprobare, auditare/verificare, potrivit legii, şi publicare a situaţiilor financiare anuale, Planul de conturi general, precum şi conţinutul şi funcţiunea conturilor contabile.

Acestea stabilesc, de asemenea, reguli privind întocmirea situaţiilor financiare anuale consolidate.

Obligațiile de raportare și cerințe privind auditarea situațiilor financiare anuale

Microentităţile sunt entităţile care, la data bilanţului, nu depăşesc limitele a cel puţin două dintre următoarele trei criterii:

– totalul activelor: 1.500.000 lei;

– cifra de afaceri netă: 3.000.000 lei;

– numărul mediu de salariaţi în cursul exerciţiului financiar: 10.

Microentităţile întocmesc bilanţ prescurtat şi cont prescurtat de profit şi pierdere, care să prezinte separat:

– cifra de afaceri netă;

– alte venituri;

– costul materiilor prime şi al consumabilelor;

– cheltuieli cu personalul;

– ajustări de valoare;

– alte cheltuieli;

– impozite;

– profit sau pierdere.

Microentităţile nu au obligaţia elaborării notelor explicative la situaţiile financiare anuale.

Situaţiile financiare anuale ale microentităţilor se verifică, după caz, de cenzori, potrivit legii.

Entităţile mici sunt entităţile care, la data bilanţului, nu se încadrează în categoria microentităţilor şi care nu depăşesc limitele a cel puţin două dintre următoarele trei criterii:

– totalul activelor: 17.500.000 lei;

– cifra de afaceri netă: 35.000.000 lei;

– numărul mediu de salariaţi în cursul exerciţiului financiar: 50

Entităţile întocmesc situaţii financiare anuale care cuprind:

– bilanţ prescurtat,

– cont de profit şi pierdere,

– notele explicative la situaţiile financiare anuale.

Opţional, entităţile pot întocmi situaţia modificărilor capitalului propriu şi/ sau situaţia fluxurilor de trezorerie. Situaţiile financiare anuale ale entităţilor mici se verifică, după caz, de cenzori, potrivit legii.

Sunt supuse auditului entităţile care, la data bilanţului, depăşesc limitele a cel puţin două dintre următoarele trei criterii:

– totalul activelor: 16.000.000 lei;

– cifra de afaceri netă: 32.000.000 lei;

– numărul mediu de salariaţi în cursul exerciţiului financiar: 50.

Obligaţia de auditare pentru entităţi se aplică atunci când acestea depăşesc limitele respective în două exerciţii financiare consecutive. De asemenea, sunt scutite de la obligaţia de auditare a situaţiilor financiare anuale dacă limitele a două din cele trei criterii menţionate nu sunt depăşite în două exerciţii financiare consecutive.

Entităţile mijlocii şi mari sunt cele care, la data bilanţului, depăşesc limitele a cel

puţin două dintre următoarele trei criterii:

– totalul activelor: 17.500.000 lei;

– cifra de afaceri netă: 35.000.000 lei;

– numărul mediu de salariaţi în cursul exerciţiului financiar: 50.

Acestea, precum şi entităţile de interes public întocmesc situaţii financiare anuale care cuprind:

– bilanţ;

– cont de profit şi pierdere;

– situaţia modificărilor capitalului propriu;

– situaţia fluxurilor de trezorerie;

– notele explicative la situaţiile financiare anuale.

Situaţiile financiare anuale ale entităţilor mijlocii şi mari, precum şi ale societăţilor/ companiilor naţionale, societăţilor cu capital integral sau majoritar de stat şi regiilor autonome sunt auditate de unul sau mai mulţi auditori statutari sau firme de audit.

În Ghidul prezentat de Ministerul Finanţelor sunt date exemple de calcul şi cazuri în care firmele trebuie să întocmească situaţiile financiare.

Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.802/2014 a fost elaborat ca urmare a abrogării directivelor Comunității Economice Europene care au stat la baza Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.055/2009, cu modificările şi completările ulterioare.

Pentru a răspunde obiectivelor cuprinse în noua directivă comunitară, reglementările contabile cuprind prevederi care rezultă din transpunerea directivei, dar și unele prevederi noi, modificate sau completate faţă de reglementarea abrogată, determinate fie de necesitatea precizării unui tratament contabil explicit pentru anumite operaţiuni, fie de necesitatea asigurării unui tratament comparabil cu cel prevăzut de Standardele Internaţionale de Raportare Financiară (IFRS), în situațiile în care directiva nu cuprinde referinţe la acel tratament.

În sprijinul operatorilor economici, specialişti ai Direcţiei de legislaţie şi reglementări contabile din Ministerul Finanţelor Publice au elaborat acest ghid referitor la aplicarea în practică a reglementărilor contabile.

Vezi integral GHID reglementari contabile 2016



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Din ce localități din Alba provin cele 10 cazuri de coronavirus descoperite în ultimele 24 de ore. Majoritatea sunt de la sate

Publicat

Cele 10 cazuri de coronavirus, confirmate joi 9, iulie, în Alba provin din mai multe zone ale județului, mare parte dintre acestea fiind din mediul rural. 

Toate cazurile confirmate prezintă simptome ușoare și medii ale bolii, iar două persoane au refuzat internarea. 

Potrivit surselor alba24.ro, trei cazuri provin din localități din zona Blajului: două dintre acestea fiind Bucerdea Grânoasă și Crăciunelu de Jos.

Un caz a fost înregistrat în satul Corna, unul la Roșia Montană, un alt caz la Bistra, de asemenea un caz a fost înregistrat la Ciuruleasa.

CITEȘTE ȘI: ALBA: Creștere alarmantă a cazurilor de COVID. 10 persoane infectate, descoperite în ultimele 24 de ore

Două cazuri au fost înregistrate în Abrud, unul dintre acestea fiind o persoană dintr-un alt județ, dar care vindea legume la piață.

De asemenea, și la Alba Iulia a fost înregistrat un caz, un contact direct al unui magistrat de la Curtea de Apel Alba Iulia.

Reamintim că numărul total al îmbolnăvirilor, de la începutul pandemiei, în județul Alba, a ajuns la 494.

CITEȘTE ȘI: Nou RECORD de cazuri noi de COVID-19 în țară: 614. Creștere mai mare a numărului de infectări decât în timpul stării de urgență

În județ, 414 persoane au fost declarate vindecate și de la începutul perioadei s-au înregistrat 27 decese.

Miercuri, în Alba au fost prelucrate în total 459 de teste (307 la DSP si 152 la SJU).

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Stadiul lucrărilor la Palatul Principilor din Alba Iulia: peste 50%. Constructorul mai are un an pentru a finaliza restaurarea

Publicat

Lucrările de restaurare, consolidare, conservare și valorificare durabilă a corpului principal al Palatului Principilor sunt în derulare atât la interior, cât și la exterior. Stadiul fizic al lucrărilor realizate până acum este de  52%, au transmis reprezentanții Primăriei Alba Iulia.

Potrivit datelor furnizate de constructor, SC EURAS SRL, ultimele lucrări finalizate sunt cele pentru planșeele de lemn peste parter și etaj.

Cele la nivelul podului, inclusiv tratamentele de biocidare și ignifugare; desfacerile umpluturilor bolților peste parter, fapt care a permis determinarea cotei de călcare la etaj și executarea umpluturilor peste toate bolțile peste parter.

Tot în procent de 100% sunt realizate și desfacerile umpluturilor de la subsol, precum și umpluturile peste bolțile subsolului.

În derulare sunt lucrările la instalațiile termice, electrice și sanitare, precum și la tencuielile interioare și exterioare.

De asemenea, continuă restaurarea componentelor artistice, dar și cercetarea arheologică preventivă pentru realizarea spatiului tehnic conex subteran.

Conform contractului, constructorul și-a asumat finalizarea lucrărilor până la 30 iunie 2021.

Despre proiect

În acord cu statutul său, cu valențe naționale și europene, în corpul principal al Palatului Principilor se dorește, în primul rând, amenajarea unui Muzeu al Principatului Transilvaniei. Se vor avea în vedere atât etapele de construcție a clădirii, cât și picturile valoroase din epoci diferite care pot fi conservate in situ.

Funcțiunile propuse prin proiect sunt culturale și turistice și sunt considerate de specialiști potrivite, atât pentru clădire ca monument istoric, cât și pentru a atrage un număr cât mai mare de turiști.

Pe termen lung, proiectul va aduce un plus de valoare pe toate planurile, de la serviciile culturale, comerciale, de turism, alimentaţie publică, în plan local, și ulterior la dezvoltarea economică şi culturală pe plan judeţean, regional şi naţional.

Despre Palatul Principilor

Edificiul are, ca multe alte monumente din Cetatea Alba Iulia, o istorie îndelungată, legată de personalități și evenimente marcante din istoria Transilvaniei și chiar a Europei. Palatul din zilele noastre reprezintă aproximativ 2/3 din ceea ce a fost în epoca premodernă, când era reședința principilor Transilvaniei.

Chiar și astfel segmentat, Alba Iulia are în acest ansamblu un monument unic în Transilvania, care a constituit un model pentru clădirile Renașterii târzii ale provinciei.

Proiectul „Conservarea, restaurarea și valorificarea durabilă a Ansamblului Palatului Principilor din Alba Iulia – Centru Expozițional Corp Principal E“ este finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020. Programul este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Centru, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect.

Parteneri în proiect: Ministerul Apărării Naționale și Ministerul Culturii și Identității Naționale.

Durata de implementare a proiectului: până la sfârșitul lunii octombrie 2021.

Sursă: Primăria Alba Iulia

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Grecia testează toți turiștii care intră în țară prin Bulgaria. Kulata-Promachonas rămâne singurul punct de graniță deschis

Publicat

Grecia introduce testarea tuturor persoanelor care intră pe teritoriul țării pe la Kulata-Promachonas, singurul punct de frontieră rutier deschis pentru turiștii din România, a relatat joi postul de radio naţional bulgar (BNR), citat de novinite.com.

Decizia a fost luată după ce au fost confirmați cu coronavirus mai mulți turiști străini din insula Thassos, una dintre destinațiile preferate de vacanță ale românilor.

Până în prezent, în Thassos au fost consemnate şase cazuri de turişti infectaţi cu noul coronavirus. Patru dintre ei, care sunt cetăţeni sârbi, se află în prezent într-un hotel folosit ca loc de carantină.

Ceilalţi doi turişti, a căror naţionalitate nu a fost precizată, dar despre care se crede că sunt bulgari, au primit permisiunea de a reveni în ţara de origine.

Toţi cei şase turişti sunt persoane tinere, care nu au simptome ale infectării cu noul coronavirus.

Autorităţile de la Atena au declarat, referitor la agravarea situaţiei epidemice în unele ţări balcanice, între care și România, că numărul testelor făcute persoanelor care intră în ţară prin punctul de trecere a frontierei cu Bulgaria este în creştere.

În cursul zilei de joi, aproape 90% dintre cei care au intrat prin punctul Kulata-Promachonas au fost testaţi.

Este de aşteptat ca începând de vineri după-amiază traficul rutier să se aglomereze în zona acestui punct de trecere a frontierei, autorităţile greceşti fiind pregătite să testeze fiecare turist nou sosit.

Potrivit site-ului ekathimerini.com, autorităţile greceşti au confirmat un caz de COVID-19 şi în insula Naxos (sudul Mării Egee).

Conform unor relatări publicate miercuri, ar fi vorba despre un medic grec care în urmă cu patru zile a sosit pe aeroportul internaţional din Atena venind dinspre Regatul Unit, via Serbia.

Sursa: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Locuri de muncă vacante la compania de apă din Alba: Se caută sudori, electricieni, instalatori, lăcătuși și un inginer

Publicat

Apa C.T.T.A. S.A. scoate la concurs 13 locuri de muncă în cadrul societății, pentru sucursala din Alba Iulia și cea din Teiuș. 

La Alba Iulia sunt scoase la concurs 12 posturi:

1 post de sudor;
3 posturi de electrician;
4 posturi de lăcătuș mecanic;
4 posturi de instalator.

Pentru posturile menționate mai sus, concursul constă într-o probă de lucru.

La punctul de lucru din Teiuș este scos la concurs un post de inginer cu una din specializările: inginer instalații pentru construcții, inginer construcții civile, inginer mecanic sau electromecanic – concursul constă într-un interviu.

Dosarele se vor depune personal la sediul societății din Alba Iulia, str. Vasile Goldiș nr. 3, birou Resurse Umane, până la data de 31.07.2020, inclusiv.

Dosarele trebuie să conțină:

cerere pentru înscriere la concurs,
copie după cartea de identitate,
Curriculum Vitae,
copie după diploma de studii care să ateste studiile de specialitate.
Se vor lua în considerare doar dosarele depuse în perioada 09.07.2020 – 31.07.2020.

Informații suplimentare la S.C. Apa C.T.T.A. S.A. Alba Iulia, str. Vasile Goldiș nr. 3, telefon 0258/834087 interior 15 sau 33 Resurse Umane.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate