Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Ideile oamenilor de afaceri români. Ce mărci au inventat pentru a-şi promova produsele şi serviciile. De la „Bugetarii veseli”, la „Descântecul săptămânii”

Publicat


act oficial semnatOamenii de afaceri români se întrec în idei de sloganuri sau mărci pentru a-şi promova produsele şi serviciile, cel puţin asta arată datele cuprinse în “Buletinul oficial de proprietate industrială, secțiunea Mărci și Indicații geografice”, publicat de Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM), în primele opt luni ale anului.

De la mărci trăsnite, precum ‘Sharuiește fericit’, înregistrată de Telekom, la ‘Târgul de purici’ și ‘Al 9-lea cer’, denumirile de marcă înregistrate în acest an la OSIM pot fi încadrate la categoria culegere umoristică.

Competiția din economie are, câteodată, accente amuzante, se arată într-o analiză KeysFin. În primele opt luni din 2015, firmele s-au întrecut în a înregistra tot felul de mărci care mai de care mai interesante.

„Cum totul pleacă de la cele sfinte, avem oameni de afaceri care s-au gândit să-și asigure încă din start protecția divină. Așa au apărut mărcile: ‘La Poarta Raiului‘, ‘Al 9-lea Cer‘, ‘Descântecul săptămânii‘, ‘Focul sacru‘, dar și ‘Fuga de Strigoi‘ sau ‘Noua Ordine Vibrațională‘, o marcă din domeniul educației/cercetării, înregistrată în luna martie 2015. Iar atunci când se simt protejați, atacă piața cu mărci puternice, populare, cu impact, în genul ‘Mi-e poftă să fac bine‘”, se arată în analiza realizată de KeysFin.

Cele mai multe mărci trăznite încearcă să promoveze calitățile unice ale ofertei lor. Dovadă mărcile ‘Mama mea gătește mai bine‘ și ‘Zdravăn moldovenesc, crescut de pământ, pui moldovean, crescut agale în 61 de zile și oleacă‘. Dintre mărcile ceva mai „serioase”, se remarcă ‘Ospățul zeilor‘, ‘Eden Juice‘ și ‘Școala legumelor‘.

Și cum o mâncare bună merge cu o băutură pe măsură, anul acesta s-au înregistrat mărcile ‘Șprițificator‘, ‘Plăceri răcoritoare‘ și, bineînțeles ‘Dracoola‘.

Toate acestea probabil că vizează clienții de genul ‘Dorel‘, și el marcă înregistrată de către două companii, pe șase clase de produse și servicii.

Cum românii știu să petreacă, au existat în acest an și cereri de înregistrare de mărci pentru nunți, botezuri și cumetrii — ‘Muzica la nuntă‘, ‘Prinde-te-n dansul vieții‘ și ‘O mărit pe mama soacră‘ sunt alte mărci înregistrate cel puțin originale, la fel ca și ‘Drink party sleep repeat‘.

Trecând în cu totul alt registru, ajungem ‘La temelia zilei de mâine‘ alături de ‘Specialiști în îmbinări armonioase‘ care lucrează, bineînțeles, cu ‘Scule Serioase‘. Business-ul este ‘Produs în țara lui Ștefan cel Mare‘, în ‘Men’s cave‘, dar și în ‘Vestul sălbatic‘.

Cum politica de preț este cea care dictează, din multe puncte de vedere, business-ul în România, oamenii de afaceri s-au întrecut să înregistreze mărci pe măsură: ‘Revoluția prețurilor’, ‘Preț inegalabil‘, ‘Cu ochii-n preț‘, ‘Noaptea reducerilor‘, ‘Devoratorii de prețuri‘, și chiar ‘Black Friday în fiecare zi’. Astfel că ‘Norocul îți bate la ușă’ și poți face parte chiar dintre ‘Bugetarii veseli‘ în caz că ‘No te preocupes‘ și trăiești în ‘Zona liberă de indiferență‘.

La temelia zilei de mâine‘, oamenii de afaceri au abordat, cu încredere, și latura sentimentală a business-ului, dovadă că au înregistrat mărci care exprimă o adevărată filozofie de viață: de la clasicul ‘Te iubesc”, marcă exclusivă ce aparține unei firme din Timiș, la ‘Te iubesc SOFT & FRUITY limited edition Roșu demidulce‘ sau ‘Pupicul de noapte bună‘.

Nici sănătatea, un domeniu cât se poate de serios, nu este scutit de mărci speciale. De la ‘Abil cu durerea‘ și ‘Serviciu cu suflet‘, astfel de servicii te pot duce, bineînțeles, spre ‘O viață fericită‘.

Iar dacă toate astea nu te ajută, atunci ‘Învață să zbori‘, marcă înregistrată, pentru ca viața atârnă de ‘Ața păianjenului‘.

„Imaginația românilor în materie de denumiri de mărci nu are, practic, limite, indiferent de domeniu. Faptul că se înregistrează astfel de denumiri înseamnă că există un public care rezonează la astfel de mesaje și că sunt domenii în care aceste mărci fac diferența prin caracterul lor”, afirmă analiștii de la KeysFin.

Informațiile fac parte din barometrul privind starea business-ului românesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare privind societățile comerciale și PFA-urile active din România.

sursa: agerpres.ro


Vezi cele mai interesante video Alba24.ro


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat: Deputatul PNL de Alba Sorin Bumb, ales vicepreședinte al Comisiei pentru Industrie și Servicii a Camerei Deputaților 

Publicat

Deputatul PNL de Alba Sorin Bumb a fost ales, marți, 12 noiembrie, în funcția de Vicepreședinte al Comisiei Permanente pentru Industrie și Servicii a Camerei Deputaților. ”Este comisia în care am activat de la începutul mandatului meu și în care am susținut, alături de colegii mei din PNL și de domnul ministru Virgil Popescu, cel […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Lovitură pentru cei care vând pe OLX, Publi24 și Okazii. Reguli noi și amenzi mari în comerțul online

Publicat

cumparaturi online

Persoanele care vând în mod repetat diferite produse pe site-uri de specialitate vor fi nevoiți să se supună regulilor impuse de obicei comercianților. Dacă nu vor respecta noile prevederi persoanele fizice, care sunt comercianți în mediul on-line, riscă amenzi între 400 şi 10.000 de lei. Acest lucru se datorează faptului că Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor […]

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

ISU Alba: Atenționări și recomandări pentru locuitori, la utilizarea mijloacelor de încălzire. Măsuri de prevenire a incendiilor

Publicat

ISU Alba reamintește că, pe timpul sezonului rece, pentru asigurarea prevenirii şi stingerii incendiilor, este necesară verificarea instalaţiilor de încălzire, repararea şi curăţarea sobelor şi coşurilor pentru evacuarea fumului, verificarea stingătoarelor (de toate tipurile), umplerea lor cu încărcătura de iarnă sau protejarea acestora împotriva îngheţului, a instalaţiilor de alimentare cu apă şi protejarea lor împotriva […]

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

VIDEO: Acțiune de amploare a polițiștilor la centrele de fier vechi și în trenurile de persoane și marfă

Publicat

fier vechi

În perioada 13 – 14 noiembrie 2019, peste 2.500 de polițiști de la transporturi, ordine publică și rutieră acționează pentru prevenirea și combaterea furturilor de componente de la infrastructura critică (transportul feroviar, telecomunicaţii, aprovizionarea cu electricitate, petrol şi gaze naturale, transport şi depozitare carburant, etc.), a faptelor săvârșite cu violență, depistarea migranţilor ilegali şi verificarea […]

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate