Actualitate
În 27 octombrie încep examenele pentru funcţiile de preşedinţi de instanţe şi prim procurori din Alba. Vezi cei zece candidaţi înscrişi la concurs
Consiliul Superior al Magistraturii organizează, prin Institutul Naţional al Magistraturii, concursul pentru numirea în funcţii de conducere la judecătorii, tribunale şi curţi de apel, precum şi la parchetele de pe lângă acestea. Cele şapte funcţii vacante din Alba sunt vizate de 10 candidaţi.
Numirea judecătorilor şi procurorilor în funcţie se face pentru o perioadă de trei ani, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată. Numirea în funcţiile de preşedinte şi vicepreşedinte la curţile de apel, tribunale, tribunale specializate şi judecătorii se face numai prin concurs sau examen organizat, ori de câte ori este necesar, de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii. La fel, şi pentru funcţiile de procurori.
Pot participa judecătorii şi procurorii care au obţinut calificativul „foarte bine” la ultima evaluare, nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii trei ani, îndeplinesc condiţiile de vechime şi au cel puţin gradul profesional corespunzător instanţei sau parchetului pentru ale căror funcţii de conducere candidează.
Funcţiile vacante din Alba sunt următoarele: preşedinte la Curtea de Apel Alba Iulia şi Judecătoriile Aiud, Blaj, Cîmpeni şi Sebeş; vicepreşedinte la Tribunalul Alba şi prim procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Aiud.
Cea mai disputată funcţie este cea de preşedinte la Curtea de Apel Alba Iulia, pentru care s-au înscris cinci candidaţi: Andrei Dorin Băncilă, Marius Aurel Motolea, Cristina Gheorghina Nicoară, Alexandra Iuliana Paştiu, Sanda Trif.
Vicepreşedinte la Tribunalul Alba vor să ajungă Georgeta Bişu Predan, Livia Damian, Florica Şchiopu, iar pentru funcţia de preşedinte la Judecătoria Sebeş este doar un singur candidat: Carmen Simona Răzăilă.
Nu au fost încă făcute publice numele unor candidaţi pentru funcţiile de preşedinte la Judecătoriile Aiud, Blaj sau Câmpeni.
La Parchetul pentru Judecătoria Aiud, pentru funcţia de prim procuror, s-a înscris Ionela Chirilă.
Concursul se organizează pentru ocuparea a 118 funcţii de conducere la nivelul instanţelor din ţară, respectiv 99 de procuror general, procuror general adjunct, prim procuror sau prim procuror adjunct. Candidaţii trebuie să treacă printr-o testare psihologică, pentru evaluarea capacităţii candidaţilor de a lua decizii şi de a-şi asuma răspunderea şi verificarea rezistenţei la stres. Este vorba despre un test scris şi susţinerea unui interviu în faţa unei comisii formate din doi psihologi. La această probă, candidaţii primesc un calificativ, pe baza unui raport privind profilul psihologic.
Urmează susţinerea proiectului referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiilor de conducere, un test oral, în faţa comisiei de examinare. Proba se înregistrează cel puţin audio şi se păstrează un an de la data desfăşurării acesteia.
Ultima etapă a concursului este susţinerea testării scrise privind managementul, comunicarea şi resursele umane, un test grilă. Comisia de concurs stabileşte un set de trei variante de subiecte, cu 24 de ore înainte de testare. Notele sunt de la 0 la 10.
Potivit regulamentului de concurs, nota finală a concursului reprezintă media aritmetică dintre nota de proiect şi nota de la proba scrisă. Funcţia de conducere vacantă va fi ocupată de candidatul cu nota cea mai mare. În caz de medii egale, departajarea se face în funcţie de nota la testarea scrisă, respectiv vechimea cea mai mare în funcţie.
Candidatul trebuie să obţină minim media 7, iar notele să fie de cel puţin 5, pentru a promova examenul.
Calendarul concursului:
18 octombrie: ultima zi de depunere a proiectului referitor la exercitarea atribuţiilor specifice de conducere
25 octombrie: afişarea listei finale a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs/examen
27 octombrie – 3 noiembrie: testarea psohologică, evaluarea capacităţii candidaţilor de a lua decizii şi de a-şi asuma răspunderea şi verificarea rezistenţei la stres
4 noiembrie: publicarea şi afişarea calificativelor acordate la testarea psihologică, evaluarea capacităţii de a lua decizii şi de a-şi asuma răspunderea şi verivicarea rezistenţei la stres
5 noiembrie: depunerea contestaţiilor împotriva calificativelor acordate la testarea psihologică
6-7 noiembrie: soluţionarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor
8-19 noiembrie: susţinerea proiectului referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiilor de conducere
20 noiembrie: afişarea rezultatelor la susţinerea proiectului referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiilor de conducere
24 noiembrie: susţinerea testării scrise privind managementul, comunicarea şi resursele umane
25 noiembrie: ultima zi de formulare a contestaţiilor la baremul de evaluare şi notare
26-27 noiembrie: soluţionarea contestaţiilor la baremul de evaluare şi notare
28 noiembrie: corectarea lucrărilor scrise şi afişarea rezultatelor obţinute
29 noiembrie – decembrie: depunerea contestaţiilor împotriva notei obţinute la testarea scrisă
3 decembrie: soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva notei obţinute la testarea scrisă şi afişarea rezultatelor la contestaţii
4 decembrie: afişarea tabelului de clasificare a candidaţilor.
Potrivit regulamentului, nu pot fi numiţi în funcţii de conducere judecătorii şi procurorii care au făcut parte din serviciile de informaţii înainte de anul 1990 sau au colaborat cu acestea ori cei care au un interes personal ce influenţează sau ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate şi imparţialitate a prevederilor prevăzute de lege.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News