Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

În 27 octombrie încep examenele pentru funcţiile de preşedinţi de instanţe şi prim procurori din Alba. Vezi cei zece candidaţi înscrişi la concurs


Publicat

Consiliul Superior al Magistraturii organizează, prin Institutul Naţional al Magistraturii, concursul pentru numirea în funcţii de conducere la judecătorii, tribunale şi curţi de apel, precum şi la parchetele de pe lângă acestea. Cele şapte funcţii vacante din Alba sunt vizate de 10 candidaţi.

Numirea judecătorilor şi procurorilor în funcţie se face pentru o perioadă de trei ani, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată. Numirea în funcţiile de preşedinte şi vicepreşedinte la curţile de apel, tribunale, tribunale specializate şi judecătorii se face numai prin concurs sau examen organizat, ori de câte ori este necesar, de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii. La fel, şi pentru funcţiile de procurori.

Pot participa judecătorii şi procurorii care au obţinut calificativul „foarte bine” la ultima evaluare, nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii trei ani, îndeplinesc condiţiile de vechime şi au cel puţin gradul profesional corespunzător instanţei sau parchetului pentru ale căror funcţii de conducere candidează.

Funcţiile vacante din Alba sunt următoarele: preşedinte la Curtea de Apel Alba Iulia şi Judecătoriile Aiud, Blaj, Cîmpeni şi Sebeş; vicepreşedinte la Tribunalul Alba şi prim procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Aiud.

Cea mai disputată funcţie este cea de preşedinte la Curtea de Apel Alba Iulia, pentru care s-au înscris cinci candidaţi: Andrei Dorin Băncilă, Marius Aurel Motolea, Cristina Gheorghina Nicoară, Alexandra Iuliana Paştiu, Sanda Trif.

Vicepreşedinte la Tribunalul Alba vor să ajungă Georgeta Bişu Predan, Livia Damian, Florica Şchiopu, iar pentru funcţia de preşedinte la Judecătoria Sebeş este doar un singur candidat: Carmen Simona Răzăilă.

Nu au fost încă făcute publice numele unor candidaţi pentru funcţiile de preşedinte la Judecătoriile Aiud, Blaj sau Câmpeni.

La Parchetul pentru Judecătoria Aiud, pentru funcţia de prim procuror, s-a înscris Ionela Chirilă.

Concursul se organizează pentru ocuparea a 118 funcţii de conducere la nivelul instanţelor din ţară, respectiv 99 de procuror general, procuror general adjunct, prim procuror sau prim procuror adjunct. Candidaţii trebuie să treacă printr-o testare psihologică, pentru evaluarea capacităţii candidaţilor de a lua decizii şi de a-şi asuma răspunderea şi verificarea rezistenţei la stres. Este vorba despre un test scris şi susţinerea unui interviu în faţa unei comisii formate din doi psihologi. La această probă, candidaţii primesc un calificativ, pe baza unui raport privind profilul psihologic.

Urmează susţinerea proiectului referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiilor de conducere, un test oral, în faţa comisiei de examinare. Proba se înregistrează cel puţin audio şi se păstrează un an de la data desfăşurării acesteia.

Ultima etapă a concursului este susţinerea testării scrise privind managementul, comunicarea şi resursele umane, un test grilă. Comisia de concurs stabileşte un set de trei variante de subiecte, cu 24 de ore înainte de testare. Notele sunt de la 0 la 10.

Potivit regulamentului de concurs, nota finală a concursului reprezintă media aritmetică dintre nota de proiect şi nota de la proba scrisă. Funcţia de conducere vacantă va fi ocupată de candidatul cu nota cea mai mare. În caz de medii egale, departajarea se face în funcţie de nota la testarea scrisă, respectiv vechimea cea mai mare în funcţie.

Candidatul trebuie să obţină minim media 7, iar notele să fie de cel puţin 5, pentru a promova examenul.

Calendarul concursului:

18 octombrie: ultima zi de depunere a proiectului referitor la exercitarea atribuţiilor specifice de conducere

25 octombrie: afişarea listei finale a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs/examen

27 octombrie – 3 noiembrie: testarea psohologică, evaluarea capacităţii candidaţilor de a lua decizii şi de a-şi asuma răspunderea şi verificarea rezistenţei la stres

4 noiembrie: publicarea şi afişarea calificativelor acordate la testarea psihologică, evaluarea capacităţii de a lua decizii şi de a-şi asuma răspunderea şi verivicarea rezistenţei la stres

5 noiembrie: depunerea contestaţiilor împotriva calificativelor acordate la testarea psihologică

6-7 noiembrie: soluţionarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor

8-19 noiembrie: susţinerea proiectului referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiilor de conducere

20 noiembrie: afişarea rezultatelor la susţinerea proiectului referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiilor de conducere

24 noiembrie: susţinerea testării scrise privind managementul, comunicarea şi resursele umane

25 noiembrie: ultima zi de formulare a contestaţiilor la baremul de evaluare şi notare

26-27 noiembrie: soluţionarea contestaţiilor la baremul de evaluare şi notare

28 noiembrie: corectarea lucrărilor scrise şi afişarea rezultatelor obţinute

29 noiembrie –  decembrie: depunerea contestaţiilor împotriva notei obţinute la testarea scrisă

3 decembrie: soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva notei obţinute la testarea scrisă şi afişarea rezultatelor la contestaţii

4 decembrie: afişarea tabelului de clasificare a candidaţilor.

Potrivit regulamentului, nu pot fi numiţi în funcţii de conducere judecătorii şi procurorii care au făcut parte din serviciile de informaţii înainte de anul 1990 sau au colaborat cu acestea ori cei care au un interes personal ce influenţează sau ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate şi imparţialitate a prevederilor prevăzute de lege.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Românii aruncă 2,5 milioane de tone de hrană pe an. Un sfert este mâncare gătită

Publicat

Aproximativ 2,55 milioane de tone de hrană se aruncă în fiecare an în România, susține Aurel Simion, secretar de stat în Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR).

Potrivit acestuia, cea mai mare pondere este de mâncare gătită, fructe şi legume.

Risipă alimentară: aproape 130 kg de hrană / cap de locuitor

„Deşi există un grad de incertitudine în ceea ce priveşte datele referitoare la risipa alimentară în Uniunea Europeană, cantitatea de alimente produsă ce este irosită pare să fie inferioară estimărilor de la nivel mondial.

Proiectul de cercetare finanţat de Uniunea Europeană estimează că aproximativ 20% din alimentele produse în Uniune sunt irosite.

Conform studiilor existente, în România se aruncă în fiecare an aproximativ 2,55 milioane de tone de mâncare, adică peste 350 de grame de mâncare, ceea ce înseamnă aproximativ 129 kg/cap de locuitor.

Din cele 129 kg/cap de locuitor risipite anual, 24% este mâncare gătită, 22% fructe, 21% legume şi 1% carne.

Cea mai mare risipă de hrană se înregistrează în mediul urban, în timp ce în comunităţile rurale se folosesc metode tradiţionale de valorificare a resturilor de alimente în gospodării.

În mediul urban peste 95% din resturile din municipii ajung la groapa de gunoi. Costurile asociate risipei de alimente sunt de cel puţin două feluri: costuri economice şi costuri de mediu.

Donarea de alimente ar trebui încurajată şi va rămâne permanent un factor esenţial de reducere a risipei alimentare”, a afirmat oficialul MADR.

Măsuri pentru reducerea risipei

Acesta a menţionat că instituţia pe care o reprezintă finanţează, în prezent, cinci proiecte ce vizează reducerea atât a risipei alimentare, cât şi gazelor cu efect de seră.

„Este bine cunoscut faptul că schimbările climatice şi sociale reprezintă provocări actuale şi stringente la nivel global şi european care impun identificarea şi aplicarea unor soluţii urgente şi adecvate.

Ministerul Agriculturii gestionează Legea 2017/2016 privind reducerea risipei alimentare şi vine cu politici de rotire a culturilor în aşa fel încât să promovăm plante care înmagazinează gazele cu efect de seră.

Ministerul finanţează cinci proiecte care au ca temă reducerea risipei alimentare şi reducerea gazelor cu efect de seră, promovează strategia pentru o economie circulară în aşa fel încât să folosim tot ceea ce producem şi cu un consum de energie al planetei mult mai mic (…)”, a spus reprezentantul Ministerului Agriculturii.

Până la 50% din toată risipa alimentară, produsă de consumatorii din oraşe

În România, prin Legea nr. 47/2016, data de 16 octombrie a fost declarată Ziua Naţională a Alimentaţiei şi a Combaterii Risipei Alimentare.

Un studiu realizat de Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă, care evaluează percepţia populaţiei privind risipa alimentară în România, produsele de panificaţie şi mâncărurile pregătite acasă sunt cele care au cel mai mare risc de risipă în gospodăriile românilor, deşi tendinţa de risipire s-a diminuat semnificativ în ultimii ani (2020 faţă de 2016) cu 63,8%, respectiv cu 61,11%.

Conform cercetării, până la 50% din toată risipa alimentară o produc consumatorii individuali din oraşe.

„Cheltuim pe hrană 40% din venituri, iar 33% – 50% din aceasta ajunge direct în coşul de gunoi. De cele mai multe ori, cantitatea de mâncare aruncată într-o zi de o persoană reprezintă o masă completă, în jur de o jumătate de kilogram”, arată studiul citat.

Cu toate acestea, nivelul mediu al risipei în rândul consumatorului urban din România a scăzut la 6,5% în 2020, de la 10,43% în 2016, iar pentru 2030 estimările arată că se va atinge obiectivul de reducere cu 50% a risipei alimentare.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Educația financiară și juridică vor fi materii obligatorii pentru elevi la școală, de anul viitor. Proiect aprobat de Parlament

Publicat

Parlamentul a aprobat luni introducerea materiilor Educația financiară și Educația juridică în școli, la nivel de învățământ primar și gimnazial.

Modificarea intră în vigoare din 2022.

Legea educației este modificată astfel încât cursul de competențe antreprenoriale va deveni cursul de competențe antreprenoriale și financiare.

În plus, în forma amendată de senatori, proiectul stabilește că elevii vor beneficia și de programe de educaţie juridică.

Elevii vor avea astfel posibilitatea de a învăța diferența dintre active și pasive, cum funcționează creditele, diferența dintre cardul de credit și cardul de debit, cum funcționează IFN-urile, care este importanța economisirii și informații de bază despre investiții la bursă.

Inițiatorii suțin că „nu este suficient ca tinerii să dobândească competenţe antreprenoriale, să ştie cum să administreze o afacere din punct de vedere financiar, ci este nevoie să înţeleagă şi să integreze şi comportamente responsabile din punct de vedere juridic”, potrivit avocatnet.ro.

„Inițiativa legislativă are drept scop introducerea educației financiare în învățământul preuniversitar, alături de educația antreprenorială. Introducerea educației antreprenoriale în școli reprezintă un aspect de natură a încuraja spiritul antreprenorial de la vârste cât mai fragede.

Stimularea educației antreprenoriale este o prioritate peste tot în lume, iar România se aliniază astfel trendului global. Totuși, trebuie să recunoaștem că nu toți absolvenții vor deveni antreprenori, însă toți vor avea nevoie de cunoștințe de bază cu privire la gestionarea unui buget propriu”, scriu inițiatorii proiectului.

sursă: avocatnet.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Garajele neautorizate de pe strada Nicolae Bălcescu din Alba Iulia vor trebui demolate. Precizări de la primărie

Publicat

Garajele neautorizate de pe strada Nicolae Bălcescu din Alba Iulia vor trebui demolate până în 25 octombrie. Viceprimarul Emil Antoniu Popescu a anunțat că deținătorii acestor construcții au fost notificați în acest sens.

”În cursul zilei de vineri, 15 octombrie, au fost emise notificări pentru deținătorii construcțiilor neautorizate cu destinația ”garaj” aflate pe strada Nicolae Bălcescu.

Deținătorii garajelor nu au autorizație de construcție și nici contract de concesiune valabil, fiind notificați încă din anul 2017 cu privire la obligativitatea demolării lor.

Mai mult, există o sentință definitivă în justiție privind corectitudinea notificării din urmă cu 4 ani, urmând ca până în 25 octombrie terenul să fie eliberat de construcțiile parazitare.

În caz contrar acestea vor fi demolate pe cale administrativă, iar autoritățile locale vor recupera cheltuielile de la cei în cauză”, a anunțat viceprimarul.

Pentru garajele similare din spatele magazinului ”Mercur”, termenul limită pentru demolare este 22 septembrie 2022.

”Totodată posesorii garajelor din spatele Magazinului “Mercur” au termen limită pentru demolare data de 22 septembrie 2022, când expiră ultimul contract de concesiune.

De asemenea garajele din spatele Colegiului Tehnic „Alexandru Domșa” urmează să fie desființate în viitor, întrucât în zonă vor fi dezvoltate proiecte importante pentru comunitate: Grădinița 16 și amenajarea unui teren de sport.

Administrația locală are în vedere toate garajele construite ilegal între blocuri obiectivul fiind mărirea numărului de parcări precum și respectarea regulilor de urbanism de către toți cetățenii municipiului”, a precizat Emil Antoniu Popescu.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Cât vom plăti pentru gaz și lumină, în această iarnă. Virgil Popescu: ”Vești bune pentru milioane de români”

Publicat

Ministrul interimar al Energiei, Virgil Popescu, a dat asigurări că România are stocuri suficiente de gaze pentru a trece cu bine peste această iarnă.

A explicat cât vor plăti românii pe facturile la electricitate și gaz, dar și cine va putea să își amâne plata facturilor.

”Vești bune pentru milioane de români!

Consumatorii casnici vor plăti maxim 71 de bani pe KWh, exact cât plăteau anul trecut. Asta după ce am adoptat măsuri de compensare și plafonare ale prețului la energie și gaze naturale, pentru a-i ajuta pe cetățeni să treacă cu bine peste această iarnă.

Românii nu trebuie să facă absolut nimic decât să își monitorizeze consumurile.

Am mărit grila de consum, nu mai sunt 200 de kWh, în urma amendării din Parlament pragul de consum lunar este 300 de kWh, plus 10% marja de toleranță. La gaze naturale a rămas același volum: 1.200 de metri cubi.

Dacă prețul se duce peste 1 leu pe KWh, intervine plafonul. Pentru un consum de 100 de KWh, valoarea facturii va fi un leu X 100, din care se scade compensarea, deci prețul va fi de 71 de lei”, a declarat Virgil Popescu, potrivit dcnews.ro.

Cine poate să își amâne factura?

”Dacă am un venit mediu pe membru de familie de 850 de lei sunt un consumator vulnerabil.

Completarea documentației pentru consumatorul vulnerabil este gestionată de ministerul muncii și primărie. La primărie se completează. Se face o bază de date care va fi transmisă furnizorilor.

Ce se întâmplă cu facturile din octombrie? Aceste facilități intră la data de 1 noiembrie. Contractele furnizorilor de gaz sau electricitate au început din 1 noiembrie.

Avem posibilitatea să mărim perioada prin care se aplică aceste măsuri și pentru luna aprilie.Eu estimez că din aprilie prețul gazului o să o ia pe o pantă în jos”, a mai declarat Virgil Popescu, la Digi24.

Comisiile economice reunite din Senat au votat în unanimitate luni, în bloc, mai multe amendamente aduse OUG 118/2021 privind compensarea facturilor la energie.

Printre amendamentele propuse de PSD a fost posibilitatea amânării cu şase luni la plata facturilor pentru consumatorii vulnerabili. Totodată, profitul furnizorilor a fost plafonat la maximum 5% raportat la costurile de furnizare. Printre modificări se află şi supraimpozitarea cu 80% a producătorilor de electricitate, dar şi plafonarea la 5% din costuri a profitului furnizorilor.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate