Connect with us
Advertisement

Economie

În România se cumpără câte o mașină de 2.000.000 de euro de două ori pe lună. Sute de automobile de lux, achiziționate în 2024

Publicat

În România, la fiecare două zile se cumpără o mașină cu un preț de peste 200.000 de euro, iar de două ori pe lună se achiziționează un automobil cu o valoare de cel puțin două milioane de euro.

Potrivit ZF, în 2024, pe piața locală au fost înmatriculate 75 de automobile de lux, un volum similar cu cel din 2023. Totuși, anul trecut s-a remarcat o creștere a numărului de mașini în ediții limitate sau foarte exclusiviste. Dintre cele mai scumpe modele, 25 au un preț de cel puțin jumătate de milion de euro.

Anul 2025 a adus pe piaţa locală încă de la început livrarea unuia dintre cele mai scumpe automobile din lume – Lamborghini Sian, care poate costa, chiar şi pre-owned, între 2,5 şi 3,5 milioane de euro.

Livrarea acestuia zilele trecute vine însă după un 2024 în care dealerii de maşini de lux au livrat aproape 200 de automobile exclusiviste, multe dintre ele cu preţuri de peste 500.000 de euro, potrivit datelor centralizate de ZF.

Ferrari, cea mai cumpărată mașină de către bogații României în 2024

Ferrari este de departe câştigătorul absolut în 2024, care nu doar că a înregistrat 65 de maşini noi înmatriculate, dar şi cele mai scumpe dintre toate automobilele din România – Ferrari SF90 XX Stradale şi Ferrari 812 Competizione, care costă cel puţin 1,6 mi­lioane de euro fiecare, iar în total nu mai puţin de şase maşini din cele două modele au fost livrate în România.

Lamborghini se poate lăuda de asemenea cu şapte maşini Revuelto, care au un preţ de circa 800.000 de euro fiecare, potrivit site-urilor de specialitate.

„Pentru Porsche Inter Auto România, 2024 a fost un an de creştere pentru toate mărcile de lux, impulsionat şi de lansări de modele noi, şi de apetitul tot mai mare al clienţilor pentru ediţii limitate şi configuraţii speciale.

Prin intermediul Lamborghini AdPersonam, Bentley Mulliner şi Porsche Exclusive Manufaktur le-am oferit clienţilor posibilitatea de a crea exemplare cu totul deosebite care, alături de ediţiile speciale pe care le-am adus pentru ei, ajung să-şi conserve mai bine valoarea în timp, sau chiar să-şi crească atractivitatea“, a spus Alin Tapalagă, director general Porsche Inter Auto, compania de retail a Porsche Holding în România, care este şi importator pentru Porsche, Lamborghini şi Bentley.

„Livrarea istorică din această săptămână a celui mai scump Lamborghini Sian omologat pentru circulaţie pe drumurile publice e cel mai recent exemplu. Maşina are o valoare extraordinară şi pentru că este o filă din istoria Lamborghini.“

Automobilele de lux, în special cele realizate în ediţii limitate, sunt de multe ori văzute şi drept oportunităţi de investiţie deoarece în multe cazuri valoarea acestora creşte în timp. Mai mult, aces­tea nu mai sunt simple mijloace de transport, ci ele de obicei concurează la achiziţie cu imobile sau iahturi de lux.

Tranzacţii cu proprietăţi imobiliare în creștere față de 2023

Spre comparaţie, în 2024 au fost realizate în România tranzacţii cu proprietăţi imobiliare comerciale totalizând aproximativ 730 mil. euro, incluzând doar pe cele de cel puţin 5 mil. euro, în creştere cu 47% faţă de 496 mil. euro în 2023.

Dacă anii anteriori jucătorii internaţionali aveau un cuvânt greu de spus, în 2024 mulţi antreprenori români au investit în active imobiliare, preferând de obicei parcuri de retail, iar acestea au fost şi cele mai tranzacţionate în 2024.

La fel, pe piaţa industrială şi logistică, mulţi antreprenori au investit şi au ridicat depozite, ulterior vândute sau închiriate unor jucători internaţionali.

Spre exemplu, chiar dacă în 2024 performanţa pieţei imobiliare co­merciale a fost mai bună decât în 2023, volumul total de investiţii s-a situat totuşi cu 18% sub media anuală pentru perioada 2014-2023 (886 mil. euro) şi sub aşteptări, din cauză că închiderea unor tranzacţii importante a fost amânată pentru 2025.

Cea mai mare pondere în 2024 au avut-o spaţiile industriale (40%), cu 290 mil. euro, fiind urmate de centrele comerciale (31%), cu aproximativ 225 mil. euro şi de clădirile de birouri (23%), cu 166 mil. euro.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement