Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Județul Alba în ”Strategia fiscal-bugetară a Guvernului 2014-2016”. Modificări la colectarea taxelor și investiții în sănătate şi justiție


Publicat

judecart

În proiectul de Strategie fiscal-bugetară a Guvernului pentru perioada 2014-2016, întocmit de Ministerul Finanţelor sunt menţionate iniţiative în domeniul fiscalităţii, dar şi proiecte locale care vor primi finanţare de la stat, prin ministerele de resort. Sunt amintite modificări privind contribuţiile la sistemul de asigurări de sănătate şi impozitarea clădirilor, dar şi detalii privind angajările la stat. La capitolul proiecte cu finanţare bugetară, în Alba sunt trecute extinderea spitalului de la Sebeş şi reparaţii capitale şi modernizare sediu Tribunal Alba şi Judecătoria Alba Iulia

Potrivit proiectului, în următorii patru ani vor scădea contribuțiile la asigurările sociale de stat pe partea angajatorilor și taxa pe valoare adăugată, însă numai în funcție de o creștere a veniturilor la bugetul de stat. Se menţionează majorarea bazei de impozitare, fără alte detalii. În domeniul resurselor minerale, Guvernul are în vedere elaborarea Strategiei pentru noul regim de impozitare în domeniul petrolului şi gazelor naturale în perioada 2015-2024.

Ministerul Finanțelor are în vedere modificarea sistemului de taxe locale, astfel încât impozitul pe clădiri să nu mai varieze de la persoanele fizice la persoanele juridice, ci în funcție de destinația clădirii. Vor fi impozite mai mari pe clădirile de birouri scoase la închiriat deținute pe persoană fizică şi va fi analizată oportunitatea instituirii unor noi măsuri de sprijin pentru IMM-uri. Are în vedere creșterea veniturilor la buget și combaterea evaziunii fiscale în următorii patru ani inclusiv prin controlul persoanelor fizice cu averi sau venituri mari, precum și prin implementarea comerțului electronic.

Guvernul intenționează să permită angajările la stat pe locurile vacante, însă numai cu restructurarea și reorganizarea instituțiilor publice. Se va putea angaja o nouă persoană la fiecare post eliberat.

Guvernul se angajează să acorde de la 1 iulie 2013 ajutoare pentru persoanele cu venituri foarte scăzute, care vor fi afectate de creșterea tarifelor la energie, odată cu liberalizarea prețurilor la electricitate și gaze naturale. Cheltuiala bugetară calculată pentru aceste ajutoare este de 370 de milioane de lei (circa 83 de milioane de euro).

De asemenea, din anul 2015, Guvernul va institui un nou ajutor social: venitul minim de inserție, ”în scopul garantării unui venit minim fiecărei persoane din România”.

Ministerul Sănătăţii va derula în următorii doi ani proiecte de finanţare a dezvoltării şi modernizării infrastructurii sanitare pe termen mediu şi lung prin: finanţarea din fonduri europene a dezvoltării şi modernizării infrastructurii spitaliceşti a centrelor de diagnostic şi tratament, a unor centre medicale în mediul rural, centre pentru îngrijiri pe termen lung, etc.; finalizarea extinderii infrastructurii SMURD la nivel naţional şi continuarea dotării prin programe multianuale a serviciilor de ambulanţă SMURD şi a unităţilor de primiri urgenţă; asigurarea infrastructurii necesare dezoltării de servicii preventive; infrastructura de înaltă performanţă (oncologie, cardiologie, neurologie, etc): implementarea de parteneriate public private pentru asigurarea infrastructurii adecvate în vederea atragerii de resurse în baza Directivei 2011/24/UE privind tratamentul transfrontalier al pacienţilor. Ministerul Sănătăţii derulează un amplu proiect pentru modernizarea infrastructurii unităţilor medicale şi pentru asigurarea unei dotări corespunzătoare cu aparatura şi echipamente medicale, având drept finalitate asigurarea populaţiei cu servicii medicale performante, care să acopere nevoile acesteia şi care să fie comparabile cu cele oferite în prezent de furnizorii de servicii de acelasi tip din statele membre ale Uniunii Europene. În cadrul acestui proiect, vor fi reluate şi integrate studiile de fezabilitate realizate în anii anteriori privind construirea spitalelor de urgenţă regionale şi judeţene.

De asemenea, la nivelul spitalelor din reţeaua sanitară a autorităţilor administraţiei publice locale se află în derulare trei obiective de investiţii în continuare, care la data transferării managementului către autorităţile locale se aflau nominalizate în listele de investiţii anexă la bugetul Ministerului Sănătăţii. Printre acestea – extindere Spital Municipal Sebeş, judeţul Alba.

Ministerul mai are în vedere asigurarea dotării cu echipamente şi aparatură medicală a unităţilor sanitare din reţeaua sanitară a MS şi a autorităţilor administraţiei publice locale, pentru îndeplinirea de către spitale a cerinţelor Ordinului Ministrului Sănătăţii nr.914/2006 privind condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească un spital pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare şi acreditare a spitalelor; dotarea cu mijloace de transport specifice (ambulanţe, autosanitare, elicoptere), astfel încât SMURD să acopere toate zonele ţării. Este vorba de trei elicoptere mecanizate, peste 400 de ambulanţe şi autospeciale mecanizate, ce vor fi achiziţionate în anul 2014 şi în perspectiva anilor 2015 – 2016, în baza acordurilor cadru încheiate în anul 2011.

Ministerul Educaţiei urmăreşte, printre altele, şi asigurarea şi modernizarea bazei materiale a învăţământului preuniversitar: investiţii în infrastructură educaţională şi în mijloacele de învăţare; finalizarea programului de investiţii în infrastructură şcolară până în anul 2016; în fiecare comună va exista cel puţin o şcoală la standarde europene, dotată cu mijloace didactice moderne şi microbuze şcolare; realizarea a 50.000 de noi locuri în grădiniţe şi creşe până în anul 2016.

Ministerul Justiţiei are trecut la capitolul investiţii reparaţii capitale şi modernizare şi sediu Tribunal Alba şi Judecătoria Alba Iulia: achiziţie publică de lucrări, pentru atribuire contract şi execuţie. La nivel centralizat, în ţară, implementează sistem IT integrat de management al resurselor – contract semnat în decembrie 2010: soluţia informatică este realizată 80 – 90% în funcţie de modulul sistemului, condiţionalitate monitorizată de Banca Mondială cu risc de anulare a sumelor din Împrumut în cazul neîndeplinirii (RMS funcţional până la 31 martie 2014); sistem informatic integrat de înregistrare a şedintelor de judecată, contract semnat în decembrie 2011, stadiu de realizare sistem 80%; implementare Sistem Informatic de Gestiune a Documentelor în cadrul Inspecţiei Judiciare – contractul va fi semnat în 2013.

Ministerul Agriculturii sunt menţionate acţiunie de modernizare laboratoare de reproducţie şi selecţie laboratoare de diagnostic fitosanitar, inclusiv sistemul naţional sol-teren în conformitate cu standardele UE şi clădiri ale DADR şi unităţilor subordonate MADR: 57.112 mii lei din bugetul de stat.

Ministerul Apărării are, printre altele, proiecte de investiţii derulate pentru: repararea/revitalizarea echipamentelor defecte sau cu resursa tehnică epuizată, din dotarea structurilor de forţe consolidate, potrivit unui grafic de refacere graduală a stării tehnice; reabilitarea termică a clădirilor; iniţierea sau accelerarea derulării programelor de înzestrare de importanţă strategică: avion multirol; autoturisme de teren blindate şi neblindate; vânător de mine; continuarea dezvoltării sistemului de comunicaţii şi informatică conform arhitecturii de comandă-control şi dezvoltarea reţelelor, sistemelor şi serviciilor de comunicaţii şi informatice; cofinanţarea proiectelor aprobate României în cadrul Programului NATO de investiţii în securitate – NSIP; executarea de reparaţii curente şi capitale la infrastructura de cartiruire trupe, depozite şi facilităţi de instruire.

 Citește pe aceeși temă și Construcția Autostrăzii Sebeș-Turda nu este prevăzută în „Strategia fiscal- bugetară a Guvernului pentru  2014-1016”. Vezi ce conține proiectul la secțiunea” investiții în transporturi și infrastructură”



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Subvenții de până la 6000 de lei/ angajat, pentru firmele din sectorul agro-alimentar care recrutează tineri șomeri

Publicat

s

Firmele care activează în sectorul agro-alimentar și care vor angaja, cu normă întreagă, tineri cu vârsta cuprinsă între 16 și 29 de ani, înregistrați ca șomeri, vor primi lunar o sumă reprezentând echivalentul a 75% din salariul angajatului, conform unui proiect de ordonanță de urgență.

Sumele vor putea ajunge, în funcție de studiile celui angajat, la cel mult 6.000 de lei și se vor acorda pentru o perioadă  de maximum 18 luni, scrie avocatnet.ro

Bugetul alocat acestor măsuri va fi acoperit din fonduri externe nerambursabile, în limita a 243,6 milioane lei.

Astfel, potrivit profit.ro, angajatorii care activează în sectorul agro-alimentar, care încadrează în muncă, cu normă întreagă, persoane cu vârsta cuprinsă între 16 și 29 de ani, înregistrați ca șomeri în evidența Agențiilor pentru Ocuparea Forței de Muncă Județene, respectiv a municipiului București beneficiază lunar, pentru o perioadă de maximum 18 luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2023, pentru fiecare persoană angajată din această categorie, de o sumă reprezentând echivalentul a 75% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.250 lei.

În cazul în care persoanele menționate sunt angajate pe posturi ale căror cerințe presupun studii medii, suma alocată va fi de cel mult 3.500 lei.

În cazul în care persoanele sunt angajate pe posturi ale căror cerințe presupun studii superioare, subvenția va fi de până la 6.000 lei.

Sumele se vor acorda, potrivit proiectului de OUG, timp de 18 luni, proporțional cu timpul efectiv lucrat de salariat și nu se vor putea cumula cu alte subvenții acordate în baza Legii nr. 76/2002, respectiv pentru angajarea absolvenților unor instituții de învățământ, a șomerilor cu vârsta de peste 45 de ani sau a tinerilor cu risc de marginalizare socială.

Nu vor putea beneficia de acest ajutor financiar nici instituțiile și autoritățile publice, dar nici angajatorii care, la data solicitării banilor, se vor afla în faliment, dizolvare, lichidare sau care vor avea activitățile suspendate sau restricționate din alte motive decât cele generate de epidemia de coronavirus.

Proiectul stabilește că, în cel mult 30 de zile de la oficializarea măsurilor cuprinse în acest proiect, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale trebuie să elaboreze și să publice procedura de acordare a sumelor de mai sus.

Angajatorii vor avea obligația menținerii raporturilor de muncă pentru o perioadă minimum 6 luni de la data încetării acordării sprijinului financiar. Angajatorii care încetează din inițiativa lor contractele individuale de muncă ale salariaților, anterior expirării acestui term sunt obligați să restituie, integral, sumele încasate pentru fiecare persoană pentru care a încetat raportul de muncă.

Pentru a intra în vigoare, proiectul de OUG trebuie să fie aprobat de Guvern și să apară în Monitorul Oficial.

sursa: avocatnet.ro, profit.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

În căutarea fratelui pierdut: O scriitoare din Alba își caută prietenul cu care a crescut în orfelinatul din Alba Iulia

Publicat

Marion Le Roy Dagen, sau Măriuca, are 44 de ani și locuiește în Franța, însă de la vârsta de câteva luni și până la cinci ani fostul orfelinat din Alba Iulia i-a fost casă. În 1982 a fost adoptată prin decret prezidențial de o familie din Franța. Între timp a devenit și ea la rândul ei mama și scriitoare.

La mai bine de 40 de ani de când a plecat din România și din Alba Iulia, Măriuca își caută cel mai bun prieten pe care l-a avut în ”leagănul” din Alba Iulia: pe Claudiu, pe atunci un copil mai mic cu un an sau doi decât ea. 

Am stat de vorbă cu Măriuca și am vrut să aflăm de ce îl caută pe Claudiu și ce amintiri are cu el.

Născută la Aiud în 1976, Măriuca locuiește în Toulouse și lucrează ca şef de serviciu în domeniul socio-educativ. Din 2015, este membră fondatoare a asociației franceze „Orphelins de Roumanie“ (AFOR), care-și propune să ajute persoanele adoptate născute în România să-și descopere originile.

Mai mult de atât a scris și o carte: ”Copilul și dictatorul”, o mărturie a unui copil abandonat în orfelinatele românești și călătoria acestuia de a-și descoperi originile și familia.

Pe mama a găsit-o în anii 2000 în Aiud, iar în 2014 și-a găsit frații și tatăl, undeva pe lângă Teiuș. Limba română a uitat-o între timp, dar acum o reînvață, însă nu l-a uitat pe ”fratele” ei din orfelinatul din Alba Iulia.

Deși puține, singurele amintiri din orfelinatul din Alba Iulia sunt legate de Claudiu. Erau ca doi frați de nedespărțit.

Când familia din Franța a venit să o adopte pe Măriuca aceștia au crezut că cei doi sunt frați și au vrut să îi adopte pe amândoi, dar acest lucru nu a fost posibil deoarece Claudiu își cunoștea părinții biologici.

Vag, Măriuca își aduce aminte că prietenul ei Claudiu era mai mic decât ea cu un an sau doi, dar nu îi mai știe trăsăturile.

La căminul din Alba Iulia a stat cinci ani, iar ultimul an în România și l-a petrecut în București până au fost rezolvate toate documentele pentru adopție.

Acum a pornit în căutarea lui Claudiu care ar avea 42- 43 de ani. Nu știe însă dacă Claudiu a mai rămas în județul Alba, în România, sau dacă nu a fost adoptat de o familie din Germania.

Totuși face un apel celor care ar putea să o ajute să îl găsească pe Claudiu: orice informație cât de mică poate fi utilă pentru a-și găsi vechiul prieten.

sursă foto: Facebook – Mariuca Lrd.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Utilaj multifuncțional pentru deszăpezirea și întreținerea drumurilor din Baia de Arieș. Investiție de peste 400.000 de lei

Publicat

Primăria orașului Baia de Arieș cumpără un utilaj cu tracțiune 4×4, multifuncțional, care urmează să fie folosit pentru deszăpezirea și întreținerea drumurilor. Valoarea investiției se ridică la peste 400.000 de lei, fără TVA. 

Primăria Baia de Arieș a lansat luni în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția unei autospeciale 4×4, multifuncțională, pentru întreținerea drumurilor și a spațiilor verzi.

Valoarea totală este estimată la 420.000 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, în momentul de față Primăria orașului Baia de Arieș deține doar un utilaj, un buldoexcavator dotat cu lamă de zăpadă, impropriu efectuării în condiții de calitate și costuri a activităților necesare.

Astfel, se dorește achiziționarea unui autovehicul multifuncțional de lucru  vară – iarnă, dotat cu lamă de zăpadă, răspânditor de material antiderapant și instalație de stropit și spălat, pentru a desfășura activități de deszăpezire pe perioada iernii și activități de curățenie stradală pe timpul călduros.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Școala online: Predare multidisciplinară la clasă, ca să fie redusă perioada în care elevii stau în fața calculatoarelor

Publicat

Ministrul Educației a făcut precizări, luni, despre variante luate în calcul pentru școala online. Profesorii ar putea trece la crearea de lecții de “predare transdisciplinară sau multidisciplinară”, pentru a reduce timpul pe care elevii îl petrec în fața calculatoarelor, în timpul școlii online.

Ministrul Anisie a declarat astăzi că predarea în comun a unei lecții de mai mulți profesori poate fi o soluție, pentru școlile din scenariul roșu, scrie edupedu.ro.

”Este o variantă care se lucrează la nivelul Ministerului Educației: nu este vorba neapărat despre un tandem (între profesori – n.r.), vorbim de o predare transdisciplinară sau multidisciplinară. Se analizează și acest aspect, tocmai pentru a veni în sprijinul elevului, să nu mai stea atâtea ore în fața calculatorului, dacă este necesar. Trebuie să ne raportăm și la situația epidemiologică“, a declarat ministrul Educației, întrebată dacă profesorii va trebui să predea în tandem, pentru ca orarul să fie mai suplu, în online.

În ceea ce privește timpul concret de predare și conținuturile predate în acest an, al doilea afectat de pandemia COVID-19, Monica Anisie a declarat că, “la acest moment, am decis deja în cadrul Ministerului Educației să existe o comisie formată din specialiști care să realizeze o adaptare a programei la predarea online. Se analizează de către comisii de specialitate din cadrul Ministerului toate aspectele legate de acest lucru și luni vom avea o conferință de presă în care vom preciza toate măsurile referitoare la acest aspect. Acest aspect se află în evaluare”.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate