Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

La Zlatna vor continua lucrările de amenajare a râului Ampoi și a afluenților săi, prin reamenajarea unor poduri și podețe


Publicat

Lucrările de amenajare a râului Ampoi și a afluenților săi, în zona orașului Zlatna, începute în urmă cu mai bine de 13 ani, vor continua. Primăria Zlatna a solicitat recent Agenției pentru Protecția Mediului Alba continuarea lucrărilor prin reamenajarea a 41 de poduri și 52 de podețe de acces riverani, aflate în albia minoră a râului Ampoi și a văilor Trâmpoiele, Vâltori, Valea Mică, Galați și Feneș. 

Agenția pentru Protecția Mediului Alba a anunțat recent luarea deciziei etapei de încadrare – fără evaluarea impactului asupra mediului în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul „Amenajarea râului Ampoi și afluenților săi în zona orașului Zlatna – Reamenajarea podurilor și podețelor de acces riverani”, propus a fi amplasat în  UAT Zlatna, râu Ampoi și afluienții: Valea Trâmpoiele, Valea Vâltori, Valea Mică, Valea Galați, Valea Feneș.

Lucrările de execuție ale obiectivului de investiții „Amenajarea râului Ampoi și a afluenților săi în zona orașului Zlatna” au început la data de 4 iunie 2007. Studiul de fezabilitate a fost actualizat în anul 2017 pentru a pune în concordanță documentația de execuție cu realitatea din teren si a fost emisă de către APM Alba Decizia de încadrare nr. 10829/22.11.2017. Lucrările de investiție prevăzute în proiect nu au fost finalizate până la această dată.

„Viiturile repetate de pe râul Ampoi și de pe afluienți au produs inundații, eroziuni puternice a malurilor, modificarea continuă a albiilor cursurilor de apă, distrugerea podurilor și podețelor de acces. Având în vedere cuantumul pagubelor înregistrate și posibilitatea producerii unor noi pagube, lucrările de amenajare a albiei râului Ampoi și a afluenților săi din zona orașului Zlatna sunt necesare și oportune. S-a impus astfel o nouă actualizare a Studiului de fezabilitate”, se precizează în decizia etapei de încadrare.

Având în vedere situația existență în teren datorită calamităților produse și majorarea valorii investiției (prin apariția modificărilor legislative privind manopera directă) Primăria Zlatna a solicitat continuarea lucrărilor din SF ”Amenajare a râului Ampoi și a afluenților săi în zona orașului Zlatna” prin ”Reamenajarea podurilor și podețelor de acces riverani” și emiterea e actului de reglementare.

Proiectul prevede reamenjarea unui număr de 41 poduri și 52 podețe de acces riverani și punerea în siguranță a podurilor RV 3 (Bloria) și RV 4 de pe pârâul Trâmpoiele prin execuția unei apărări de mal. Podurile și podețele de acces riverani vor fi amplasate în albia minoră a râurilor Ampoi, Trâmpoiele, Vâltori, Valea Mică, Galați și Feneș, pe terenuri proprietate a
statului în administrarea A.N.A.R.

Toate construcțiile vor avea aceeași soluție construcțivă, diferă doar doar dimensiunile: infrastructura din beton iar suprastructura alcătuită din grinzi monobloc joantive cu armătură preîntinsă aderentă; racordurile cu terasamentele sunt prevazute cu aripi monolite din beton armat. În funcție de înălțimea grinzilor prefabricate utilizate cele 41 poduri pot fi grupate
în 3 categorii constructive:

  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat monobloc cu secțiunea I având h=0,93 m și L=21 m: podurile RV1 (Valea Mică) și RV2 (Pătrângeni) pe râul Ampoi, aval Zlatna
  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat monobloc cu secțiunea I având h=0,80 m și L=16 m sau L=18 m: Podurile RV1 și RV3 L=16 m Râu Ampoi, amonte Zlatna, aval priză și RV2 și RV4 L=18 m Râu Ampoi, amonte Zlatna, aval priză (ab24)
  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat cu secțiunea Ʇ având h=0,42 m și L=6 m; 8 m; 10 m sau 12 m: Podurile: RV1 – RV5, RV7 – RV11L= 10 m Râu Ampoi, amonte Zlatna amonte priză; RV13 L= 8 m Râu Ampoi, amonte Zlatna amonte priză; RV1÷RV7 L= 8 m Râu Trâmpoiele; RV1 – RV3 L= 12 m Râu Vâltori; RV1 – RV9 L= 6 m Valea Mică; RV1 – RV3 L= 10 m Râu Galați; RV1 – RV2 L= 10 m Râu Feneș

Pentru accesul riveranilor în propriile gospodării a fost stabilită realizarea unui număr de 52 podețe de acces care se vor executa pe râurile Feneș, Vâltori, Galați și Valea Mică.

Podurile RV3 și RV4 se vor realiza în marginea estică a satului Trâmpoiele, primul pentru a asigura accesul în cartierul Bloria iar al doilea pentru circulația oamenilor, vehicolelor și animalelor în interiorul localității.

Urmare ploilor abundente din toamna anului 2018 o porțiune din malul drept al râului Trâmpoiele a alunecat antrenând peste jumătate din carosabil. Apărarea de mal va opri eroziunea bazală, va drena și evacua apele pluviale infiltrate, va stabiliza malul și implicit drumul comunal și amplasamentele podurilor RV 3 și RV 4.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

DECES SUSPECT la Spitalul din Galda: Pacient bătut, consultat pentru dureri la șold, MORT din cauza unei hemoragii interne

Publicat

Un caz șocant s-a petrecut la Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Galda de Jos. Un pacient a decedat la două săptămâni după ce a fost bătut de alți doi pacienți internați.

Inițial, la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia, bărbatul a fost consultat pentru dureri la piciorul stâng și i s-a pus diagnosticul de contuzie la șoldul stâng, dar moartea acestuia a survenit în urma unei rupturi de splină. 

Moartea pacientului ridică mai multe semne de întrebare față de modul în care incidentul a fost tratat de către angajații centrului, dar și de medicii Spitalului Județean de Urgență din Alba Iulia. 

Pacientul a fost bătut, în noaptea de 25 ianuarie, în jurul orei 23.00, de alți doi pacienți. Potrivit reprezentanților DGASPC Alba, conflictul a fost aplanat de infirmieri și de o asistentă medicală.

În noaptea scandalului, a fost consultat la cabinetul medical al centrului. A doua zi, bărbatul acuza dureri la piciorul stâng și a fost trimis la Spitalul Județean din Alba Iulia prin serviciul 112.

Acesta a ajuns pe secția UPU a spitalului din Alba Iulia și, potrivit reprezentaților DGASPC, a fost investigat radiologic, imagistic și i s-au recoltat analize de laborator. Diagnosticul a fost contuzie șold stâng.

Bărbatul a fost consultat și de un medic ortoped, au transmis, pentru alba24.ro, reprezentații Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba.

După consultul realizat de medicii spitalului din Alba Iulia, pacientul a fost trimis înapoi la Galda de Jos.

Decesul

După două săptămâni de la incident și consultul de la UPU Alba Iulia, în 7 februarie, bărbatul a decedat. Reprezentații DGASPC Alba Iulia au transmis, pentru alba24.ro, detalii despre evenimentele din Centrul de la Galda de Jos, din ziua în care bărbatul a decedat.

Potrivit acestora, la centru a sosit un echipaj de ambulanță pentru a consulta un alt pacient.

Personalul medical a solicitat ca și bărbatul în cauză să fie consultat, deoarece acuza dureri abdominale.

După efectuarea consultului, medicul de pe ambulanță a recomandat tratament cu Metoclopramid, Nospa și Algocalmin.

Două apeluri la 112 în câteva minute

Seara, la ora 23.16, s-a solicitat din nou serviciul 112 pentru bărbatul în cauză, deoarece acuza dureri abdominale, starea lui fiind alterată.

La ora 23.24, s-a reapelat serviciul 112, deoarece bărbatul a intrat în stop cardio-respirator, iar personalul de serviciu a început manevrele de resuscitare.

La fața locului a sosit imediat un echipaj de poliție și la ora 23.41 a sosit echipajul de ambulanță. Medicul a decis că bărbatul este în stop cardio-respirator neresuscitabil și a declarat decesul acestuia.

La ora 00.51, la Centrul din Galda de Jos a sosit din nou echipajul de poliție, însoțit de reprezentați IML Alba Iulia, conform procedurilor legale cu privire la decesul în unități rezidențiale, au precizat reprezentații DGASPC Alba, pentru alba24.ro.

Surse apropiate anchetei au declarat pentru alba24.ro că bărbatul a decedat din cauza unei hemoragii interne, cauzate de o ruptură de splină.

Potrivit surselor alba24.ro, ruptura de splină a fost descoperită abia la autopsia realizată de medicul legist. Din câte se pare, splina bărbatului ar fi fost afectată și în perioada în care a fost trimis înapoi la centru, starea s-ar fi înrăutățit din cauza unei hemoragii interne, iar ulterior a decedat.

Incidentul și moartea pacientului – ținute sub tăcere

Incidentul din interiorul Centrului de Recuperare de la Galda de Jos a fost ținut ”sub tăcere” de către autorități și a mers pe ”sub radar”, până vineri, 5 martie, când pe rolul Tribunalului Alba a fost înregistrată o cerere de internare provizorie a celor doi bărbați suspectați că l-ar fi bătut pe bărbat.

Ce au precizat anchetatorii pentru alba24.ro

Reprezentații Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba au făcut o serie de precizări pentru alba24.ro.

În noaptea de 25 ianuarie, s-a petrecut o altercație între trei pacienți.

Doi dintre aceștia i-au aplicat celui de al treilea mai multe lovituri.

Imediat după altercație, bărbatul a fost dus la cabinetul medical al centrului de recuperare.

Însă a doua zi, acesta acuza o durere în zona șoldului și a fost transportat la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia.

Aici, bărbatul a fost consultat de un ortoped și a fost trimis înapoi la Galda de Jos.

După două săptămâni, în data de 7 februarie, starea bărbatului s-a înrăutățit și acesta a decedat.

Potrivit surselor alba24.ro, bărbatul a decedat din cauza unei rupturi de splină. Ruptură de splină care a fost descoperită abia la autopsie.

Inițial, o anchetă a fost începută pentru infracțiunea de loviri cauzatoare de moarte, dar în urma unei expertize s-a stabilit că cei doi bărbați care l-au bătut pe pacient nu aveau discernământ la data comiterii faptelor.

Aceștia au fost internați într-un alt centru de recuperare, la cel din Ștei.

Extras din minuta pe scurt a Tribunalului Alba: ”(…) dispune internarea medicală provizorie a suspecţilor: (…) cercetați pentru loviri sau vătămări cauzatoare de moarte, (…) într-o unitate specializată de asistenţă medicală, până la însănătoşire sau până la ameliorarea care înlătură starea de pericol ce a determinat luarea măsurii (…)”

Anchetă pentru neglijență în serviciu

Acum, procurorii au deschis o anchetă pentru neglijență în serviciu, anchetă ce îi privește pe angajații Centrului de Recuperare de la Galda de Jos.

Poziția Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia

Reporterii alba24.ro au solicitat verbal informații din partea conducerii unității medicale despre parcursul pacientului adus în data de 26 ianuarie, pentru ce a fost consultat și cu ce diagnostic a fost trimis înapoi la Galda de Jos.

Reprezentanții spitalului au solicitat ca reporterii să întocmească o cerere scrisă în baza Legii 544, iar răspunsul va fi oferit, cel mai probabil, pe parcursul zilei de luni, 8 martie.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Angajări la SRI prin încadrare directă. LISTA posturilor disponibile. Condiții, avantaje și restricții

Publicat

sri

Locuri de muncă la SRI/ Angajări la SRI: Serviciul Român de Informaţii caută personal pentru încadrare directă pe mai multe posturi de specialiști IT, chimiști, ingineri sau specialiști IT.

Pot aplica persoanele care dețin competențe tehnice căutate de Serviciu, au absolvit studii superioare cu diplomă de licență, îndeplinesc condiţiile de încadrare în Serviciul Român de Informaţii și promovează toate etapele specifice de selecţie.

POSTURI la SRI disponibile prin încadrare directă:

  1. Administrator-infrastructuri-software- Detalii AICI
  2. Analist-FORENSIC-securitate-cibernetica -Detalii AICI
  3. Analist-Malware– Detalii AICI
  4. Analist-trafic – Detalii AICI
  5. Arhitect-software – Detalii AICI
  6. Business-Analyst-si-UX-Designer -Detalii AICI
  7. Chimist – Detalii AICI
  8. Dezvoltator-iOS – Detalii AICI
  9. Inginer-Data-Center– Detalii AICI
  10. Inginer-electronist – Detalii AICI
  11. Inginer-mecanic-proiectare-mecanica – Detalii AICI
  12. Inginer-mecanic-tehnologiemecanica – Detalii AICI
  13. Inginer-prelucrare-semnale – Detalii AICI
  14. Inginer-procesare-si-analiza-digital-forensic – Detalii AICI
  15. Inginer-radiocomunicatii – Detalii AICI
  16.  Specialist-control-audit-IT&C– Detalii AICI
  17. Tester-aplicatii – Detalii AICI
  18. Tester-securitate-aplicatii Detalii AICI
  19. Specialist-in-evaluarea-securitatii-IT&C – Detalii AICI

Modalitate de aplicare pentru posturile de mai sus: CV şi scrisoare de intenţie

  • Specialiști lingviști (specialist lingvist – Rusă/Ucraineană/Sârbă/Urdu/Pashto/Dari/Hindi/Rromani/Punjabi/Armeană/Azeră/Tătară/ Albaneză/Arabă/Persană/Chineză/Coreeană/Kurdă/Georgiană

Modalitate de aplicare pentru post: CV şi scrisoare de intenţie pe hr@sri.ro (subiect mail: LINGVIST – Nume şi prenume)

Condiții de angajare în SRI – criterii generale de încadrare:

– cetăţenie română şi domiciliul stabil în România;

– să nu fie în curs de cercetare, urmărire sau judecată penală sau să nu fi fost condamnat penal;

– să nu facă parte din partide, formaţiuni sau organizaţii politice, din momentul încadrării în SRI;

– să nu participe ca asociat unic sau direct la administrarea ori conducerea unei organizaţii sau societăţi comerciale, din momentul încadrării în SRI;

– să fie absolvent de studii universitare, cu licenţă, al unei instituţii de învăţământ superior acreditate; pentru anumite posturi sunt necesare şi studii post-universitare, iar pentru altele se cer doar studii liceale;

– să nu fie consumator de substanţe stupefiante, psihotrope sau susceptibile a avea efecte psihoactive ori dopante, aflate sub control naţional ori prevăzute în convenţiile internaţionale la care România este parte sau să nu fi desfăşurat operaţiuni cu astfel de produse.

În interviurile de selecţie şi de securitate, se evaluează punctual şi cu atenţie eventuale interacţiuni anterioare cu astfel de substanţe.

”Suntem conştienţi de amploarea acestui fenomen, însă rigorile normative şi specificul organizaţiei ne obligă să acordăm acces la date clasificate exclusiv persoanelor care nu se expun unor situaţii ce le pot face vulnerabile sau care le-ar putea afecta discernământul.

Lipsa sincerităţii cu privire la orice aspect, pe parcursul oricărei etape de selecţie, reprezintă motivul principal al clasării candidaturilor”, precizează SRI.

– să fie dispus ca, după încadrare, să desfăşori activităţi în orice zonă a României, potrivit nevoilor instituţiei.

De asemenea, candidaţii trebuie să facă dovada, pe parcursul procesului de selecţie, că îndeplinesc suplimentar anumite criterii specifice:

  • pregătire profesională într-un domeniu de interes actual pentru Serviciu (experienţa efectivă de lucru în domeniul respectiv reprezintă un avantaj), inteligenţă peste medie,
  • nivel superior de cultură generală şi competenţe lingvistice,
  • interes pentru dezvoltare continuă şi capacitate ridicată de învăţare,
  • o stare de sănătate, atât fizică cât şi psihică, bună (apt medical şi psihologic, conform baremelor stabilite de SRI).

Anumite posturi necesită abilităţi ridicate de relaţionare şi comunicare, de analiză şi sinteză, adaptare, creativitate, spontaneitate, responsabilitate, rezistenţă crescută la condiţii de stres.

Avantaje:

  • program flexibil de lucru – 8 ore pe zi sau în funcţie de specificul activităţii;
  • acces la servicii medicale gratuite în unităţi sanitare din cadrul reţelei sanitare proprii a SRI;
  • decontarea chiriei (în anumite condiţii şi în limita unui plafon maxim);
  • acces în facilităţi de cazare şi recreere proprii din zone turistice de pe teritoriul naţional;
  • acces gratuit la săli de sport proprii;
  • participarea la conferinţe, cursuri şi ateliere de dezvoltare personală;
  • participarea, alături de colegi, la proiecte de responsabilitate socială

Calitatea de angajat SRI presupune însă şi o serie de obligaţii şi restrângerea / interzicerea unor drepturi, majoritatea determinate de statutul de cadru militar (vezi Legea nr. 80/1995), dar şi specifice Serviciului nostru (discreţie cu privire la activităţile profesionale, păstrarea secretului de stat şi de serviciu).

Cadrelor militare în activitate le este interzisă exercitarea următoarelor drepturi:

  • să facă parte din partide, formaţiuni sau organizaţii politice ori să desfăşoare propagandă prin orice mijloace sau alte activităţi în favoarea acestora ori a unui candidat independent pentru funcţii publice;
  • să candideze pentru a fi alese în administraţia publică locală, în Parlamentul României şi în Parlamentul European, precum şi în funcţia de Preşedinte al României;
  • să declare sau să participe la grevă.

Cadrelor militare în activitate le este restrânsă exercitarea unor drepturi şi libertăţi, astfel:

  • exprimarea în public a opiniilor politice nu este permisă;
  • exprimarea în public a unor opinii contrare intereselor României şi forţelor armate nu este permisă;
  • prezentarea, în public, de informaţii cu caracter militar de către cadrele militare nu este permisă, cu excepţia celor care au atribuţii în acest sens, potrivit normelor stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale;
  • aderarea la culte religioase este liberă, mai puţin la cele care, potrivit legii, contravin normelor de păstrare a ordinii publice, precum şi la cele care încalcă bunele moravuri sau afectează exercitarea profesiei;
  • constituirea în diferite forme de asociere cu caracter profesional, tehnico-ştiinţific, cultural, sportiv-recreativ sau caritabil, cu excepţia celor sindicale ori care contravin comenzii unice, ordinii şi disciplinei specifice instituţiei armatei, este permisă în condiţiile stabilite prin regulamentele militare;
  • participarea la mitinguri, demonstraţii, procesiuni sau întruniri cu caracter politic ori sindical este interzisă, cu excepţia activităţilor la care se participă în misiune;
  • cadrele militare în activitate se pot deplasa în străinătate în condiţiile ce se stabilesc prin ordin al conducătorului instituţiei.

sursă: sri.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

DRUM EXPRES Sighișoara-Mediaș-Teiuș. Proiect discutat la o întâlnire a autorităților din Regiunea Centru cu Ludovic Orban

Publicat

Ludovic Orban a avut vineri o întâlnire cu reprezentanții administrațiilor locale din regiunea Centru: Alba, Mureș și Sibiu, în cadrul căreia s-a discutat și despre realizarea unui drum expres care să unească Sighișoara, Mediaș și Teiuș, dar și crearea unei legături între Autostrada Transilvania și Autostrada Sebeș-Turda.

„Am avut, astăzi, o întâlnire cu reprezentanți ai administrațiilor locale din regiunea Centru: Alba, Mureș, Sibiu, cu care am discutat despre gestionarea cât mai eficientă a fondurilor europene, prin proiecte regionale care să asigure dezvoltarea județelor și reducerea discrepanțelor dintre ele.

O problemă importantă a acestor administrații o constituie realizarea unui drum expres care să unească principalele orașe, pe axa Sighisoara-Mediaș-Teiuș și crearea unei legături între Autostrada Transilvania și Autostrada Sebeș-Turda”, a transmis pe Facebook Ludovic Orban.

Președintele PNL afirmă că acest drum expres ar asigura o conexiune mult mai bună a zonei cu rețeaua națională de autostrăzi și drumuri rapide și o deschidere economică către partenerii comerciali din Europa.

„Regiunea Centru se află printre regiunile cu o dezvoltare economică în creștere, prin ramuri importante ale industriei precum cea auto, prelucrarea lemnului, industria alimentară sau a materialelor de construcții.

În plus, datorită patrimoniului cultural, zona dispune de un potențial turistic important și diversificat.

De aceea, dezvoltarea rețelelor de transport reprezintă o prioritate, pentru o promovare cât mai amplă a regiunii. I-am asigurat pe reprezentanții Regiunii Centru de toată colaborarea mea, pentru implementarea proiectelor vitale pentru dezvoltarea acestei zone”, a precizat Ludovic Orban.

Sursa: Mediafax

Foto: Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Mircea Abrudean, fostul prefect de Cluj, va coordona activitatea Comitetului Național privind Vaccinarea anti-COVID

Publicat

Fostul prefect de Cluj, Mircea Abrudean, care a fost numit recent secretar general adjunct al Guvernului, va coordona activitatea Comitetului Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV).

Mircea Abrudeam a declarat vineri pentru cluj24.ro că își propune ca această instituție să fie ”eficiență în activitate”.

În calitate de prefect, Mircea Abrudean a condus Comitetul Județean pentru Situații de Urgență de la debutul pandemiei de Covid-19.

Mai multe informații pe cluj24.ro.

Foto: Facebook

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate