Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Legea pentru identificarea deţinătorilor de cartele pre-pay, adoptată de Parlament. Dacă va fi promulgată, intră în vigoare din 2015

Publicat

Legea prin care deţinătorii de cartele pre-pay trebuie să-şi comunica datele personale de identificare a trecut de Parlament şi va intra în atenţia preşedintelui pentru promulgare.

Camera Deputaţilor a adoptat, miercuri, cu 195 de voturi ”pentru”, 20 de voturi ”împotriv㔺i 75 de abţineri, iniţiativa legislativă care obligă deţinătorii de cartele telefonice preplătite (pre-pay) să-şi prezinte datele personale de identificare.

Iniţiativa legislativă a primit raport de adoptare din partea Comisiilor juridică şi IT.

Legea este ordinară, Camera Deputaţilor fiind for decizional. Senatul a adoptat anterior iniţiativa legislativă.

Dacă va fi promulgată, legea va intra în vigoare la 1 ianuarie 2015. Cu toate acestea, legea prevede o perioadă de un an, respectiv până la 1 ianuarie 2016, pentru ca posesorii de cartele preplătite să aibă posibilitatea de a furniza operatorilor de telefonie datele personale de identificare.

În caz contrar, legea prevede anularea numărului de telefon.

În cadrul dezbaterilor generale, deputatul UDMR Marton Arpad a solicitat retrimiterea proiectului la comisii, solicitarea sa fiind respinsă de plenul Camerei Deputaţilor, care a decis intrarea pe dezbateri şi trecerea la vot final.

Utilizatorii de cartele pre-pay reprezintă peste 60% din utilizatorii de telefonie mobilă sau a celor care folosesc reţele wireless.

Ce prevăd amendamentele admise de comisiile Camerei Deputaţilor în 25 iunie:

Achiziţionarea serviciilor de comunicaţii electronice pentru care plata se face în avans este condiţionată de completarea de către utilizator a unui formular tipizat pe format hârtie sau în format electronic securizat, pus la dispoziţie de către furnizor, a datelor personale de identificare.”

Sunt înregistrate:

numărul de telefon ori identificatorul serviciului de comunicaţii cu plata în avans sau cu plata ulterioară, împreună cu numele, prenumele şi codul numeric personal, seria şi numărul documentului de identitate, respectiv ţara emitentă – în cazul cetăţenilor străini -, denumirea şi codul de identificare fiscal în cazul persoanelor juridice, precum şi numele, prenumele şi codul numeric personal al reprezentantului legal al persoanei juridice, după – identificatorul serviciului – codul unic de identificare alocat unui serviciu de acces la internet ori la un serviciu de comunicaţii, inclusiv prin internet

document de identitate – cartea de identitate, cartea electronică de identitate, paşaportul sau permisul de conducere

Conectarea la internet în reţelele Wi-Fi – numai după identificarea utilizatorilor:

Persoanele juridice care pun la dispoziţia publicului puncte de acces la internet sunt obligate să identifice utilizatorii conectaţi la aceste puncte.

Identificarea se face prin retinerea datelor de identificare ale utilizatorului sau a numărului de telefon, prin plata cu cardul bancar sau orice altă procedură de identificare care asigură direct sau indirect cunoaşterea identităţii utilizatorului. Datele cu caracter personal reţinute se păstrează pentru o perioadă de 6 luni de la data reţinerii acestora.”

Comisia IT din Camera Deputaţilor a extins obligaţia înregistrării şi stocării datelor utilizatorilor de internet:

„Având în vedere faptul că textul iniţial al proiectului de lege prevedea obligaţia de identificare a utilizatorilor conectaţi doar la puncte gratuite de acces la internet, ceea ce permitea eludarea legii prin aplicarea unor tarife pentru conectarea la aceste puncte, considerăm necesară eliminarea cuvântului ‘gratuit’ din cuprinsul alin. (1).

De asemenea, având în vedere necesitatea identificării clare a subiecţilor de drept cărora le incumbă obligaţiile de identificare a utilizatorilor conectaţi la puncte de acces la internet, este necesar să se clarifice căror persoane le incumbă obligaţia de identificare a utilizatorilor conectaţi şi anume persoanelor juridice care pun la dispoziţia publicului puncte de acces la internet.”

În termen de 12 luni de la data intrării în vigoare a legii, utilizatorii serviciilor de comunicaţii electronice cu plata în avans pot opta pentru menţinerea serviciului şi completarea formularului tipizat prevăzut sau pot renunţa la aceste servicii.

În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a legii, furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului sunt obligaţi să informeze, prin mijloace care să asigure difuzarea în masă, utilizatorii care nu au completat formularul tipizat, cu privire la obligaţiile ce le revin.

În cazul în care utilizatorii serviciilor de comunicaţii electronice nu-şi exprimă opţiunea, furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului suspendă serviciile de comunicaţii electronice până la îndeplinirea opţiunii.

Serviciile de comunicaţii electronice pot fi reactivate, în măsura în care este posibil, doar după completarea formularului tipizat.

Surse: mediafax, hotnews

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax