Eveniment
Licitație lansată pentru reabilitarea drumului județean DJ 750 C, între Sălciua de Sus și Teiuș. Care este valoarea lucrărilor
Licitație lansată pentru reabilitarea drumului județean DJ 750 C, între Sălciua de Sus și Teiuș. Drumul județean DJ 750 C, care face legătura între Sălciua de Sus (DN 75) și Teiuș (DN 1), va fi reabilitat și modernizat printr-o investiție de peste 24,5 milioane de euro, fără TVA. Licitația pentru execuția lucrărilor a fost lansată joi, 5 decembrie, de Consiliul Județean Alba.
O porțiune din acesta, cu serpentine, se desprinde din DJ 107 I – Transalpina de Apuseni și coboară pe lângă Cheile Mănăstirii până în localitatea Valea Mănăstirii, oferind un peisaj spectaculos asupra zonei. În proiect sunt incluse și amplasarea a două stații pentru încărcarea autovehiculelor electrice și o pistă de biciclete de aproape 1,8 km.
Consiliul Județean Alba a lansat vineri, 6 decembrie, în platforma SEAP, o licitație pentru reabilitarea și modernizarea drumului județean DJ 750C: Sălciua de Sus (DN 75) – Dealu Caselor – Valea Largă – Vale în Jos – Ponor – Râmeț – Valea Mănăstirii – Geoagiu de Sus – Stremț – Teiuș (DN 1)”,
Valoarea totală a investiției este estimată la 122.357.298,84 de lei, fără TVA.
Contractul este împărțit în două loturi, astfel:
- Lotul 1: Tronson I – 14,097 km
- Lotul 2: Tronson II – 23,996 km
Proiectul de modernizare a drumului judeţean DJ 750C propune creșterea conectivităţii unor zone rurale şi urbane din microregiunea Munţilor Apuseni (comunele Sălciua, Ponor, Râmeţ), respectiv microregiunea Mureșului (comuna Stremț, orașul Teiuș) cu rețeaua TEN-T de bază și crearea unui cadru favorabil valorificării durabile a potenţialului turistic și economic al zonei.
Modernizarea drumului județean DJ 750C presupune realizarea lucrărilor de modernizare a structurii rutiere (asfaltare), trotuare, piste cicliști, acostamente, șanturi, rigole, poduri, podețe, apărări de mal, stabilitate versanți, amenajări intersecții cu drumurile laterale, semnalizare rutieră orizontală și verticală.
Drumul se află pe teritoriul administrativ al comunelor Sălciua, Ponor, Râmeţ, Stremț și orașului Teius și asigură conectivitatea directă a localităților deservite Sălciua de Sus, Dealu Caselor, Valea Largă, Vale în Jos, Ponor, Râmeţ, Valea Mănăstirii, Geoagiu de Sus, Stremț și Teiuș cu DN75, precum și cu DN1 (E60) și Autostrada A10 Sebes – Turda.
Drumul este format din 2 tronsoane care însumează o lungime totală de 38,093 km, între care se află intercalat un segment de 12,403 km din drumul județean DJ 107 I – Transapuseana.
Primul tronson, cuprins între intersecția cu DN 75 (Sălciua de Sus) și DJ 107 I (Ponor) are o lungime proiectată de 14,097 km.
Al doilea tronson, cuprins între DJ 107 I (Râmeț) și DN 1 (Teiuș), are o lungime proiectată de 23,996 km. Kilometrajul drumului este definit raportat la punctul de origine (Sălciua
de Sus). Astfel, tronsonul I se desfășoară de la km 0+000 la km 14+097 (Lot 1), iar tronsonul II se desfășoară de la km 26+500 la km 50+496 (Lot 2).
Reabilitarea drumului județean DJ 750 C, între Sălciua de Sus și Teiuș. Lucrările propuse
Tronson (Lot 1)
- Drum de clasă tehnică V (cu două benzi):
- Platforma: 3,50 – 7,50 m
- Parte carosabilă: 2 x (1,50 – 3,00) m
- Acostamente: 2x (0,25 – 0,75) m
- Panta transversală pe partea carosabilă: 2,5 % (pantă în acoperiș)
Tronson Il (Lot 2)
- Drum de clasă tehnică IV (cu două benzi)
- Platforma: 6 – 8 m
- Parte carosabilă: 2 x (2 – 3) m
- Acostamente: 2x (0,50 – 1) m
- Panta transversală pe partea carosabilă: 2,5 % (pantă în acoperiș)
În vederea asigurării circulaţiei în ambele sensuri, au fost prevăzute platforme de încrucisare.
Lucrări de poduri – 7 buc.
- Tronson I (Lot 1):
- Reabilitare pod peste râul Arieș km 0+600
- Reabilitare pod peste Valea Largă km 1+983
- Reconstruire podeţ peste Valea Bucurului km 10+306
- Tronson II (Lot 2):
- Construire pod nou peste râul Geoagiu km 32+270
- Reabilitare pod peste râul Geoagiu km 40+810
- Reabilitare pod peste râul Geoagiu km 43+520
- Reconstruire pod peste râul Geoagiu km 47+453
Lucrări de consolidare și protecţie:
- Reparaţii ziduri de sprijin existente
- Ziduri de sprijin noi
- Anrocamente din piatră brută
- Piloţi foraţi + radier
- Plasă ancorată în versant
- Parapet metalic
Asigurarea scurgerii apelor
- Podeţe noi D 1000
- Podeţe dalate
- Rigole de acostament
- Șanţuri din beton și din pământ
Amenajarea drumurilor laterale și a acceselor la proprietăţi
- Podeţe tubulare D 400 – accese
- Podeţe tubulare 600 – drumuri laterale
Pistă pentru biciclete – 1.780 m
Staţii de autobuz – 11 buc.
Staţii de încărcare auto – 2 buc.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News