Connect with us
Publicitate

Actualitate

Mai multe posturi la Autoritatea Rutieră Română şi Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier. Proiect la Ministerul Transporturilor

Publicat

actiune politia RARMinisterul Transporturilor propune suplimentarea numărului de posturi la mai multe instituţii publice din subordine. Printre acestea se află şi Autoritatea Rutieră Română, la care ar urma să fie 180 de posturi în plus, atât în structura centrală, cât şi în cea teritorială, şi Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, cu 99 posturi suplimentate.

Un proiect în acest sens a fost pus în consultare publică. Prin actul normativ propus se are în vedere modificarea numărului maxim de posturi, prin suplimentarea acestuia, la următoarele instituţii publice: Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare – ARSVOM cu 80 posturi, Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă cu 18 posturi, Aeroclubul României cu 43 posturi, Centrul Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV cu 40 posturi, Autoritatea Rutieră Română – ARR cu 180 posturi,  Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile – CIAS cu 5 posturi, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier cu 99 posturi şi Agenţia de Investigare Feroviară Română – AGIFER cu 5 posturi.

“Modificarea numărului maxim de posturi este necesară pentru angajarea personalului de specialitate din activitatea de bază a instituţiilor, pentru activităţile noi introduse prin acte normative, pentru a asigura desfăşurarea normală a activităţii şi în condiţii de siguranţă”, se arată în proiect.

În cadrul Autorităţii Rutiere Române – ARR, posturile propuse pentru suplimentare sunt în structurile din cadrul sediului central precum şi în cadrul agenţiilor teritoriale, “având în vedere numărul insuficient de posturi şi creşterea volumului activităţii”. Dintre cele 42 de agenţii teritoriale în 13 dintre ele îşi desfăşoară activitatea între 3 şi 5 salariaţi şi nu există un post de conducere în cadrul acestora, se mai precizează în proiect.

Posturile solicitate sunt pentru: Direcţia Siguranţa Infrastructurii Rutiere – 20 posturi pentru efectuarea inspecţiei de siguranţă rutieră periodică şi a inspecţiilor de siguranţă rutieră suplimentară având în vedere numărul mediu de 1.100 accidente de circulaţie/ an soldate cu victime care necesită tot atâtea inspecţii; totodată, potrivit prevederilor Legii nr. 265/2008 inspecţia de siguranţă rutieră periodică se efectuează din doi în doi ani prin agenţiile teritoriale şi pentru care sunt necesare 90 posturi pentru efectuarea acestora şi 30 posturi pentru efectuarea inspecţiilor de siguranţă rutieră suplimentară (de accident) în scopul identificării eventualelor cauze legate de infrastructură care au cauzat/favorizat producerea accidentului; în cadrul agenţiilor teritoriale  pentru activităţile de licenţiere, autorizare şi atestare profesională este necesară suplimentarea cu 30 posturi; pentru alte activităţi noi din cadrul sediului central (precum acciza etc)  este necesară suplimentarea cu 10 posturi.

La Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier creşterea numărului de posturi este necesară având în vedere faptul că:

– în cazul autovehiculelor/ ansamblurilor de vehicule rutiere care efectuează transport rutier naţional contra cost de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate, inclusiv cele a căror masă totală maximă autorizată, nu depăşeşte 3,5 tone, trebuie verificat dacă sunt respectate prevederile art. 11^1, alin. (1) din OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările şi completările ulterioare, conform cărora „pentru a efectua transport rutier naţional contra cost de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate, întreprinderile trebuie să fie autorizate de către autoritatea competentă”;

– în cazul transportului de mărfuri periculoase, efectuate cu vehicule rutiere indiferent de capacitate, trebuie sa se verifice respectarea prevederilor HG nr. 1.175/2007 pentru aprobarea Normelor de efectuare a activităţii de transport rutier de mărfuri periculoase în România.

“Suplimentarea numărului de posturi va avea influenţă pozitivă asupra actului de control efectuat, prin creşterea numărului de controale, care va duce la reducerea neregulilor în activitatea de transport rutier, la creşterea siguranţei rutiere, acoperind astfel necesităţile efective constatate în activitatea de control cât şi eficienţa actului administrativ”, se explică în proiect.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate