Connect with us
Publicitate

Economie

Măsura 1 – Microgranturi pentru PFA, ONG, SRL și profesii liberale, din 25 octombrie. Cum se obține ajutorul de 2.000 de euro

Publicat

Programul Microgranturi se va lansa în data de 25.10.2021 și va ramane deschis o perioada de 30 de zile calendaristice.

SRL-urile, PFA-urile, profesiile liberale, întreprinderile individuale și alți potențiali solicitanți ai microgranturilor de câte 2.000 de euro vor trebui să îndeplinească o serie de condiții la finanțare, prevăzute în Procedura de implementare a Măsurii 1, ediția a doua, publicată vineri de Ministerul Economiei, ca document oficial și final.

Procedura de implementare a sesiunii nr. 2 aferente măsurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum și alte măsuri în domeniul fondurilor europene, din 15.10.2021.

Important: preînscrierea pe platforma specială va putea începe din data de 18 octombrie.

Microgranturile se acordă, pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat, beneficiarilor care îndeplinesc următoarele condiții cumulative:

a)au desfășurat activitate curentă/operațională înainte de data depunerii cererii de finanțare, cel puțin din anul 2019, cu excepția PFA/CMI pentru care începerea activității poate să fi avut loc până la data de 1 februarie 2020;

b)respectă condiția de la art. 6, lit b) din O.U.G. nr. 130/2020, cu modificările și completările ulterioare, privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, cu excepția beneficiarilor ajutorului de stat prevăzuți la art. 3.2 alin. (1), lit. b) și c) din prezenta procedură;

c)își mențin activitatea pe o perioadă de cel puțin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub formă de microgrant;

d)nu erau în dificultate la 31 decembrie 2019;

e)nu depășesc plafonul maxim impus de Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de către Comisia Europeană;

Cine poate accesa programul de Finanțare Nerambursabilă Microgranturi 2021

  • Întreprinderile mici și mijlocii care fac dovadă prin situațiile financiare depuse că nu dețin salariați cu contract individual de muncă la data de 31 decembrie 2019;
  • Întreprinderile Individuale și a Întreprinderile Familiale;
  • PFA, ONG-uri cu activitate economică în unul din domeniile de activitate prevăzute în anexă nr. 1 la OUG nr. 130/2020;
  • PFA/CMI, dacă au fost implicate în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților diagnosticați cu COVID-19, care nu au beneficiat de stimulentul medical acordat în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, că urmare a raspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 82/2020;
  • Persoanele care desfășoară profesii liberale Autorizate și reglementate prin acte cu putere de lege ( lista orientativă) – Arhitect / Avocat / Asistent Medical Generalist / Asistent Medical/ Asistent Social / Auditor Energetic Pentru Clădiri / Auditor Financiar / Biochimist în Sistemul Sanitar / Biolog în Sistemul Sanitar / Chimist în Sistemul Sanitar / Consilier în Proprietate Industrială / Consultant Fiscal / Contabil Autorizat / Diriginte De Șantier / Executor Judecătoresc / Expert Contabil / Expert Criminalist / Expert Tehnic Judiciar / Expert Tehnic Extrajudiciar / Evaluator Autorizat / Farmacist / Fizioterapeut / Kinetoterapeut / Fizioterapeut / Fiziokinetoterapeut / Fizioterapeut / Profesor De Cultură fizică medicală / Fizioterapeut / Balneofizio-Kinetoterapeut / Geodez / Interpret Limbaj Mimico – Gestual / Logoped / Moașă / Mediator / Medic / Medic Dentist / Medic Veterinar / Notar Public / Optician-Optometrist / Practician în Insolvență / Practician În Medicină Complementară / Alternativă / Psiholog / Restaurator / Sociolog / Specialist În Domeniul Amenajării Teritoriului și Urbanismului / Tehnician De Proteze Și Orteze / Tehnician De Proteze Auditive / Tehnician De Aparatură Medicală / Traducător / Interpret Autorizat De Ministerul Justiției / Expert În Fizică Medicală / Fizician Medical / Fizician În Sistemul Sanitar.

Ce coduri CAEN sunt eligibile pentru SRL, PFA și ONG

  • CODURILE CAEN ELIGIBILE pentru PFA și ONG pot fi consultate AICI: Domenii-De-Activitate-Eligibile
  • Sunt eligibile SRL-urile din toate domeniile de activitate

ATENŢIE: Sunt eligibili în cadrul prezenței sesiuni și aplicanții care au participat la prima sesiune a măsurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” și nu au fost plătiți, precum și beneficiarii primei măsuri care au fost plătiți și au rambursat integral valoarea grantului pînă la momentul semnării acordului de finanțare aferent prezenței sesiuni, dacă rambursarea sumelor primite nu s-a efectuat că urmare a unei nereguli/fraude;

De asemenea, sunt eligibili și aplicanții care au participat la finanțare în cadrul măsurii 2 “Granturi pentru capital de lucru” și nu au fost plătiți, precum și beneficiarii măsurii 2 “Granturi pentru capital de lucru” care au fost plătiți și au rambursat integral valoarea grantului pînă la momentul semnării acordului de finanțare aferent prezenței sesiuni, dacă rambursarea sumelor primite nu s-a efectuat că urmare a unei nereguli/fraude.

Cheltuielile eligibile prin progamul Microgranturi

  • Cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
  • Datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate;
  • Cheltuieli privind chiria pe baza de contract încheiat, pentru sediul social/punctul de lucru unde se desfășoară activitatea pentru care se solicită finanțare;
  • Cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de baza, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;
  • Cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva raspândirii virusului sars-cov- 2;
    Cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natură mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;
  • Cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității;
  • Cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului.
  • Cheltuiala cu taxa pe valoarea adăugată este eligibilă dacă este nerecuperabila.
  • Pentru decontarea datoriilor sunt eligibile și facturile emise anterior semnării contractului care vor fi achitate din micrograntul acordat în cadrul măsurii, după dată semnării contractului.

Cheltuieli care NU sunt eligibile:

  • Cheltuielile aferente salariilor,
  • Achiziţiilor de bunuri second-hand,
  • Achizițiile în sistem leasing,
  • Cheltuielile cu chiria activelor corporale, cu excepția cheltuielilor privind chiria pe baza de contract încheiat, pentru sediul social/punctul de lucru unde se desfășoară activitatea pentru care se solicită finanțare.

Documente Necesare Pentru Depunerea Cererii De Finanțare Nerambursabilă Microgranturi 2021:

Pentru a verifică eligibilitatea ne sunt necesare următoarele:

  • Pentru S.R.L. – Bilanț 2019
  • Pentru PFA – Declarația D200
  • Pentru CMI – Balanță și Bilanț 2020
  • Pentru ONG – Balanță 2020

Noutate: Pentru decontarea datoriilor sunt eligibile și facturile emise anterior semnării contractului,  dar nu mai vechi de 1 februarie 2020, care vor fi achitate din micrograntul acordat în cadrul măsurii, după data semnării contractului de finanțare.

DOCUMENTE: 

ProceduraSESIUNEA2MICROGRANTURI13102021.doc
Anexa-1-FormularInscriereM1-6.docx
  Anexa-2-Contract-de-finantareM1-6.doc
–  Anexa-3-AdeverintaCMIPFAcovidM1-6.docx
Anexa-4-listaaimmaipeM1-6.doc
Anexa-5-DeclaratieIMM-M1-6.doc
Anexa-6-Calcul-intreprinderi-M1-6.doc
Anexa-7-Declaratie-ajutor-de-stat-M1-6.doc
Anexa-8-Raport-de-progresM1-6.docx
–  Anexa-9-ModelImputernicireM1-6.docx

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate