Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Măsura 1 – Microgranturi pentru PFA, ONG, SRL și profesii liberale, din 25 octombrie. Cum se obține ajutorul de 2.000 de euro


Publicat

Programul Microgranturi se va lansa în data de 25.10.2021 și va ramane deschis o perioada de 30 de zile calendaristice.

SRL-urile, PFA-urile, profesiile liberale, întreprinderile individuale și alți potențiali solicitanți ai microgranturilor de câte 2.000 de euro vor trebui să îndeplinească o serie de condiții la finanțare, prevăzute în Procedura de implementare a Măsurii 1, ediția a doua, publicată vineri de Ministerul Economiei, ca document oficial și final.

Procedura de implementare a sesiunii nr. 2 aferente măsurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum și alte măsuri în domeniul fondurilor europene, din 15.10.2021.

Important: preînscrierea pe platforma specială va putea începe din data de 18 octombrie.

Microgranturile se acordă, pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat, beneficiarilor care îndeplinesc următoarele condiții cumulative:

a)au desfășurat activitate curentă/operațională înainte de data depunerii cererii de finanțare, cel puțin din anul 2019, cu excepția PFA/CMI pentru care începerea activității poate să fi avut loc până la data de 1 februarie 2020;

b)respectă condiția de la art. 6, lit b) din O.U.G. nr. 130/2020, cu modificările și completările ulterioare, privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, cu excepția beneficiarilor ajutorului de stat prevăzuți la art. 3.2 alin. (1), lit. b) și c) din prezenta procedură;

c)își mențin activitatea pe o perioadă de cel puțin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub formă de microgrant;

d)nu erau în dificultate la 31 decembrie 2019;

e)nu depășesc plafonul maxim impus de Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de către Comisia Europeană;

Cine poate accesa programul de Finanțare Nerambursabilă Microgranturi 2021

  • Întreprinderile mici și mijlocii care fac dovadă prin situațiile financiare depuse că nu dețin salariați cu contract individual de muncă la data de 31 decembrie 2019;
  • Întreprinderile Individuale și a Întreprinderile Familiale;
  • PFA, ONG-uri cu activitate economică în unul din domeniile de activitate prevăzute în anexă nr. 1 la OUG nr. 130/2020;
  • PFA/CMI, dacă au fost implicate în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților diagnosticați cu COVID-19, care nu au beneficiat de stimulentul medical acordat în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, că urmare a raspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 82/2020;
  • Persoanele care desfășoară profesii liberale Autorizate și reglementate prin acte cu putere de lege ( lista orientativă) – Arhitect / Avocat / Asistent Medical Generalist / Asistent Medical/ Asistent Social / Auditor Energetic Pentru Clădiri / Auditor Financiar / Biochimist în Sistemul Sanitar / Biolog în Sistemul Sanitar / Chimist în Sistemul Sanitar / Consilier în Proprietate Industrială / Consultant Fiscal / Contabil Autorizat / Diriginte De Șantier / Executor Judecătoresc / Expert Contabil / Expert Criminalist / Expert Tehnic Judiciar / Expert Tehnic Extrajudiciar / Evaluator Autorizat / Farmacist / Fizioterapeut / Kinetoterapeut / Fizioterapeut / Fiziokinetoterapeut / Fizioterapeut / Profesor De Cultură fizică medicală / Fizioterapeut / Balneofizio-Kinetoterapeut / Geodez / Interpret Limbaj Mimico – Gestual / Logoped / Moașă / Mediator / Medic / Medic Dentist / Medic Veterinar / Notar Public / Optician-Optometrist / Practician în Insolvență / Practician În Medicină Complementară / Alternativă / Psiholog / Restaurator / Sociolog / Specialist În Domeniul Amenajării Teritoriului și Urbanismului / Tehnician De Proteze Și Orteze / Tehnician De Proteze Auditive / Tehnician De Aparatură Medicală / Traducător / Interpret Autorizat De Ministerul Justiției / Expert În Fizică Medicală / Fizician Medical / Fizician În Sistemul Sanitar.

Ce coduri CAEN sunt eligibile pentru SRL, PFA și ONG

  • CODURILE CAEN ELIGIBILE pentru PFA și ONG pot fi consultate AICI: Domenii-De-Activitate-Eligibile
  • Sunt eligibile SRL-urile din toate domeniile de activitate

ATENŢIE: Sunt eligibili în cadrul prezenței sesiuni și aplicanții care au participat la prima sesiune a măsurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” și nu au fost plătiți, precum și beneficiarii primei măsuri care au fost plătiți și au rambursat integral valoarea grantului pînă la momentul semnării acordului de finanțare aferent prezenței sesiuni, dacă rambursarea sumelor primite nu s-a efectuat că urmare a unei nereguli/fraude;

De asemenea, sunt eligibili și aplicanții care au participat la finanțare în cadrul măsurii 2 “Granturi pentru capital de lucru” și nu au fost plătiți, precum și beneficiarii măsurii 2 “Granturi pentru capital de lucru” care au fost plătiți și au rambursat integral valoarea grantului pînă la momentul semnării acordului de finanțare aferent prezenței sesiuni, dacă rambursarea sumelor primite nu s-a efectuat că urmare a unei nereguli/fraude.

Cheltuielile eligibile prin progamul Microgranturi

  • Cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
  • Datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate;
  • Cheltuieli privind chiria pe baza de contract încheiat, pentru sediul social/punctul de lucru unde se desfășoară activitatea pentru care se solicită finanțare;
  • Cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de baza, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;
  • Cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva raspândirii virusului sars-cov- 2;
    Cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natură mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;
  • Cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității;
  • Cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului.
  • Cheltuiala cu taxa pe valoarea adăugată este eligibilă dacă este nerecuperabila.
  • Pentru decontarea datoriilor sunt eligibile și facturile emise anterior semnării contractului care vor fi achitate din micrograntul acordat în cadrul măsurii, după dată semnării contractului.

Cheltuieli care NU sunt eligibile:

  • Cheltuielile aferente salariilor,
  • Achiziţiilor de bunuri second-hand,
  • Achizițiile în sistem leasing,
  • Cheltuielile cu chiria activelor corporale, cu excepția cheltuielilor privind chiria pe baza de contract încheiat, pentru sediul social/punctul de lucru unde se desfășoară activitatea pentru care se solicită finanțare.

Documente Necesare Pentru Depunerea Cererii De Finanțare Nerambursabilă Microgranturi 2021:

Pentru a verifică eligibilitatea ne sunt necesare următoarele:

  • Pentru S.R.L. – Bilanț 2019
  • Pentru PFA – Declarația D200
  • Pentru CMI – Balanță și Bilanț 2020
  • Pentru ONG – Balanță 2020

Noutate: Pentru decontarea datoriilor sunt eligibile și facturile emise anterior semnării contractului,  dar nu mai vechi de 1 februarie 2020, care vor fi achitate din micrograntul acordat în cadrul măsurii, după data semnării contractului de finanțare.

DOCUMENTE: 

ProceduraSESIUNEA2MICROGRANTURI13102021.doc
Anexa-1-FormularInscriereM1-6.docx
  Anexa-2-Contract-de-finantareM1-6.doc
–  Anexa-3-AdeverintaCMIPFAcovidM1-6.docx
Anexa-4-listaaimmaipeM1-6.doc
Anexa-5-DeclaratieIMM-M1-6.doc
Anexa-6-Calcul-intreprinderi-M1-6.doc
Anexa-7-Declaratie-ajutor-de-stat-M1-6.doc
Anexa-8-Raport-de-progresM1-6.docx
–  Anexa-9-ModelImputernicireM1-6.docx



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

DSVSA Alba: 2 decembrie, termen limită privind depunerea ofertelor pentru concesionarea a 6 circumscripții rămase neadjudecate

Publicat

Termenul limită privind depunerea ofertelor pentru concesionarea celor 6 circumscripții, rămase neadjudecate după prima procedură de atribuire a serviciilor medicale veterinare, se decalează în contextul în care 29 noiembrie 2021 a fost declarată zi liberă pentru salariații din sectorul public.

Astfel, medicii veterinari de liberă practică au posibilitatea să se înscrie la procedura de achiziție până în data de 2 decembrie 2021, ora 10.00. Ofertele se depun la registratura DSVSA Alba (Alba Iulia, str. Lalelelor, nr. 7A).

Pe site-ul DSVSA Alba au fost publicate toate informațiile referitoare la întreaga documentație care trebuie depusă, în această nouă etapă, după cum urmează:

– Procedura proprie de atribuire a contractelor de concesiune prevăzute la art. 15 alin. (2) din ordonanța guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor;

– anunțul de concesiune, model cadru de contract, caiet de sarcini;

– instrucțiunile pentru ofertanți;

– formulare, criterii de calificare dar și caietele de sarcini și anexele financiare – la fiecare dintre cele 6 de circumscripții vacante (Cergău, Cetatea de Baltă, Livezile, Poşaga, Rădeşti, Tiur).

Acestea pot fi găsite accesând secțiunea ”Comunicare” și apoi subsecțiunea ”Anunțuri” (Click AICI —> http://alba.dsvsa.ro/procedura-de-atribuire-a-contractelor-de-concesiune-a-serviciilor-medicale-veterinare-publice-vacante-neatribuite-in-prima-etapa/  pentru a vizualiza întreaga documentație pe site-ul DSVSA Alba). Anunțul privind procedura de achiziție a fost publicat și pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, la secțiunea ”Anunțuri publicitare”.

Medicii de liberă de liberă împuterniciți care vor fi desemnați câștigători vor încheia cu DSVSA Alba un contract de concesiune pentru următoarele 48 de luni și vor efectua acțiuni sanitare veterinare publice de supraveghere, prevenire, control și eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor și ecvideelor, conform Ordonanței Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, cu modificările și completările ulterioare.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Energiei: IMM-urile trebuie să depună de azi cererea pentru compensarea consumului de curent şi gaze

Publicat

Întreprinderile Mici şi Mijlocii (IMM) trebuie să depună, începând de sâmbătă, 27 noiembrie, cereri pentru compensarea consumurilor de energie electrică şi/sau gaze naturale, a anunţat ministrul Energiei, Virgil Popescu. Potrivit acestuia, dacă cererea nu va fi transmisă furnizorii nu vor aplica măsura de compensare. 

„Ordinul pentru aprobarea procedurii şi termenelor de decontare a sumelor aferente schemei de compensare, documentele în baza cărora se realizează decontarea, precum şi alte măsuri necesare aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021 – 2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei Delta Dunării a fost publicat în Monitorul Oficial.

Începând cu data de 1 noiembrie 2021, furnizorii de energie electrică şi/sau gaze naturale aplică în facturile emise schema de compensare! Începând de astăzi (27 noiembrie 2021 – n.r.), IMM-urile trebuie să depună cererea pentru compensarea consumurilor de energie electrică şi/sau gaze naturale. Dacă cererea nu va fi transmisă, furnizorii nu vor aplica măsura de compensare”, a arătat Virgil Popescu sâmbătă, într-un mesaj pe Facebook.

Cererea poate fi descărcată de aici.

Plafonarea preţurilor se va aplica tuturor consumatorilor casnici, spitale publice şi private (în conformitate cu Legea nr. 95/2006), unităţilor de învăţământ publice şi private (definite în Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011), creşelor, organizaţiilor neguvernamentale, unităţilor de cult (cum sunt reglementate de Legea nr. 489/2006) şi furnizorilor publici şi privaţi de servicii sociale, prevăzute în Nomenclatorul serviciilor sociale.

Pe lângă preţul plafonat, aproximativ 70% dintre consumatorii casnici vor beneficia şi de schema de compensare, pentru lunile noiembrie 2021 – martie 2022, cu luarea în considerare a unui preţ de referinţă de 0,68 lei/kwh la energie electrică, respectiv la un preţ de referinţă al gazului natural de 125 lei/Mwh.

Ministrul a mai anunțat și care sunt cantităţile de energie pentru care se acordă compensaţie:

  • 300 kwh/lună – 1500 kWh energie electrică, pentru întreaga perioadă (noiembrie 2021 – martie 2022)
  • echivalentul în kWh a 1.000 metri cubi de gaze naturale pentru intervalul noiembrie 2021 – martie 2022.

Virgil Popescu a mai menționat că se acceptă o abatere în favoarea beneficiarului compensaţiei de maximum 10%.

Urăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

LUNI încep plățile pentru păgubiții City Insurance. Cine poate primi bani de la Fondul de Garantare

Publicat

Fondul de garantare a asiguraţilor (FGA) va efectua luni, 29 noiembrie 2021, primele plăţi de despăgubiri pentru cererile de plată depuse de către păgubiţii Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A.

FGA a anunţat vineri, într-un comunicat, că va achita 2,342 milioane de lei, pentru un număr de 1.003 cereri de plată.

Până la 26 noiembrie 2021, FGA a primit 68.931 cereri de plată precum şi 35.687 cereri de deschidere de dosare.

Din numărul total al cererilor de plată primite de către FGA, 5.556 de cereri au fost transmise de către BAAR, 5.705 reprezintă solicitări de regres primite de la asigurători, în timp ce restul de 57.670 de cereri de plată au fost transmise de diverşi alţi creditori.

Potrivit prevederilor legale, dreptul creditorilor de asigurări de a solicita plata sumelor cuvenite de la Fond s-a născut la data publicării în Monitorul Oficial a deciziei ASF prin care s-a retras autorizaţia de funcţionare a Societăţii de Asigurare – Reasigurare City Insurance S.A., respectiv 27 septembrie 2021.

În vederea analizării cererilor de plată înregistrate, FGA a procedat la preluarea evidenţelor complete ale dosarelor de daună precum şi a evidenţelor tehnico-operative şi contabile de la asigurător, proces de durată având în vedere dimensiunea companiei şi a bazelor de date deţinute de aceasta, preluarea evidenţelor fiind finalizată în termenul prevăzut de legislaţie, de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României a deciziei ASF de retragere a autorizaţiei de funcţionare a Societăţii de Asigurare – Reasigurare City Insurance S.A, respectiv la data de 27.10.2021.

Procesul de analiză a cererilor de plată în vederea efectuării plăţilor a fost iniţiat după finalizarea preluării bazelor de date, fiind un proces complex având în vedere numărul semnificativ de cereri de plată primite.

În comunicat se menţionează că gestionarea procesului de înregistrare a cererilor de deschidere a dosarelor de daună-anexa 7/cererilor de plată-anexele 9 şi 10, dar şi de instrumentare a dosarelor deschise sau preluate de Fond de la Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A, a presupus, printre altele, creşterea structurii de personal de la circa 75 la 175 de angajaţi, atât în structura centrală a Fondului, cât şi în teritoriu.

Redimensionarea numărului de angajaţi vine în sprijinul desfăşurării activităţii FGA în cazul Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A, precum şi în întâmpinarea solicitărilor extrem de numeroase primite de la creditorii de asigurare ai acestei societăţi.

În condiţiile actuale, cu noua structură, Fondul va depune toate eforturile pentru a asigura un ritm constant de analiză şi plată a cererilor, urmărind soluţionarea cererilor de plată înregistrate într-un termen rezonabil.

Pentru a asigura un principiu de echitate în relaţia cu toţi petenţii de asigurare, FGA înregistrează şi analizează cererile în ordinea primirii acestora la Fond.

„Reamintim potenţialilor creditori de asigurări ai Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A că, potrivit art. 13 alin. (1) din Legea nr. 213/2015, FGA este în drept să efectueze plăţi din disponibilităţile sale în vederea achitării sumelor cuvenite creditorilor de asigurări, cu respectarea dispoziţiilor legale, după parcurgerea de către creditorul de asigurări a procedurii administrative de plată reglementate de Legea nr. 213/2015. Plata despăgubirilor se face în limita a 500.000 lei pentru fiecare creanţă de asigurare datorată în temeiul unui contract de asigurare încheiat cu asigurătorul aflat în insolvenţă, potrivit plafonului de garantare reglementat de Legea nr. 213/2015 actualizată. Conform art.13 alin 4 din Legea 213/2015, aprobarea sau, după caz, respingerea sumelor pretinse de petenţi este de competenţa Comisiei Speciale a FGA”, se precizează în comunicatul citat.

Conform art.14 din Legea 213/2015 modificată prin OUG 102/2021 publicată în Monitorul Oficial al României în data de 27 septembrie 2021, orice persoană care pretinde un drept de creanţă de asigurări împotriva asigurătorului în stare de insolvenţă poate formula o cerere de plată motivată, adresată Fondului în condiţiile prevăzute la art. 121 şi alin. (4), dar nu mai târziu de 90 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii de deschidere a procedurii falimentului sau de la data naşterii dreptului de creanţă, atunci când acesta s-a născut ulterior, sub sancţiunea decăderii din drept.

sursă: Agerpres

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Sebeș: Proiect pilot destinat străzilor neasfaltate pentru impermeabilizarea carosabilului. Trei străzi asfaltate în câteva zile

Publicat

La Sebeș a început un proiect pilot destinat străzilor neasfaltate, prin care se așterne o îmbrăcăminte bituminoasă ușoară pentru impermeabilizarea carosabilului, scopul principal fiind reducerea prafului și a pulberilor.

Potrivit reprezentanților Primăriei, primele străzi pe care s-a intervenit sunt Florilor, Cânepiști și Sălane, urmând ca lista să fie completată în anul 2022 cu alte 14 străzi.

Lucrările se desfășoară într-un timp relativ scurt, iar soluția este eficientă având în vedere că Sebeșul numără aproximativ 100 de străzi nemodernizate.

Structura rutieră realizată este formată din stabilizarea pietruirii existente cu un liant hidraulic pe o grosime de 20 cm și aplicarea unui tratament bituminos dublu de suprafață cu emulsie. Evacuarea apelor pluviale de pe partea carosabilă se va efectua prin profilul transversal cu pantă unică de 2,5%.

Bugetul pentru impermeabilizarea celor trei străzi cu strat asfaltic a fost de 520.000 lei (tva inclus), lungimea totală a străzilor însumând 1,3 km.

Primarul Dorin Nistor menționează că vor fi evaluate beneficiile acestui proiect, urmând ca în anul 2022  să se realizeze intervenții similare pe străzile: Arțarului, Secașului, Dorin Pavel (prelungire), Decebal (ramificație), Fagului, Paul Tomița – din Sebeș, str. 24 Ianuarie, Sânzâienelor, Oituz, Piața Săsească, Avântului – din Petrești și străzile Râului, Arini, Dumbrava – din Lancrăm.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate