Connect with us
Publicitate

Actualitate

Ministerul Dezvoltării vrea să simplifice modul în care sunt angajați arhitecții șefi. Noile condiții care trebuie îndeplinite

constructii santier blocuri

Publicat

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației vrea să faciliteze eliberarea autorizațiilor de construire, care trebuie supervizate de arhitectul șef al unei localități.

La această oră, însă, 49 municipii, 140 de orașe și 2.843 de comune din România nu au un arhitect șef.

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a lansat în dezbatere publică proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului care are scopul de a încuraja dezvoltarea localităților prin deblocarea problemelor legate de lipsa arhitecților șefi, potrivit unui comunicat de presă.

Citește și: Postul de arhitect șef la Primăria municipiului Aiud, greu de ocupat. Concursul a fost organizat până acum de 13 ori

”Autorizațiile de construire pot fi eliberate dacă un proiect se încadrează în planul urbanistic zonal și cel general al unei localități. Arhitectul șef al localității este însărcinat cu implementarea prevederilor acestora, dar 14 județe, 49 municipii și 140 de orașe din România nu au un arhitect șef.

Problema este și mai acută în mediul rural: doar 19 din cele 2.862 comune au arhitect șef”, a precizat ministrul Cseke Attila.

Acesta a adăugat că în județele Gorj, Buzău și Ialomița nicio unitate administrativ-teritorială nu are arhitect șef.

La propunerea MDLPA, unitățile administrativ-teritoriale vor putea coopera în vederea desfășurării activităților de control, inspecție, urbanism și amenajarea teritoriului, pe principii de eficiență, eficacitate și economicitate, la nivelul asociațiilor de dezvoltare intercomunitară ai căror membri sunt, sau la nivelul structurilor județene cu personalitate juridică ale structurilor asociative, ori la nivelul structurilor asociative ale autorităților administrației publice locale recunoscute ca fiind de utilitate publică.

Pentru comunele care nu aparțin unei asociații de dezvoltare intercomunitară, atribuțiile arhitectului șef vor fi îndeplinite de către un funcționar public din aparatul de specialitate al primarului, absolvent al cursurilor de formare profesională continuă de specialitate în domeniul amenajării teritoriului, urbanismului și autorizării construcțiilor.

Scade vechimea în specialitate pentru angajare

De asemenea, va fi eliminată atestarea profesiei de arhitect șef exclusiv de către Registrul Urbaniştilor din România (RUR) și se va reglementa posibilitatea realizării cursurilor de specialitate de către Institutul Național de Administrație.

”În prezent doar 1.973 persoane sunt atestate RUR, și lucrează în administrația publică locală doar 183. România are 3.228 de unități administrativ-teritoriale care au nevoie de un arhitect șef. Este evident că pe baza reglementărilor actuale lipsa arhitecților șefi nu poate fi soluționată ”, a arătat ministrul.

Nu în ultimul rând, obligativitatea de a avea șapte ani vechime în specialitatea studiilor a fost redusă la cinci ani pentru arhitecții șefi din municipii și orașe și la trei ani în comune.

Sursa: Ministerul Dezvoltării

Foto: Arhivă

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate