Eveniment
Ministerul Turismului vrea să dubleze numărul de turiști care vizitează România, până în 2035. Strategie, în consultare publică
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) a lansat, joi, în consultare publică „Strategia naţională a României pentru dezvoltarea turismului 2023 – 2035”. Documentul planifică o creştere a numărului turiştilor străini de la 2,64 milioane în 2019 la 2,8 milioane în anul 2025, apoi la 3,6 milioane turişti străini în 2030 şi ulterior la 4,6 milioane, în 2035.
Documentul urmăreşte o dezvoltare planificată a turismului românesc, prin adoptarea unui plan de acţiune care să preîntâmpine provocările sectoriale şi să le soluţioneze eficient. Strategia naţională pentru dezvoltarea turismului 2023 – 2035 se structurează, astfel, în jurul unei teorii a schimbării şi se concentrează pe trei niveluri, în scopul dezvoltării sustenabile a turismului în ţara noastră.
Acesta prevede consolidarea, în continuare, a imaginii României ca destinaţie turistică bine cunoscută, de talie mondială, pe tot parcursul anului, precum şi ca destinaţie care îndeplineşte standardele UE în ceea ce priveşte furnizarea de produse şi servicii.
Strategia îşi planifică şi majorarea încasărilor din turismul internaţional, de la 1,45 miliarde de euro în 2019 la 1,59 miliarde euro în 2025, la 2,27 miliarde euro în 2030 şi la 2,99 miliarde euro, în 2035.
De asemenea, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului îşi planifică şi creşterea numărului de locuri de muncă în domeniul turismului (hoteluri şi restaurante) de la 187.057 în anul 2019 la 200.000 în 2025, 257.143 în 2030 și 328.571 în 2035. „În medie, 14 turiști generează un loc de muncă în România. La estimarea creșterii forței de muncă a fost respectat acest raport”, se mai precizează în documentul citat.
Potrivit strategiei, principala provocare prezintă două aspecte:
- turiștii care vizitează în prezent România (interni și internaționali) nu cheltuiesc suficient la nivelul destinației;
- nu sunt atrași suficienți turiști străini care să cheltuie un buget peste medie.
„La rândul lor, aceste aspecte sunt cauzate de
- atracţii turistice insuficient dezvoltate și/sau dificil accesibile;
- oportunități de consum turistic insuficiente și greu de găsit;
- calitatea necompetitivă a experiențelor și serviciilor disponibile în cadrul destinațiilor turistice;
- o slabă capacitate de elaborare de politici publice în domeniul turismului,segmentarea inadecvată a pieței și vizibilitatea internațională limitată a obiectivelor turistice și a experiențelor unice de călătorie pe care le poate oferi România.
În plus, pe fondul Pandemiei, odată cu restricțiile instituite, aceste probleme sau adâncit și mai mult.”, se mai precizează în documentul citat.
Totodată, strategia are în vedere preţuirea oamenilor, tradiţiilor, locurilor, dar şi a patrimoniului natural şi cultural al României. În prim plan se află şi creşterea vizibilităţii României pe pieţele internaţionale de turism de prim rang.
„Până în 2035, conform viziunii strategiei, România va urma paşii necesari pentru a deveni o destinaţie turistică bine cunoscută şi de înaltă calitate, care oferă experienţe unice pentru vizitatori. Această dezvoltare va contribui semnificativ la creşterea economică şi la crearea de locuri de muncă în comunităţile locale, inclusiv pentru grupurile vulnerabile”, precizează ministerul.
Potrivit sursei citate, pentru implementarea planului de acţiune prevăzut în strategie vor fi elaborate proiecte şi programe dedicate, care vor include, printre altele, criterii de eligibilitate, ţinte de output şi outcome, limitări şi cheltuieli eligibile. În acest sens, documentul programatic naţional va ghida inclusiv autorităţile locale, în stabilirea priorităţilor de dezvoltare şi investiţii în sectorul turismului.
Propunerile, sugestiile şi opiniile privind „Strategia naţională a României pentru dezvoltarea turismului 2023-2035” pot fi transmise în termen de 30 de zile.
„Strategia naţională a României pentru dezvoltarea turismului 2023-2035” se suprapune cu Cadrul Financiar Multianual 2021-2027, sprijinind Guvernul României în procesul de negociere cu Comisia Europeană, cu privire la acordul de parteneriat şi programele operaţionale aferente.
Procesul de elaborare a documentului programatic naţional menţionat a început în perioada 2017 – 2018, în cadrul proiectului Secretariatului General al Guvernului – „Dezvoltarea capacităţii de management strategic prin operaţionalizarea unei structuri de tip Strategy Unit”. Strategia a fost creată, astfel, de experţii Băncii Mondiale în urma unui amplu proces de consultare a stakeholderilor din domeniu şi a fost actualizată de ministerul de resort în anii 2022 şi 2023, conform Hotărârii Guvernului nr. 379/2022.
sursa: agerpres.ro, turism.gov.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Mircea Peter Gajea
miercuri, 23.08.2023 at 23:00
Problema în Alba Iulia este parcarea,trebuie să fie parcare ca în toate orașele din România, parcare gratuita nu a vecinilor din oraș