Connect with us
Publicitate

Eveniment

Misiune imposibilă: angajarea la ISU Alba. Dosarul de concurs trebuie să conțină date despre socri și cumnați

pompier

Publicat

Nu știm cât de greu este examentul de angajare la ISU Alba, dar am aflat cât de greu este pentru un potențial candidat să își întocmească dosarul de concurs. Procedurile legale, stabilite la nivel național, trebuie aplicate local de angajații fără nici o vină ai instituției. Rezultatul este un dosar de cadre, similar celor din perioada comunistă. Dacă doriți să candidați pentru un post ”de birou” la pompieri, trebuie să detaliați situația rudelor, până la nivelul cumnaților și socrilor, trebuie să prezentați motivele călătoriilor pe care le-ați făcut în străinătate, să vă puneți la dispoziție fiecare amănunt al vieții dumneavoastră, totul peste un număr interminabil de documente în original și copie. Condițiile de participare și anexele unui anunț de angajare făcut public de ISU Alba, au peste 20 de pagini. Întocmirea dosarului, o primă misiune imposibilă.

Post la resurse umane, condiții inumane

De exemplu, pentru un post de subofițer tehnic principal în cadrul Serviciului Resurse Umane – Încadrare – gestiune personal, prevăzută cu gradul de plutonier adjutant șef, scos recent la concurs și valabil până în data de 26 ianuarie, un potențial candidat trebuie să se înarmeze cu foarte multă răbdare, să completeze și să redacteze zeci de documente și chiar să ia legătura cu toate rudele apropiate.

Dosarul pe care trebuie să îl depună va fi unul foarte stufos, excesiv de birocratic și prohibitiv pentru orice om care nu este ”sigur” că va lua respectivul concurs. Astfel, candidatul trebuie să depună personal un ”dosar plic” cu următoarele documente: o cerere de înscriere, un CV, copii ale tuturor documentelor de studii, cu foile matricole atașate, suplimentele eliberate (toate prezentate și în original), copii ale actului de identitate, carnetului de muncă, a altor (foarte multe) documente care atestă vechimea în muncă și, dacă este cazul, ale livretului militar, dar și cazierul judiciar.

De asemenea, sunt necesare copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, certificatul de
căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă, care vor fi prezentate şi în original.  O autobiografie (redactată olograf) este și ea necesară, dar şi tabelul nominal cu rudele candidatului şi ale soţului/soţiei candidatului (document asupra căruia vom reveni).

Mai este necesară o fotografie color și o fișă medicală-tip de încadrare în M.A.I. (examinarea medicală se va realiza de către instituţiile medicale specializate ale M.A.I., conform adresei de trimitere eliberată la înscrierea la concurs de unitatea organizatoare, iar fişa medicală, va fi depusă la dosarul de recrutare).

În condițiile în care vă înscrieți la acest concurs și adunați la dosar toate aceste documente, potențialul angajator, ISU, poate considera că de fapt nu doreați să vă înscrieți, așa că, mai aveți nevoie de o declaraţie de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare, inclusiv de consimţământul scris prin care să arătați că într-adevăr acceptați să candidați.

De asemenea, ar fi bine să nu uitați să depuneți la dosar și o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că: nu aveți antecedente penale (deja ați depus și un cazier) și nu vă aflați în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni, nu ați fost destituit dintr-o funcţie publică și nu v-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani.

Culmea birocrației: declarații pe proprie răspundere, dublate de documente

Mai sunteți obligați să depuneți o altă declarație pe proprie răspundere care să arate că nu ați desfășurat acțiuni de poliție politică. Nu, nu s-a terminat. Mai e nevoie de o altă declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă dacă, în ultimele 6 luni, ați fost evaluați psihologic, precum și rezultatul evaluării psihologice. Deci nu este suficient să aveți rezultatele evaluării, trebuie să dați și o declarație în care să spuneți că, într-adevăr, ați fost evaluat.

Dacă sunteți fost cadru militar, situația se complică și mai mult, pentru că vă sunt necesare o altă serie de documente, cum ar fi o adeverinţă eliberată de unitatea la care ați fost trecut în rezervă, care are în gestiune dosarul personal din care să rezulte: gradul militar în rezervă deţinut, perioadele de activitate și funcțiile îndeplinite, motivul și temeiul legal al trecerii în rezervă, arma și specialitatea militară pe care le-a dobândit.

Mai sunt condițiile și baremele fizice, detaliate pe câteva pagini: obstacole, deplasare între șicane (întocmirea dosarului nu se pune), cal de gimnastică, alergare (5 metri pe un plan înclinat), greutăți și ”mutarea a două stingătoare”.

Autobiografia și călătoriile în străinătate

Autobiografia care trebuie depusă la dosar, nu este un simplu document ci o descriere amplă a candidatului, începând din școala gimnazială.

”Se va arăta cronologic și detaliat activitatea desfășurată pe perioade, începând cu ciclul gimnazial și până în prezent, inclusiv întreruperile și motivele, menționându-se funcțiile îndeplinite, titulatura completă a unitților/instituțiilor în care și-au desfășurat activitatea, precizând adresa acestora” se arată în documentele de concurs. Mai mult, pentru fiecare perioadă descrisă vor trebui indicate 2-3 persoane care cunosc activitatea candidatului.

De asemenea, dacă doriți să lucrați la biroul de resurse umane, la ISU, va trebui să descrieți toate deplasările în străinătate, motivul, țările în care ați fost și perioada.

Rudele…

Pentru că, nu-i așa, ”așchia nu sare departe de trunchi”, ISU vă cere și informații complete despre rude: date despre părinți, soț/soție, frați și surori (cu nume, prenume, locul nașterii, cetățenia, studiile, ultimul loc de muncă, domiciliul, număr de telefon…) despre copii (la fel) dar și despre părinții soției/soțului, cumnați și cumnate, despre care trebuie să prezentați aceleași date enumerate mai sus.

Nu uitați, dacă surorile și cumnatele sunt căsătorite, să menționați și numele purtat anterior.

Toate aceste rude trebuie să semneze într-un tabel că sunt de acord cu prelucrarea acestor date personale. Dacă una dintre acestea este plecată în străinătate sau se află în imposibilitatea de a semna, ea trebuie să trimită acordul în scris pentru a face parte din dosarul dumneavoastră de concurs.

Doate aceste documente și proceduri, desfășurate pe aproximativ 20 de pagini, fac ca întocmirea dosarului de concurs să fie în sine o cursă cu obstacole și șicane, adică aproape o misiune imposibilă.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate