Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Noul sistem de urmărire a materialului lemnos devine operațional din această noapte. Precizări de la Ministerul Mediului


Publicat

Ministerul Mediului anunță că, din noaptea de sâmbătă spre duminică, începând cu ora 00.00, cel mai important sistem informațional integrat de urmărire a materialului lemnos – SUMAL 2.0 va fi pus în funcţiune.

Implementarea noului SUMAL descurajează tăierile ilegale de lemn şi aduce beneficii multiple pentru întreg sectorul silvic. Pe lângă îmbunătățirile semnificative în ceea ce privește urmărirea trasabilității lemnului, noul sistem informatic include un amplu proces de debirocratizare a sectorului, prin eliminarea mai multor registre și documente, precum și prin automatizarea fluxurilor de date care, până acum, se realizau manual, potrivit sursei citate.

Vezi și Neliniște printre exploatatorii pădurilor: 75% dintre actorii din industria lemnului cred că implementarea SUMAL este o greșeală

Astfel, pentru administratorii de păduri – ocoalele silvice de stat și private (de regim) au fost înlocuite registrul ”Marcări” și cel al ”dispozitivelor de marcat”. Începând din 31 ianuarie, administratorii vor utiliza varianta lor electronică din noul SUMAL.

De asemenea, au fost înlocuite fișele de marcare de mână, precum și centralizările aferente. Odată cu implementarea SUMAL 2.0, toate marcările se vor realiza electronic în teren, iar volumele se calculează și se transmit automat. De menţionat este faptul că noul SUMAL are capacitatea de a descoperi automat eventuale erori din culegerea datelor dendrometice, astfel încât acestea să poată fi corectate în timp util.

Pentru operatorii economici – transportatori și procesatori:
• Se elimină toate documentele de transport pe hârtie între persoanele juridice. Toate avizele și documentele conexe se vor realiza automat, exclusiv în format digital;
• Va fi eliminată procedura de depunere a avizelor la Garda Forestieră. Până acum, transportatorii erau obligați, lunar, să se prezinte la sediile județene ale gărzilor forestiere pentru a depune avizele de transport în format tipărit. Prin SUMAL 2.0 acest proces se va realiza automat, fără să fie necesară deplasarea;
• Au fost eliminate registrele la depozite. Prin noul SUMAL, se realizează transferul automat al cantităților de la transportator.

Pentru ca toate modulele să fie funcționale la parametrii optimi, toți utilizatorii sistemului silvic trebuie să respecte pașii de utilizare a celui mai inovator sistem care descurajează tăierile ilegale de lemn și îmbunătățește activitatea angajaților.

Paşii de urmat pentru efectuarea corectă a transferului avizului de însoțire a mărfii de la emitent la transportator:

  • Transportatorul activează funcția Bluetooth a dispozitivului mobil, accesează secţiunea „Preluarea aviz pentru transport” și apasă butonul „Preluare”;
  • Emitentul va accesa secțiunea „Avize proprii”, selectează avizul, apasă butonul „Predă”, și selectează din lista dispozitivelor vizibile Bluetooth, dispozitivul transportatorului;
  • Foarte important – pentru a găsi în listă dispozitivul conectat prin Bluetooth, se recomandă redenumirea numelui dispozitivului mobil cu denumirea transportatorului;
  • După transferul avizului pe dispozitivul mobil al transportatorului, transportatorul efectuează cele 4 fotografii și apasă butonul „Start transport”; este recomandată verificarea foarte bine a informaţiilor introduse deoarece operaţiunea de confirmare este ireversibilă!
  • În cazul în care solicitantul a greșit adresa de email pe care a indicat-o pentru primirea credențialelor (respectiv a userului și a parolei), corectarea se va face doar de angajații gărzii forestiere din raza teritorială a solicitantului. Odată ce s-a primit userul și parola, nu se mai pot face modificări în câmpului utilizatorului.
  • Foarte important: la momentul încărcării stocurilor, utilizatorii nu trebuie să finalizeze operațiunea până nu au introdus absolut toate stocurile aferente.
  • În situațiile în care activitatea se desfășoară în zone fără accesbilitatea GSM, pentru funcționarea corectă a aplicaţiilor mobile – android SUMAL 2.0 Avize şi SUMAL 2.0 Marcare, utilizatorii au obligația de a apăsa butonul „Sincronizează” în zona unde beneficiază de acoperire GSM sau conexiune la internet prin Wi-Fi.

După data de 31 ianuarie 2021, SUMAL1.0 rămâne disponibil pentru consultare, fără a putea fi operate modificări. SUMAL1.0 Agent îşi încetează aplicabilitatea, operatorii economici nemaifiind obligaţi să raporteze lunar situaţia stocurilor. Toate avizele emise în SUMAL versiunea 1.0 vor trebui recepţionate la destinaţie până astăzi, 30 ianuarie 2021, ora 24:00, după această dată fiind obligatorii avizele emise în versiunea 2.0. Se mai pot aproba ulterior APV-urile constituite dar nepreluate până la data limită. Acestea se vor prelua manual în SUMAL 2.0.

Toate informațiile de care au nevoie utilizatorii se regăsesc AICI.

De asemenea, pentru a veni în sprijinul utilizatorilor Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor pune la dispoziţie și un Callcenter, la numărul de telefon 0314337799.

sursă: mmediu.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. pilu

    sâmbătă, 30.01.2021 at 21:41

    Dureaza cat scanerele de la vami.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Pod nou peste valea Secaș pe drumul județean DJ 107, la intrarea în satul Colibi, comuna Ohaba. Valoarea investiției

Publicat

Consiliul Județean Alba va construi un pod nou peste valea Secaș, pe drumul județean DJ 107, la intrarea în satul Colibi, comuna Ohaba. În prezent, traversarea râului se face pe un pod provizoriu, cu o singură bandă de circulație. 

Consilierii județeni din Alba vor avea de votat în ședința de luni, 31 ianuarie, un proiect privind aprobarea studiului de fezabilitate, a indicatorilor tehnico-economici și a devizului
general pentru obiectivul de investiții „Pod pe drumul județean DJ 107, km 22+850, localitatea Colibi”.

Drumul judeţean DJ 107: Alba Iulia (DN 1) – Teleac – Hăpria – Straja – Berghin – Colibi – Secăşel – Cergău Mare – Veza – Blaj – Sâncel – Lunca Târnavei – Şona – Jidvei – Sântămărie -Cetatea de Baltă – limita Judeţul Mureş este cuprins în inventarul bunurilor care aparţin domeniului public al Judeţului Alba, și are lungimea totală de 78 km.

Podul nou propus a se realiza va fi situat la km 22+850 pe DJ 107, la intrarea în satul Colibi dinspre Alba Iulia și va traversa valea Secaş, afluent de stânga al Târnavei, în care se varsă în amonte de Mihalţ.

În prezent traversarea râului Secaș se face pe pod un provizoriu cu o bandă de circulaţie, executat în anul 2003. Podul vechi de lemn, aflat într-o stare avansată de degradare, a fost demolat.

Podul nou proiectat va fi amplasat pe poziția podului vechi din lemn.

Demolarea podului provizoriu și construirea podului nou în Colibi, km 22+850 al DJ 107 vor conduce la:

  • creșterea siguranței circulației;
  • îmbunătățirea condițiilor de mediu prin diminuarea noxelor care afectează aerul, solul, apa;
  • asigurarea dezvoltării activităților comerciale;
  • creșterea nivelului de trai și confort a populației;

Noul pod va avea o lungime totală de 30,1 metri, din care lungimea suprastructurii va fi de 24 metri. Lățimea totală va fi de 10,8 metri, din care lățimea părții carosabile – 7,8 metri.

Podul va fi realizat din grinzi prefabricate din beton armat și va avea două trotuare cu o lățime de 1,25 metri fiecare.

Vvaloarea totală a investiţiei este estimată la 3.814.567,79 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 716.954,89 lei, cu un total de 4.531.522,68 lei (inclusiv TVA).

foto: arhivă

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Avocatul Poporului: Salariul de bază minim brut pe ţară este insuficient pentru traiul zilnic al unei familii

Publicat

Salariul de bază minim brut pe ţară este insuficient pentru acoperirea nevoilor traiului zilnic al unei familii, potrivit unui raport al Avocatului Poporului privind respectarea dreptului la muncă, lansat, miercuri, într-o conferinţă de presă.

„Stabilirea unui salariu mediu minim brut pe ţară decent ar contribui la reducerea numărului persoanelor care trăiesc în prag de sărăcie”, a declarat Ecaterina Mirea, adjunct al Avocatului Poporului.

De asemenea, ea a afirmat că un salariu minim brut decent ar facilita accesul la servicii medicale, creşterea nivelului de trai şi accesul la educaţie al copiilor din aceste familii.

Șomaj crescut în rândul tinerilor

Adjunctul Avocatului Poporului a declarat că salariul minim brut pe ţară trebuie actualizat periodic şi în timp util ori de câte ori intervin modificări de nivel economic şi social în România. Ea a spus că se menţine un nivel ridicat al şomajului în rândul tinerilor cu vârste între 15 şi 24 de ani, anume de aproximativ 20%.

Ecaterina Mirea a afirmat că, deşi la nivelul ţării există un deficit de personal în domenii precum construcţii, HORECA, agricultură, transporturi rutiere, statul român apelează la muncă externă.

Ea a punctat că printre măsurile propuse de Avocatul Poporului în raport se numără aceea ca Planul naţional de formare profesională a şomerilor şi persoanelor aflate în căutare unor locuri de muncă să fie adaptat „nevoilor concrete” ale pieţei muncii.

„Sunt o serie de deficienţe pe care le întâlnim în petiţiile pe care le primim la instituţie şi aici avem în vedere: neevidenţierea orelor de muncă prestate în afara programului, nerespectarea timpului de lucru şi de odihnă. Au fost situaţii în care petenţii s-au plâns la noi de faptul că au fost puşi să-şi semneze de concediu fără plată şi din cauza acestor cereri au rămas fără indemnizaţia de şomaj. În acest context, noi considerăm că sunt o serie de practici abuzive ale angajatorilor pe care le-au constatat şi inspectoratele teritoriale de muncă, dar petenţii au oarece reticenţă în a-şi susţine aceste plângeri în faţa inspectorilor de muncă, de teama de a nu-şi pierde locul de muncă”, a spus adjunctul Avocatului Poporului.

Garanții legislative pentru angajați. Condiționarea de testarea COVID

Ea a menţionat că angajatul trebuie să beneficieze de minime garanţii legislative din care să reiasă că, în cazul în care ar apela la ITM, nu poate fi supus sancţiunilor disciplinare.

„În ceea ce priveşte problemele legate de testare şi vaccinare (…) în vara anului 2020 am avut foarte mulţi petenţi care s-au plâns de faptul că, deşi îşi terminase perioada de izolare în momentul în care se întorceau la locul de muncă, după cele 14 zile angajatorul le cerea un test negativ ca să poată fi primiţi la locul de muncă. Noi am sesizat Ministerul Muncii, inspectoratele teritoriale de muncă şi Inspecţia Muncii, care ne-au sprijinit în a mediatiza legislaţia aplicabilă în domeniu, în sensul că nu era obligatorie prezentarea acelui test”, a declarat adjunctul Avocatului Poporului.

Ea a afirmat că un alt aspect care a făcut obiectul petiţiilor şi sesizărilor din oficiu din acest an a fost cel privind obligarea angajatului să se vaccineze împotriva COVID-19.

„Apreciem că este necesară reglementarea unei proceduri de testare la locul de muncă care sa corespundă contextului epidemiologic pentru care a fost creată şi întocmirea de către Institutul Naţional de Sănătate a unui ghid de gestionare a situaţiilor generate de infecţia cu virusul SARS-CoV-2”, a declarat Ecaterina Mirea.

Raportul arată că eventualele soluţii legislative care ar condiţiona exercitarea dreptului la muncă de obţinerea certificatului de vaccinare sau testare, sub sancţiunea încetării sau suspendării raportului de muncă, reprezintă măsuri restrictive, de natură a încălca dreptul la muncă şi protecţie socială, a semnalat adjunctul Avocatului Poporului.

Ea a spus că, pentru asigurarea sănătăţii şi stabilităţii raporturilor de muncă, trebuie păstrat un echilibru între interesul general şi cel individual al persoanei.

Ecaterina Mirea a adăugat că, în opinia Avocatului Poporului, măsurile dispuse trebuie să protejeze sănătatea şi viaţa şi nu să devină sancţiuni pentru persoane care, din diverse motive personale, pecuniare sau de convingere aleg să nu se vaccineze sau să se testeze din surse proprii.

sursă: Agerpres

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Campania de vaccinare a copiilor între 5 și 11 ani, la Sebeș. Informații pentru cetățeni

Publicat

sebes centru oras

Primăria municipiului Sebeș anunță că, începând cu data de 26 ianuarie 2022, se derulează campania de vaccinare a copiilor din grupa de vârstă 5-11 ani, pentru limitarea pandemiei de Covid-19.

Potrivit reprezentanților instituției, campania de imunizare se desfășoară într-un spațiu special amenajat minorilor, în cadrul Centrului de vaccinare Sebeș, situat în cartierul Aleea Lac, nr. 12, la sediul Centrului de zi pentru persoane vârstnice Sebeș.

Imunizarea minorilor are loc în prezența și cu acordul părintelui sau reprezentantului legal.

Copiii pot fi programați prin intermediul platformei naționale de programare sau prin prezentarea directă la sediul Centrului de vaccinare din Sebeș.

Informații la numărul de telefon: 0712.010366.

Serul utilizat este vaccinul Comirnaty produs de Pfizer BioNTech.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Sebeș: Centru de vaccinare anti-COVID, amenajat special pentru copii. Precizările primăriei

Publicat

Primăria Municipiului Sebeș anunță că, începând cu data de 26 ianuarie 2022, se derulează campania de vaccinare a copiilor din grupa de vârstă 5-11 ani, pentru limitarea pandemiei de Covid-19.

Campania de imunizare se desfășoară într-un spațiu special amenajat minorilor, în cadrul Centrului de vaccinare Sebeș, situat în cartierul Aleea Lac, nr. 12, la sediul Centrului de zi pentru persoane vârstnice Sebeș.

Imunizarea minorilor are loc în prezența și cu acordul părintelui sau reprezentantului legal.

Copiii pot fi programați prin intermediul platformei naționale de programare sau prin prezentarea directă la sediul Centrului de vaccinare din Sebeș. Informații la numărul de telefon: 0712010366.

Serul utilizat este vaccinul Comirnaty produs de Pfizer BioNTech.

Foto: Arhivă, rol ilustrativ

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate