Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Obligaţii pentru firme, PFA şi profesii liberale, într-un proiect la Senat. Vor trebui să aibă sediu electronic


Publicat

calculator laptopUn proiect aflat pe ordinea de zi a şedinţei Senatului de miercuri prevede că toţi contribuabilii, indiferent de forma de organizare, primesc odata cu înregistrarea fiscala, şi o adresă e-mail oficiala, identica cu codul unic de identificare sau codul de identificare fiscală. Prevederile ar urma să intre în vigoare de anul viitor. Iniţiativa este semnată de senatorul PNL de Alba, Teodor Atanasiu.

Adresa de e-mail va reprezenta sediul electronic al profesionistului, unde ar urma să fie transmise şi primite toate comunicările administrative care îl vizează. Măsura a fost extinsă tuturor persoanelor şi entităţilor care asigură executarea de lucrări, furnizarea de produse sau de servicii pe piaţă, indiferent de forma lor juridică, prin adoptarea unor amendamente de către Comisia economica din cadrul Senatului, astfel că și avocații, notarii, farmaciștii sau auditorii financiari vor fi vizați de noua reglementare.

În 18 noiembrie, se votează la Senat un raport suplimentar de admitere, cu amendamente propunerii legislative.

Adresa de e-mail va fi echivalenta cu sediul electronic al profesionistului, atât timp cât acesta va exista (până în momentul radierii).

În forma iniţială a documentului, măsura viza toţi operatorii economici, sintagma ce a fost înlocuită de Comisia economică a Senatului cu termenul de profesionist, în vederea unei corelări terminologice.

Iniţiatorul proiectului este senatorul PNL de Alba, Teodor Atanasiu. A explicat în expunerea de motive că sediul unei firme este un element esenţial în derularea activităţii acesteia, în special din perspectiva relaţionării cu instituţiile statului sau cu partenerii contractuali, motiv pentru propune facilitarea derularii comunicarii si eliminarea multor costuri generate de tiparirea unor formulare, decizii, citatii si alte asemenea acte administrative.

„Deşi comunicarea prin mijloace electronice este o obişnuinţă în viaţa de zi cu zi, în continuare instituţiile statului (ANAF, instanţele judecătoreşti etc) continuă să transmită actele administrative prin intermediul serviciilor postale sau de curierat, generând astfel interminabile amânări, vicii de procedura costuri generate de tipărirea inutilă a acestor acte, afectarea mediului înconjurător etc”, este precizat în documentul citat.

Dacă propunerea legislativă trece de votul senatorilor, va ajunge la Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional. Dacă şi deputaţii adoptă documentul, acesta nu va mai avea nevoie decat de semnatura presedintelui tarii si publicarea in Monitorul Oficial pentru a se aplica.

Propunerea legislativa prevede ca, in termen de sase luni de la data operationalizarii sistemului, toti profesionistii trebuie sa efectueze formalitatile necesare obtinerii adresei de e-mail, asociata sediului electronic. Vor trebui să-şi preschimbe actul administrativ prin care sunt autorizaţi să-şi desfasoare activitatea, emis de autoritati/ organizatii profesionale distincte.

Concret, este vorba de urmatoarele documente, in functie de forma juridica in care profesionistul functioneaza: certificat de inregistrare emis de ONRC; decizie de autorizare (Uniunea Nationala a Barourilor din Romania, Ordinul Arhitectilor, Colegiul Medicilor, Camera Auditorilor Financiari, Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati, Colegiul Farmacistilor etc).

Nerespectarea demersurilor pentru intrarea in legalitate va fi sanctionata cu suspendarea activitatii, pana cand profesionistul isi va indeplini obligatiile.

Adresa electronica, cea care va face dovada comunicarii documentelor, va avea acelasi continut ca CIF-ul sau CUI-ul operatorului economic.

Diferenta dintre sediul fizic al contribuabilului si sediul electronic va consta, potrivit reglementarilor propuse, in controlul asupra acestuia, sediul electronic urmand a fi gazduit de Registrul Comertului si inscriptionat pe certificatul de inregistrare. Astfel, va fi eliminata posibilitatea mutarii succesive a acestuia, iar operatorii economici nu vor putea refuza primirea documentelor.

Adresa electronica va trebui sa asigure siguranta, confidentialitatea si integritatea datelor, dovada comunicarii sau a receptionarii corespondentei. In caz de contestare, ONRC va putea emite certificate, contra cost, la cererea oricarui tert care justifica un interes sau a instantelor judecatoresti. Acestea fac deplina dovada a comunicarii, prin care sa ateste, dupa caz: data primirii unui mesaj de la o anumita adresa; continutul acestuia; continutul oricarui atasament; transmiterea unui mesaj si continutul acestuia; adresa destinatarului.

Niciun mesaj nu va putea fi modificat, sub sanctiunea penala a infractiunii de fals, stergerea mesajelor fiind posibila doar in masura epuizarii spatiului alocat.

Potrivit initiativei legislative, utilizatorii vor primi, in momentul inregistrarii fiscale, o parola de accesare a adresei de casuta postala electronica, intr-o maniera confidentiala.

Din ziua primirii parolei, obligatia de pastrare a confidentialitatii acesteia inceteaza in termen de o saptamana, perioada in care fiecare profesionist va fi obligat sa modifice parola initiala cu una proprie si sa numeasca o persoana care va fi responsabila de acest aspect. Orice schimbare ulterioara de parola se va putea face doar contra-cost, de catre ONRC, la cererea operatorului economic.

Operatorii economici aflati in imposibilitatea accesarii serviciilor de posta electronica vor fi scutiţi de această obligaţie.

sursa: avocatnet.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Patinoar, brad și luminițe ”de criză”, în această iarnă, la Alba Iulia. Fără tonete cu vin fiert și mâncare în Piața Cetății

Publicat

brad

Vor fi luminițe și brad în Piața Cetății din Alba Iulia în acest an, denia, dioramă cu nașterea Domnului Iisus și Moș Crăciun. Nu nu vor mai fi însă tonetele cu vin fiert , cafea și placinte, ca în anii trecuți. 

Iubitorii de patinaj din Alba Iulia vor putea și ei să se bucure în această iarnă de un patinoar artificial care va fi amenajat într-un alt loc din Cetatea Alba Carolina.

Primarul Gabriel Pleșa a declarat pentru Alba24.ro că patinoarul nu va fi amplasat în Piața Cetății ca în anii trecuți ci în șanțurile din latura Vestică a Cetății Alba Carolina, sub podul de lemn de la Poarta IV.

” Cam din 10 decembrie va fi pus în funcțiune, dacă nu se întâmplă ceva grav ( nr. cu evoluția COVID -19)” a declarat primarul, precizând că nu va fi nevoie ca amplasarea patinoarului să fie supusă aprobării în Consiliul Local.

Orarul de funcționare al patinoarului va fi de la 12:00 la 20:00. ”Patru ore va fi liber între orele 12:00-16:00 și patru ore cu taxa de la 16:00-20:00. Primăria nu va plăti chirie ci numai curentul și apa consumată .” a mai precizat primarul.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Marius Hațegan, CJ Alba: În 3 decembrie se deschide oficial lotul 1 din Autostrada A10, între Sebeș și Alba Iulia. VIDEO

Publicat

Lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda, între Sebeș și Alba Iulia, se va deschide oficial în data de 3 decembrie, a anunțat sâmbătă seara vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan, pe pagina sa de Facebook. 

Potrivit acestuia, lucrările sunt finalizate, iar deschiderea este programată în data de 3 decembrie.

„Aviz cârcotașilor. Așa cum am promis se deschide autostrada A10 Sebeș-Turda, lotul 1, între Sebeș și Alba Iulia. Lucrările sunt finalizate, deschiderea oficială în data de 3 decembrie. Ce nu a făcut PSD în 5 ani a făcut PNL în 5 luni”, a scris vicepreședintele CJ Alba, pe pagina de Facebook.

„La Sebeș legătura cu DN1 și implicit cu autostrada A1 se va face prin sensurile giratorii existente, prin intermediul bretelelor mici, 5 și 6. Nodul rutier Alba Iulia Sud va fi finalizat complet și se va putea circula normal până la Alba Iulia Nord”, au precizat reprezentanții PNL Alba, pe rețeaua de socializare.

Reamintim faptul că CNAIR împreună cu constructorul lotului 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda au pregătit inițial deschiderea tronsonului între Lancrăm și Alba Iulia până pe data de 1 Decembrie. Reprezentanții companiei au transmis în urmă cu o săptămână că deschiderea circulației ar putea fi amânată doar de vremea rea, respectiv în situația în care va interveni un îngheț.

17 km la care se lucrează de 6 ani

Contractul pentru realizarea celor 17 km de autostradă, între Lancrăm (Sebeș) și Pârâul Iovului a fost semnat în 2014, valoarea acestuia fiind de 541.73 mil lei (fără TVA).  Constructorul Impresa Pizzarotti a început lucrările în luna decembrie.

Asociația Pro Infrastructura nota la mijlocul lunii noiembrie 2020 că „la nodul rutier Sebeș constructorul este concentrat pe cele 2 bretele scurte care se conectează la sensurile giratorii ale nodului existent și prin care s-ar putea deschide traficul rutier pe autostradă în ambele sensuri”.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

15 companii au depus oferte pentru tronsonul de 35,7 km din Autostrada Sibiu- Pitești, în valoare de 5,3 de miliarde de lei

Publicat

15 companii de construcții și asocieri au depus oferte pentru construcția unui tronson de 35,7 km din Autostrada Sibiu- Pitești. Compania Națională de Administrare a Infrasctucturii Rutiere (CNAIR) anunță că  a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului ,,Proiectarea şi Execuţia Autostrăzii Sibiu – Pitesti, Sectiunea 3 : Cornetu – Tigveni”.

Valoarea estimată a contractului este de 5.324.779.469,00 Lei fără TVA.

Citește și Marius Hațegan, CJ Alba: În 3 decembrie se deschide oficial lotul 1 din Autostrada A10, între Sebeș și Alba Iulia. VIDEO

Durata contractului este de: 14 luni perioada de proiectare, 59 luni perioada de execuţie şi 60 luni perioada de garanţie a lucrarilor. Traseul are o lungime de 37.4 km și va avea 95 de poduri și pasaje, un tunel cu două galerii independente în lungime de 1.7 km/ galerie, două noduri rutiere și un ecoduct.

Potrivit CNAIR Până la termenul limită au depus oferte următorii agenți economici:

  1. ASOCIEREA STRABAG SRL -ACCIONA CONSTRUCCION SA)
  2. ASOCIEREA AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.) – RIZZANI DE ECCHER SA
  3. ASOCIEREA ASTALDI SPA – TANCRAD SRL
  4. . IMPRESA PIZZAROTTI & C SPA
  5.  TERNA TOURIST TECHNICAL AND MARITIME SOCIETE ANONYME
  6.  CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION (CCECC) – CHINA RAILWAY 14TH BUREAU GROUP CO LTD
  7.  CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD- DIMEX-2000 COMPANY S.R.L.
  8.  CHINA STATE CONSTRUCTION ENGINEERING CORPORATION LTD
  9.  HUNAN PROVINCIAL COMMUNICATIONS PLANNING, SURVEY & DESIGN INSTITUTE CO., LTD
  10.  KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S.
  11. MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş.
  12. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.
  13.  POWER CONSTRUCTION CORPORATION OF CHINA LIMITED – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LTD. STI. – POWERCHINA ROADBRIDGE GROUP CO., LTD
  14.  REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ – ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş.
  15.  TEKFEN İNŞAAT VE TESISAT A.Ş. (TEKFEN CONSTRUCTION & INSTALLATION CO., INC.) – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S

Valoarea estimată a contractului este de 5.324.779.469,00 Lei fără TVA.

Durata contractului este de: 14 luni perioada de proiectare, 59 luni perioada de execuţie şi 60 luni perioada de garanţie a lucrarilor.

Traseul are o lungime de 37.4 km

Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.

Principalele lucrări ale acestei secţiuni sunt:
• 95 de poduri și pasaje
• Tunel cu două galerii independente în lungime de 1.7 km/ galerie
• Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni
• Ecoduct în zona localităţii Călineşti

Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentațiilor de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Îndrumări electorale interbelice: În cabină separată, cu ștampila apăsată pe roată, cu vot secret, liber, nesilit şi necontrolat

Publicat

Direcţia Judeţeană Alba a Arhivelor Naţionale a publicat pe o rețea de socializare o imagine cu „îndrumări” electorale din perioada interbelică. Prin acestea, cetățenii erau sfătuiți cum să procedeze în timpul alegerilor desfășurate duminica, cum să folosească ștampila în cabină și cum să procedeze mai apoi cu buletinul de votare. 

„Votarea de Duminică va avea loc în sala „Caragiale” și va dura de dimineața dela ora 8, până seara la ora 8. Avem vreme să mergem și la biserică și să și votăm!

Votarea se face tot în baza Cărții de alegător, ori de alegătoare, cu care ați votat la consiliul județian și tot în acelaș mod: în cabină separată, cu ștampila apăsată pe roată, cu vot garantat secret, liber, nesilit și necontrolat de nimenea.

După apăsarea ștampilei, să împături buletinul de votare așa, ca chipul ștampilei rămas pe roată, să ajungă dinlăuntru și apoi să ieși din cabină și să dai buletinul astfel împăturat dlui judecător. Președintele alegerii în Alba – Iulia va fi dl.: Dr. Iosif Felner”, se precizează în „îndrumările” pubilicate pe rețeaua de socializare Facebook.

„Vă rugăm să remarcaţi cum votul <secret, liber, nesilit și necontrolat de nimenea> merge mână în mână cu aplicarea ştampilei pe roată”, au scris reprezentanții Direcției Județene Alba a Arhivelor Naționale.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate