Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

LISTA onorariilor avocaților în 2021: Ce tarife se vor aplica pentru contestarea suspendării permisului sau o cerere de divorț


Publicat

avocat

Uniunea Naţională a Barourilor din România (UNBR) a aprobat anul trecut un Ghid orientativ al onorariilor minimale, care a intră în vigoare din această lună. Potrivit documentului, onorariile avocaților nu sunt impuse, ci orientative, astfel că fiecare avocat poate stabili și sume mai mici decât cele ale UNBR.

Principala recomandare este ca ora să fie taxată cu 220 de lei, pentru contestarea măsurii suspendării permisului de conducere să fie achitată avocatului cel puțin suma de 1.100 lei, iar pentru o cerere de divorț care implică și copii, 2.200 de lei.

Hotărârea UNBR nr. 82/2020 a fost publicată încă din data de 28 iulie 2020, dar intră în vigoare la începutul anului 2021.

Cele două categorii ale tarifelor sunt onorariul orar și onorariul fix.

Onorariul orar 

Acest tip de onorariu este folosit, în general, în activitățile avocațiale în care avocatul nu poate prezice cu exactitate cât timp va utiliza pentru atingerea obiectivului la care s-a angajat. Acesta poate fi calculat în funcție de cheltuielile de funcționare, experiența, reputația avocatului etc.

Nu există o formulă standard în determinarea modului de calcul a tarifului orar a onorariului de avocat, însă, în decursul timpului, s-a impus o regulă care aduce un echilibru în ecuația financiară ce stă la baza desfășurării în bune condiții a profesiei de avocat.

Această regulă stabilește că onorariul avocațial este determinat în cote ideale, raportat la următoarele elemente: cheltuielile necesare funcționarii unui de cabinet de avocat, fondurile de rezervă (rulment) și venitul propriu al avocatului.

Onorariul fix (forfetar)

Acesta se realizează în mod deosebit în situațiile în care avocatul cunoaște din experiență sau din practica altor avocați care este consumul de timp uzual în anumite tipuri de cauze pentru finalizarea activității juridice pentru care a fost angajat.

Asemenea tarife forfetare sunt folosite în general în cauzele având conținut patrimonial și prin folosirea unei cote procentuale din valoarea litigiului.

Onorariul minim orar recomandat de UNBR este de cel puțin 220 de lei pe oră. Conform UNBR, estimarea s-a făcut în baza unor date publice, deoarece nu există altfel de studii care să reflecte cheltuielile avocaților.

Onorariile minimale sunt următoarele:

A. În materie civilă / contencios administrativ și fiscal și necontencios

1. Activități și cereri cu caracter necontencios

1.1. Notificări / adrese / corespondență – onorariu orar, dar nu mai puțin de 330 lei;

1.2. Activități de obținere a apostilării actelor / traduceri legalizate – 330 lei;

1.3. Asistarea sau reprezentarea părții la mediere /conciliere / negociere – onorariu orar sau 440 lei ședința;

1.4. Asistarea/reprezentarea părții în fața instituțiilor publice (altele decât instanțe / parchete / poliție) sau altor persoane de drept privat – 440 lei;

1.5. Cereri de strămutare – 440 lei;

1.6. Cereri de recuzare – 330 lei;

1.7. Consultațiile juridice, redactare de acte juridice tranzacții /contracte civile / acte adiționale / statute și acte constitutive pentru înființarea unor persoane juridice – onorariu orar, dar nu mai puțin de 440 lei ;

1.8. Activitățile de atestare prevăzute la art.3 lit. c, d din Legea 51/1995 – 220 lei;

1.9. Activitățile prevăzute la art.3 lit. g, h din Legea 51/1995 – 1 % din valoare, dar nu mai puțin de 220 lei;

1.10. Activitățile prevăzute la art.3 lit. j) din Legea 51/1995 – 440 lei.

2. Activități contencioase

2.1. Acțiuni/cereri cu caracter special

2.1.1 cererile de valoare redusă, soluționate potrivit procedurii speciale prevăzute de titlul X al cărţii a VI-a din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Cod de procedură civilă – 660 lei;

2.1.2. cererile privind ordonanța de plată, prevăzută de titlul IX al cărții a VI-a din Codul de procedură civilă – 50 % din onorariul prevăzut la pct.2.2, nu mai puțin de 660 lei;

2.1.3. cererile de evacuare din imobilele folosite sau ocupate fără drept, soluționate potrivit procedurii speciale prevăzute de titlul XI al cărții a VI-a din Codul de procedură civilă – 1.540 lei;

2.1.4. cererile formulate pe cale de ordonanță președințială – 1.540 lei;

2.1.5. cereri de reexaminare; cereri de scutire de la plata taxei judiciare de timbru – 440 lei.

2.1.6. cereri posesorii – 1.540 lei

2.2. Acțiuni şi cereri evaluabile în bani:

2.2.1. până la valoarea de 5.000 lei – 660 lei;

2.2.2. între 5.001 lei şi 25.000 lei – 5 % din valoarea litigiului, însă nu mai puțin de 880 lei;

2.2.3. între 25.001 lei şi 100.000 lei – 4 % din valoarea litigiului, însă nu mai puțin de 1.800 lei;

2.2.4. între 100.001 lei şi 250.000 lei -3 % din valoarea litigiului, însă nu mai puțin de 4.000 lei;

2.2.5. peste 250.000 lei – 2 % din valoarea litigiului, însă nu mai puțin de 7.500 lei.

2.2.6. peste 1.000.000 – 1 % din valoarea litigiului, dar nu mai puțin de 20.000 lei.

Sunt acțiuni evaluabile în bani și se vor aplica onorariile stabilite mai sus următoarelor categorii de acțiuni:

a) cereri în constatarea nulității, anularea, rezoluțiunea sau rezilierea unui act juridic civil patrimonial;

b) privind constatarea existenței sau inexistenței unui drept patrimonial;

c) prin care se solicita pronunțarea unei hotărâri judecătorești care ține loc de act autentic de înstrăinare a unor bunuri imobile sau de constituire a unor drepturi reale asupra acestora;

d) acțiunile posesorii;

e) acțiuni petitorii – acțiunile care au ca obiect un dezmembrământ al dreptului de proprietate;

i) acțiuni având ca temei plata nedatorată/îmbogățire fără just temei;

j) acțiuni în declararea simulației unui act juridic;

k) acțiuni potrivit Legii nr. 10/2001 și Legii nr. 290/2003;

l) cereri și acțiuni privind legislația fondului funciar;

m) cereri și acțiuni privind materia exproprierilor;

n) cereri și acțiuni în materia uzucapiunii;

o) cereri și acțiuni privind despăgubiri materiale/morale;

2.3. Acțiunile/cererile cu caracter nepatrimonial:

2.3.1. Cereri pentru constatarea existenței sau inexistenței unui drept nepatrimonial – 1.760 lei;

2.3.2. Cereri în anularea sau în constatarea nulității unui act juridic nepatrimonial – 1.760 lei;

2.3.3. Cereri care privesc dreptul de folosință a bunului închiriat sau arendat, daca acestea nu privesc și plata anumitor sume de bani- 1.760 lei;

2.3.4. Acțiunile în grănițuire – 2.200 lei;

2.3.5. Cereri privind măsuri asiguratorii luate pe cale separată – 1.100 lei;

2.3.6. Cereri de suspendare a executării efectelor hotărârilor judecătorești – 1.100 lei;

2.4. În materia executării silite:

2.4.1. asistență, reprezentare în procedura executării silite executării silite cu caracter patrimonial când obiectul contestației vizează titlul executoriu, altul decât hotărârea judecătorească – se aplică onorariul de la pct.2.2;

2.4.2. asistență, reprezentare în procedura executării silite executării silite cu caracter nepatrimonial sau când titlul executoriu îl reprezintă o hotărâre judecătorească – 1.760 lei;

2.4.5. cereri de suspendare a executării silite, respectiv a executării provizorii – 880 lei;

2.4.6 cererile de întoarcere a executării silite – 2.200 lei.

2.5. Acțiuni și cereri referitoare la raporturile de familie :

2.5.1. pentru cererea de divorț fără minori – 1.760 lei;

2.5.2. pentru cererea de divorț cu minori – 2.200 lei;

2.5.3. pentru cererile care nu sunt accesorii cererii de divorț și care au ca obiect: stabilirea locuinței copilului, exercitarea autorității părintești, stabilirea contribuției părinților la cheltuielile de creștere și educare a copiilor, dreptul părintelui sau al altor persoane decât părinții de a avea legături personale cu copilul, locuința familiei – 1.540 lei;

2.5.4. tutelă, curatelă – 1.540 lei ;

2.5.5. punere sub interdicție – 1.540 lei;

2.5.6. tăgada paternității – 2.200 ;

2.5.7. asistare /reprezentare adopție – 2.640 lei.

2.6. În materia contenciosului administrativ:

2.6.1. redactare plângere prealabilă administrativă – 1.540 lei;

2.6.2. acțiune contencios administrativ – 2.200 lei;

2.6.3. suspendare act administrativ art.14 din Legea 554/2014 – 1.760 lei;

2.6.4. redactare contestație executare act administrativ fiscal – 1.760 lei;

2.6.5. acțiune contestație act administrativ fiscal – 2.640 lei;

2.6.6. suspendare act administrativ fiscal – 2.200 lei;

2.6.7. cereri, contestații privind achizițiile publice in fata CNSC- 2.200 lei;

2.6.8. plângere împotriva deciziilor CNSC – 2.640 lei;

2.6.9 În situația în care există capăt de cerere cu caracter patrimonial – se vor aplica prevederile art.2.2.

2.7 . Acțiunile, cererile, obiecțiunile, contestațiile introduse la instanțele judecătorești în temeiul Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, cu modificările și completările ulterioare:

2.7.1. cereri de deschidere a procedurii de insolvență – 880 lei;

2.7.2. asistență, reprezentare procedură insolvență fond –220 lei termen;

2.7.3. contestații si cereri în procedura insolvenței – 1.540 lei;

2.7.4. retragere, dizolvare, anulare hotărâre AGA – 2.640 lei.

2.8. În materie contravențională:

2.8.1. plângerea împotriva procesului-verbal de constatare si sancționare a contravenției – 1.100 lei.

2.9. Acțiunile și cererile în materie de carte funciară – 1.540 lei;

2.10 Acțiuni și cereri în materia societăților comerciale privind Legea 31/1990 și alte legi speciale:

a) cereri de intervenție înregistrare acte/mențiuni ONRC – 1.540 lei;

b) plângere împotriva rezoluției Directorului ONRC – 1.540 lei;

c) acțiuni privind excludere, retragere, dizolvare, anulare hotărâre AGA – 2.640 lei.

2.11. Cererile privind litigiile de muncă și drepturi și obligații cu caracter social:

2.11.1. contestații împotriva deciziilor emise cu privire la încheierea, executarea, modificarea și încetarea CIM – 2.200 lei;

2.11.2. stabilirea și plata pensiilor, precum și alte drepturi prevăzute prin sistemele de asigurări sociale – 1.540 lei;

2.11.3. stabilirea și plata ajutorului de șomaj, a ajutorului de integrare profesională și a alocației de sprijin, a ajutorului social, a alocației de stat pentru copii, a drepturilor persoanelor cu dizabilități și a altor forme de protecție socială prevăzute de lege – 1.100 lei.

B. În materie penală



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

STUDIU: Dacă poluarea aerului s-ar reduce, ar putea fi evitate 50.000 de decese premature pe an în Europa

Publicat

Peste 50.000 de decese pe an ar putea fi evitate în Europa prin reducerea poluării aerului la nivelurile recomandate de Organizația Mondială a Sănătății, potrivit unui studiu publicat miercuri, care solicită acţiuni rapide, informează AFP.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii  estimează că poluarea aerului ucide peste şapte milioane de persoane pe an la nivel mondial şi provoacă, de asemenea, boli dar şi absenteism de la locul de muncă.

Pragul recomandat de OMS pentru particulele fine PM2,5 este de 10 mg/m3 în medie pe an, iar pentru dioxidul de azot (NO2) de 40 mg/m3 în medie pe an.

Nocivitatea particulelor fine pentru sănătate este dovedită, în special în zonele urbane (mortalitate, boli cardiovasculare şi respiratorii, tulburări ale sarcinii şi ale dezvoltării fetale şi altele).

Studiul, publicat în revista Lancet Planetary Health, a calculat decesele premature legate de aceşti doi poluanţi în 1.000 de oraşe europene.

Respectarea recomandărilor OMS ar permite evitarea a 51.213 decese premature pe an, potrivit cercetătorilor.

Studiul arată că „numeroase oraşe nu fac încă suficient pentru a combate poluarea aerului”, a declarat Mark Nieuwenhuijsen de la Institutul pentru Sănătate Globală din Barcelona (ISGlobal).

Numărul deceselor asociate poluării aerului variază în funcţie de oraşe – localităţile situate în câmpia fluviului Pad, în Italia, cele din Polonia şi din Republica Cehă fiind în mod deosebit afectate. În schimb, capitala islandeză Reykjavik, oraşele Tromso din Norvegia, Umea din Suedia şi Oulu din Finlanda sunt mai puţin expuse.

În medie, 84 de procente din populaţia oraşelor sunt expuse la niveluri de PM 2,5 peste cele recomandate de OMS, iar 9 procente la niveluri prea mari de NO2.

Pentru Sasha Khomenko, care se numără printre autorii studiului, este important să fie puse în aplicare măsuri adaptate condiţiilor locale, date fiind variaţiile nivelurilor de poluare. Schimbările vizează traficul rutier, industria, aeroporturile şi porturile, dar şi încălzirea pe bază de lemn şi cărbune.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Întreruperea tratamentului oncologic sau lipsa unui diagnostic la timp, mai grave decât Covid. Avertismentul specialiștilor

Publicat

Centre oncologice de renume, spitale și clinici private, societăți medicale și asociații de pacienți atrag atenția asupra riscurilor la care se expun pacienții oncologici prin întreruperea tratamentului sau dacă boala nu este diagnosticată la timp. 

Acestea au lansat o campanie de informare adresată tuturor persoanelor care pot ajunge să dezvolte cancer pulmonar, cancer de vezică urinară sau cancer de sân, precum și pacienților care suferă deja de aceste afecțiuni, dar se tem să meargă la tratament.

Circuite și proceduri speciale pentru diminuarea riscului de a contacta COVID-19

„Pentru pacienții oncologici, vizita la medic și tratamentul sunt vitale și nu trebuie amânate. Cu toate acestea, de la începutul pandemiei de COVID-19, mulți dintre pacienții deja diagnosticați au încetat să mai vină la tratament.

Înțeleg că pacienții se tem de riscul infectării cu COVID-19, însă riscul ca boala să progreseze crește considerabil în lipsa administrării tratamentului.

Îi asigur pe pacienți că noi, medicii, am luat toate măsurile necesare pentru diminuarea riscului de a contracta virusul, am creat circuite și proceduri speciale, astfel încât pacienții să se simtă și să fie în siguranță atunci când revin la tratament,” spune conf. dr. Lucia Stănculeanu, președinte Societatea Națională de Oncologie Medicală din România

Peste 3.000 de cazuri de cancer pulmonar nediagnosticate de la debutul pandemiei

„După estimările noastre și prin comparație cu anii precedenți, de la începutul pandemiei, deci în ultimul an de zile, peste 3,000 de cazuri de cancer pulmonar au trecut nedetectate.

Adică 3,000 de români suferă de acest tip agresiv de cancer și nu știu, deci nu fac tratamentul necesar pentru a stopa evoluția bolii! Profit de această ocazie pentru a face apel la românii care sesizează că apar simptome ale unor boli grave, să meargă la spital, să aibă curaj să se adreseze medicilor, astfel încât să poată depista afecțiunile serioase în stadii incipiente, când tratamentul poate da rezultate foarte bune”, spune Prof. dr. Tudor Ciuleanu.

Pentru aceasta a fost creeată platforma CdelaControl.ro unde pacienții cu cancer pulmonar, de vezică urinară sau de sân și familiile lor pot obține informații despre boală, de ce și cât de importantă este administrarea corectă și neîntreruptă a tratamentului, precum și o hartă interactivă a României, ce include lista completă de spitale și clinici unde se tratează afecţiunile oncologice în țară.

Toate informațiile sunt verificate de medici specialiști cu experiență în tratarea acestor afecțiuni.

Campania vizează cancerul de plămân, cancerul de vezică urinară și cancerul de sân, unele dintre cele mai frecvente tipuri de cancer cu care se confruntă românii.

În stadiile avansate ale cancerului pulmonar, din păcate, opțiunile de tratament sunt limitate. De aceea, este esențial ca pacienții să se adreseze medicului încă de la primele simptome respiratorii, oricât de minore ar fi acestea.

În plus, depistarea cancerului de vezică în fază incipientă crește de patru ori șansele de supraviețuire, iar diagnosticul precoce al cancerului de sân duce la o evoluție bună a bolii în peste 75% dintre cazuri.

Institute oncologice, spitale și clinici private, societăți medicale și asociații de pacienți fac impreună un apel la conștientizarea importanței de a trata și depista rapid cancerul, chiar și în timpul pandemiei

Pacienții oncologici sunt invitați să își învingă teama de COVID-19 și să se întoarcă la medic pentru a-și continua tratamentul, încrezători că spitalele și centrele oncologice respectă cu strictețe regulile de siguranță sanitară.

În plus, românii care sesizează că se confruntă cu simptomele unor boli grave trebuie să se adreseze de urgență medicilor, pentru a primi cât mai repede un diagnostic și să înceapă tratamentul corespunzător.

Aceste mesaje sunt susținute la unison de către partenerii campaniei ”E în regulă să-ți fie frică. Din frică ne protejăm”: Societatea Română de Radioterapie, Institutul Regional de Oncologie Iași, Institutul Oncologic „Prof. Dr. Ioan Chiricuță” Cluj-Napoca, Societatea Națională de Oncologie Medicală România , Institutul Oncologic „Prof. Alexandru Trestioreanu” București, Institutul Clinic Fundeni, București, MedLife, Amethyst, Sanador, Regina Maria, Medisprof, Centrul de Oncologie „Sfântul Nectarie” Craiova, Asociația Onco Help, Spitalul Oncofort, Asociația Imunis, Asociația pentru prevenția și lupta împotriva cancerului Amazonia, Federația Asociațiilor Bolnavilor de Cancer, Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România, se arată într-un comunicat trimis pe adresa redacției.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Vânzarea sau închirierea unei locuințe, condiționată de asigurarea împotriva dezastrelor naturale. Ordinul este pe masa ASF

Publicat

prima casa

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) intenționează să emită un ordin prin care să condiționeze vânzarea unui case, închirierea unui apartament sau eliberarea unui certificat fiscal de existența unei polițe de asigurare împotriva dezastrelor naturale (PAD).

Aceasta este una dintre măsurile incluse în strategia ASF pentru perioada 2021 – 2023, scrie Profit.ro.

Scopul este creșterea gradului de cuprindere a asigurărilor obligatorii de locuințe. În prezent piața asigurărilor de locuințe este sub 20% raportat la cele aproximativ 9 milioane de locuințe existente în România.

Costul unei polițe PAD diferă în funcție de structura de rezistență și materialele folosite la construirea locuinței.

Astfel, aceasta poate fi:

  • 10 euro pentru o sumă maximă asigurată de 10.000 euro
  • 20 de euro pentru o sumă maximă asigurată de 20.000 euro
Conform legislației, această poliță este obligatorie. Cine nu are acest document poate primi amendă cuprinsă între 100 și 500 de lei.

Polițele PAD sunt emise de societatea Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID).

Primele astfel de polițe au fost emise de PAID în iulie 2010, mai arată sursa citată.

La sfârșitul lui 2020, PAID Romania avea în portofoliu 1,753 milioane de polițe.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Lucrările pe șantierul sălii polivalente din Blaj rămân blocate. Procedura pentru alegerea unui nou constructor, anulată

Publicat

Achiziția publică pentru continuarea lucrărilor la Sala polivalentă din Blaj a fost anulată de Comisia de licitație din cadrul primăriei. Șantierul a rămas în așteptare, după ce firma care câștigase inițial contractul a părăsit locația, anul trecut, în contextul pandemiei COVID.

Contractul inițial, atribuit în noiembrie 2018 către firma italiană Frimat SPA, a fost reziliat pentru „neîndeplinirea obligațiilor contractuale”. Constructorul reușise să finalizeze fundația clădirii și a ridicat cca. 10 – 20 % din zidăria de la demisol.

Procedura de achiziție lucrări pentru realizarea obiectivului de investiție “Sală Polivalentă de Sport cu capacitate 1800-2000 locuri” în municipiul Blaj (rest de executat)” – execuția lucrărilor rămase neexecutate, aferente contractului nr. 22580/27.11.2018, contract reziliat pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale, a fost demarată de primărie în august 2020. Valoarea totală estimată este de 30.900.672,95 de lei, fără TVA.

În ultima fază a procedurii, cea de analiză financiară a ofertelor, a rămas o singură societate care, în final, nu a îndeplinit toate condiţiile pentru a fi declarată câştigătoare, potrivit adevărul.ro.

Până la 1 iulie, erau executate lucrările la fundația clădirii, la structura din beton.

Contractul pentru construirea sălii polivalente a fost câștigat inițial, în 2018, de compania italiană Frimat SPA, singur ofertant. Atunci, valoarea contractului era de 25,03 milioane lei, fără TVA, cu termen de finalizare anul 2021.

Vezi și Se caută un nou constructor pentru Sala Polivalentă din Blaj. Contractul inițial, reziliat pentru neîndeplinirea obligațiilor

De contractul de peste 30 milioane lei s-au arătat interesate, de data aceasta, cinci firme/asociații de firme: ACI Cluj-Napoca SA, Manelli Impresa SRL Bucureşti, Asocierea Prenis SRL Blaj (lider) – Adriatica SRL Blaj – DTS Unic Proiect SRL Alba Iulia – Atlas Sport SRL Târgu Mures, Asocierea CON-A SRL Şelimbăr (lider) – CON-A Operations şi Asocierea Conart Structuri SRL Voiniceni (lider) – Kronos Life Construct SRL Târgu Mureş.

A rămas în ultima etapă a procedurii societatea din Cluj-Napoca.

În situaţia în care Primăria Blaj va fi nevoită să reia licitaţia, finalizarea lucrărilor se amână cu cel puţin şase luni.

Investiția pentru construirea sălii polivalente din Blaj este finanțată printr-un parteneriat între primărie și Consiliul Județean Alba.

Prin realizarea investiției se va obține o sală polivalentă de sport, cu o capacitate de 1.890 locuri pe scaune care respectă toate standardele naționale și europene pentru competițiile sportive de volei, handbal, baschet și tenis.

Noua sală va fi dotată cu spațiile și echipamentele necesare care să asigure desfășurarea în cele mai bine condiții a competițiilor sportive, conform cerințelor de omologare a sălilor de sport:

– CEV Voleyball Competitions Regulations 2016 (categoria 3)

– EHF Arena Construction Manual (teren handbal 48 x 28 m)

– FIBA Europe – Official Basketball Rules

– ITF tennis

Contractul cuprinde toate lucrările pentru realizarea investitiei precum și unele dotări, respectiv scaunele (locurile), lift etc.

sursă: adevărul.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate