Connect with us
Publicitate

Actualitate

Parlamentarii propun înființarea unei noi autorități pentru verificarea siguranței drumurilor publice. Proiect la Senat

Publicat

lucrari autostrada zona aciliu_august 2015_7 Parlamentarii propun înființarea unei noi autorități, în subordinea Ministerului Transporturilor. Autoritatea Română pentru Siguranță Rutieră (ARSR) ar urma, printre altele, să desfășoare inspecții de siguranță pe drumurile publice locale, naționale și autostrăzi, să analizeze posibile efecte ale lucrărilor rutiere asupra traficului rutier și să cerceteze accidentele care privesc infrastructura rutieră.

Potrivit inițiatorilor, noua autoritate trebuie să prevadă inspecții de siguranță asupra drumurilor publice, locale (comunale, orășenești sau municipale), naționale și autostrăzi, asupra semnalizării și marcajului rutier pe orizontală și verticală. De asemenea, aceasta trebuie să emită autorizații și agremente în materie de siguranță rutieră pentru servicii, produse și echipamente.

Noua instituție ar urma să preia responsabilitățile care sunt împărțite acum la alte trei autorități, respectiv Autoritatea Rutieră Română (ARR), Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi (CNADNR) și Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC).

ARSR ar urma să asigure, în principal, următoarele activități:

– gestionarea și îmbunătățirea siguranței rețelelor rutiere, a podurilor, tunelurilor, viaductelor, pasajelor denivelate și alte lucrări de artă rutiere, cu terenul aferent

– autorizarea în materie de siguranță rutieră a proiectării, construcției și exploatării infrastructurii rutiere, cât și în ceea ce privește consultanța în materie de siguranță rutieră

– agrementarea materialelor și produselor de construcție pentru execuția drumurilor publice, lucrărilor de artă și tunelurilor rutiere, a elementelor de semnalizare și marcaj pe orizontală și verticală și a echipamentelor și mijloacelor tehnice de siguranță pentru executarea drumurilor publice

– autorizarea și supravegherea tehnică a furnizorilor de produse și servicii în domeniul infrastructurii rutiere, inclusiv a furnizorilor de mijloace de semnalizare și marcaj rutier pe orizontală și verticală

– asigurarea de controale și inspecții de siguranță periodice ale rețelei de drumuri rutiere, a podurilor, tunelurilor, viaductelor, pasajelor denivelate și alte lucrări de artă rutiere, cu terenul aferent

– evaluarea de impact și operațiuni de audit în domeniul siguranței infrastructurii rutiere

– analizarea posibilelor efecte ale lucrărilor rutiere asupra traficului rutier

– investigarea și cercetarea accidentelor care privesc infrastructura rutieră

– monitorizarea, promovarea și dezvoltarea cadrului de reglementare în domeniul siguranței infrastructurii rutiere

Inițiatorii consideră că, pentru a micșora numărul accidentelor de pe șosele, pentru a crește siguranța pe drumurile naționale dar și pentru a controla starea drumurilor din 2 în 2 ani, este nevoie de o altă instituție, care să centralizeze aceste atribuții.

Noii inspectori sau auditori de drumuri vor face inspecţii de siguranță asupra drumurilor publice, locale, naționale și autostrăzi, asupra marcajelor și semnalizărilor de pe drumuri, vor emite autorizații și vor aplica sancțiuni administratorilor și firmelor din domeniul infrastructurii rutiere. Acești specialiști pot fi atât angajați ai noii autorități, ARSR, cât și persoane fizice autorizate, independente, dar care pot efectua inspecții doar dacă sunt în evidența autorității și fac cursuri de specializare atestate de acest organism.

Autoritatea Română pentru Siguranţă Rutieră va avea un consiliu de conducere format din 5 membri, iar președintele acestui consiliu este și directorul general, numit de ministrul Transporturilor. Instituția va avea tarife stabilite de același minister, iar banii încasați vor servi la bugetul propriu. De asemenea, ARSR va fi finanțată din venituri proprii realizate din prestări servicii specifice pe bază de tarife stabilite, precum și din desfășurarea altor activități privind valorificarea unor produse din activități proprii și conexe, prestații editorial, studii, proiecte, expertize tehnice, lucrări, alte prestări de servicii, și alte asemenea.

Potrivit documentului, numirea auditorilor/inspectorilor de siguranță rutieră trebuie să respecte următoarele cerințe:

„- asigurarea independenței față de investitor, proiectant, executant, administratorul drumului sau beneficiar;

– păstrarea confidențialității cu privire la datele și informațiile la care au acces în cursul realizării auditului;

– auditorul nu trebuie să fie implicat sub nicio formă în niciuna dintre fazele de realizare și de execuție a proiectului de infrastructură spus auditării.”

Noua lege va fi dezbătută mai întâi la Senat, care este prima cameră decizională.

sursa: senat.ro, legestart.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate