Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Pensionare cu 10 ani mai devreme. Cine ar putea ieşi mai repede la pensie. PROIECT legislativ, la Senat

Publicat

Un proiect de lege depus recent la Senat stabilește noi reguli pentru românii care au lucrat în grupa a II-a de muncă sau în condiții deosebite de muncă, respectiv cei care şi-au pus într-un anumit mod viaţa sau sănătatea în pericol. Astfel, parlamentarii propun reducerea vârstei standard de pensionare cu 4 luni pentru fiecare an lucrat în condiții grele de muncă, respectiv cu 10 ani pentru un stagiu de cotizare de 30 de ani realizat în condiții deosebite.

Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice a fost înregistrată pentru dezbatere miercuri, 13 martie, la Senat.

Proiectul prevede majorarea perioadei suplimentare care se adaugă la vechime în muncă sau la vechimea în serviciu, de la 3 luni la 4 luni pentru fiecare an lucrat în condiţii deosebite. De asemenea, o persoană care a lucrat timp de 30 de ani în condiţii deosebite  va putea beneficia de reducerea vârstei standard de pensionare cu 10 ani, în timp ce pe legislaţia actuală, cineva care a lucrat timp de 35 de ani în condiţii deosebite se poate pensiona doar cu 8 ani mai devreme.

Inițiatorii proiectului au plecat de la cazul angajaţilor din Complexul Energetic Oltenia, unde, în urma analizelor au fost depistaţi angajaţi cu valori crescute ale glicemiei, hipertensiunii arteriale şi cardiopatii ischemice.

„Prin această modificare, dreptul la pensie pentru limită de vârstă cu reducerea vârstei standard de pensionare, care reprezintă principalul beneficiu al persoanelor care au lucrat în grupa a II-a de muncă și/sau în condiții deosebite de muncă, sistemul public de pensii le recunoaște astfel efectul nociv al acestor condiții și necesitatea ieșirii mai repede la pensie pentru limită de vârstă, în funcție de numărul anilor împliniți de stagiu de cotizare realizat în condiții deosebite, reducerea vârstei standard de pensionare putând fi realizată cu 4 luni pentru fiecare an lucrat în condiții deosebite de muncă, respectiv 10 ani pentru un stagiu de cotizare de 30 de ani realizat în condiții deosebite”, au explicat inițiatorii proiectului, în expunerea de motive.

sursa: senat.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

CÂMPENI

O porțiune de 2 kilometri dintr-o stradă din orașul Câmpeni va fi asfaltată printr-o investiție de peste 5,6 milioane de lei

Publicat

Un tronson de 2 kilometri dintr-o stradă din orașul Câmpeni, ce face legătura cu DN 75, spre Mihoiești, urmează să fie modernizat și asfaltat. Valoarea totală a lucrărilor este de peste 5,6 milioane de lei, fără TVA. 

Primăria Câmpeni a lansat marți, 5 iulie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru lucrări de modernizare a străzii Horea – drum Mihoiești, din cadrul proiectului „Îmbunătățirea calității vieții populației din orașul Câmpeni”.

Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 5.695.941,58 de lei, fără TVA. 

Potrivit documentației, lucrarea vizează modernizarea unei porțiuni de 2 km din strada Horea, de la km 1+275 până la km 3+275. Strada are originea în intersecția străzii Calea Turzii cu strada Revoluția 1848 – DC 96 și a fost modernizată anterior de la km 0+000 până la km 1+275.

Tronsonul strada Horea – drum Mihoiești urmează să fie asfaltat, soluția tehnică proiectată fiind următoarea:

  • lățimea părții carosabile: între 4 și 5,5 metri
  • ampriza medie a străzii: 7,2 metri
  • accese auto: 531 mp
  • lățimea trotuarelor: între 0,3 – 2 metri
  • zid de sprijin din beton armat: 18 metri
  • parapet direcțional semigreu: 453 metri
  • parapet pietonal: 254 metri
  • fundație adâncită de parapet: 160 metri
  • podețe: 3 bucăți cu lungimea între 6,2 și 6,3 metri, cu diametrul de 600 mm
  • rigolă carosabilă: 13 metri

Pentru evitarea exproprierilor, traseul străzii existente se păstrează în plan. Acesta este alcătuit dintr-o succesiune de aliniamente și curbe, viteza de proiectare luată în calcul fiind de 25 km/h.

Structura rutieră propusă este următoarea:

  • 4 cm strat de uzură BA16
  • 6 cm strat de legătură BAD22,4
  • 16 cm strat de bază din piatră spartă
  • 30 cm strat de fundație din balast
  • 7 cm strat de nisip cu rol de separație și anticontaminant

Se propune realizarea de trotuare, pe ambele părți ale străzii, unde este posibil. Acestea urmează să fie separate de partea carosabilă prin borduri de beton.

Structura trotuarului este următoarea:

  • 6 cm strat de uzură din pavele autoblocante
  • 4 cm strat de egalizare din nisip
  • 10 cm strat din piatră spartă
  • 15 cm strat de balast

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

De astăzi: Noi norme pentru autovehicule, în Uniunea Europeană. Ce este obligatoriu

Publicat

Noul Regulament privind siguranța generală a vehiculelor se aplică de miercuri, a anunțat Comisia Europeană. Acesta introduce o serie de sisteme avansate obligatorii de asistență pentru șofer și stabilește cadrul juridic pentru omologarea vehiculelor automatizate și complet autonome în UE.

Potrivit unui comunicat al CE, noile măsuri de siguranță vor contribui la o mai bună protecție a pasagerilor, a pietonilor și a bicicliștilor din întreaga UE, salvând, potrivit estimărilor, peste 25 000 de vieți și evitând cel puțin 140 000 de vătămări grave până în 2038.

De asemenea, CE anunță că va prezenta în această vară norme tehnice pentru omologarea vehiculelor complet autonome, care vor contribui la creșterea încrederii cetățenilor, la stimularea inovării și la îmbunătățirea competitivității industriei europene a autovehiculelor.

Începând de miercuri, noile măsuri care introduc funcții de siguranță pentru asistarea conducătorului auto includ:

pentru toate vehiculele rutiere (și anume, autoturisme, camionete, camioane și autobuze): asistență inteligentă pentru controlul vitezei, avertizare la mersul înapoi cu cameră sau senzori, avertizare cu privire la somnolența și lipsa de atenție a conducătorului auto, dispozitive de înregistrare a datelor privind evenimentele, precum și semnal de oprire de urgență;

pentru autoturisme și camionete: funcții suplimentare, cum ar fi sistemele de menținere a benzii de circulație și frânarea automată;

pentru autobuze și camioane: tehnologii pentru o mai bună recunoaștere a posibilelor unghiuri moarte, avertizări pentru prevenirea coliziunilor cu pietoni sau bicicliști și sisteme de monitorizare a presiunii în pneuri.

Normele se vor aplica mai întâi noilor tipuri de vehicule, începând de miercuri, și ulterior tuturor vehiculelor noi, începând cu 7 iulie 2024. Unele dintre noile măsuri vor fi extinse pentru a fi aplicate mai multor tipuri de vehicule rutiere până în 2029.

„Tehnologia ne ajută să îmbunătățim nivelul de siguranță al autoturismelor noastre. Noile funcții avansate de siguranță obligatorii vor ajuta în continuare la reducerea numărului de victime ale accidentelor. Totodată, astăzi facem ceea ce este necesar pentru a ne asigura că normele noastre ne permit să introducem în condiții de siguranță vehiculele autonome în UE, într-un cadru care pune siguranța persoanelor pe primul loc”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreședintă executivă și comisar responsabil cu o Europă pregătită pentru era digitală.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Clădirea noului liceu tehnologic din Sebeș prinde formă: a fost turnat planșeul peste subsol. Cum va arăta la final

Publicat

Noul liceu tehnologic de la Sebeș prinde formă, anunță reprezentanții administrației locale. Miercuri a fost turnat planșeul peste subsol, estimându-se că până la finalul anului vor fi încheiate lucrările de zidărie, astfel încât, în sezonul rece să se poată interveni pentru amenajările interioare.   

Este unul dintre cele mai mari proiecte finanțate din fonduri europene derulate de : 27.308.048,99 lei (prin Programul POR 2014-2020).

Conform contractului adjudecat prin licitație publică de compania Lincoln Plus, termenul de finalizare este 30 noiembrie 2023.

Va rezulta o clădire nouă și modernă pentru Liceul Tehnologic Sebeș, care va cuprinde: 34 de săli de clasă, 3 laboratoare de informatică, un laborator de fizică, un laborator de mecanică, un laborator de chimie, o sală profesorală, o sală de festivități, o sală de sport, realizarea sistemului de încălzire centralizat, amenajarea curții și a terenului aferent liceului, amenajarea terenului de sport în curtea liceului, branșamentele la rețelele de utilități.

Așa va arăta noul liceu tehnologic din Sebeș

De noua clădire vor beneficia cei 777 de actuali elevi, urmând ca unitatea școlară să crească până la numărul de 900 de elevi.

„În mod simbolic, la temelia noii clădiri am zidit memoriile academicianului Dorin Pavel, «Arhitectura apelor», ca un omagiu adus părintelui hidroenergeticii românești, o mare personalitate a acestor locuri, urmând ca acesta să fie și mentorul generațiilor de tineri care vor studia la noul liceu tehnologic de la Sebeș”, a transmis primarul Dorin Nistor.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Bărbat din Alba Iulia, trimis în judecată pentru purtare abuzivă, după ce a lovit cu capul o altă persoană. Ce s-a întâmplat

Publicat

Un bărbat din Alba Iulia a fost trimis în judecată pentru purtare abuzivă, după ce l-a lovit pe un alt bărbat, cu capul în zona feței. A fost trimis în judecată pentru purtare abuzivă deoarece era angajat al unui magazin și se afla în timpul lucrului. 

Momentan dosarul a fost înregistrat în data de 5 iulie 2022, pe rolul Judecătoriei Alba Iulia, dar nu a primit încă un prim termen de judecată.

”În rechizitoriul întocmit în cauză s-a reţinut următoarea stare de fapt:

În data de 31.05.2021, inculpatul G., angajat al unui magazin situat în municipiul Alba Iulia, în timp ce se afla în exercitarea atribuțiilor de serviciu, a lovit-o pe persoana vătămată cu capul în zona feței și cu un obiect din lemn în zona antebrațului mâinii stângi, provocându-i astfel leziuni ce au necesitat, pentru vindecare, un număr de 3-4 zile de îngrijiri medicale.

Precizăm că întocmirea rechizitoriului este o etapă a procesului penal, reglementată în Codul de procedură penală, care reprezintă finalizarea anchetei penale şi trimiterea dosarului la instanţă, spre judecare, activitate care nu poate în nicio situaţie să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie”, se arată într-un comunicat al procurorilor Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax