Economie
Peste 150 de firme din Alba, afectate de o decizie ANAF: vor trece la Finanțele din Brașov. Navetă de 250 km pentru un certificat fiscal
Peste 150 de firme din judeţul Alba, care până acum erau administrate de AJFP Alba, vor trece în gestiunea Direcţiei Regionale a Finanţelor Braşov. Asta înseamnă că toate actele fiscale vor trebui depuse acolo, iar reprezentanţii firmelor vor fi nevoiţi să facă „naveta” pentru a respecta obligaţiile ce le revin din punct de vedere fiscal. Activitatea de administrare a contribuabililor mijlocii la nivel judeţean se desfiinţează, de anul viitor.
Modificarea actualei structuri organizatorice a direcţiilor regionale ale finanţelor publice, decisă de ANAF, va avea efecte şi în judeţul Alba. Reprezentanţii firmelor încadrate în categoria contribuabili mijlocii vor trebui să suporte cheltuieli de deplasare, periodic, circa 220 de kilometri dus şi tot atâţia pentru drumul de întoarcere, între localităţile în care funcţionează în judeţul Alba şi Braşov. Asta pentru a respecta legislaţia fiscală şi a depune şi primi acte de la Direcţia Regională a Finanţelor Braşov, acolo unde, după 1 februarie, va fi administrată activitatea fiscală. Desigur, în condiţiile în care comunicarea pe cale electronică a documentelor nu este în toate cazurile posibilă, între contribuabili şi ANAF.
Planurile Fiscului sunt ca, din totalul de 304 contribuabili mijlocii care sunt administraţi de AJFP Alba, un număr de 139 vor fi transferaţi, din punct de vedere al activităţii fiscale, la DRFP Braşov. Acestora li se alătură alte 24 de firme care depuneau până acum actele fiscale la administraţiile financiare din alte oraşe din judeţ, în total fiind vorba despre 163 de contribuabili.
Se respectă astfel strategia ANAF privind modificarea structurii organizatorice a Direcţiilor Regionale şi administraţiilor judeţene de finanţe.
La Braşov se înfiinţează special o nouă structură de administrare a contribuabililor mijlocii, iar cei 18 funcţionari din Alba Iulia, de la AJFP, care se ocupau de acest domeniu vor fi, cel mai probabil, redistribuiţi la alte compartimente.
Transferul activităţii fiscale a acestor firme va fi efectuat după data de 1 februarie 2016.
Ce spun reprezentanţii AJFP Alba
“Conform Ordinului Preşedintelui ANAF nr. 2752/2015, privind modificarea actualei structuri organizatorice a direcţiilor regionale ale finanţelor publice, începând cu data de 1 ianuarie 2016 se va desfiinţa activitatea de administrare a contribuabililor mijlocii la nivel judeţean, urmând ca aceştia să fie administraţi fiscal de noile structuri ce vor fi înfiinţate la nivelul direcţiilor regionale ale finanţelor publice.
Ca urmare, începând cu data de 1 februarie 2016, un număr de 163 contribuabili din judeţul Alba vor fi administraţi fiscal de noua structură de administrare a contribuabililor mijlocii ce se va constitui la nivelul DGRFP Braşov, astfel:
– 139 contribuabili care au fost administraţi fiscal de către structura de Administrare a Contribuabililor Mijlocii din cadrul AJFP Alba (din total 304 administraţi în prezent);
– 24 contribuabili care au fost administraţi fiscal de către structurile de administrare municipale şi orăşeneşti a Contribuabililor Mici din cadrul AJFP Alba (14 – Alba Iulia, unul din Aiud, unul din Blaj, 6 – Sebeş, unul din Zlatna şi unul din Cugir).
Administrarea fiscală, referitoare la depunerea declaraţiilor fiscale, eliberarea Certificatelor de atestare fiscală, eliberarea deciziilor de calcul a timbrului de mediu, precum şi orice alte documente solicitate de aceşti 163 de contribuabili vor fi eliberate doar de către DGRFP Braşov.
De asemenea, plata impozitelor şi taxelor datorate bugetului general consolidat, după data de 1 februarie 2016, se va efectua prin Trezoreria Municipiului Braşov”, au transmis reprezentanţii AJFP Alba, la solicitarea Alba24.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
toma
joi, 10.12.2015 at 18:07
vivat, descentralizarea !