Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

FOTO Peste 400 de case inundate, 20 de mașini distruse de viituri, 3 persoane izolate. Bilanțul DEZASTRULUI în ALBA


Publicat

Peste 400 de case inundate, 10 persoane evacuate, 3 familii izolate, drumuri și podețe rupte în uma viiturilor care au avut loc, vineri, în județul Alba. Cele mai afecatet comune sunt Cricău și Bucerdea unde sunte de case au fost inundate și 20 de mașini au fost avariate după ce Valea Bucerzii și Valea Cricăului s-au revărsat. Și la Șard au fost inundate 51 de case.

VEZI: FOTO-VIDEO: Imagini de COȘMAR după viitura de la Bucerdea și Cricău. Mai multe persoane, la spital în stare de șoc

Vineri, pe raza județului Alba s-au manifestat fenomene meteo periculoase, averse de 35-40 l/mp însoțite de rafale de vant, grindină, care au provocat revărsări de pe versanți, creșteri rapide ale debitelor rîurilor și deversări ale albiilor sau canalizărilor în municipiul Alba Iulia, Municipiul Blaj, Comuna Ighiu (satele Șard, Ighiu, Bucerdea, Țelna), comuna Cricău, inundații ale gospodăriilor, colmatări de poduri, podețe, blocare de persoane în locuințe.

Alba Iulia:

Nr.case/dependinte inundate = 6

Nr case la care s-a acționat = 6

Curți și subsoluri inundate = 4

Curți și subsoluri la care s-a acționat = 3

Ighiu/Șard

Nr.case/dependinte inundate = 51

Nr case la care s-a acționat = 7

Ighiu/Bucerdea Vinoasă

Nr.case/dependinte inundate = 150

Poduri/podețe = 5

Autoturisme avariate = 20

Motoutilaje afectate = 3

Nr case/dependințe la care s-a acționat = 12

Persoane evacuate = 2

Cricău/Cricău

Nr.case/dependinte inundate = 200

Poduri/podețe = 5 distruse,

= 2 avariate

Autoturisme avariate = 20

Motoutilaje afectate = 1

Nr case/dependințe la care s-a acționat = 21

DC avariate = 4 km

distruse = 2 km

Persoane evacuate = 8

Personae izolate = 3

Blaj

Nr.case/dependinte inundate = 12

Nr case/dependințe la care s-a acționat = 8

Sebeș

Nr.case/dependinte inundate = 9

Nr case/dependințe la care s-a acționat = 4

În data de 22 iunie 2018, la ora 21.30, sub conducerea domnului prefect Dănuț-Emil Hălălai a avut loc ședința Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, în care s-au stabilit măsurile imediate ce se vor lua pentru gestionarea situaţiei. Comitetul Județean pentru Coordonarea și Conducerea Intervenției Alba a fost activat cu personal din cadrul ISUJ Alba, IPJ Alba, IJJ Alba, SGA Alba, urmând ca la nevoie să se suplimenteze cu reprezentanți din partea celorlalte instituții cu atribuții în gestionarea situațiilor de urgență.

În urma informării primite de la SDEE Electrica, liniile de joasă tensiune de la 8 PT au fost scoase de sub tensiune ca urmare a inundațiilor care au afectat tablourile electrice de la gospodăriile populației, astfel:

loc. Bucerdea Vinoasă, com. Ighiu, 3 PT;
loc. Șard, com Ighiu, 1 PT;
loc. Cricău, com. Cricău, 4 PT.
La ora 06.00 sunt nealimentați cu energie electrică, 1270 de utilizatori.

S-a intervenit pentru înlăurarea efectelor produse de inundații de următoarele forțe de intervenție:

Inspectoratul pentru Situații de Urgență Unirea al județului Alba – 14 ofițeri, 45 subofițeri, 7 autospeciale, 4 autospeciale grupă operativă, 9 motopompe și 1 ambulanță SMURD.

Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Ighiu – 8 persoane cu 3 buldoexcavatoare;

Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Cricău – 4 persoane cu 1 buldoexcavator;

Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Alba Iulia – 3 persoane cu 2 motopompe;

Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Sebeș – 4 persoane cu 1 autospecială și 1 motopompă.

Sistemul de Gospodărire al Apelor Alba – 5 persoane cu 5 buldoexcavatoare.

Inspectoratul de Poliție Județean Alba – 36 de polițiști cu 18 echipaje.

Sc Electrica SA Alba – 5 persoane cu 3 autoturisme.

În sprijin, au venit forțe și mijloace de la patru inspectorate pentru situații de urgență:

ISU SB – 1 ofițer , 17 subofițeri, 1 microbuz, 1 autospecială, 2 motopompe transportabile;

ISU HD – 18 subofițeri, 1 microbuz, 1 autospecială, 2 motopompe transportabile, 1 inststalație de potabilizare a apei.

ISU CJ – 19 subofițeri, 1 microbuz, 1 autospecială, 2 motopompe transportabile, 1 instalație de potabilizare a apei

ISU BH – 2 subofițeri, 1 autospecială, 2 motopompe transportabile, 1 instalație de potabilizare a apei.

Inspectoratul Județean de jandarmi Alba – 20 de cadre cu unelte logistice (lopeți).

UM 01684 Alba Iulia – 20 de cadre cu unelte logistice (lopeți), 1 autobasculantă și 1 buldoexcavator.

În vederea asigurării necesarului în regim de urgență a apei potabile pentru populația afectată, Crucea Roșie Română – Filiala Alba Iulia împreună cu SC Apa CTTA Alba și ISUJ Alba vor distribui apă potabilă, în funcție de nevoi.

Se intervine în continuare pentru înlăturarea efectelor negative.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

3 Comentarii

3 Comments

  1. Cosmin

    sâmbătă, 23.06.2018 at 09:17

    Ce fac responsabili care stau pe salarii grase
    De ce sunt platiti cum de nu au prevazut dezastrul pt ce exista apele romane sau alte institutii ale statului cu zeci de ingineri
    De ce ii mai platim chiar nu inteleg
    Aici e dovada clara ca u si-au facut treaba
    Nu unu
    Mai multe sate inundate
    Asa ceva se intampla cand nu ai institutii responsabile de spe vai poduri si podete Dar Noi Avem .si ii platim ..

  2. A.D.

    sâmbătă, 23.06.2018 at 11:37

    Ti se rupe sufletul sa vezi ca tot ce ai se duce pe apa. Sa-ti vezi masina dusa din curte ,gradinile acoperite cu noroi-groaznic.
    Si toate astea din cauza hotilor de paduri. Astora trebuie sa le ceara oamenii socoteala si sa se razbune. Ii stie toata lumea. Nu au mai existat niciodata astfel de inundatii pentru ca nu s-a defrisat niciodata cum se defriseaza acuma. Asta e doar inceputul . O sa ajungem tara calamitatior iar oamenii nevinovati vor suferi din cauza hotilor.

  3. Andrei

    luni, 25.06.2018 at 04:42

    Există o vorbă: După război mulți viteji se arată.
    Degeaba își dau autoritățile aere că știu să intervină după ce apare o catastrofă. Dar dacă aveau cap, luau măsuri înainte de catastrofă, nu după, iar aceste măsuri nu ar fi costat cât costă reparațiile.

    1. Unde era Institutul de Meteorologie și Hidrologie, unde erau organele de gospodărire a apelor? Povestea cu cod galben sau roșu este o imbecilitate. Ceea ce ar trebui să fie făcut este să se pregătească hărți cu zonele inundabile la diferite tipuri de viituri, și aceste hărți ar trebui puse la dispoziția primăriilor și aduse la cunoștința oamenilor. Toți oamenii au fost luați prin surprindere, niciunul nu pare să fi fost anunțat de autorități că trăiește într-o zonă în care ar putea fi inundat. Hidrologii și organele de gospodărire a apelor ar trebui să aibă informațiile respective. Dece le țin secrete?

    2. Prognozele hidrometeorologice par să mai nu fi evoluat deloc în ultimii 100 de ani. Este aberant ca Institutul de Meteorologie să-și imagineze că dacă pentru o anumită zonă indică numărul de mm de ploaie prognozat și-au făcut datoria. Corect este ca pe baza unor modele ploi-scurgere, care în țările cu servicii hidrometeorologice competente există de peste 50 de ani, să prevadă debitele de pe râuri și zonele care sunt periclitate.

    3. Aceste prognoze ar fi trebuit să fie comunicate primăriilor și locuitorilor din zonă. Poate că nu puteau să mute casele din calea viiturilor. Dar era extrem de simplu să mute automobilele la o cotă mai înaltă dacă li se spunea. Era simplu să pună câțiva saci de nisip în dreptul ușilor ca să împiedice apa să intre în casă.

    4. De ce nu se face o analiză a acestor probleme și nu se trag la răspundere cei vinovați. Dacă puneți meteorologii care nu au făcut tot ce trebuie pentru avertizare să plătească fiecare costul unuia din automobilele distruse, în viitor vor fi mai atenți.

    5. Majoritatea pagubelor nu sunt produse de viituri sau de fenomene meteorologice extreme. Pagubele sunt datorate indolenței, incompetenței și corupției celor care ar trebui să se ocupe de aceste probleme.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Datoriile către stat vor putea fi plătite în rate. Guvernul pregătește o ordonanță prin care sumele restante să fie eșalonate

Publicat

Guvernul ia în calcul să-i păsuiască pe datornici și să îi lase să plătească sumele restante în rate, pe o perioada de 12 luni. De eșalonare vor putea beneficia persoanele fizice cu datorii de peste 500 de lei și persoanele juridice care au restante mai mari de 5000 lei. Condiția este să nu fi avut datorii la stat înainte de declanșarea stării de urgență.

De la începutul stării de urgenţă şi până acum, firmele au cumulat datorii de peste 16 miliarde de lei.

Conform proiectului, facilitatea se acordă pe o perioadă de 12 luni, cu rate egale sau inegale, în funcţie de modalitatea propusă de contribuabil în graficul de eşalonare.

Totuşi, trebuie menţionat că, pe perioada pentru care se acordă înlesnirea, contribuabilul va datora dobânzi pentru obligaţiile fiscale eşalonate, de 0,02% pe zi. Dobânzile se calculează pentru fiecare rată din graficul de plată, începând cu data emiterii deciziei de eşalonare şi până la termenul de plată sau data achitării ratei.

Eşalonarea sumelor restante ar urma să fie făcută pe o perioadă de 12 luni, iar de această facilitate ar urma să beneficieze persoanele fizice cu datorii de peste 500 de lei şi firmele cu restanţe mai mari de 5000 lei..

Contribuabilii care vor să beneficieze de această facilitate, trebuie să depună o cerere până la ‪dată de 15 decembrie 2020‬, potrivit proiectului ordonanţă pus în dezbatere publică de Ministerul Finanţelor. În plus, trebuie să aibă depuse toate declaraţiile fiscale, să nu se afle în procedura insolvenţei ori în dizolvare.

Calendarul de rambursare a datoriilor va fi lăsat la latitudinea firmelor, dar nu trebuie să depășească un an.

Pentru a intra în vigoare, proiectul trebuie adoptat de Guvern și publicat în Monitorul Oficial.

Ministerul Finanţelor vine cu un nou proiect de OUG menit să combată efectele pandemiei de COVID-19, care au generat dificultăţi financiare operatorilor economici din toate domeniile, la câteva luni distanţă de la apariţia OUG nr. 69/2020, prin intermediul căreia contribuabilii pot beneficia de anularea dobânzilor şi penalităţilor aferente obligaţiilor bugetare restante la 31 martie 2020.

Protrivit Agerpres prin acest proiect Guvernul introduce o nouă facilitate care constă în înlesnirea la plată pentru contribuabilii care au acumulat obligaţii fiscale ulterior declarării stării de urgenţă, respectiv după data de 16 martie 2020. Aceştia vor avea posibilitatea să solicite eşalonarea la plată a acestor sume, pe o perioadă de până la 12 luni, fără a fi obligaţi să constituie garanţii în acest scopUn alt avantaj constă în faptul că solicitantul îşi va stabili singur calendarul de rambursare pe perioada eşalonării.

Noua procedură a eşalonării, derogatorie şi mult simplificată faţă de cea existentă, aduce o serie de beneficii contribuabililor care au acumulat obligaţii fiscale începând cu data de 16 martie 2020, însă cu anumite condiţii:

  • -să nu înregistreze obligaţii fiscale restante la data declarării stării de urgenţă şi nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală;
  • -să nu se regăsească în procedură de insolvenţă sau dizolvare; să aibă depuse toate declaraţiile fiscale la data eliberării certificatului de atestare fiscală.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Călin Popescu Tăriceanu și liderii din 21 de județe au demisionat din ALDE. Vor candida la parlamentare pe listele PRO România

Publicat

Preşedintele ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, se va înscrie în Pro România şi va candida pe listele acestei formaţiuni politice la alegerile parlamentare. Alături de acesta, au mai demisionat și se vor înscrie în PRO România alți lideri de filiale județene ALDE. Pe listă nu se regăsesc și reprezentanți din Alba, ceea ce ar însemna că județul nu ar avea candidați pentru Senat sau Camera Deputaților.

Reprezentanţii ALDE precizează, într-un comunicat de presă, că pe 8 octombrie conducerea partidului a aprobat protocolul de fuziune între ALDE şi Pro România, fuziunea urmând a fi validată pe 8 noiembrie la congres.

„Procedurile pentru organizarea alegerilor parlamentare în data de 6 decembrie prevăd ca termen de depunere a listelor la alegerile parlamentare data de 22 octombrie. Prevederile legale în cazul fuziunii a două partide obligă ALDE şi Pro România să candideze pe o listă comună, iar hotărârea Delegaţiei Permanente a ALDE de a aproba fuziunea cu Pro România implică obligaţia tuturor candidaţilor la alegerile parlamentare să candideze pe lista Pro România. Acest lucru presupune asumarea inclusiv a calităţii de membru de partid PRO România. Această obligaţie revine tuturor membrilor ALDE care urmează să candideze la alegerile parlamentare şi îl vizează inclusiv pe preşedintele ALDE, Călin Popescu Tăriceanu”, precizează comunicatul transmis de ALDE.

În afară de Tăriceanu, din partea ALDE se vor mai afla pe liste, printre alţii, Varujan Vosganian, Anton Anton, Constantin Avram.

Potrivit ordinii de zi a ședinței Biroului Politic Executiv al ALDE, au fost înscrise la vot următoarele demisii/numiri:
– Călin Popescu-Tăriceanu din funcția de Președinte ALDE (începând cu data de 20 octombrie 2020); numire în funcția de Președinte interimar ALDE – Daniel Chițoiu, vicepreședinte ALDE; cooptare în funcția de membru al Biroului Politic Executiv ALDE a lui Mihai Ruse;
– Constantin Basangiac – demisie din funcție membru ALDE (filiala Giurgiu) și din toate funcțiile deținute în partid; numire Alexandru Vladu în funcția de președinte interimar al filialei
– Traian Bendorfean – demisie din funcție membru ALDE (filiala Mureș) și din toate funcțiile deținute în partid; numire Doru Rus în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Mureș
– Robert Hristea demisie din funcție membru ALDE (filiala Argeș) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Dan Olărescu în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Argeș
– Constantin Avram – demisie din funcție membru ALDE (filiala Bacău) și din toate funcțiile deținute în partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Maricica Luminița Coșa în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Bacău
-numire Constantin Brașoveanu în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Bistrița Năsăud
– Roxana Țurcanu – demisie din funcție membru ALDE (filiala Botoșani) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Bogdan Corneliu Dăscălescu în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Botoșani
– Cristian Dima – demisie din funcție membru ALDE (filiala Galați) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Radu Cosca în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Galați
– Nistor Duval demisie din funcție membru ALDE (filiala Dolj) și din toate funcțiile deținute în partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Andra Mirela Popescu în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Dolj
– Mircea Ioan Moloț – demisie din funcție membru ALDE (filiala Hunedoara) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Cornel Cristian Coroescu în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Hunedoara
– Varujan Vosganian – demisie din funcție membru ALDE (filiala Iași) și din toate funcțiile deținute în partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Costel Irimia în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Iași
– Cătălin Beciu demisie din funcție membru ALDE (filiala Prahova) și din toate funcțiile deținute în partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Constantin Nemeș în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Prahova
– Valeriu Crișan – demisie din funcție n membru ALDE (filiala Sălaj) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Ambroziu Perneș în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Sălaj
– Marin Horațiu – demisie din funcție membru ALDE (filiala Sibiu) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Violeta Sora în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Sibiu
– Adrian Ștef – demisie din funcție din membru ALDE (filiala Satu Mare) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Florin Dumitru Ionici în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Satu Mare
– Octavian Ilișoi – demisie din funcție membru ALDE (filiala Suceava) și din toate funcțiile deținute în partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Marcel Dan Roibu în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Suceava
– Samuel Calotă – demisie din funcție membru ALDE (filiala Teleorman) și din toate funcțiile deținute în partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numireGabriel Geagulea în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Teleorman
– Emilian Frîncu – demisie din funcție membru ALDE (filiala Vâlcea) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Liviu Dan în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Vâlcea
– Daniel Olteanu – demisie din funcție membru ALDE (filiala Vaslui) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Dan Mihai Marian în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Vaslui
– Tudor Tim Ionescu – demisie membru ALDE (filiala Sector 1, București) și din toate funcțiile deținute in partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Oana Mina Drăghici în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Sector 1
– Andrei Metehău – demisie din funcție membru ALDE (filiala Sector2, București) și din toate funcțiile deținute în partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Teodor Gui în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Sector 2
-Adrian Chiotan – demisie din funcție membru ALDE (filiala Sector 4, Bucuresti) și din toate funcțiile deținute in partid; numire Viorica Toma în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Sector 4, conform Art.75 lit n) din Statutul ALDE;
– Bogdan Trifan – demisie din funcție membru ALDE (filiala Sector 6, Bucuresti) și din toate funcțiile deținute în partid, începând cu data de 20 octombrie 2020; numire Marin Cupăreanu în funcția de președinte interimar al filialei ALDE Sector 6

surse: agerpres.ro, stiripesurse.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Câtă mâncare aruncă la gunoi fiecare român – studiu realizat în Ungaria. Europa risipește 89 de milioane de tone pe an

Publicat

Românii aruncă 5 milioane de tone de mâncare pe an, potrivit unui document al Autorității pentru Siguranţa Alimentelor din Ungaria, care face o comparație între țara vecină și alte țări.  

89 de milioane de tone de alimente care ajung la gunoi în toată Europa.

Situația este confirmată și de autoritățile din România. Cornel Hanganu, consilier în cadrul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă a României din cadrul Guvernului României, a anunţat recent că fiecare român aruncă pe an 129 de kilograme de mâncare, în medie.

Hanganu a mai spus că ținta Guvernului este să reducă această cantitate la jumătate până în 2030.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Valoarea voucherului pentru ”Afterschool” a scăzut la jumătate, iar lista beneficiarilor este restrânsă. Condiții

Publicat

Tichetul educațional pentru programul „Şcoală după şcoală” este, în acest an școlar în valoare de 200 de lei pe lună, iar la acesta au acces elevii din clasele primare care provin din medii vulnerabile.

Inițial, în vara acestui an, Parlamentul aprobase valoarea tichetului de 400 de lei (0,8 ISR), însă Guvernul a redus valoarea la 200 de lei, prin OUG 171/2020, publicată în 15 octombrie în Monitorul Oficial.

Totodată, a fost restrânsă accesibilitatea la acest facilități. Programul se adresează doar elevilor aflaţi în risc de părăsire timpurie a şcolii, în special pentru elevii aparţinând grupurilor vulnerabile, cu accent pe elevii aparţinând minorităţii rome, elevii din mediul rural, elevii cu dizabilitaţi, elevii din comunităţile dezavantajate economic, potrivit avocatnet.ro.

Tichetul va fi doar în format electronic, nu fizic cum stabilise Parlamentul.

Programul „Şcoală după şcoală” este inclus în Legea educaţiei din 2011, dar este primul an în care părinţii elevilor din clasele primare care provin din medii defavorizate pot primi tichete pentru acoperirea cheltuielilor indiferent dacă elevii participă la un astfel de program în sistemul public sau privat.

Data limită până la care pot fi cerute aceste tichete este 14 decembrie 2020. Criteriile de eligibilitate și actele necesare se vor stabili prin ordin al ministrului Educaţiei în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial.

sursă: avocatnet.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate