Connect with us
Publicitate

Administrație

Planul Guvernului pentru reţeaua de autostrăzi până în 2018. Sibiu – Râmnicu Vâlcea mai aşteaptă. În schimb se face București – Alexandria

Publicat

Strategia de dezvoltare a reţelei de autostrăzi 2014-2018 a fost prezentată de premierul Victor Ponta, în faţa grupurilor parlamentare USL. A a propus elaborarea unui proiect de lege prin care Guvernele viitoare să fie obligate să continue proiectele începute. S-a referit la conexiunea regiunilor istorice şi asigurarea ieşirilor la graniţele spre Ungaria, Bulgaria şi Republica Moldova prin reţeaua de autostrăzi, însă coridorul Sibiu – Piteşti, care ar face legătura spre Bucureşti rămâne în stand-by, fiind luată în considerare doar legătura de la Piteşti până la Râmnicu Vâlcea. În schimb Guvernul a inclus în plan construirea unei autostrăzi de la București la Alexandria.

Ponta a declarat că anual va fi alocată construcţiei de autostrăzi o sumă cuprinsă între 750 de milioane şi un miliard de euro, Parlamentul şi Guvernul urmând să decidă în fiecare an în ce direcţie alocă această resursă suplimentară.

Potrivit acestuia, în prezent România are 500 de kilometri de autostradă, iar 230 de kilometric au fost inauguraţi în 2012 şi 2013.

„Prezint un proiect al USL, acela de a avea în mod realist o reţea de autostrăzi care să fie construită, nu doar proiectată. Am stabilit anul 2018 ca orizont posibil de realizare a acestor autostrăzi nu întâmplător 2018 – sunt 100 de ani de când România a fost unită politic, dar nu este unită ca infrastructură”, a spus Ponta.

El le-a propus parlamentarilor USL să facă un proiect de lege privind strategia de construcţie a autostrăzilor care să fie votat de Parlament şi care să rămână ca obligaţie pentru viitoarele Guverne să continue proiectele începute.

Ponta a spus că există deja finanţat, în lucru, aproape de a fi inaugurat sau în fază de licitaţie tronsonul Nădlac-Arad şi tronsonul Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu, care este în lucru şi din care la sfârşitul anului 2013 se dau în folosinţă încă patru tronsoane totalizând 105 km.

El a precizat că s-a finalizat licitaţia pentru autostrada Sebeş-Turda şi că din economiile făcute la POS Transport se va putea licita şi construi din programul bugetar 2007-2013 tronsonul de autostradă Turda-Târgu Mureş, unde în luna ianuarie pot începe toate procedurile.

Ponta a precizat că, pe finanţarea din fonduri de coeziune, va fi demarată autostrada Piteşti-Râmnicu Vâlcea, primul tronson care trece pe la Curtea de Argeş, dar şi autostrada Ungheni-Târgu-Neamţ-Bacău şi încă trei tronsoane, respectiv Bucureşti-Buzău-Focşani, autostrada Sud Bucureşti -Alexandria şi segmentul Craiova-Calafat.

Însă în perioada următoare, nu este prevăzută realizarea tronsonului Sibiu – Piteşti, prin care ar putea fi rezolvată problema circulaţiei aglomerate de pe Valea Oltului, chiar dacă este un proiect prioritar european (Proiectul Prioritar 7), fiind inclus şi în noul corridor European Rin – Dunăre. Doar ruta segmentul Piteşti–Râmnicu Vâlcea intră în planurile prezentate de Ponta şi valabile până în 2018.

„Asta constituie trei miliarde de euro şi se termină banii din fonduri de coeziune. Alţi bani nu avem în fondurile de coeziune. Aceste tronsoane le putem licita şi începe în 2014”, a spus Ponta.

El a arătat că din fondurile de dezvoltare regională pot fi finanţate cu 1,8 miliarde de Euro două segmente de autostradă, Sibiu-Braşov şi Braşov-Bacău, în aşa fel încât să se poată uni chiar în perioada imediat următoare Moldova şi Transilvania.

În ceea ce priveşte tronsoanele finanţate în regim de concesiune sau parteneriat public-privat, Ponta a spus că pe data de 9 decembrie se depune oferta finală pentru Comarnic-Braşov.

„Comarnic-Braşov e un proiect pe care îl consider esenţial pentru această guvernare şi pentru ţară în ansamblu. E tronsonul cu cel mai mare trafic din România, nu doar pentru caracteristica de turism, că acolo merg bucureşteni în week-end, ci mai ales pentru legătura între Ardeal şi Bucureşti”, a spus Ponta.

Premierul a arătat că e într-o procedură avansată centura Sud care va uni autostrada Piteşti-Bucureşti de Bucureşti-Constanţa şi că există într-o formulă avansată şi se pot în cursul anului viitor declanşa şi lucrările pentru Piteşti-Craiova.

„Există un tronson din autostrada Trasilvania, Jilău-Suplacu de Barcău, unde avem ofertă pentru construcţia în parteneriat public-privat. Din bugetul de stat din 2014 am propus construcţia şi finalizarea segmentului de autostradă Borş-Suplacu de Barcău şi finanţarea pentru unirea a ceea ce este un pol important Galaţi-Brăila de autostrada inclusă pe coridorul 9”, a spus Ponta.

El a arătat că, practic, până în 2018 se pot da în folosinţă din fondurile existente azi, deci nu din venituri posibile sau din promisiuni, aceste segmente de autostrăzi.

„Unim practic toate regiunile istorice şi avem ieşiri spre graniţele importante, atât spre Moldova, cât şi spre Ungaria şi spre Bulgaria”, a spus Ponta.

Proiectul Guvernului se bazează pe accelerarea proiectelor începute, demararea de noi proiecte din fonduri europene (accesibile datorită triplării absorbţiei din ultimul an), cointeresarea partenerilor privaţi în finanţarea autostrăzilor.

Surse: mediafax, hotnews

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate