Actualitate
Pod nou pe DJ 762, în localitatea Vidrişoara din Munţii Apuseni. Investiţia de 1,7 milioane lei, finanţată din bugetul Consiliului Judeţean Alba
Consiliul Judeţean Alba va aloca 1.788.779 lei pentru lucrările de construire a unui pod pe DJ 762, în localitatea Vidrişoara. Dumul judeţean face legătura între judeţele Hunedoara şi Alba, în zona Munţilor Apuseni, iar podul existent nu mai prezintă siguranţă în exploatare. Joi, consilierii judeţeni vor supune votului aprobarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie la acest obiectiv. Podul a fost executat în anul 1981 şi înlocuieşte un altul, din lemn.
Zona DJ 762 prezintă interes turistic, în apropiere fiind Dealul cu melci şi Cascada Pişoaia, şi face legătura între limita judeţul Hunedoara – Dealul Crişului – Valea Maciului – Mărteşti – Vidra – Burzoneşti – Mihoieşti şi DN75 – Câmpeni. Pentru amplasamentul podului existent, aflat în intravilanul localităţii Vidrişoara. S-a proiectat un pod nou cu o lungime de 24.70 m, o lăţime totală de 6 m şi o lăţime a părţii carosabile de 5 m. Durata de execuţie a lucrărilor este de 10 luni. Conform indicelui total de stare tehnică, podul se încadrează în clasa stării tehnice IV, respectiv stare nesatisfăcătoare, iar în aceste condiţii se impune executarea unui nou pod.
În prezent lungimea totală a podului este de 18,32 m, măsurată în planul parapetului amonte, iar lăţimea este de 5,14 m, cu o parte carosabilă de 4,53 m. Lungimea prefabricată a fâşiilor este de 5,60 m, la deschidere mal stâng şi 9,60 ml deschidere mal drept.
Potrivit raportului de specialitate al proiectului privind aprobarea documentaţiei tehnice, suprastructura podului este realizată din 5 grinzi prefabricate cu corzi aderente cu lungimea de 18 m şi înălţimea de 0.8 m. Peste grinzi se realizează o placă de suprabetonare din beton armat, după care se execută hidroizolaţia cu protecţie încorporată şi îmbrăcămintea asfaltică din două straturi.
Racordarea cu terasamentele se face prin plăci de racordare din beton armat, cu lungimea de 3 m. Malurile vor fi protejate prin execuţia unor aripi din beton care se vor continua cu gabioane, respectiv anrocamente.
Pentru evitarea coborârii talvegului în zona podului a fost prevăzută execuţia unor saltele fin gabioane. Se vor reface rampele de acces pe o lungime de 2 x 10 m.
Podul a fost realizat pe infrastructuri mai vechi, pe care s-au turnat banchete noi care au supraînălţat podul. În prezent, din cauza formei în plan a albiei, malul drept este erodat, ceea ce a dus la o expunere evidentă a culeii la acţiunea apelor. Calea podului are o lăţime de 4,53 m, fără trotuare şi este din beton asfaltic.
În conformitate cu concluzile raportului de expertiză tehnică, construcţia existentă nu mai prezintă siguranţă în exploatare şi prin lucrări de consolidare nu mai poate fi adus la clasa tehnică impusă de legislaţia actuală, fiind necesară înlocuirea ei.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
ionel bold
marți, 02.08.2016 at 12:02
podul din beton la care se facea referire in 2014, nu este reparat ( azi august 2016) . drumul DJ 762 arata ca DRACU………..